Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje betreft aanval duitse dog
Moderator: moderatorteam
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Vraagje betreft aanval duitse dog
Effe een vraagje, ik zat gister het AD te lezen betreft het artikel van de vrouw die is aangevallen door een duitse dog, nou viel mij iets op...
De duitse dog vereniging blijkt gezegd te hebben dat de baas duidelijk niet wist wat ie moest doen als een DD gaat "vechten" hij had hem bij zn achterpoten moeten pakken en naar links op zn rug moeten draaien, dan is ie in een onderdanige positie..(zo stond het er)
Oke, ik moet zeggen ik heb ook nog nooit een echt gevecht meegemaakt maar dit heb ik nog nooit gehoord en het lijkt mij ook niet te doen...
Wat jullie?
De duitse dog vereniging blijkt gezegd te hebben dat de baas duidelijk niet wist wat ie moest doen als een DD gaat "vechten" hij had hem bij zn achterpoten moeten pakken en naar links op zn rug moeten draaien, dan is ie in een onderdanige positie..(zo stond het er)
Oke, ik moet zeggen ik heb ook nog nooit een echt gevecht meegemaakt maar dit heb ik nog nooit gehoord en het lijkt mij ook niet te doen...
Wat jullie?
Groetjes Lianne
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: Vraagje betreft aanval duitse dog
Ik hoor wel vaker dat je de achterste poten moet vasthouden omdat ze daar hun kracht vandaan halen. Dat omdraaien en op rug draaien daar heb ik dan weer niet van gehoord.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik weet , niet ik denk dat ik er met mijn honden al aan vast sta, laat staan met een echte grote Dog

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Achterpoten vast, van de grond tillen en draaien is een goede methode....
Maar niet als je alleen bent. dat werkt alleen als aan beide kanten de hond weggetild en vastgehouden kan worden.
Bovendien is deze methode zwaarder en moeilijker naarmate de betrokken honden groter en zwaarder zijn.
Dus de uitspraak van de DD club is een beetje kort door de bocht.
-maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de NDDC heel voorzichtig gezegd dat je dit kan proberen, en maakt de journalist er zo'n stellige uitspraak van-
Maar niet als je alleen bent. dat werkt alleen als aan beide kanten de hond weggetild en vastgehouden kan worden.
Bovendien is deze methode zwaarder en moeilijker naarmate de betrokken honden groter en zwaarder zijn.
Dus de uitspraak van de DD club is een beetje kort door de bocht.
-maar voor hetzelfde geld hebben ze bij de NDDC heel voorzichtig gezegd dat je dit kan proberen, en maakt de journalist er zo'n stellige uitspraak van-
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja dat kan idd natuurlijk ook altijd, maar ik las het zo en had er zelf nog nooit van gehoordEnnath schreef: Dus de uitspraak van de DD club is een beetje kort door de bocht.
Groetjes Lianne
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als je de hond aan de achterpoten weg moet halen, dan lijkt me dat het leed al geschied is.
de winkelhaak op het hoofd van die mevrouw ziet eruit alsof het heel snel gebeurd is? als je zo`n hond wegtrekt neemt ie misschien wel de hele scalpel (schedelhuid) mee :N:
de winkelhaak op het hoofd van die mevrouw ziet eruit alsof het heel snel gebeurd is? als je zo`n hond wegtrekt neemt ie misschien wel de hele scalpel (schedelhuid) mee :N:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wellicht als een tweede persoon op het moment dat de vrouw viel en de hond verder ging in het bijten.. op dat moment de hond aan zijn achterpoten op had kunnen lichten... dat wordt vaak geadviseert, ook bij twee vechtende honden, dan is het zaak om beide honden aan de achterpoten op te lichten.. ze verliezen dan even de balans, laten los als het goed is en kijken om dan kun je ze mee naar achter slepen en als het goed is heb je weer dat contact met de hond. en kun je ze weer beter sturen..
Maar na wat ik lees heeft de eigenaar van de dog ook bijtwonden opgelopen van zijn eigen hond.. je weet dus niet hoe verhouding hond/eigenaar ligt en wat er precies gebeurde waardoor de dog besloot deze vrouw aan te vallen en bijtwonden her en der te maken..
