Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

losloop vraag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: losloop vraag

Ongelezen bericht door Frenk »

lianne05 schreef:Lui???? wat heeft dat er mee te maken?? Ik ben lui omdat ik wandel en mijn hond losloopt?? Die snap ik ff niet...
Asociaal, ik weet wel ergere dingen hoor...als je nou geen last hebt van die asociale luie mensen die in een gebied lopen waar de hond losloopt waar dat eigenlijk niet mag (de boeven) wat is er dan te klagen? Er mag zoveel niet.....
Lui, omdat je ook naar een losloopgebied toe kunt, maar dat niet doet en dan te beroerd bent om je hond aan de lijn te houden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oh...ik ben ook lui. Ik noem het liever verantwoordelijk tov andere honden en paarden :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tring schreef:Ik gun het mijn hond ook om te rennen, en ga dan naar een plek waar hij wel los mag. :ok: Ik zeg ook niet dat je een flexi moet nemen, maar als je hem meer bewegingsvrijheid wil geven in een aanlijngebied, dan is dat een uitkomst. Of een hele lange lijn halen. ;) Dat de hond prima luistert, wil nog niet zeggen dat je hem maar los moet laten in een aanlijngebied. Ook al wordt je niet op de vingers getikt door iemand, het is in een aanlijngebied gewoon verboden je hond los te laten, dat staat er ook. En helaas heb ik toch de ervaring dat honden die normaal gesproken geweldig luisteren, mijn hondje super interessant vinden (misschien vanwege zijn formaat) en dan niet luisteren.
Ik ga zo vaak naar een losloopgebied, maar helaas kan dat niet altijd en overal..ik doe het zo...zoals ik net al zei niemand heeft last van mij en mn hond...en tsja er mag zoveel niet... :D
Groetjes Lianne
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Frenk schreef:
lianne05 schreef:Lui???? wat heeft dat er mee te maken?? Ik ben lui omdat ik wandel en mijn hond losloopt?? Die snap ik ff niet...
Asociaal, ik weet wel ergere dingen hoor...als je nou geen last hebt van die asociale luie mensen die in een gebied lopen waar de hond losloopt waar dat eigenlijk niet mag (de boeven) wat is er dan te klagen? Er mag zoveel niet.....
Lui, omdat je ook naar een losloopgebied toe kunt, maar dat niet doet en dan te beroerd bent om je hond aan de lijn te houden.
laat me niet lachen zeg, je weet het altijd zo goed..maar zonder mensen te kennen zeg je maar dat ze lui zijn en ascociaal...zegt meer over jou dan over mij!

Ohja en roep niet dat ik lui ben, ik rijd genoeg km om mijn hond lekker te laten rennen in een losloopgebied!
Als ik in de wijk wandel loopt mijn hond ook los...Ja erg he? Maar ik ben dan ook verschrikkelijk lui en asociaal! :D
Groetjes Lianne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

je kunt nu je hakken in het zand gooien tegen frenk, maar heb je er weleens aan gedacht dat het echt heel vervelend is voor mensen die JUIST in een aanlijngebied gaan lopen? of ze nu last van je hebben of niet, ze kennen je niet en weten niet of jouw hond goed luistert en aangezien 90% niet goed genoeg luistert....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge schreef:
Frenk schreef:
Inge schreef:Nou.....hier zijn er dus niet "genoeg losloopgebieden".
Er is er welgeteld 1 op 10 km afstand, is ook de enige in de hele omgeving.
Dus mijn honden lopen ook los in een gebied waar het officieel niet mag.
Niemand heeft daar last van, want er loopt zelden of nooit iemand anders in het bos waar ik loop en als ik iemand tegenkom dan lijn ik ze gewoon even aan. :pffff:
10km afstand is toch niks? Hoe dichtbij moet een uitlaatgebied zijn dan?
Nee, 10 km is niks....
Dit losloopgebied heeft echter wel wat nadelen.
1- Er zijn andere honden :mrgreen: Voor übersociale Marouck geen probleem, maar met Biène (en tot voor kort Nika) is dat niet zo handig, loopt niet bepaald ontspannen. :19:
2- Er lopen ruiterpaden door het hele gebied en op die ruiterpaden lopen paarden. Met een hond die het erg leuk vindt om achter paarden aan te gaan (Marouck) ook niet zo handig. :roll:
3- Er is geen zwemgelegenheid.

