Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over kreupelheid
Moderator: moderatorteam
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vraagje over kreupelheid
Willen jullie met me meedenken?
Boy loopt af en toe kreupel na een lange wandeling of een balspelletje. Tijdens de wandeling zelf is er niets aan de hand, maar als hij thuis heeft geslapen en weer opstaat loopt hij een paar pasjes kreupel, de volgende paar pasjes minder en eenmaal in beweging loopt hij weer goed. Het is meestal dezelfde dag weer over, soms na anderhalve dag.
Daarna loopt hij na het opstaan meteen weer goed.
In eerste instantie maakte ik me daar niet zo'n zorgen over, omdat het ook vaak een oorzaak heeft zoals een slidingstop maken over een boomwortel. Hij is soms ook erg lomp en onhandig.
Maar de laatste tijd komt het wel een beetje te vaak voor om nog incidenteel te zijn, en ook na een gewone lange wandeling van een paar uur waarbij ik niets vreemds heb gezien.
Het is ook steeds een andere poot trouwens. Voor/achter/links/rechts maakt niet uit.
Hij is ongeveer tien. Wordt hij gewoon ouder en moet ik rustiger aan met hem gaan doen?
Of duidt dit erop dat hij niet helemaal goed in elkaar zit? Spierpijn? Ik denk zelf steeds aan het laatste omdat beweging het beter maakt.
Ik heb op het moment niets om aan de dierenarts te laten zien.
Gisteren heb ik een wandeling van drie uur gemaakt en aan het eind hebben ze even een sprint getrokken met de bal. Niet gegooid, ik geef Saffie de bal en dan gaan ze keihard rennen. Boy doet dan ook het drijf-ding, rent kleine rondjes om Saffie heen etc.
Gistermiddag liep hij even slecht bij het opstaan toen hij weer wakker werd. Na een klein blokje om was het weer over. Vandaag niets meer aan de hand.
Boy loopt af en toe kreupel na een lange wandeling of een balspelletje. Tijdens de wandeling zelf is er niets aan de hand, maar als hij thuis heeft geslapen en weer opstaat loopt hij een paar pasjes kreupel, de volgende paar pasjes minder en eenmaal in beweging loopt hij weer goed. Het is meestal dezelfde dag weer over, soms na anderhalve dag.
Daarna loopt hij na het opstaan meteen weer goed.
In eerste instantie maakte ik me daar niet zo'n zorgen over, omdat het ook vaak een oorzaak heeft zoals een slidingstop maken over een boomwortel. Hij is soms ook erg lomp en onhandig.
Maar de laatste tijd komt het wel een beetje te vaak voor om nog incidenteel te zijn, en ook na een gewone lange wandeling van een paar uur waarbij ik niets vreemds heb gezien.
Het is ook steeds een andere poot trouwens. Voor/achter/links/rechts maakt niet uit.
Hij is ongeveer tien. Wordt hij gewoon ouder en moet ik rustiger aan met hem gaan doen?
Of duidt dit erop dat hij niet helemaal goed in elkaar zit? Spierpijn? Ik denk zelf steeds aan het laatste omdat beweging het beter maakt.
Ik heb op het moment niets om aan de dierenarts te laten zien.
Gisteren heb ik een wandeling van drie uur gemaakt en aan het eind hebben ze even een sprint getrokken met de bal. Niet gegooid, ik geef Saffie de bal en dan gaan ze keihard rennen. Boy doet dan ook het drijf-ding, rent kleine rondjes om Saffie heen etc.
Gistermiddag liep hij even slecht bij het opstaan toen hij weer wakker werd. Na een klein blokje om was het weer over. Vandaag niets meer aan de hand.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- saffie
- Zeer actief
Re: Vraagje over kreupelheid
Nee hij krijgt niets. Koop je dat als je het voor de hond gebruikt gewoon bij de drogist/apotheek?Hutsje schreef:klinkt als artrose. krijgt hij al iets van glucosamine/chondroitine?

- Hutsje
- Zeer actief
huts kreeg de glucosamine/chondroitne van de hema, met visolie van de hema en vit. c poeder.

