Gebied, maar als je dus met de auto erin rijdt (dat mag) of lopend over het zandpad dan kom je die dus niet tegen. Ik loop regelmatig over zandpaden omdat Max niet bepaald let op fietsersFrenk schreef:Gaat dat bordje over het fietspad of over het gebied?sjaak-k schreef:Nog een andere vraag dan. Hier in de buurt is een mooie zandafgraving, op het fietspad wat eromheen loopt staat aan het begin dat honden niet los mogen. Ongeveer 20 meter vanaf dat fietspad loopt een zandpad, daar staan geen bordjes, daar mag de hond dus wel los. Als ik over het zandpad aan kom lopen en even later het fietspad op ga zou de hond dus los mogen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
losloop vraag
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: losloop vraag

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ja, nu wel.Frenk schreef:Nee, maar dat bedoel ik dus ook niet Wendywendy71 schreef:Jouw Frenk is sociaal naar andere honden toe.Frenk schreef:Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken.![]()
Hoe denk je dat op te lossen als dat niet zo zou zijn?
Dan kán je met je *asociale* gewoonweg niet naar een losloopgebied.
Want dan zijn de rapen gaar als er een vervelend voorval gebeurt.Ik bedoel dat je met een hond die wel in losloopgebieden kan, bewust een aanlijngebied opzoekt om hem daar vervolgens los te laten lopen.
Natuurlijk snap ik alle situaties waarin de motivatie juist is dat het echt de enige manier is om een hond eens een keer los te laten lopen.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om expres in de Amsterdamse Waterleidingduinen te gaan lopen (verboden gebied voor honden) als ik nog zoveel andere keuzes heb. Snap je?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Tring schreef:Sorry, maar heb je er misschien aan gedacht om je hond dan een keertje niet los te laten lopen? Er gaan mensen speciaal naar een aanlijngebied om lekker met de honden te kunnen wandelen, en geen los lopende honden tegen te komen. Dat er zoveel niet mag, dat slaat geen deuk in een pakje boter. Want omdat het ene niet mag en men het wel doet, moet jij ook maar iets anders dat niet (in dit geval de hond los laten lopen in een aanlijngebied) mag wel doen?lianne05 schreef:Ik ga zo vaak naar een losloopgebied, maar helaas kan dat niet altijd en overal..ik doe het zo...zoals ik net al zei niemand heeft last van mij en mn hond...en tsja er mag zoveel niet...Tring schreef:Ik gun het mijn hond ook om te rennen, en ga dan naar een plek waar hij wel los mag.Ik zeg ook niet dat je een flexi moet nemen, maar als je hem meer bewegingsvrijheid wil geven in een aanlijngebied, dan is dat een uitkomst. Of een hele lange lijn halen.
Dat de hond prima luistert, wil nog niet zeggen dat je hem maar los moet laten in een aanlijngebied. Ook al wordt je niet op de vingers getikt door iemand, het is in een aanlijngebied gewoon verboden je hond los te laten, dat staat er ook. En helaas heb ik toch de ervaring dat honden die normaal gesproken geweldig luisteren, mijn hondje super interessant vinden (misschien vanwege zijn formaat) en dan niet luisteren.
Zoals ik al eerder zei in een bericht, dat ik meestal naar losloopgebieden ga (Frenk heeft dit stuk volgens mij ook niet gelezen) maar helaas kan dat ook heel vaak niet, voor losloopgebieden moet ik de auto pakken en die heb ik doordeweeks niet dus loop ik hier door de wijk of door het park en idd met de hond los! Bij ons zijn losloopgebieden namelijk schaars!
Dus ik ga niet expres met de hond naar niet-losloopgebieden zoals frenk dat zegt...
Ik vertik het gewoon mijn hond vast te doen terwijl ze uitstekend onder controle is...niemand heeft last van mij of mijn hond!
Ik stop met deze discussie helaas worden door bepaalde personen berichten uit het verband gehaald.. en daar heb ik geen zin in, dadelijk zijnn er weer tig pagina's met deze doelloze discussie..ik laat mijn hond lekker los lopen waar ik wil (en zorg ervoor dat niemand last van ons heeft)
Groetjes Lianne
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier idem dito. Kyra en Lyndie lopen altijd los (behalve bij de daIk vertik het gewoon mijn hond vast te doen terwijl ze uitstekend onder controle is...niemand heeft last van mij of mijn hond!
Ik stop met deze discussie helaas worden door bepaalde personen berichten uit het verband gehaald.. en daar heb ik geen zin in, dadelijk zijnn er weer tig pagina's met deze doelloze discussie..ik laat mijn hond lekker los lopen waar ik wil (en zorg ervoor dat niemand last van ons heeft)
En mijn meiden genieten ook van die aandacht en worden zelfs chagrijnig als ik eens een keer geen tijd heb om te blijven staan, zozeer zijn ze gesteld op de aandacht van al die kinderen