"Mijn" bos ligt op een kilometer of 5 en in de kleine 10 jaar dat ik daar bijna dagelijks loop ben ik misschien 20x iemand tegengekomen, waarvan 2x iemand te paard.
Dat loopt heel wat meer ontspannen kan ik melden.
De paden zijn overzichtelijk en je kan er heerlijk lopen.
Op 2 kilometer van mijn huis is een ven, waar je met de auto naartoe kunt rijden. Zijn er geen andere honden dan kan Biène lekker even zwemmen, anders kan ze (in het zicht) gewoon in de autokennel blijven terwijl Marouck kan spelen en zwemmen. Officieel mogen ze daar ook niet los hoor, maar in het bos waar dit ven ligt lopen alle honden los (vandaar dat ik er verder ook niet meer loop, veel te druk met Biène).

Een losloopgebied is heel fijn als je een sociale hond hebt, want mijn ervaring in veel losloopgebieden (heb heel wat wandelingen gedaan) is dat een heel groot deel van de honden daar niet onder appèl staan en dus op iedere hond aflopen.
Aangezien ik nu eenmaal een hond heb die wat minder sociaal is (die wil geen andere honden aan haar kont hebben) kies ik dus liever voor een plek waar de kans dat ik een andere hond tegenkom zeer klein is en ik goed overzicht heb op de paden, ook al mogen ze daar dus officieel niet loslopen.
Ik kan je redenatie wel volgen hoor, maar tegelijkertijd vraag ik me af of er geen bos te vinden is waar ze wel los mogen en wat evenzeer aan je eisen voldoet? Natuurlijk heeft het met waar je woont te maken en met je honden. Dat begrijp ik wel. Maar het gaat mij vooral ook om de motivatie. :19:
Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken. :19: En als ik dan toevallig eens ergens ben waar het aanlijngebied is, dan heeft hij voor die ene keer pech en blijft hij aan de lijn. Als ik hem dan maar los ga laten lopen 'omdat ik dat wil', dan ben ik toch echt niet goed bezig. Mensen met aanlijn-honden (om het maar even zo te noemen) hebben ook recht op hun gebieden.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge schreef:Oh...ik ben ook lui. Ik noem het liever verantwoordelijk tov andere honden en paarden :smile:
Nee, maar dat leg ik in mijn reactie op jou uit :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

lianne05 schreef:laat me niet lachen zeg, je weet het altijd zo goed..maar zonder mensen te kennen zeg je maar dat ze lui zijn en ascociaal...zegt meer over jou dan over mij!
Ik geef mijn mening over mensen die een bepaalde keuze maken. Aan jou om te bepalen of je in die categorie valt :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Toen we de honden kregen was er in de buurt een enorm veld waar de honden heerlijk los konden lopen. Mensen kwamen hiervoor speciaal met de auto om daar gebruik van te maken.
Helaas bleek de gemeente andere plannen voor dat stuk grond te hebben en is het nu een sportcomplex. Weg uitlaatgebied.
De losloopgebiedjes hier zijn klein en versnipperd. Dus als we het idee hadden dat het kon liepen de honden los daarnaar toe.
Bos? Dat is op behoorlijke afstand (verder dan die 10 km van Inge) en dan moet je wel tijd en een auto tot je beschikking hebben.