Maar na wat ik lees heeft de eigenaar van de dog ook bijtwonden opgelopen van zijn eigen hond.. je weet dus niet hoe verhouding hond/eigenaar ligt en wat er precies gebeurde waardoor de dog besloot deze vrouw aan te vallen en bijtwonden her en der te maken..
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
zowel mijn x pitt/staff/boxer als mijn mechelse herder laten echt niet los als iemand hun achterpoten omhoor trekt en dan de hond omdraait hoor
helaas mee moeten maken.
-
blondie
- Zeer actief
Dan is de volgende vraag wat jij zou doen om het gevecht te stoppen dan.. ik had wel succes bij staartje lichten en een stemcorrectie bij een akafietje.. ik draai hem niet op zijn zij... maar heb wel weer even de aandacht... en dat is voldoende om dan de commando's weer op te laten volgen die hij kent.. een hond die als een blinde gaat inbijten en nergens meer vatbaar voor is.. ik heb ze gelukkig niet... en als ik me bedenk dat zo;n hond idd bewust voor de kill gaat aanvallen en een tante van mij heeft dit ook meegemaakt.. ik denk dat ik op zo'n moment ook door het lint ga.. en even niet meer aan mijn eigen veiligheid denk..sky schreef:zowel mijn x pitt/staff/boxer als mijn mechelse herder laten echt niet los als iemand hun achterpoten omhoor trekt en dan de hond omdraait hoorhelaas mee moeten maken.
en misschien vat ik het verkeerd op hoor en bedoel je het niet zo... maar er wordt soms vaak gereageerd met als mijn hond vast heeft.. laat hij niet meer los.. ik hoop dan altijd wel dat mensen die eigenaar van zo'n hond zijn wel weten hoe ze de hond kunnen laten lossen mocht er wat gebeuren..
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
achterhand pakken is vooral om de hond uit evenwicht te houden. Alleen dat omdraaien zou ik niet snel doen, als de hond vast heeft draai je nog een grotere gat erin. Mocht de hond vastpakken zou ik de hond laten stikken door een riem, daarom heb ik altijd een riem bij me 
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat lijkt mij dus ook! :N:Emma schreef:als je de hond aan de achterpoten weg moet halen, dan lijkt me dat het leed al geschied is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het lijkt mij dat een DD bij de achterpoten pakken en dan weg trekken geen optie is als je in je eentje bent.Je zult er maar een van 100 kilo treffen
En daarbij wat al gezegd is:het leed is dan al geschied en je maakt het alleen maar erger.
En daarbij wat al gezegd is:het leed is dan al geschied en je maakt het alleen maar erger.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wat ik dan weer niet snap he: Als je hem dan om draait zodat hij op zn zij/rug ligt..dan heeft hij toch weer meer kans om jou danmaar te grijpen. Ik kan me er weinig bij voorstellen dat zo'n hond plotseling volkomen rustig word wanneer je hem op zn zij draait.
- Botje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Airedale Terriër, Schotse Terriër
Ik zou een vinger in zijn anus steken (en daarna thuis mijn handen wassen).
Gelezen in boekje "Vechten"
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-Het leuke van een Airedale, zijn er twee!!.,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-
-
Marika
- Actief
Inderdaad. En ver genoeg er in stoppen. Op zo'n 3 centimeter diepte zit het uitknopje.Botje schreef:Ik zou een vinger in zijn anus steken (en daarna thuis mijn handen wassen).
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik heb het boekje dus niet gelezenMarika schreef:Inderdaad. En ver genoeg er in stoppen. Op zo'n 3 centimeter diepte zit het uitknopje.Botje schreef:Ik zou een vinger in zijn anus steken (en daarna thuis mijn handen wassen).
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Aan de achterpoten wegtrekken dat ken ik wel, maar dat werkt natuurlijk alleen als je met 2 bent.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier ook niet hoor, heb de ballen zelfs nog omgedraaid.. niks noppes nadasky schreef:zowel mijn x pitt/staff/boxer als mijn mechelse herder laten echt niet los als iemand hun achterpoten omhoor trekt en dan de hond omdraait hoorhelaas mee moeten maken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Marika schreef:Inderdaad. En ver genoeg er in stoppen. Op zo'n 3 centimeter diepte zit het uitknopje.Botje schreef:Ik zou een vinger in zijn anus steken (en daarna thuis mijn handen wassen).