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
de regels voor aanlijngebieden en losloopgebieden zijn gemaakt om overlast te voorkomen.
Een hond die losloopt en goed onder appel staat heeft niemand last van, helaas is het zo dat ieder zelf bepaald wanneer zijn hond last veroorzaakt en daar kun je over van mening verschillen. De ene hondeneigenaar lijnt zijn hond aan of roept hem bij zich als er iemand aan komt en de andere laat eerst ff kennis maken bijvoorbeeld. Kennelijk verschillen mensen van mening over wat overlast is en wat niet en waren dit soort regels nodig.
Ik woon in een woonwijk in het bos maar kan niet hier in de buurt wandelen omdat anderen de honden los hebben lopen, dus stap ik elke dag in de auto en zoek een gebied op waar ik bijna niemand tegenkom. Losloop gebieden kom ik nooit.
Een hond die losloopt en goed onder appel staat heeft niemand last van, helaas is het zo dat ieder zelf bepaald wanneer zijn hond last veroorzaakt en daar kun je over van mening verschillen. De ene hondeneigenaar lijnt zijn hond aan of roept hem bij zich als er iemand aan komt en de andere laat eerst ff kennis maken bijvoorbeeld. Kennelijk verschillen mensen van mening over wat overlast is en wat niet en waren dit soort regels nodig.
Ik woon in een woonwijk in het bos maar kan niet hier in de buurt wandelen omdat anderen de honden los hebben lopen, dus stap ik elke dag in de auto en zoek een gebied op waar ik bijna niemand tegenkom. Losloop gebieden kom ik nooit.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja.. en ik ben dan inderdaad iemand die in de woonwijk de hond los heb, tenzij ik onoverzichtelijke stukken van het park in ga lopen.. dan lijn ik aan.. ik kan dan niet zien wat er komt.. net ook lekker door de wijk gelopen.. de ene aan de flex omdat ze toch nog de neiging heeft om achter wegrennende dingen aan te gaan.. egels, vossen, katten..en de ander los. we kwamen twee uitvallende honden tegen maar die zag ik al en die twee van mij liepen naast me op mijn verzoek en later kruisten we een lab.. rustig mijn honden bij me roepen en je groet elkaar.. dan is er geen reden dat iemand geiiriteerd hoeft te raken dat er een hond los door een woonwijk loopt toch.. een onzichtbaar lijntje zien veel mensen niet.. niet in een wijk maar ook niet in losloopgebieden.. een lijntje onzichtbaar van een hond die het heerlijk vind los te lopen en toch veel met zijn baas bezig is.. en in zijn directe nabijheid loopt.. dat word in losloopgebieden vaak over het hoofd geziennana schreef:de regels voor aanlijngebieden en losloopgebieden zijn gemaakt om overlast te voorkomen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat is wat ik bedoelnana schreef:Kennelijk verschillen mensen van mening over wat overlast is en wat niet en waren dit soort regels nodig.

