Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie met of zonder hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Altijd mee! Hij zou gek worden bij een oppas. Bovendien vind ik er geen hol aan zonder hond.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ik ben waarschijnlijk hoogst ontaard, maar ik vind het soms heerlijk om zonder honden weg te gaan. Effe kunnen gaan en staan waar je wilt en hoe lang je wilt. Musea, kerken, tempels, winkelen, uitgebreid uit eten, uren aan een zwembad een boek lezen....heerlijk.

Natuurlijk ben ik dan blij als ik weer terug ben en natuurlijk gaan we vooral mét de honden op vakantie, maar soms wil ik zonder handenbinders op stap.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Re: Op vakantie met of zonder hond?

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Onze hond is niet volledig vertrouwd bij "vreemden"
Niet luisteren en aan durven vallen als je doorzet :N:

Daarom hebben we haar 1 keer ondergebracht bij een pension, met het idee dat de verzorgers daar deskundig genoeg zouden zijn om haar aan te kunnen.

Het was maar voor een weekendje, maar heb haar zo ontzettend gemist.

Toen we haar weer kwamen halen bleek dat de verzorging niet zo was gegaan als dat we hadden aangeven en hadden verwacht.
De hond had een heel naar weekend achter de rug.

Ben er helemaal naar en overstuur van geweest, het gaf me zo'n schuldgevoel :oohja:
Heb gezworen dat ik de hond nooit meer bij iemand anders achter laat.

Vanaf dat moment gaat ze gewoon mee op vakantie en dat gaat prima :lol1:
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Wij nemen de hond ALTIJD mee op vakantie. Alleen volgend jaar gaan we 5 dagen naar EuroDisney, dan zal ons hondje bij mijn ouders blijven logeren. Zij hebben een Jack Russel waarmee onze hond het heel goed kan vinden. Ik zal haar wel echt gaan missen.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Als wij een weekendje weg gaan gaat ze altijd mee, vind ik ook het leukst...als we in de zomer naar het buiteland gaan dan blijft ze bij mn ouders, daar weet ik dat ze het goed heeft. en vind ik het geen probleem, beter nog ik vind het soms ook echt heerlijk!
Maar moet zeggen dat dat maar 1 x is gebeurd...we hebben zelfs al een keer een vakantie geannuleerd voor de hond zouden naar griekenland gaan zonder hond maar dat is uiteindelijk friesland geworden, met hond!
dit jaar gaan we niet weg en gaan we dagjes weg en dan mag ze lekker mee!
Groetjes Lianne
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re:

Ongelezen bericht door M@scha »

Hanneke schreef:Ik ben waarschijnlijk hoogst ontaard, maar ik vind het soms heerlijk om zonder honden weg te gaan. Effe kunnen gaan en staan waar je wilt en hoe lang je wilt. Musea, kerken, tempels, winkelen, uitgebreid uit eten, uren aan een zwembad een boek lezen....heerlijk.

Natuurlijk ben ik dan blij als ik weer terug ben en natuurlijk gaan we vooral mét de honden op vakantie, maar soms wil ik zonder handenbinders op stap.

ik ontaard lekker mee!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kan op het moment niet op vakantie door m'n suikerkat, maar echt op vakantie dan gaat de hond mee. Met 'n dagje weg, ging Tirsa meestal niet mee (nu gaat dat niet meer). Winkelen, musea, wandelingen sommige dingen zijn gewoon handiger en makkelijker zonder hond. De meeste dingen waar ik dan naar toe ga, mogen ook geen honden komen.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik neem volgende week 2 honden mee naar hongarije en het is een hondenvakantie met trainen reddingswerk, schapendrijven een wedstrijdje dogfrisbee en het laatste weekend doen we mee aan het EK dogfribee skyhoundz
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Als ik "even" wegga, zoals dit voorjaar tien dagen naar Spanje, dan verdeel ik ze 2 om 2 over goede vrienden/vriendinnen.
Maar als ik voor een week of 4 naar Frankrijk ga neem ik ze alle zes lekker mee!
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Wij gaan op vakantie zonder hond.
We gaan dit jaar naar Mexico en dan kan ze echt niet mee...
Het liefste neem ik haar mee op vakantie want mis haar ontzettend maar wil ook nog genoeg van de wereld zien....
Ze zit prima bij mijn ouders en vermaakt zich uitermate goed. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken...

Ik wil graag een tweede hond maar de vakantie is dan wel het grootste heikel punt mijn ouders hebben al een reu en willen liever niet op twee honden passen...