In het dorp waar mijn ouders nu wonen blijft Finn aangelijnd in de wijk en zodra mijn ouders bij het bos of tussen de landen zijn mag ie los. Er wordt daar naar mijn weten niet gecontroleerd. Hondenbelasting kennen ze er niet, wel een opruimplicht en daar houden de mensen zich dus ook keurig aan.

Inderdaad behoorlijk situatie afhankelijk. Lui en asociaal? Vandaar dat vooral mijn moeder uren per dag met de honden liep en jaren met ze naar gehoorzaamheidstraining ging. En ze aanlijnde als ze een vreemde hond zag. Nee, overlast van onze honden op wat voor manier dan ook hebben we altijd geprobeerd te voorkomen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:het is off topic ik weet het, maar dat is ervoor om te zorgen dat er helemaal nergens meer aangelijnd gelopen kan worden omdat alles waar gras is of een boom staat maar losloop moet zijn waardoor ik over de stoep mag wandelen met mijn hond die niet van honden houdt en zelfs dan nog op mijn sodeju krijg dat ie lelijk kijkt :U:
Ik laat ze niet overal los waar gras is, maar ik laat ze wel overal los waar het voor mijn honden veilig is. Kom ik anderen tegen (mountainbikers, wandelaars met witte broeken), dan ga ik van het pad af en laat ze bij me zitten. Kom ik mensen met een aangelijnde hond tegen, lijn ik mijn honden ook aan.

Maar ik weiger om mijn goed-luisterende dames aangelijnd te houden omdat tegenliggers ze niet leuk zouden vinden. Ze doen niets of niemand kwaad, ze zullen ook beslist niet richting jouw Sam gaan lopen, dus ik vind niet dat ik ze moet beperken omdat er honden zijn die ze misschien niet zo leuk vinden. De teckels van de overkant vinden hen ook niet zo leuk. Ik doe dan mijn best om zo snel mogelijk voorbij te lopen zodat mevrouw/meneer niet urenlang die teckels in de lucht hoeft te hangen omdat ze zo keffen.

En meer doe ik niet. Ik zorg ervoor dat ik en mijn honden geen overlast veroorzaken. Hebben anderen wat moeilijkere honden oid, dan ben ik ten alle tijde bereid om hen te helpen door zo snel mogelijk uit het zicht te verdwijnen. Maar ik ga echt niet de vrijheid van mijn honden beperken, omdat anderen die vrijheid niet aankunnen :19:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Frenk schreef: Ik kan je redenatie wel volgen hoor, maar tegelijkertijd vraag ik me af of er geen bos te vinden is waar ze wel los mogen en wat evenzeer aan je eisen voldoet? Natuurlijk heeft het met waar je woont te maken en met je honden. Dat begrijp ik wel. Maar het gaat mij vooral ook om de motivatie. :19:
Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken. :19: En als ik dan toevallig eens ergens ben waar het aanlijngebied is, dan heeft hij voor die ene keer pech en blijft hij aan de lijn. Als ik hem dan maar los ga laten lopen 'omdat ik dat wil', dan ben ik toch echt niet goed bezig. Mensen met aanlijn-honden (om het maar even zo te noemen) hebben ook recht op hun gebieden.
Je vergeet voor het gemak dat er ook honden zijn die niet sociaal zijn. Daar kan je niet in een losloopgebied lopen, daar loop je juist in aanlijngebieden zodat ze eventueel los kunnen lopen. Vaak laten mensen hun hond loslopen en roepen hun hond niet terug. In een losloopgebied doe ik ook zelden mijn hond terugroepen, ik ga er ook vanuit dat de honden die ik tegen kom sociaal zijn. Zie ik iemand moeilijk doen met zijn hond, lijn ik haar wel aan. Maar ik vind niet dat je met een asociale hond in losloopgebied moet lopen en verlangen dat iedereen zijn hond bij zich houd. Dat deed ik voorheen met mijn asociale honden wel, maar dat is gewoon belachelijk. De andere mensen kunnen er niets aan doen dat hun sociaal is en in een speciale gebied ervoor los lopen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Inge schreef:
Nee, 10 km is niks....
Dit losloopgebied heeft echter wel wat nadelen.
1- Er zijn andere honden :mrgreen: Voor übersociale Marouck geen probleem, maar met Biène (en tot voor kort Nika) is dat niet zo handig, loopt niet bepaald ontspannen. :19:
2- Er lopen ruiterpaden door het hele gebied en op die ruiterpaden lopen paarden. Met een hond die het erg leuk vindt om achter paarden aan te gaan (Marouck) ook niet zo handig. :roll:
3- Er is geen zwemgelegenheid.

