LvN schreef:Ik weet dat 1 op 10 honden de infectie heeft en dat de meest infectueuze honden vaak asymptotische eigenschappen vertonen. Echter ik vroeg me af of iemand het hier heeft gehad terwijl zijn / haar hond een pup was en of dat bijvoorbeeld groeistoornis heeft opgeleverd. Verder de eerste kuur is inmiddels klaar en de ontlasting lijkt zich weer te stabiliseren. Moet ik mijn pup nu nog isoleren van andere honden of kan ie weer mee op de EG1 cursus?
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar aanvullende preventie tips. Ik ben al op de hoogte van ontsmetting met dettol, bleek en vaak handen wassen. Hartelijk dank voor het meedenken!
Frenk heeft het gehad toen hij een pupje was. (ik heb er hier ook over gepost, toen). Wij kregen metronidazol voorgeschreven. Ik weet niet of dat hetzelfde is als panacur

Ik heb hem toen een paar dagen de speciale voeding voor maag/darm problemen van Hill's gegeven om zijn darmen te ontzien en toen hij weer mooie ontlasting had ben ik kvv gaan geven.
Ik heb inderdaad wel rekening gehouden met zijn besmettelijkheid naar andere honden toe, door hem niet overal te laten poepen, maar hem dat vooral achter ons huis te laten doen, zodat ik dat schoon kon maken. En ik heb hem niet naar hele drukke hondenplaatsen meegenomen, zowel voor andere hondjes als vanwege dat zijn weerstand dan toch lager is (ook dankzij ab).
Het heeft hier maar kort geduurd en geen blijvende toestanden opgeleverd.