-
Fin
- Zeer actief
Het wordt startkreupelheid genoemd, als je dat woord noemt, weet je DA genoeg. Hema, Kruidvat en andere drogisterijen hebben allemaal middeltjes ervoor, er is keuze genoeg. Primeval Gelatinaat is ook iets om naar te kijken, bevordert ook de smering van de gewrichten, alleen ben ik nu een maandje gestopt omdat Aidan opnieuw blaasontsteking gehad heeft en ik niet zeker weet of Primeval geven de genezing vertraagt.
Verder, als je nog niet over wilt gaan op pijnstillers als Metacam ed, zou ik eens gaan kijken voor producten met Duivelsklauw erin, ik vind het een effectieve lichte pijnstiller.
Verder, als je nog niet over wilt gaan op pijnstillers als Metacam ed, zou ik eens gaan kijken voor producten met Duivelsklauw erin, ik vind het een effectieve lichte pijnstiller.
Laatst gewijzigd door Fin op 22 dec 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dacht ook meteen aan arthrose. Hier ook een hond met dit probleem.
Ze krijgt ook glucosamine/chondontrine, maar dan van het kruidvat. en zalmolie van de dierenspeciaalzaak.
Ze krijgt ook glucosamine/chondontrine, maar dan van het kruidvat. en zalmolie van de dierenspeciaalzaak.

- Hutsje
- Zeer actief
dat klinkt ook erg goed. hoeveel mg zit er in? dat gaat per ml neem ik aan?christo schreef:Ik ben pas Arthoflex gaan gebruiken, daar zit glucosamine, chronditione, MSM en vit C in.

-
Fin
- Zeer actief
Ik heb de verpakking voor me, naam had ik verkeerd gespeld, het is Atroflex.
Hier de ingrediënten:
Per 30 ml (opbouwdosering voor een mens):
Glucosamine 1634 mg
Chondroïtinesulfaat 1200 mg
MSM 500 mg
Vit C 60 mg
Dus per ml respectivelijk: glucosamine 54,5 mg, chondroïtinesulfaat 40 mg, MSM 16,7 mg, en Vit C = 2 mg. Er zit een maatdopje bij en Aidan krijgt nu één maatdopje vol, ik schat zo'n 15 ml.
Ik heb overigens geen idee wat MSM nou is en wat het doet
, maar goed, het flesje was rond de 30 euro voor 500 ml, en voor mij is het vooral belangrijk dat ik Aidan geen pillen hoef te geven want daar eet hij keurig omheen.
Hier de ingrediënten:
Per 30 ml (opbouwdosering voor een mens):
Glucosamine 1634 mg
Chondroïtinesulfaat 1200 mg
MSM 500 mg
Vit C 60 mg
Dus per ml respectivelijk: glucosamine 54,5 mg, chondroïtinesulfaat 40 mg, MSM 16,7 mg, en Vit C = 2 mg. Er zit een maatdopje bij en Aidan krijgt nu één maatdopje vol, ik schat zo'n 15 ml.
Ik heb overigens geen idee wat MSM nou is en wat het doet
- Hutsje
- Zeer actief
door de msm wordt de gluco/chondro beter opgenomen en ze versterken elkaars werking. (msn zorgt ook voor soepeler bewegen). ik vind er wat weinig vit. c in zitten, ik gaf wel tot 1000 mg.

- saffie
- Zeer actief
Misschien heeft hij de ene keer last van een onhandige actie en de andere keer van arthrose? Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken maar ik heb het ook niet bijgehouden.Inge O schreef:wel gek dat hij het zomaar op alle 4 de poten heeft, dat is toch ook wel toevallig.