Hoe doen de mensen dat met meerdere honden gaan ze samen naar de oppas of gaan ze naar andere oppassen?
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Wij gaan in de herfstvakantie altijd naar Zweden, en dan gaan de honden niet mee....ze zijn dan superverzorgd in een pension, waar ze altijd heel blij naar toe en net zo blij weer uit komen,laat ze daar met een gerust hart achter.En stiekem geniet ik die week, heerlijk je eigen ding doen,en de laatste dag wil ik dan wel graag zo snel mogelijk weer naar huis....met weekendsjes weg gaan ze altijd mee, vinden we heerlijk.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij zijn al heel lang niet meer op vakantie geweest , ik mis het ook niet. De doggen zijn zowieso geen honden die je zomaar even door een ander kan laten verzorgen , ze gaan in hongerstaking. En ik zou ook geen rustige vakantie hebben , zelf zie je gelijk als er iets mis is qwa gezonheid een ander zal dit niet zo snel opvallen. En dan is er nog het probleem Blow :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wij gaan niet op vakantie, :cry: en als we gaan dan gaan ze mee
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zonder.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Ze gaan altijd mee met ons, vorig jaar een weekje naar Terschelling geweest; dit zou niet half zo leuk geweest zijn zonder honden!
Ook op familie-bezoek naar Nederland komt de meute mee; mochten mijn ouders er problemen mee krijgen (vanwege hun hoge leeftijd) zou het ook een optie zijn de helft van de groep thuis te laten en een goede oppas te organiseren; voor een paar dagen kan ik wel zonder mijn hondjes; langer dan een week moet het echter niet duren.....
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wij gaan of week-endjes of midweekjes weg en dan gaan de hondjes altijd mee. Huisjes worden erop uitgezocht , omheinde tuin etc. Over 2 weekjes een midweekje naar Friesland. Ik zit er nu al naar uit te kijken. :cheer:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Bijna altijd met honden op vakantie geweest. 1 keer een weekje naar Canada zonder honden :ugh:

Dit jaar gaan we naar Amerika, weer zonder honden, dus ik neem een paar pakken zakdoekjes mee :cry:
Wij krijgen oppassers die in ons huis wonen en de honden zijn stapelgek met ze, maar toch......
Alleen het idee ze mee te moeten nemen op zo'n lange vlucht staat me meer tegen. :19:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Re:

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Langhaar schreef:wij houden niet van warme landen met zonnebaden enz.
wij houden van Skandinavie en Ierland en Schotland enz. en dat zijn de landen waar je met hond heerlijk kunt wandelen.

Volgende week zaterdag vertrekken wij voor 2 weken naar Denemarken en natuurlijk moet/mag Nilsson dan mee.
Ik zou wel zonder kunnen maar ik wil niet zonder hond op vakantie.
Wij hebben goed oppas mogelijkheden maar zonder Nilsson op vakantie :neenee:
Aanvulling op bovenstaande:

als wij samen op vakantie gaan dan moet Nilsson van ons mee.
Ik ga de 28ste aug. naar Noorwegen, zonder vriend, dus dan blijft Nilsson thuis.
Ik zal hem wel missen......Nilsson dan he? (gemeen)
Gelukkig heef mijn vriendin een hond die ook heel erg van wandelen houdt.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

De honden gaan altijd mee. We gaan naar plekken in Frankrijk waar het ook makkelijk kan. Niet te warm, veel bossen, velden of stranden in de buurt. We doen dingen in de vakantie die de honden ook leuk vinden, namelijk: heel veel buiten zijn. Dus wandelen, zwemmen, picknicken...
En als we eens een ruïne, kasteeltuin of marché aux puce willen bezoeken, laten we de honden 'thuis'. Ze zijn inmiddels zo vaak in vreemde huisjes geweest, dat ze het helemaal niets interesseert. Of ze zijn te moe om zich druk te maken als we er even niet zijn, dat kan ook. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Afhankelijk van de vakantie. Als ze mee kunnen gaan ze mee. Maar wij hebben ook wel de wens om nog eens naar Nieuw Zeeland te gaan of op wintersport en dan blijven ze toch echt thuis. Gelukkig willen onze ouders heeeeeel graag oppassen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Onze honden gaan altijd mee.Binnen- en buitenland.
Wij hebben een caravan, dus er word altijd gezocht naar een camping
waar de honden welkom zijn.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Het lijkt mij heerlijk om de hond mee te nemen op vakantie. Als ik die foto's zie van honden op het strand dan word ik helemaal jaloers :(
Mijn hond is echter vreselijk opgefokt en agressief als ze andere honden ziet.
Zo jammer: het is zo'n leuke en slimme hond verder.
Onze hond gaat naar een pension van kennissen van ons die precies weet hoe onze hond in elkaar zit. Ze mag daar samen met de superdominante honden naar buiten. Daar gaat het eigenlijk altijd goed.
Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Het lijkt mij ook heerlijk om de hond mee te nemen. We gaan elke dag lekker door de bossen wandelen, en Daisy zou dat ook heerlijk vinden.
Helaas blaft ze op onbekend terrein naar alle geluiden, vooral 's nachts. Niet erg aangenaam dus.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Over 1.5 gaan we 2 weken naar spanje, zeg maar de laatste vakantie met mn vader erbij :(.