"Mijn" bos ligt op een kilometer of 5 en in de kleine 10 jaar dat ik daar bijna dagelijks loop ben ik misschien 20x iemand tegengekomen, waarvan 2x iemand te paard.
Dat loopt heel wat meer ontspannen kan ik melden.
De paden zijn overzichtelijk en je kan er heerlijk lopen.
Op 2 kilometer van mijn huis is een ven, waar je met de auto naartoe kunt rijden. Zijn er geen andere honden dan kan Biène lekker even zwemmen, anders kan ze (in het zicht) gewoon in de autokennel blijven terwijl Marouck kan spelen en zwemmen. Officieel mogen ze daar ook niet los hoor, maar in het bos waar dit ven ligt lopen alle honden los (vandaar dat ik er verder ook niet meer loop, veel te druk met Biène).

Een losloopgebied is heel fijn als je een sociale hond hebt, want mijn ervaring in veel losloopgebieden (heb heel wat wandelingen gedaan) is dat een heel groot deel van de honden daar niet onder appèl staan en dus op iedere hond aflopen.
Aangezien ik nu eenmaal een hond heb die wat minder sociaal is (die wil geen andere honden aan haar kont hebben) kies ik dus liever voor een plek waar de kans dat ik een andere hond tegenkom zeer klein is en ik goed overzicht heb op de paden, ook al mogen ze daar dus officieel niet loslopen.
Ik kan je redenatie wel volgen hoor, maar tegelijkertijd vraag ik me af of er geen bos te vinden is waar ze wel los mogen en wat evenzeer aan je eisen voldoet? Natuurlijk heeft het met waar je woont te maken en met je honden. Dat begrijp ik wel. Maar het gaat mij vooral ook om de motivatie. :19:
Als er een losloopgebied in de omgeving zou zijn waar ik geen andere honden tegenkom na iedere bocht zou ik daar gerust gaan lopen.
Maar die is er dus niet.
Waar ik loop kun je gerust met een aangelijnde hond gaan lopen zonder dat je last krijgt van mijn honden. Juist door de brede overzichtelijke paden zie je ieder ander al lang voordat de honden er zijn en zijn mijn honden allang bij me geroepen en aangelijnd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

lianne05 schreef:
Tring schreef:Ik gun het mijn hond ook om te rennen, en ga dan naar een plek waar hij wel los mag. :ok: Ik zeg ook niet dat je een flexi moet nemen, maar als je hem meer bewegingsvrijheid wil geven in een aanlijngebied, dan is dat een uitkomst. Of een hele lange lijn halen. ;) Dat de hond prima luistert, wil nog niet zeggen dat je hem maar los moet laten in een aanlijngebied. Ook al wordt je niet op de vingers getikt door iemand, het is in een aanlijngebied gewoon verboden je hond los te laten, dat staat er ook. En helaas heb ik toch de ervaring dat honden die normaal gesproken geweldig luisteren, mijn hondje super interessant vinden (misschien vanwege zijn formaat) en dan niet luisteren.
Ik ga zo vaak naar een losloopgebied, maar helaas kan dat niet altijd en overal..ik doe het zo...zoals ik net al zei niemand heeft last van mij en mn hond...en tsja er mag zoveel niet... :D
Sorry, maar heb je er misschien aan gedacht om je hond dan een keertje niet los te laten lopen? Er gaan mensen speciaal naar een aanlijngebied om lekker met de honden te kunnen wandelen, en geen los lopende honden tegen te komen. Dat er zoveel niet mag, dat slaat geen deuk in een pakje boter. Want omdat het ene niet mag en men het wel doet, moet jij ook maar iets anders dat niet (in dit geval de hond los laten lopen in een aanlijngebied) mag wel doen?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Marion.

