Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuizen/klussen en de honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Verhuizen/klussen en de honden.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat aangepakt hebben, en of mensen nog goede tips hebben voor mij :wink:

Komende weekenden zullen we voornamelijk in mijn nieuwe huis aan het klussen zijn. Aangezien het zo'n drie kwartier rijden hiervandaan is, is de honden (een deel van de dag) thuis laten geen optie. Ik heb wel mensen in de buurt die in kunnen/willen springen voor eens uitlaten, of een middagje oppassen, maar echt een heel weekend op de honden passen (behalve de nacht dan) is toch iets anders natuurlijk. Dat wil ik eigenlijk aan niemand vragen, en ik vraag me ook af of dat, met name voor baasgerichte Vera, niet nog veel stressvoller is.

Kortom, ze zullen dan dus mee gaan. Gelukkig is het zomer, en is de tuin al afgezet door vorige bewoners, dus ik had bedacht de honden dan zoveel mogelijk lekker buiten te laten. Hebben ze ook wat te snuffelen enzo. Kleedjes mee, kluifjes mee, en dan moeten ze zich wel redelijk op hun gemak voelen denk ik.

Iemand verder nog tips? Of zaken waar ik vooral aan moet denken?
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Re: Verhuizen/klussen en de honden.

Ongelezen bericht door pooh »

toen wij aan het klussen waren was Ameno nog een pup, we hebben haar gewoon tussen de werkzaamheden door laten banjeren en bij het sloopwerk hadden we een puppyren gemaakt in een kamer zodat ze zich niet kon bezeren.
Ameno vond het wel leuk allemaal, dat geklooi.
:pop:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Billy heeft twee verhuizingen/verbouwingen meegemaakt en ik heb niet gemerkt dat het erg stressvol voor hem was. We zorgden uiteraard dat 'ie niet in de weg liep of dat er muren werden uitgebroken in zijn directe bijzijn :wink: maar verder ging 'ie gewoon zijn gang. Als hij de aanloop van mensen of het gedoe zat was maakte ik een plekje voor hem (in mijn beurt) en dan ging 'ie lekker liggen pitten.

Maar het is misschien wel afhankelijk van de aard van je hond. Silka zou 't - volgens mij - helemaal niks vinden. Ze vindt op vakantie gaan ook altijd al spannend genoeg. Ze houdt gewoon niet zo van verandering. :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik loop achter... nieuw huis? :eek: Wat leuk! Hoe veel groter dan waar je nu woont, en je hebt ook nog een tuin?
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Billy heeft twee verhuizingen/verbouwingen meegemaakt en ik heb niet gemerkt dat het erg stressvol voor hem was. We zorgden uiteraard dat 'ie niet in de weg liep of dat er muren werden uitgebroken in zijn directe bijzijn :wink: maar verder ging 'ie gewoon zijn gang. Als hij de aanloop van mensen of het gedoe zat was maakte ik een plekje voor hem (in mijn beurt) en dan ging 'ie lekker liggen pitten.

Maar het is misschien wel afhankelijk van de aard van je hond. Silka zou 't - volgens mij - helemaal niks vinden. Ze vindt op vakantie gaan ook altijd al spannend genoeg. Ze houdt gewoon niet zo van verandering. :wink:
Ja, dat is inderdaad zo, en ik ben er nog niet over uit in welke categorie mijn honden vallen :wink:
Bij Saar moet je voornamelijk geen enorme herrie gaan maken, maar aangezien het om dingen als schilderen/vloer leggen/lampen ophangen enzo gaat zal dat wel meevallen. Vera vindt aandacht prachtig, en 'erbij zijn' nog prachtiger, maar vindt dit denk ik heel stiekem ook wel erg spannend.
Nou ja, we zullen zien :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

christo schreef:Ik loop achter... nieuw huis? :eek: Wat leuk! Hoe veel groter dan waar je nu woont, en je hebt ook nog een tuin?
Ja, het is groter, maar geen tientallen meters hoor :mrgreen: Maar dus wel groter, met een behoorlijke (aangebouwde) berging/bijkeuken, en inderdaad, met tuintje :cheer:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Wat ideaal dat de tuin al is afgezet :ok:.
Ik zou inderdaad hun kleedje meenemen, en als ze nog gewend zijn aan een bench de bench meenemen.