- saffie
- Zeer actief
Bedankt voor de antwoorden
Wij gaan aan de glucosamine en blijven gewoon bewegen.
Hoeveel glucosamine zou ik moeten geven? Boy weegt ongeveer 25 kilo

- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Bij Noa (7 jaar) is doormiddel van foto's ontdekt dat hij arthrose heeft in zijn rechterschouder, wel een klein plekje. Dus een lichte vorm.
Op aanraden van de DA zijn we glucomotion (glucosamine, chondroitine,msm en vitaminen en mineralen/ bij de drogist verkrijgbaar merk vp/ als beste getest in 2007) gaan geven. s'Morgens een pil en s'avonds door de brokken, bij Noa geen probleem.
Wat verder belangrijk is dat je de wandelingen gelijkmatig verdeeld, dus 3/4 keer per dag een klein uurtje (of 3/4 keer een half uur, als 't maar even lang is) en niet 3 keer 10 minuten en dan een wandeling van 3 uur, dat is zeer belastend voor de hond. Zeker voor de oudere hond, wij lopen ook geen marathons meer als we 60/70 zijn toch!?!?!?
Ik merk bij Noa dat zijn situatie stabiel blijft en hij klachtvrij is.
groetjes en beterschap
Op aanraden van de DA zijn we glucomotion (glucosamine, chondroitine,msm en vitaminen en mineralen/ bij de drogist verkrijgbaar merk vp/ als beste getest in 2007) gaan geven. s'Morgens een pil en s'avonds door de brokken, bij Noa geen probleem.
Wat verder belangrijk is dat je de wandelingen gelijkmatig verdeeld, dus 3/4 keer per dag een klein uurtje (of 3/4 keer een half uur, als 't maar even lang is) en niet 3 keer 10 minuten en dan een wandeling van 3 uur, dat is zeer belastend voor de hond. Zeker voor de oudere hond, wij lopen ook geen marathons meer als we 60/70 zijn toch!?!?!?
Ik merk bij Noa dat zijn situatie stabiel blijft en hij klachtvrij is.
groetjes en beterschap

Sjloap zach leeve Noa (20-09-2001- 30-03-2012)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana weegt 24 kilo.saffie schreef:Bedankt voor de antwoorden![]()
Ik heb haar een jaar op 1 tablet gehad (Glucosamine + chondroïtine, van het kruidvat)
Tegenwoordig geef ik haar 2 x daags een tablet.
Gaat goed behalve als ze fanatiek gaat gravern.
Maar dan is het de volgende dag toch wel weer over
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb de Glucosamine van de DA.
Ze zijn 600mg per tablet.
Ik geef Beau er twee per dag, s'morgens een en s'avonds een.
Ik betaal bij de DA 11 euro voor 60 tabletten.
Ik weet dus niet wat ze bij de hema of het kruidvat kosten.
Beau weegt 44 kilo, bij de DA gewogen.
Hij woog 45 kilo en volgens de DA was hij vijf kilo te zwaar.
Hij is nu gelukkig al een kilo afgevallen.
Want overgewicht is natuurlijk ook heel slecht voor de gewrichten.
Ze zijn 600mg per tablet.
Ik geef Beau er twee per dag, s'morgens een en s'avonds een.
Ik betaal bij de DA 11 euro voor 60 tabletten.
Ik weet dus niet wat ze bij de hema of het kruidvat kosten.
Beau weegt 44 kilo, bij de DA gewogen.
Hij woog 45 kilo en volgens de DA was hij vijf kilo te zwaar.
Hij is nu gelukkig al een kilo afgevallen.
Want overgewicht is natuurlijk ook heel slecht voor de gewrichten.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Fin
- Zeer actief
Ik geef nu vit C erbij voor zijn blaas. Wat doet vit C in jouw optiek voor de gewrichten?Hutsje schreef:door de msm wordt de gluco/chondro beter opgenomen en ze versterken elkaars werking. (msn zorgt ook voor soepeler bewegen). ik vind er wat weinig vit. c in zitten, ik gaf wel tot 1000 mg.
- Hutsje
- Zeer actief
het houdt de botten hardchristo schreef:Ik geef nu vit C erbij voor zijn blaas. Wat doet vit C in jouw optiek voor de gewrichten?Hutsje schreef:door de msm wordt de gluco/chondro beter opgenomen en ze versterken elkaars werking. (msn zorgt ook voor soepeler bewegen). ik vind er wat weinig vit. c in zitten, ik gaf wel tot 1000 mg.