Frenk schreef:10km afstand is toch niks? Hoe dichtbij moet een uitlaatgebied zijn dan?
Loop jij 10 km naar een losloopgebied????

Hier hebben we veldjes van 10x25 meter. Officieel losloop. Joegeiiii. Wel aan een doorgaande weg, of pal langs de spoorlijn. Maar ja, moet je hond maar luisteren he? Vijf km verderop is een stukje bos waar ze los mogen. Ga je heel erg je best doen en kris/kras lopen, dan kom je misschien op 6 km. En met de 5 km van huis uit lopen kom je dan toch wel tot een leuk stukje. Maar ja, wel 10 km in totaal over smalle landweggetjes lopen (de enige weg richting crematorium), en dat is met 2 honden ook niet erg grappig.

En de auto moeten pakken om je honden uit te laten??? Vind ik echt idioot. Ik kan hier vanuit huis alle kanten uitlopen, nergens heeft er ook maar iemand last van ons. En anders zorg ik wel dat ze geen last van ons hebben. En mag het? Nee, dat niet. De bekeuring neem ik op de koop toe. Is goedkoper dan dagelijks 2x10 km rijden voor een losloopgebiedje :pffff:
Marion.

Frenk schreef:Lui, omdat je ook naar een losloopgebied toe kunt, maar dat niet doet en dan te beroerd bent om je hond aan de lijn te houden.
Lui? Omdat je niet een auto pakt om 10 km verderop te gaan wandelen??? Het zal wel.
En nee, ik ben niet te beroerd om mijn honden aan de lijn te houden maar ik gun ze graag wat zelfstandigheid. Bovendien is 2 honden van een kg of 40 aan een flexi niet al te handig in het bos. Geloof me, ik heb meer controle over ze als ze loslopen. Ik zit in elk geval minder met die kutlijnen in de knoop.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

duitse herder schreef:
Frenk schreef: Ik kan je redenatie wel volgen hoor, maar tegelijkertijd vraag ik me af of er geen bos te vinden is waar ze wel los mogen en wat evenzeer aan je eisen voldoet? Natuurlijk heeft het met waar je woont te maken en met je honden. Dat begrijp ik wel. Maar het gaat mij vooral ook om de motivatie. :19:
Je vergeet voor het gemak dat er ook honden zijn die niet sociaal zijn. Daar kan je niet in een losloopgebied lopen, daar loop je juist in aanlijngebieden zodat ze eventueel los kunnen lopen. Vaak laten mensen hun hond loslopen en roepen hun hond niet terug. In een losloopgebied doe ik ook zelden mijn hond terugroepen, ik ga er ook vanuit dat de honden die ik tegen kom sociaal zijn. Zie ik iemand moeilijk doen met zijn hond, lijn ik haar wel aan. Maar ik vind niet dat je met een asociale hond in losloopgebied moet lopen en verlangen dat iedereen zijn hond bij zich houd. Dat deed ik voorheen met mijn asociale honden wel, maar dat is gewoon belachelijk. De andere mensen kunnen er niets aan doen dat hun sociaal is en in een speciale gebied ervoor los lopen :mrgreen:
volgens mij zeggen jullie hetzelfde :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:Waar ik loop kun je gerust met een aangelijnde hond gaan lopen zonder dat je last krijgt van mijn honden. Juist door de brede overzichtelijke paden zie je ieder ander al lang voordat de honden er zijn en zijn mijn honden allang bij me geroepen en aangelijnd.
Volgens mij is dit de essentie. Als je honden geen reeen opjagen, geen sportende mensen lastig vallen en je ze terugroept bij aangelijnde honden, zie ik het probleem niet. Ik durf het niet hoor, heb elke stap het idee dat de boswachter me gaat betrappen :mrgreen: Maar ik heb dan ook zoveel keuze door het gebied waar ik woon en de honden die ik heb. Plekken genoeg waar ik legaal kan lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