Toen wij bij ons gingen klussen nam mijn vader Beetle juist wel eens bewust mee. Ze zocht haar plekje wel of ging in de tuin liggen. Ze had het volgens mij heel snel door dat het hier haar nieuwe tweede thuis ging worden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon kleedje of mand meenemen,kluif erbij en ze vermaken zich prima denk ik :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Heb ik nooit speciale voorzorgsmaatregelen voor genomen. Saar hobbelde vrolijk als pup tussen Pieter en de buurman op en neer toen die de schutting aan het zetten waren. Miep zou denk ik een rustig plekje ergens op zoeken, ook prima dus. Gaat ongeveer hetzelfde als met grotere feestjes hier. Ze zoeken hun eigen weg wel :19:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb Ragyo ook altijd gewoon meegenomen, mandje mee, zak voer en een flostouwtje, ging prima.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier zijn ze heel makkelijk. Ze gaan gewoon ergens liggen. Laatst waren we laminaat aan het leggen bij mijn ouders en Benno lag gewoon te slapen op een halve meter van waar mijn vriend lag te timmeren :mrgreen:
Ik zou wel een kleedje van hunzelf meenemen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Lysette schreef:Hier zijn ze heel makkelijk. Ze gaan gewoon ergens liggen. Laatst waren we laminaat aan het leggen bij mijn ouders en Benno lag gewoon te slapen op een halve meter van waar mijn vriend lag te timmeren :mrgreen:
Het is ook meer het onbekende waarom ik een beetje nadenk over hoe ik dat het beste kan doen :wink: Zou ik hier in huis gaan klussen, of bij mijn ouders ofzo, zou ik er verder niet zo over nadenken. Alleen dit is een vreemd huis, in een vreemde stad, waar nog niks in staat verder, dus het klinkt er enorm hol en alle geluiden zijn extra hard.

Voordeel is natuurlijk wel dat als ze steeds mee gaan dat vreemde er vanzelf af gaat al :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moos schreef:Het is ook meer het onbekende waarom ik een beetje nadenk over hoe ik dat het beste kan doen :wink: Zou ik hier in huis gaan klussen, of bij mijn ouders ofzo, zou ik er verder niet zo over nadenken. Alleen dit is een vreemd huis, in een vreemde stad, waar nog niks in staat verder, dus het klinkt er enorm hol en alle geluiden zijn extra hard.
Die "problemen" bedenk je allemaal zelf. Honden zijn erg flexibel en passen zich razendsnel aan.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ben 2 keer verhuist met de honden. Moet zeggen ging vanzelf.
Nam ze mee als ik ging klussen. Eigen kleed mee en wat speeltjes en ze vermaakte zich wel.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Moos schreef:
Lysette schreef:Hier zijn ze heel makkelijk. Ze gaan gewoon ergens liggen. Laatst waren we laminaat aan het leggen bij mijn ouders en Benno lag gewoon te slapen op een halve meter van waar mijn vriend lag te timmeren :mrgreen:
Het is ook meer het onbekende waarom ik een beetje nadenk over hoe ik dat het beste kan doen :wink: Zou ik hier in huis gaan klussen, of bij mijn ouders ofzo, zou ik er verder niet zo over nadenken. Alleen dit is een vreemd huis, in een vreemde stad, waar nog niks in staat verder, dus het klinkt er enorm hol en alle geluiden zijn extra hard.