- ranetje
- Zeer actief
Inge O schreef:ranaranetje schreef:Gaat goed behalve als ze fanatiek gaat graven.? fanatiek graven
?
Had je niet gedacht hé?
- vinkje
- Zeer actief
Ik zag straks bij AH potjes Glucosamine staan.
Ze kosten daar 9,96 en er zitten 90 tabletten in.
Ik betaal bij de DA 11,00 per 60 tabletten.
Maar ik zou ze niet bij AH durven kopen, want misschien zijn ze niet zo goed en werkzaam als die van de DA.
Ik zie nu al resultaat bij Beau. Hij loopt weer als vanouds en heeft een berg energie.
Goed spul hoor die Glucosamine.
Ze kosten daar 9,96 en er zitten 90 tabletten in.
Ik betaal bij de DA 11,00 per 60 tabletten.
Maar ik zou ze niet bij AH durven kopen, want misschien zijn ze niet zo goed en werkzaam als die van de DA.
Ik zie nu al resultaat bij Beau. Hij loopt weer als vanouds en heeft een berg energie.
Goed spul hoor die Glucosamine.

- saffie
- Zeer actief
Ik heb het bij de kruidvat gekocht, daar waren ze trouwens in de aanbieding (voor het geval iemand nog in wil slaan).

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die Atroflex siroop is nu 21,95 en dan 1 + 1 gratis.
Bij vitaministore.nl betaal je ook maar 1,95 verzendkosten
Bij vitaministore.nl betaal je ook maar 1,95 verzendkosten

http://www.Adebowale.nl
- ranetje
- Zeer actief
Dank voor de tipsaffie schreef:Ik heb het bij de kruidvat gekocht, daar waren ze trouwens in de aanbieding (voor het geval iemand nog in wil slaan).
- saffie
- Zeer actief
Ik weet niet of de potten glucosamine nog steeds in de aanbieding zijn hoorranetje schreef:Dank voor de tipsaffie schreef:Ik heb het bij de kruidvat gekocht, daar waren ze trouwens in de aanbieding (voor het geval iemand nog in wil slaan).

