Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toscaatje
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
Toscaatje
Arme Tosca, gisteravond is ze gestoken door een wesp in haar zij.
Ze is helemaal van slag ... een spuit halen bij de DA gaat niet want ze heeft slecht werkende nieren en mag niet belast worden met extra afvakstoffen, muppetje is ook al 14 jaar inmiddels.
Vandaag is ze heel zielig (heb het idee dat ze zichzelf ook erg zielig vindt) en ze heeft een licht dronkenmansloopje, niet heel heftig maar volgens mij heeft ze er nog last van.
Mijn vraag is kan dat na zoveel uur nog? Ik heb haar gisteren wel apis gegeven gelijk.
Ze is helemaal van slag ... een spuit halen bij de DA gaat niet want ze heeft slecht werkende nieren en mag niet belast worden met extra afvakstoffen, muppetje is ook al 14 jaar inmiddels.
Vandaag is ze heel zielig (heb het idee dat ze zichzelf ook erg zielig vindt) en ze heeft een licht dronkenmansloopje, niet heel heftig maar volgens mij heeft ze er nog last van.
Mijn vraag is kan dat na zoveel uur nog? Ik heb haar gisteren wel apis gegeven gelijk.
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 08 aug 2009 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Melanie 74
Re: Wespensteek.
Vanmiddag gaf ze aan nog veel pijn te hebben, ik ben toch maar even naar de dierenarts gegaan.
Ze gaf pijn aan in haar rug, ook waar haar nieren zitten, het is dus onduidelijk wat het precies is. Aangezien ik geen lange en voor Tosca zeer stressvolle onderzoeken wil hebben we metacam meegekregen.
Nu moet het binnen enkele dagen beter worden, als dat het geval is, dan is het wat geweest aan het bewegingsapparaat. Zo niet zijn haar nieren sterk achteruit gegaan.. wat betekend dat ze niet lang meer heeft ...
Echter eet en drinkt ze wel goed, is niet misselijk en plast en poept normaal.
Dus we hopen dat ze zich verdraait heeft ergens gisteren, toen ze het even met Dolina aan de stok had wie als eerste mijn vriend mocht begroeten.
Omdat we niet precies weten wanneer ze is geboren in augustus hebben we besloten morgen haar verjaardag te vieren, wie weet hoe lang het nog redelijk gaat. Ze wordt volgens de asielpapieren 14 jaar oud.

Ze gaf pijn aan in haar rug, ook waar haar nieren zitten, het is dus onduidelijk wat het precies is. Aangezien ik geen lange en voor Tosca zeer stressvolle onderzoeken wil hebben we metacam meegekregen.
Nu moet het binnen enkele dagen beter worden, als dat het geval is, dan is het wat geweest aan het bewegingsapparaat. Zo niet zijn haar nieren sterk achteruit gegaan.. wat betekend dat ze niet lang meer heeft ...
Echter eet en drinkt ze wel goed, is niet misselijk en plast en poept normaal.
Dus we hopen dat ze zich verdraait heeft ergens gisteren, toen ze het even met Dolina aan de stok had wie als eerste mijn vriend mocht begroeten.
Omdat we niet precies weten wanneer ze is geboren in augustus hebben we besloten morgen haar verjaardag te vieren, wie weet hoe lang het nog redelijk gaat. Ze wordt volgens de asielpapieren 14 jaar oud.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ai dat is niet zo mooi met de oude dame. Alvast gefeliciteerd voor morgen en maak er een mooie dag van
sterkte
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Melanie 74
Dank je Annemie 
Inmiddels loopt ze al wat beterder, echter hebben we gezien dat ze de zijkant heeft stuk gelikt, waarschijnlijk was daar de wespensteek.
Morgen zien we hoe ze is, ze is nu rustig en slaapt heerlijk.
Inmiddels loopt ze al wat beterder, echter hebben we gezien dat ze de zijkant heeft stuk gelikt, waarschijnlijk was daar de wespensteek.
Morgen zien we hoe ze is, ze is nu rustig en slaapt heerlijk.
- CKS
- Zeer actief
Re: Toscaatje
Toch vind ik dit een beetje vreemd hoor. Nieren te slecht voor een antihistaminicum maar dan wel metacam geven? Ik had het persoonlijk andersom logischer gevonden. Wel een antihistaminicum en in plaats van metacam, tramadol.
Groetjes,
Kees
Groetjes,
Kees
-
Melanie 74
Uiteindelijk is gebleken bij de dierenarts dat ze pijn heeft in haar rug/achterste bereik, ze heeft spondylose (al enige jaren) en dan kan er een zenuw klem zitten.
De dierenarts kon haar amper aanraken op haar rug, ze hapte gelijk. Dan heeft ze echt flinke pijn, en ik vind het zielig om haar pijn te laten lijden.
Van de wespensteek kan het niet zo heftig zijn, vandaar dus de metacam voor een paar dagen.
En met resultaat! Vandaag loopt ze weer goed en geeft geen pijn aan, morgen wat afbouwen en kijken of het ergste geweest is. Er kan ook een zenuw klem hebben gezeten bij haar, antihistaminicum is vaak als de hond in mondbereik is gestoken en dat was niet het geval.
De dierenarts kon haar amper aanraken op haar rug, ze hapte gelijk. Dan heeft ze echt flinke pijn, en ik vind het zielig om haar pijn te laten lijden.
Van de wespensteek kan het niet zo heftig zijn, vandaar dus de metacam voor een paar dagen.
En met resultaat! Vandaag loopt ze weer goed en geeft geen pijn aan, morgen wat afbouwen en kijken of het ergste geweest is. Er kan ook een zenuw klem hebben gezeten bij haar, antihistaminicum is vaak als de hond in mondbereik is gestoken en dat was niet het geval.
- CKS
- Zeer actief
Ah dan had ik het eerst niet goed begrepen. Ik begreep dat er eigenlijk wel een antihistaminicum toegediend had moeten worden, maar dat dat niet kon ivm de slechte nieren.
Metacam blijf ik overigens de verkeerde keus vinden. Dat is gewoon niet geschikt voor honden met slechte nieren. Tramadol wel dus dat zou ik als pijnstiller gebruiken, niet metacam.
Groetjes,
Kees
Metacam blijf ik overigens de verkeerde keus vinden. Dat is gewoon niet geschikt voor honden met slechte nieren. Tramadol wel dus dat zou ik als pijnstiller gebruiken, niet metacam.
Groetjes,
Kees
-
Melanie 74
Dan moet de dierenarts dat wel hebben staan en ik ken het ook niet, ik zal het eens navragen als ik er weer ben.
Vandaag gaat het weer supergoed, ze heeft nog geen metacam gehad en geeft geen pijn meer aan. Ze rent weer rond
Vandaag gaat het weer supergoed, ze heeft nog geen metacam gehad en geeft geen pijn meer aan. Ze rent weer rond
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 09 aug 2009 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Melanie 74
En ze is weer de oude Tosca, drentelt lekker rond en geniet weer, geen pijn meer te zien.
Ik ben erg opgelucht, ik had al weer doemscenario's voor ogen, na Tonnie en de kat Donnie kan ik een derde verlies er even niet bij hebben.
Maar gelukkig, het was tijdelijk, sterk hondje is ze toch
Ik ben erg opgelucht, ik had al weer doemscenario's voor ogen, na Tonnie en de kat Donnie kan ik een derde verlies er even niet bij hebben.
Maar gelukkig, het was tijdelijk, sterk hondje is ze toch