Voordeel is natuurlijk wel dat als ze steeds mee gaan dat vreemde er vanzelf af gaat al :mrgreen: :wink:
Toen mijn vriend dit huis kreeg zijn ze ook mee geweest, ook toen mijn ouders net het nieuwe huis hadden. Hier zijn ze heel makkelijk, als ze erbij mogen zijn vinden ze het prima. Zolang ze maar niet alleen hoeven te blijven, want dat vinden ze niet cool :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

ik heb nooit bijzondere maatregelen genomen , birka vond altijd wel een plekje. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Wat leuk dat je een wat groter huisje hebt met tuin! :ok:
Zit toevallig nu net in mijn nieuwe huisje en heb dus net een paar weken klussen achter de rug. :lol1: Heb gewoon de hondjes veel meegenomen, kleedje op het balkon gegooid, bak water erbij en geen last van ze gehad. Alhoewel, af en toe kwamen ze even laten weten dat ze er ook nog waren en ze zitten her en der wel een beetje onder de verf (Dat krijg je als je met je kop in de sausbak gaat liggen, :mrgreen: of tegen een net geverfde muur gaat staan) maar voor de rest ging het prima. Haha. :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij voorbereidingen voor verhuizingen gingen de honden altijd mee.
Eigen kleedje mee en ze wachtten rustig af wat er ging gebeuren.

Let wel op de verfpotten. Bij mij stonden ze altijd hoog op een stevige trap.
Jouw hondjes zijn denk ik wat braver dan mijn teckels waren :wink:
Een baard vol verf omdat er nieuwschierig in de pot werd gekeken is geen feestje :N: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik had het geluk dat ik nog thuis woonde, toen we aan het klussen waren in dit huis. Maar toch heb ik de honden regelmatig mee genomen, zodat ze niet ineens in een wild vreemd huis moesten overnachten. Ach... Ik had meer stress dan de honden, niks aan de hand. Niet raar gaan doen ofzo, ze gaan toch ook weleens mee op visite? Dan wennen ze hier ook snel genoeg aan hoor!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

als ze lekker in een tuin kunnen, terwijl jij aan het schilderen bent, is wel makkelijk hoor.......
Gewoon lekker meenemen,
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:Een baard vol verf omdat er nieuwschierig in de pot werd gekeken is geen feestje :N: :mrgreen:
Een langharige hond vol behangplaksel doordat hij onder de behangtafel ging liggen ook niet :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Moos schreef:
christo schreef:Ik loop achter... nieuw huis? :eek: Wat leuk! Hoe veel groter dan waar je nu woont, en je hebt ook nog een tuin?
Ja, het is groter, maar geen tientallen meters hoor :mrgreen: Maar dus wel groter, met een behoorlijke (aangebouwde) berging/bijkeuken, en inderdaad, met tuintje :cheer:
't Kon ook moeilijk kleiner hè? :mrgreen: Heel veel plezier straks met je tuin!
Fin
Zeer actief

ranetje schreef:Let wel op de verfpotten. Bij mij stonden ze altijd hoog op een stevige trap.
Een baard vol verf omdat er nieuwschierig in de pot werd gekeken is geen feestje :N: :mrgreen:
Ah ja, da's waar ook. Bij mij had ik ook ineens zwart-witte dobers. Zorg dat je boter bij je hebt, dat is bij mij de zachtste manier gebleken om het uit de vacht te krijgen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wij zijn hier toen een maand aan het klussen geweest en de honden gingen gewoon mee. Mand had ik mee, kleed en de nodige botten en de heren vonden het prima. Terwijl Ivan best moeilijk is om zich aan te passen in vreemde omgevingen. Voordeel is dat als je straks overgaat het "gewoon " voor ze is. Ik liet de deur openstaan. Als er echt gesloopt werd, bijvoorbeeld er werden hier tuindeuren geplaatst, dan gingen ze even apart.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox deed ik er geen plezier mee door hem mee te nemen.
Hij vond het helemaal niets en dook steeds in een hoekje van de kamer.
Maddox zat onder de verf, mijn muur had verfloze vlekken.