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Waar ik woon is misschien ook geen gewone woonwijk :smile1: , wij hebben geen stoepen of fietspaden alles is op de weg dit zijn verharde en onverharde wegen dus een woonwijk in het bos. Dus fietsers, wandelaars en auto´s, ruiters en honden alles op de weg. De wegen zijn smal ik denk 3,5 meter wij hebben geen uitlaatplekken of veldjes dus de honden spelen met elkaar op straat.blondie schreef:Tsja.. en ik ben dan inderdaad iemand die in de woonwijk de hond los heb, tenzij ik onoverzichtelijke stukken van het park in ga lopen.. dan lijn ik aan.. ik kan dan niet zien wat er komt.. net ook lekker door de wijk gelopen.. de ene aan de flex omdat ze toch nog de neiging heeft om achter wegrennende dingen aan te gaan.. egels, vossen, katten..en de ander los. we kwamen twee uitvallende honden tegen maar die zag ik al en die twee van mij liepen naast me op mijn verzoek en later kruisten we een lab.. rustig mijn honden bij me roepen en je groet elkaar.. dan is er geen reden dat iemand geiiriteerd hoeft te raken dat er een hond los door een woonwijk loopt toch.. een onzichtbaar lijntje zien veel mensen niet.. niet in een wijk maar ook niet in losloopgebieden.. een lijntje onzichtbaar van een hond die het heerlijk vind los te lopen en toch veel met zijn baas bezig is.. en in zijn directe nabijheid loopt.. dat word in losloopgebieden vaak over het hoofd geziennana schreef:de regels voor aanlijngebieden en losloopgebieden zijn gemaakt om overlast te voorkomen.
Ik heb geen probleem als iemand zijn hond los heeft lopen, mijn eigen hond heb ik aan de lijn met een halti, het probleem is dat je niet weet of iemand zijn hond bij zich kan houden de ene heeft wel verstand van honden en de ander niet. Ik heb mijn hond aan de lijn en voel me ook verantwoordelijk voor de veiligheid van andere honden ookal lopen die los. Vandaar dat ik niet naar een losloopgebied ga. Aangezien hier in de wijk bijna alles losloopt vind ik het risico te groot, mensen vinden het raar als ik roep of ze hun hond willen roepen en om discussie´s te voorkomen moet ik voor elke wandeling in de auto stappen. Dit kost me elke dag veel tijd. Ik kan bij mij in de wijk niet wandelen met een aangelijnde hond en wil ook niet mijn hond telkens in de wurggreep nemen omdat er een andere hond komt buurten. Ik woon dus eigenlijk middenin een losloopgebied in een woonwijk heb dus geen keuze. Ik vind het super als mensen hun hond los laten maar de werkelijkheid is dat er maar weinig zijn die hun hond echt onder appel hebben. Mijn flatc is super sociaal maar om met hem hier te lopen is ook spannend we komen fietsers wandelaars auto´s en andere honden tegen.... los, aan de lijn en ook zonder eigenaar.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Angel
- Zeer actief
Podenji schreef:iedereen kent deze borden wel:
maar wat als er op het bord niet staat dat je honden aangelijnd moeten zijn ? en ook niet dat honden er zoizo niet mogen komen?
mag je hond daar dan dus gewoon loslopen?
jaja spuit elf reageerd ook weer eens een keertje
oke ontopic zoals je op bord 1 leest mag de hond in dat gebied op de paden dus niet loslopen alleen op de speciale speelvelden( wel netjes trouwens dat ze die velden er hebben) en in het gebied van bord 2 mag de hond dus helemaal niet los lopen. en als er geen borden staan dan is het volgens mij zo dat het word gezien als buiten de bebouwde kom en daar mogen honden wel loslopen
offtopic.. zoals ik hier al vaker gelezen heb vind men het dus een schande dat een aangelijnde hond zich in losloop gebied bevind.
en nu gaan dus de mensen met wel sociale honden dus hun honden lekker in een aanlijn gebied hun hond laten loslopen ondanks dat deze miss wel luisterd. de mensen die daar dus speciaal heen gaan met hun aangelijnde honden (die dus idd niet met andere honden overweg kunnen) schrikken zich de pleuris want weten dus niet dat toevallig jou hond wel onder appél staat en dus die stralen dat weer uit naar hun hond en die gaat dus dan lekker tekeer aan de lijn...
groetjes Angel en een poot van Boes

- Frenk
- Zeer actief
Waar lees je dat?Angel2 schreef:offtopic.. zoals ik hier al vaker gelezen heb vind men het dus een schande dat een aangelijnde hond zich in losloop gebied bevind.![]()
Volgens mij was het dat men het vervelend vindt als mensen met een aangelijnde hond in een losloopgebied gaan lopen en vervolgens boos worden om buurtende honden.