massam schreef:
duitse herder schreef:
volgens mij zeggen jullie hetzelfde :denken: :mrgreen:
Nee hoor, want volgens Frenk moet bv Inge alleen haar honden in een losloopgebied lopen, ondanks dat haar Biene niet sociaal is, maar puur omdat het zo hoort. Dan heb ik liever dat Inge met haar honden in een niet losloopgebied loslopen waar geen honden lopen dan in een losloopgebied waar je struikelt over de honden
Perry en Noah

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik kan met Jakko ook niet naar een losloopgebied. :19:
Loop om 6 uur in de ochtend ook in een stuk bos waar het eigenlijk niet mag.
Als dat de enigste manier voor mij is om hem lekker los te laten lopen , dan moet dat maar. :ok:
Ik kom overigens zelden iemand tegen daar, loopt er toch iemand met een hond, worden de mijne aangelijnd.
Geen probleem in mijn ogen.
Ik heb geen last van hun, hun niet van mij.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marion.

Frenk schreef:Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken. :19:
En wat is "datzelfde gemak"? Zoals ik al zei hebben we hier 1 stukje bos op 5 km afstand, waar je heel veel moeite moet doen om daar een half uur te 'dolen'. Verder mag het nergens. Ook niet in de uitgestrekte landbouwvelden waar de mais af is, en waarvan de boer het niet erg vindt dat je er loopt. Nee, boer heeft het gepacht van de gemeente dus de gemeente heeft er zeggenschap over. En Bromsnor moet nu eenmaal wel betaald worden, net zoals alle speelveldjes voor de kinderen (en de grote "verboden voor honden" borden).

Ik moet 25 km rijden wil ik de honden legaal los kunnen laten lopen (over een behoorlijk stuk). En nee, buiten het feit dat ik niet dagelijks een auto tot mijn beschikking heb, weiger ik om 5 liter benzine per uitlaatkeer te betalen terwijl ze hier net zo prachtig net zo veilig en net zo leuk kunnen rennen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:Waar ik loop kun je gerust met een aangelijnde hond gaan lopen zonder dat je last krijgt van mijn honden. Juist door de brede overzichtelijke paden zie je ieder ander al lang voordat de honden er zijn en zijn mijn honden allang bij me geroepen en aangelijnd.
Volgens mij is dit de essentie. Als je honden geen reeen opjagen, geen sportende mensen lastig vallen en je ze terugroept bij aangelijnde honden, zie ik het probleem niet. Ik durf het niet hoor, heb elke stap het idee dat de boswachter me gaat betrappen :mrgreen: Maar ik heb dan ook zoveel keuze door het gebied waar ik woon en de honden die ik heb. Plekken genoeg waar ik legaal kan lopen.
Een bowachter heb ik daar werkelijk nog nooit gezien. Wel ooit een auto van bosgroep Zuid-Nederland, maar degenen die daarin zaten zwaaiden vriendelijk. :19:
Vlakbij is ook de Malpie, daar ben ik wel een paar keer de boswachter tegengekomen. Daar lopen juist veel mensen met loslopende honden en daar kom ik dan dus ook zelden of nooit (alleen soms bij slecht weer, want het is daar wel heel mooi lopen op de hei).
Laatst gewijzigd door Inge op 12 aug 2009 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb overigens ook 'maar' 1 losloopgebied naast de deur: Kromme Rijn. Een aantal bossen liggen op tien minuten met de auto, maar het merendeel is een half uur met de auto. Ik houd nogal van afwisseling, dus vind dat geen probleem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Frenk schreef:Ik zou het erg raar vinden als ik Frenk los ga laten lopen in een aanlijngebied, terwijl ik met hetzelfde gemak een losloopbos op kan zoeken. :19:
En wat is "datzelfde gemak"? Zoals ik al zei hebben we hier 1 stukje bos op 5 km afstand, waar je heel veel moeite moet doen om daar een half uur te 'dolen'. Verder mag het nergens. Ook niet in de uitgestrekte landbouwvelden waar de mais af is, en waarvan de boer het niet erg vindt dat je er loopt. Nee, boer heeft het gepacht van de gemeente dus de gemeente heeft er zeggenschap over. En Bromsnor moet nu eenmaal wel betaald worden, net zoals alle speelveldjes voor de kinderen (en de grote "verboden voor honden" borden).

