Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naturis
Moderator: moderatorteam
- Grizzly
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
- Contacteer:
Naturis
Ik ben benieuwd of er iemand van jullie ervaring(en) heeft met Naturis http://www.naturis.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Hanneke.
Groetjes,
Hanneke.
LOVE IS being owned by een Newfoundland!

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Naturis
Ja ik.
Jagger vond het lekker, maar ik vond het een erg vette substantie.
Ben weer teruggegaan naar CB.
Het is wel goedkoper.
Jagger vond het lekker, maar ik vond het een erg vette substantie.
Ben weer teruggegaan naar CB.
Het is wel goedkoper.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik heb het een poosje (kort poosje) aan de jongens gevoerd. Ze vonden niet alle smaken lekker en hun ontlasting was niet meer zoals ik gewend ben. Het is voordeliger dan CB maar het is ook "papperiger" niet zo grof gemalen.
Ik voer het niet meer, maar als jouw honden het er goed op doen? Waarom niet?
Ik ben voor Guinnie overgegaan op Kivo en dat bevalt me goed. Is beduidnd voordeliger dan CB en zij eet het goed en haar ontlastiing is er goed op. Ze hoeft van mij ook niet meer zo vreselijk te kauwen.. ze is nu 12,5 en is waarschijnlijk brok gewend
Voor haar vind ik het dus prima!! Al eten de knullen er ook van mee met regelmaat.
Ik vind niet dat ik tweederangs geef aan Guinnie, maar eerlijk is eerlijk.... ik wil wel vers geven, maar het moet wel te betalen blijven.. en met 1 kg per 2 dagen... prijstechnisch... doe dan maar Kivo!
Suzanne
Ik heb het een poosje (kort poosje) aan de jongens gevoerd. Ze vonden niet alle smaken lekker en hun ontlasting was niet meer zoals ik gewend ben. Het is voordeliger dan CB maar het is ook "papperiger" niet zo grof gemalen.
Ik voer het niet meer, maar als jouw honden het er goed op doen? Waarom niet?
Ik ben voor Guinnie overgegaan op Kivo en dat bevalt me goed. Is beduidnd voordeliger dan CB en zij eet het goed en haar ontlastiing is er goed op. Ze hoeft van mij ook niet meer zo vreselijk te kauwen.. ze is nu 12,5 en is waarschijnlijk brok gewend
Voor haar vind ik het dus prima!! Al eten de knullen er ook van mee met regelmaat.
Ik vind niet dat ik tweederangs geef aan Guinnie, maar eerlijk is eerlijk.... ik wil wel vers geven, maar het moet wel te betalen blijven.. en met 1 kg per 2 dagen... prijstechnisch... doe dan maar Kivo!
Suzanne
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ook hier geprobeerd.
Niet allen vonden 't lekker, en na 't ontdooien in de koelkast de volgende dag een erg zure lucht ik heb de rest weggegooid.
Nadien weer de volgende verpakking ontdooit en weer de volgende dag geen vlees wat ik nog aan de honden geef.
En kivo nee ik vind dat te vet.
Niet allen vonden 't lekker, en na 't ontdooien in de koelkast de volgende dag een erg zure lucht ik heb de rest weggegooid.
Nadien weer de volgende verpakking ontdooit en weer de volgende dag geen vlees wat ik nog aan de honden geef.
En kivo nee ik vind dat te vet.

-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik had 3 smaakjes gekocht om het uit te proberen. de prijs sprak mij erg aan en er zit geen graan in.
Maar toch ben ik er niet echt enthousiast over. Ontlasting is heel erg slap.
Volgens de verpakking kan je het als het ontdooid is 2 dagen in de koelkast bewaren, maar na 1 dag stinkt het al de tent uit, daar had ik met Energique en Duck geen last van.
Maar toch ben ik er niet echt enthousiast over. Ontlasting is heel erg slap.
Volgens de verpakking kan je het als het ontdooid is 2 dagen in de koelkast bewaren, maar na 1 dag stinkt het al de tent uit, daar had ik met Energique en Duck geen last van.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ja wij geven het al een hele tijd aan de honden en katten en het lijkt er nu zelfs op dat kopó redelijk van zijn diarree af is, elk ander voer dat we gaven bleef hij aan de diarree, ze lusten alle smaken.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
We hebben het geprobeerd, ondanks dat het prijstechnisch evengoed zeer doet in onze portemonee (10 kg/pd):fijner gemalen als de CB, meer vocht waardoor de worst nog wel wil opzwellen. Als je dan je mes er inzet "ploft" de verpakking en heb je kans op vleesspetters :lol:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Hier krijgen de honden het ook, en de ontlasting is goed.
Het probleem dat als je er een mes inzet, dat de verpakking haast uit elkaar spat had ik ook.
Doe het nu eerder in een bak in de koelkast en het probleem is over.
Ook gebruik ik 1 kilo in 2 dagen en vind het niet stinken.
Ook kivo gebruikt, maar dat vind ik veel te vet.
En Carnibest en Bibi vind ik te duur.
Het probleem dat als je er een mes inzet, dat de verpakking haast uit elkaar spat had ik ook.
Doe het nu eerder in een bak in de koelkast en het probleem is over.
Ook gebruik ik 1 kilo in 2 dagen en vind het niet stinken.
Ook kivo gebruikt, maar dat vind ik veel te vet.
En Carnibest en Bibi vind ik te duur.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik geef het nu een maand of 2 aan de pup, en zij doet het er prima op, goede ontlasting, ze eet het graag.
Af en toe heb ik ook een rol die na 1 dag in de koelkast al behoorlijk stinkt, dat is meestal met de rund-kip variant geloof ik (die is vrij grof en donker van kleur).
Af en toe heb ik ook een rol die na 1 dag in de koelkast al behoorlijk stinkt, dat is meestal met de rund-kip variant geloof ik (die is vrij grof en donker van kleur).
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Hier is het niet goed bevallen. Te papperig en de honden waren er niet weg van.
Weer terug naar Smuldier vlees glutenvrij en Bibi (allerlei smaken), bevalt heel goed.
Weer terug naar Smuldier vlees glutenvrij en Bibi (allerlei smaken), bevalt heel goed.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ik heb dat dus ook met de kip/pens variant. Met de rund compleet ook al meegemaakt. De honden vinden het dan evengoed nog smakelijk, reageren op de 'ruikende' rol ook zeker niet met diaree ofzo, dus ik laat het maar zo, maar echt blij ben ik op zo'n moment niet met het produkt.LongFields schreef:Af en toe heb ik ook een rol die na 1 dag in de koelkast al behoorlijk stinkt, dat is meestal met de rund-kip variant geloof ik (die is vrij grof en donker van kleur).
Ik vind de maling overigens wel een stuk beter geworden. De eerste proefzending die wij als verkooppunt kregen, die was me echt te nat, te papperig. Zeker de varianten met kip, maar dat is toch verbeterd.
Beau hier kreeg altijd carnibest aktief, het was de enige manier om hem redelijk op het juiste gewicht (13 kg is voor hem heel mooi) te houden. Hij krijgt nu naturis sport (ja, die voor sledehonden en dat voor een bulletje...) en daar blijft hij echt mooi mee op gewicht.
Ik heb geen verandering in ontlasting gezien bij de honden. Ook niet als ze carnibest en naturis op dezelfde dag gekregen hebben of als ze eens naturis brok hebben gehad.
Ik vind de kwaliteit van carnibest net even constanter, maar het prijsverschil maakt toch een hoop goed (zeker als je 10 honden moet voeden).