- Angel
- Zeer actief
en is dat vreemd dan dat men daar boos om word?? nee vind ik niet zal een reden hebben dat die hond aan de lijn zit.Frenk schreef:Waar lees je dat?Angel2 schreef:offtopic.. zoals ik hier al vaker gelezen heb vind men het dus een schande dat een aangelijnde hond zich in losloop gebied bevind.![]()
Volgens mij was het dat men het vervelend vindt als mensen met een aangelijnde hond in een losloopgebied gaan lopen en vervolgens boos worden om buurtende honden.
vind het zo wie zo vreemd dat men maar aanneemt dat het zomaar kan dat jou hond(nu niet op jou persoonlijk trekken dat jou) dat die komt buurten bij een aangelijnde hond
ik heb igor gehad (helaas overleden) die kon met de ene hond wel en met de andere hond niet en kon die wel met de ene hond dan kon het zo zijn dat als hij die een dag later tegenkwam spontaan ging borstelen tegen die hond
hij moest de hond wel erg goed kennen wilde hij altijd spontaan en goed met de hond om kunnen gaan

- Frenk
- Zeer actief
Nee, maar dan moet je dus niet doelbewust in een druk losloopgebied gaan lopen.Angel2 schreef:en is dat vreemd dan dat men daar boos om word?? nee vind ik niet zal een reden hebben dat die hond aan de lijn zit.Frenk schreef:Waar lees je dat?Angel2 schreef:offtopic.. zoals ik hier al vaker gelezen heb vind men het dus een schande dat een aangelijnde hond zich in losloop gebied bevind.![]()
vind het zo wie zo vreemd dat men maar aanneemt dat het zomaar kan dat jou hond(nu niet op jou persoonlijk trekken dat jou) dat die komt buurten bij een aangelijnde hond![]()
ik heb igor gehad (helaas overleden) die kon met de ene hond wel en met de andere hond niet en kon die wel met de ene hond dan kon het zo zijn dat als hij die een dag later tegenkwam spontaan ging borstelen tegen die hond![]()
hij moest de hond wel erg goed kennen wilde hij altijd spontaan en goed met de hond om kunnen gaan
(maar goed, dit was om jouw opmerking over dat men het een schande vindt te nuanceren

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ja dat zal allemaal wel, maar denk je dat het daardoor anders wordt?Angel2 schreef:en is dat vreemd dan dat men daar boos om word?? nee vind ik niet zal een reden hebben dat die hond aan de lijn zit.
vind het zo wie zo vreemd dat men maar aanneemt dat het zomaar kan dat jou hond(nu niet op jou persoonlijk trekken dat jou) dat die komt buurten bij een aangelijnde hond
In een losloopgebied ga je bezocht worden door loslopende honden. Dat is gewoon een feit.
Daar kun je van alles van vinden, maar zo is het nu eenmaal.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Frenk
- Zeer actief
Ja.Jaap* schreef:Ja dat zal allemaal wel, maar denk je dat het daardoor anders wordt?Angel2 schreef:en is dat vreemd dan dat men daar boos om word?? nee vind ik niet zal een reden hebben dat die hond aan de lijn zit.
In een losloopgebied ga je bezocht worden door loslopende honden. Dat is gewoon een feit.
Daar kun je van alles van vinden, maar zo is het nu eenmaal.