Maddy heeft moeten afzien, die heeft veel alleen gezeten, maar dat was beter dan hem meenemen.
Het was niet anders. Cheeks is een week na de verhuizing gekomen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

heb nooit iets speciaals gedaan...gewoon speeltjes/kluifjes mee en het was goed :wink:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Stanley was net een jaartje toen we van de ene woonplaats weer naar de andere verhuisden.
Hij ging elke dag mee, we waren er elke vrije minuut die we hadden te vinden, want het was een aardige bouwval en er moest errrug veel gedaan worden. Hij zat overal met zijn grote zwarte snufferd tussen, vond het prachtig om op zijn plekkie met speeltjes en botjes af te kijken hoe wij aan het ploeteren waren. De tuin was 1 chaos en niet geschikt om zonder toezicht in te verblijven. Ik ging tussendoor geregeld met hem weg, bij ons het bos in of naar de plas. Hij vond het geweldig, want hij had al die luxe niet waar we eerder woonden. Geen stress, wel veel gezonde spanning. Ook omdat hij voor het eerst mee maakte dat er reeën via de voor- en achtertuinen aan het schumen waren op zoek naar eten (was in de winter). Heb nooit gemerkt dat hij last had van de verhuizing. Whooper heeft nog geen verhuizing meegemaakt.

Leuk voor je, je nieuwe huisje. Heel veel succes!
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik hobbelde ook met Bonha op en neer tussen mijn studentenkamer, de "vakman" (verfzaak) en mijn nieuwe huisje. Was een supergezellige periode. Bonha pastte zich zonder een centje pijn aan. Haha, dan lag ze gewoon aan mijn voeten terwijl ik het behang eraf trok...de repen en proppen vielen gewoon boven op haar. En met verven van de muren was ze er ook bij...dus had ze gebroken witte flanken :smile: .

Nee, niks bijzonders gedaan dus, maar ik had ook een sterk jij&ik gevoel. Omdat ik een ge-wel-di-ge studentenkamer,op de eerste verdieping van een monumentenpand, met uitzicht over & aan de oude gracht ging achterlaten om speciaal met de toen al slecht lopende Bonha in een benedenhuisje te gaan wonen. Nooit een seconde spijt van gehad. Ik heb intens geluk gehad dat ik met mijn wachttijd destijds binnen 3 maanden nadat ik Bons in huis haalde en bleek dat ze problemen had beneden terecht kon.

Ik denk ook eigenlijk dat het voor Bonha juist fijn was. Ze voelen toch aan dat er wat "anders" is, en dan gewoon mee mogen en kunnen zien wat er gaande is...en tegen de tijd dat je in het huisje trekt kennen ze het zo goed dat je ze direct alleen kunt laten :ok:. Bonha ging ook mee met verhuizen..zat ze voorin op het bankje naast mijn vader in de gehuurde bus. Geweldig vond ze dat! Liep ook niet in de weg, leek het wel te snappen, bleef gewoon lekker van haar troon toekijken :ok:

Ik zou zeggen...geen zorgen over maken, kleed je mee, en lekker aan de slag gaan. Komt helemaal goed! Inderdaad super dat het tuintje al afgezet is....hoef je daar ook niet op te letten :cheer:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Bij voorbereidingen voor verhuizingen gingen de honden altijd mee.
Eigen kleedje mee en ze wachtten rustig af wat er ging gebeuren.

Let wel op de verfpotten. Bij mij stonden ze altijd hoog op een stevige trap.
Nou ik zie vooral Vera ook wel met een snufferd in verfpotten zitten hoor :mrgreen:
Goede tip om ze wat hoger te zetten :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het enige waar ik op zou letten is dat ze niet bij dingen kunnen komen waar ze niet bij mogen komen ;)
En hoe Saartje staartje het vind, maar ze heeft natuurlijk wel haar grote zus bij zich.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”