- ranetje
- Zeer actief
saffie schreef:Ik weet niet of de potten glucosamine nog steeds in de aanbieding zijn hoorranetje schreef:Dank voor de tipsaffie schreef:Ik heb het bij de kruidvat gekocht, daar waren ze trouwens in de aanbieding (voor het geval iemand nog in wil slaan).(zie datum)
Misschien alweer in de aanbieding
- vinkje
- Zeer actief
Ik was gister bij het kruidvat en omdat de twee potjes die ik bij de DA gekocht heb bijna op zijn, heb ik gister bij het kruidvat een pot glucosamine gekocht.
Er zitten 120 tabletten in. En nu mijn vraag, ik lees hier steeds glucosamine/chondroitine, zit dat allebei in de tabletten glucosamine, of zit die chondroitine in een andere tablet. En moet ik er een pot chondroitine bij kopen. IK zie op de pot die ik nu gekocht heb het woord chondroitine niet staan, vandaar mijn vraag.
Kan iemand mij dat vertellen.
Er zitten 120 tabletten in. En nu mijn vraag, ik lees hier steeds glucosamine/chondroitine, zit dat allebei in de tabletten glucosamine, of zit die chondroitine in een andere tablet. En moet ik er een pot chondroitine bij kopen. IK zie op de pot die ik nu gekocht heb het woord chondroitine niet staan, vandaar mijn vraag.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
vinkje schreef:Ik was gister bij het kruidvat en omdat de twee potjes die ik bij de DA gekocht heb bijna op zijn, heb ik gister bij het kruidvat een pot glucosamine gekocht.
Ja, je moet het allebei geven en nu laten mijn hersens het even afweten waarom
Maar ik weet dus wel dat het echt gecombineerd moet en hopelijk kan iemand anders de reden opgeven.
Als het goed is, heeft het Kruidvat het ook gecombineerd trouwens.
- ranetje
- Zeer actief
KloptCaro. schreef:vinkje schreef:Ik was gister bij het kruidvat en omdat de twee potjes die ik bij de DA gekocht heb bijna op zijn, heb ik gister bij het kruidvat een pot glucosamine gekocht.
Ja, je moet het allebei geven en nu laten mijn hersens het even afweten waarom(grieperig is het excuus
)
Maar ik weet dus wel dat het echt gecombineerd moet en hopelijk kan iemand anders de reden opgeven.
Als het goed is, heeft het Kruidvat het ook gecombineerd trouwens.
Waarom beide is mij ook even ontschoten
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Glucosamine
Dit is een stof die van nature al in ons lichaam voorkomt. Het wordt door een enzym aangemaakt uit glucose (suiker) en amine (glutamine) en staat met name bekend om zijn vermogen om het kraakbeen te herstellen en te beschermen. Glucosamine wordt al sinds jaar en dag gebruikt om gewrichten te ondersteunen. Glucosamine is zeer belangrijk voor het aanmaken van kraakbeen. Daarnaast bevordert deze belangrijke stof de aanmaak van andere - voor het kraakbeen belangrijke - substanties.
Kraakbeen is opgebouwd uit collageen en proteoglycanen, water en chondrocyten. Collageen zorgt voor een goede vering van uw gewrichten, het schokdempeffect zeg maar. Proteoglycanen houden de gewrichtsvloeistof stroperig, zodat de smering van de gewrichten soepel verloopt. Ook stimuleren ze de opbouw en reparatie van kraakbeen. Glucosamine is betrokken bij de aanmaak van beide stoffen.
Chondroïtine
In supplementen met glucosamine zit tegenwoordig vaak ook chondroïtine. Ook deze stof wordt door uw eigen lichaam aangemaakt uit twee suikerachtige substanties. Chondroïtine houdt het kraakbeen veerkrachtig. Chondroïtine en glucosamine versterken elkaar bij de opbouw van kraakbeenweefsel.
Dit betekent concreet dat suppletie niet alleen tot directe aanvulling van het tekort leidt, maar ook de chondrocyt tot productie van chondroïtine stimuleert. De zuivering van chondroitinesulfaat is een kostbaar proces, reden waarom een goed product ook relatief duur zal zijn. Een gezuiverd extract van chondroïtine wordt voor meer dan 90% vanuit de darm opgenomen.
MSM
Methylsulfonylmethaan (MSM) is organisch zwavel, de natuurlijke bron van zwavel die een belangrijke component is van alle steunweefsels in het lichaam. Het is aanwezig in groente, graan, vlees en melk, maar is zo instabiel dat het bij het bereiden en opslaan van deze voedingsmiddelen makkelijk verloren gaat. In de loop van het leven verandert de concentratie MSM in het lichaam. Het ondersteunt de elasticiteit van uw gewrichten en houdt het kraakbeen zacht en soepel. Ook helpt het belangrijke voedingsstoffen goed op te nemen.
Vitamine C
Vitamine C (ascorbinezuur) is betrokken bij de opbouw van alle steunweefsels in het lichaam. Het versterkt bovendien de ivloed van glucosamine. Vitamine C verhoogt ook het effect van MSM. En het stimuleert de opbouw van kraakbeen.
Dit is een stof die van nature al in ons lichaam voorkomt. Het wordt door een enzym aangemaakt uit glucose (suiker) en amine (glutamine) en staat met name bekend om zijn vermogen om het kraakbeen te herstellen en te beschermen. Glucosamine wordt al sinds jaar en dag gebruikt om gewrichten te ondersteunen. Glucosamine is zeer belangrijk voor het aanmaken van kraakbeen. Daarnaast bevordert deze belangrijke stof de aanmaak van andere - voor het kraakbeen belangrijke - substanties.
Kraakbeen is opgebouwd uit collageen en proteoglycanen, water en chondrocyten. Collageen zorgt voor een goede vering van uw gewrichten, het schokdempeffect zeg maar. Proteoglycanen houden de gewrichtsvloeistof stroperig, zodat de smering van de gewrichten soepel verloopt. Ook stimuleren ze de opbouw en reparatie van kraakbeen. Glucosamine is betrokken bij de aanmaak van beide stoffen.
Chondroïtine
In supplementen met glucosamine zit tegenwoordig vaak ook chondroïtine. Ook deze stof wordt door uw eigen lichaam aangemaakt uit twee suikerachtige substanties. Chondroïtine houdt het kraakbeen veerkrachtig. Chondroïtine en glucosamine versterken elkaar bij de opbouw van kraakbeenweefsel.
Dit betekent concreet dat suppletie niet alleen tot directe aanvulling van het tekort leidt, maar ook de chondrocyt tot productie van chondroïtine stimuleert. De zuivering van chondroitinesulfaat is een kostbaar proces, reden waarom een goed product ook relatief duur zal zijn. Een gezuiverd extract van chondroïtine wordt voor meer dan 90% vanuit de darm opgenomen.
MSM
Methylsulfonylmethaan (MSM) is organisch zwavel, de natuurlijke bron van zwavel die een belangrijke component is van alle steunweefsels in het lichaam. Het is aanwezig in groente, graan, vlees en melk, maar is zo instabiel dat het bij het bereiden en opslaan van deze voedingsmiddelen makkelijk verloren gaat. In de loop van het leven verandert de concentratie MSM in het lichaam. Het ondersteunt de elasticiteit van uw gewrichten en houdt het kraakbeen zacht en soepel. Ook helpt het belangrijke voedingsstoffen goed op te nemen.
Vitamine C
Vitamine C (ascorbinezuur) is betrokken bij de opbouw van alle steunweefsels in het lichaam. Het versterkt bovendien de ivloed van glucosamine. Vitamine C verhoogt ook het effect van MSM. En het stimuleert de opbouw van kraakbeen.