- Jaap*
- Zeer actief
Nouja, helaas is de realiteit dat je er ook in een écht aanlijngebied bijna donder op kunt zeggen een loslopende hond tegen te komen, maar als je elkaar een plezier wilt doen zou de loper in een aanlijngebied zich inderdaad moeten realiseren dat andere hondeneigenaren meestal wel een reden hebben om juist dáár te lopen. En er dus minimaal voor zorgen dat hun hond geen andere honden bezoekt.
Gewoon uit het oogpunt van fatsoen en wederzijds begrip. Vind ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik doe dat ook als mn teef loops is... moet toch ergens haar energie kwijt. Ze loop niet naar andere honden toe, blijft in de buurt, loopt niet weg etc.Tring schreef:En waarom doe je dat terwijl het dan niet mag? Ik kan met mijn hondje niet naar natuur gebieden waar honden niet los mogen lopen, omdat andere mensen hun honden gewoon los laten lopen. Het staat er niet voor niets natuurlijk, en als je wil dat de hond wat bewegingsvrijheid heeft, dan koop je een flexi. Of je gaat naar een gebied waar ze wél los mogen.lianne05 schreef: (al doe ik het ook waar het wel staat dat ze aangelijnd moeten zijn)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Angel
- Zeer actief
Jaap* schreef:Nouja, helaas is de realiteit dat je er ook in een écht aanlijngebied bijna donder op kunt zeggen een loslopende hond tegen te komen, maar als je elkaar een plezier wilt doen zou de loper in een aanlijngebied zich inderdaad moeten realiseren dat andere hondeneigenaren meestal wel een reden hebben om juist dáár te lopen. En er dus minimaal voor zorgen dat hun hond geen andere honden bezoekt.
ben ik het meeeens zowel dat stukje dat je dan niet boos moet worden dat er in een losloop gebied een hond op je af komt maar dat er in het aanlijn gebied dan dus honden met een reden aagelijnd lopen en dat je dus dan niet die losloop projetielen daar los moet laten
en dan nog vind ik ook al loop in een losloop gebied met een aangelijnde hond dat als jij het aan de baas vraagt of hij/zij zijn hond bij zich wil houden dat ook gewoon kan doen zonder gemopper ofzo. maarja dat vind ik
ik denk maar zo een ander hoeft geen last van mij of mijn hond te hebben en ik hoef dat niet van een ander
zoh en nu gaat spuit elf zich er gewoon weer buiten houden en lekker meelezen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt makkelijk praten met je oh zo vriendelijke hond naar anderen... en dan klagen als mijn Xantos jouw hond wat doet, want ja die mag daar los OFFICIEEL maar dat wil jij diep in je hartje weer liever niet eigenlijk....Frenk schreef:Lui, omdat je ook naar een losloopgebied toe kunt, maar dat niet doet en dan te beroerd bent om je hond aan de lijn te houden.lianne05 schreef:Lui???? wat heeft dat er mee te maken?? Ik ben lui omdat ik wandel en mijn hond losloopt?? Die snap ik ff niet...
Asociaal, ik weet wel ergere dingen hoor...als je nou geen last hebt van die asociale luie mensen die in een gebied lopen waar de hond losloopt waar dat eigenlijk niet mag (de boeven) wat is er dan te klagen? Er mag zoveel niet.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn ook nog mensen die werken...Tring schreef:Of heel vroeg naar een losloopgebied. Als je om 6 uur naar een aanlijngebied kan, kan je ook naar een losloopgebied.wendy71 schreef:Jouw Frenk is sociaal naar andere honden toe.Frenk schreef:Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken.![]()
Hoe denk je dat op te lossen als dat niet zo zou zijn?
Dan kán je met je *asociale* gewoonweg niet naar een losloopgebied.
Want dan zijn de rapen gaar als er een vervelend voorval gebeurt.
Mijn honden moeten uit, loopse teef moet los, die kom jij met je reu ook liever niet tegen in een losloopgebied toch?

- Frenk
- Zeer actief
Jaap* schreef:Nouja, helaas is de realiteit dat je er ook in een écht aanlijngebied bijna donder op kunt zeggen een loslopende hond tegen te komen, maar als je elkaar een plezier wilt doen zou de loper in een aanlijngebied zich inderdaad moeten realiseren dat andere hondeneigenaren meestal wel een reden hebben om juist dáár te lopen. En er dus minimaal voor zorgen dat hun hond geen andere honden bezoekt.

- Frenk
- Zeer actief
malinois schreef:Jij hebt makkelijk praten met je oh zo vriendelijke hond naar anderen... en dan klagen als mijn Xantos jouw hond wat doet, want ja die mag daar los OFFICIEEL maar dat wil jij diep in je hartje weer liever niet eigenlijk....

- Jaap*
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook. Maar ik wéét dat ik daar zo nu en dan in teleurgesteld ga worden. Bijvoorbeeld omdat die mensen juist aan het trainen zijn op het niet lastig vallen van andere honden ofzoAngel2 schreef:en dan nog vind ik ook al loop in een losloop gebied met een aangelijnde hond dat als jij het aan de baas vraagt of hij/zij zijn hond bij zich wil houden dat ook gewoon kan doen zonder gemopper ofzo. maarja dat vind ik
zoh en nu gaat spuit elf zich er gewoon weer buiten houden en lekker meelezen
Iedereen loopt daar met z'n eigen agenda, en we kunnen niet bij elkaar in de kop kijken.
Als je mensen aanspreekt op het gedrag van hun hond, schieten de meeste mensen meteen in een heel emotionele modus. Het is vaak een heel teer punt blijkbaar. Als je ruzie wilt hebben moet je iemand aanspreken op het gedrag van z'n hond
Da's ook een feit
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is toch zo neem ik aan...Frenk schreef:malinois schreef:Jij hebt makkelijk praten met je oh zo vriendelijke hond naar anderen... en dan klagen als mijn Xantos jouw hond wat doet, want ja die mag daar los OFFICIEEL maar dat wil jij diep in je hartje weer liever niet eigenlijk....
jij ziet toch liever geen honden in een losloopgebied die niet zo gezellig zijn met andere honden op zn zachts gezegd?
En ja ik loop er wel, maar wel alleen in gebieden waar het heel rustig is. Met een loopse teef loop over het algemeen er niet... en die moet ook los dus dan ben je aangewezen op aanlijngebieden... aangelijnd lopen is geen optie.