Ik moet 25 km rijden wil ik de honden legaal los kunnen laten lopen (over een behoorlijk stuk). En nee, buiten het feit dat ik niet dagelijks een auto tot mijn beschikking heb, weiger ik om 5 liter benzine per uitlaatkeer te betalen terwijl ze hier net zo prachtig net zo veilig en net zo leuk kunnen rennen.
In Doetinchem heb je toch dat gebied bij het ziekenhuis? Volgens mij zijn er ook 2 of 3 routes (korte en lange). Of is dat aangelijnd? Ik weet alleen dat er zo'n mooi gebied is omdat ik wel eens naar dat ziekenhuis ging. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Jouw Frenk is sociaal naar andere honden toe.
Hoe denk je dat op te lossen als dat niet zo zou zijn?
Dan kán je met je *asociale* gewoonweg niet naar een losloopgebied.
Want dan zijn de rapen gaar als er een vervelend voorval gebeurt.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tring schreef:In Doetinchem heb je toch dat gebied bij het ziekenhuis? Volgens mij zijn er ook 2 of 3 routes (korte en lange). Of is dat aangelijnd? Ik weet alleen dat er zo'n mooi gebied is omdat ik wel eens naar dat ziekenhuis ging. :mrgreen:
Ik gok dat als dat voor Marion een optie zou zijn ze daar wel gebruik van zou maken. Maar een kort rondje voor Marion is voor veel hondeneigenaren al een lange ronde :wink:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:
Of heel vroeg naar een losloopgebied. Als je om 6 uur naar een aanlijngebied kan, kan je ook naar een losloopgebied.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:Maar ik ga echt niet de vrijheid van mijn honden beperken, omdat anderen die vrijheid niet aankunnen :19:
Er zijn regels en jij bepaalt eenzijdig welke regels je wel wenst na te leven en welke niet? Recept voor chaos als iedereen dat gaat doen, vind je niet?
Zeker daar het merendeel van de mensen niet echt een reeel beeld van zichzelf en hun eigen acties hebben :19:
Afbeelding
Marion.

Tring schreef:In Doetinchem heb je toch dat gebied bij het ziekenhuis? Volgens mij zijn er ook 2 of 3 routes (korte en lange). Of is dat aangelijnd? Ik weet alleen dat er zo'n mooi gebied is omdat ik wel eens naar dat ziekenhuis ging. :mrgreen:
Dat is de Kruisberg. En ja, helemaal aangelijnd. Maar de lange route doen we daar helemaal onaangelijnd :mrgreen: :pffff:
Frenk
Zeer actief

duitse herder schreef:
Ik zeg toch -> zie vetgedrukte
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:
wendy71 schreef:
Of heel vroeg naar een losloopgebied. Als je om 6 uur naar een aanlijngebied kan, kan je ook naar een losloopgebied.
Nee, dat kan niet want er zijn hier geen losloopgebieden in de buurt. :19:
En ik verrek het om 1 uur te moeten gaan rijden daarvoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”