http://www.Adebowale.nl
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Mijn lieverd loopt ook wat mank. Gisteren een flinke wandeling, heeft ie gerend enzo daarna thuis gelegen en toen ie weer opstond was het echt zwaar...
Het beestje is pas 7 en heeft dit al vaker gehad maar niet zo lang of erg dat ik er een behandeling op los heb gelaten. Hij heeft ooit pijnstillers gehad, een paar en wat rust heb ik hem toen gegeven. Nu is het niet zijn schouder maar zijn heup
Kan ik nu gewoon die tabletten halen bij Kruidvat en kun je die uiteenhalen (Capsules) of hoe doen jullie dit?
En hoeveel geef je aan een hond van 12 kg?
Hoevaak?
Hoelang?
Glucomotion klinkt ook erg goed en die siroop bij Vitaminstore ook. Dus nu ff een keus maken. Wat kost Glucomotion?
Hoeveel moet je daarvan geven?
Het beestje is pas 7 en heeft dit al vaker gehad maar niet zo lang of erg dat ik er een behandeling op los heb gelaten. Hij heeft ooit pijnstillers gehad, een paar en wat rust heb ik hem toen gegeven. Nu is het niet zijn schouder maar zijn heup
Kan ik nu gewoon die tabletten halen bij Kruidvat en kun je die uiteenhalen (Capsules) of hoe doen jullie dit?
En hoeveel geef je aan een hond van 12 kg?
Hoevaak?
Hoelang?
Glucomotion klinkt ook erg goed en die siroop bij Vitaminstore ook. Dus nu ff een keus maken. Wat kost Glucomotion?
Hoeveel moet je daarvan geven?
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 27 dec 2009 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
MSM voert afvalstoffen beter en sneller af en werkt zodoende ontstekingsopruimend.christo schreef:
Ik heb overigens geen idee wat MSM nou is en wat het doet, maar goed, het flesje was rond de 30 euro voor 500 ml, en voor mij is het vooral belangrijk dat ik Aidan geen pillen hoef te geven want daar eet hij keurig omheen.
Als je een ontstekingsremmer geeft gaat als het ware de deur meteen dicht, MSM zet de deur open om de rotzooi eruit te gooien.Zo zegt mijn arts dat. Dat gaat dan over mensengewrichten.
Prima spul, ik had tabletten maar voor een hond moet je inderdaad vloeistof hebben anders gaat dat niet lukken die tabletten zijn nl groot en hard...
-
AnneMarie
- Zeer actief
http://www.detuinen-shop.nl/supplemente ... 058ADA585C" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan ook nog. Bij De Tuinen..
Kan ook nog. Bij De Tuinen..