- Jaap*
- Zeer actief
Ik zou er zelf niks aan vinden om, met een hond die niet zo goed met andere honden kan, naar een losloopgebied te gaan.malinois schreef:jij ziet toch liever geen honden in een losloopgebied die niet zo gezellig zijn met andere honden op zn zachts gezegd?
Net zoals ik er niks aan zou vinden om machinist op een torenkraan te worden als ik hoogtevrees zou hebben.
Ik zoek de ellende liever niet op, je weet immers vrijwel zeker dat je door een loslopende hond bezocht gaat worden in een losloopgebied. En voor zo'n hond is er ook niet veel aan denk ik. Die zou ze misschien het liefst opvreten allemaal, maar dat mag niet van jouw denk ik
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat mag ie niet..Jaap* schreef:Ik zou er zelf niks aan vinden om, met een hond die niet zo goed met andere honden kan, naar een losloopgebied te gaan.malinois schreef:jij ziet toch liever geen honden in een losloopgebied die niet zo gezellig zijn met andere honden op zn zachts gezegd?
Net zoals ik er niks aan zou vinden om machinist op een torenkraan te worden als ik hoogtevrees zou hebben.
Ik zoek de ellende liever niet op, je weet immers vrijwel zeker dat je door een loslopende hond bezocht gaat worden in een losloopgebied. En voor zo'n hond is er ook niet veel aan denk ik. Die zou ze misschien het liefst opvreten allemaal, maar dat mag niet van jouw denk ik
Ik ben net terug uit een losloopbos.. ik ben welgeteld niemand tegengekomen terwijl er 5 auto's stonden.
Dat bos is in 2-en gedeelt door bezoekers zelfs, 1e deel voor honden die willen spelen, het 2e deel voor honden die niet met andere honden kunnen in principe.. is een ongeschreven regel en mensen ontwijken elkaar zoveel mogelijk.

- Jaap*
- Zeer actief
Zo creatief als jij er mee om moet gaan, moet iemand met bijvoorbeeld een ernstig najagende hond er ook mee omgaan.
Het gaat niet alleen om agressie, maar soms ook gewoon over missende controle. Da's eigenlijk een beetje hetzelfde natuurlijk
Sommige honden kun je nu eenmaal niet "zomaar" loslaten. Soms weet je dat bij voorbaat al bijna zeker, en soms komt dat later pas aan het licht.
Het gaat niet alleen om agressie, maar soms ook gewoon over missende controle. Da's eigenlijk een beetje hetzelfde natuurlijk
Sommige honden kun je nu eenmaal niet "zomaar" loslaten. Soms weet je dat bij voorbaat al bijna zeker, en soms komt dat later pas aan het licht.
-
Marion.
En ik kan zeggen dat ook al lopen mijn honden (soms zelfs loops!) los in aanlijngebied, jouw aangelijnde honden niet 'bezocht' zullen worden door mijn honden. En dus laat ik ze lekker los lopen, en lopen ze fijn aan een onzichtbaar lijntje dicht bij mij en volledig onder controle.Frenk schreef:Ja.En in een aanlijngebied mag je verwachten niet bezocht te worden door loslopende honden. Dat lijkt me de essentie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je een hond niet onder controle hebt moet ie niet los, of ie nu wel of niet met andere honden kan in mijn ogen maar goed da's een andere discussieJaap* schreef:Zo creatief als jij er mee om moet gaan, moet iemand met bijvoorbeeld een ernstig najagende hond er ook mee omgaan.
Het gaat niet alleen om agressie, maar soms ook gewoon over missende controle. Da's eigenlijk een beetje hetzelfde natuurlijk![]()
![]()

- Jaap*
- Zeer actief
Idd, dat is een discussie over de definitie van het woord controle

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaap* schreef:Idd, dat is een discussie over de definitie van het woord controle![]()