Echt alle opties bekeken voor de hond en gekozen voor een opvang in thuis situatie bij een kennis. Ze hebben daar ook een hond, laatst een dag proef gedraaid en het ging geweldig :). Ik maak me die twee weken niet druk om het feit of het wel goed gaat, hoop dat het missen een beetje gaat meevallen :(. Op zo nu en dan enkele uren na zijn we eigenlijk niet bij elkaar weg geweest sinds hij er is, ik denk dat het wel goed komt trouwens, mee naar spanje is gewoon echt geen optie.
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Ik wil niet zonder mijn honden op vakantie. Twee jaar geleden gaan skien zonder Roef (Sepp was er nog niet) op de heenweg miste ik haar al.

Toppunt van " ik kan niet zonder mijn hondjes" is dat ik zelfs geheel gratis tripjes richting de VS, Spanje en Nieuw Zeeland heb afgezegd voor mijn honden :denken:

Ik heb het geluk gehad dat ik voordat ik mijn honden had dat ik al best wel wat van de wereld heb mogen zien, misschien maakt dat mijn keuze makkelijker.

Wel wil ik dolgraag nog eens naar Indonesie, Canada en naar de Malediven...ben mij nu al geestelijk aan het voorbereiden :wink:

Groetjes
Nanda
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Ik vind er niets aan, zonder honden op vakantie.
Wel een paar keer gedaan de laatste jaren maar ik mis ze dan zo verschrikkelijk. Ga veel liever met honden op vakantie.

Afgelopen zomer zijn ze een paar x voor een paar dagen uit logeren geweest omdat het niet anders kon, de hondjes konden echt niet mee.
Was blij dat we ook nog een weekje weg zijn geweest mét de honden.
Ondanks dat we superoppas hadden voor ze vind ik het verschrikkelijk, de honden zelf vinden het overigens heerlijk.
De chi's worden verwend bij mijn ouders en Tyson vermaakt zich prima bij de buren en hun teefje waar hij helemaal hoteldebotel van is.
Volgend jaar zal dat weer moeten, misschien voor een weekje of langer maar dan gaan we zeker ook nog een weekje met honden weg.

Wij willen ook heel graag naar de malediven, maar telkens verzin ik wel een reden om het weer een jaar uit te stellen haha.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik neem de hond ook het liefst mee. En we kiezen vaak ook een bestemming uit waar de hond het ook leuk zal vinden. Niet al te warm weer, veel natuurgebieden om lekker los te lopen en niet al te vaak een stadje bezoeken, daar doen we hem ook geen plezier mee.

Maar nu zijn mijn vriend en ik volgend jaar klaar met mijn studie en gaan we 2,5 maand rondreizen door Azië en Australië. Zonder hond. Ik ga hem vreselijk missen denk ik. Maar ik heb nu al een goed oppasadres gevonden gelukkig, dus ik heb alle vertrouwen dat het goedkomt :lol1:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

absoluut met de honden, ik zou niet eens weten hoe het voelt zonder de honden mar uitproberen doe ik niet

ik ga wel eens een nachtje weg en dan blijft vriendlief thuis, maar dat vindt ik zelfs al moeilijk :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het ziet er naar uit dat ik een goed oppasadres heb gevonden voor onze Bowie :cheer:
Samara en Tyson gaan altijd naar mijn ouders, aangezien zij zelf een bejaarde hond hebben vinden ze Bowie erbij , dus 4 honden, net 1 teveel ....
Nu hebben we voor Bowie een goed adres gevonden, moeten alleen nog gaan proberen of Bowie dit ook vind...tis lekker gewoon in huis bij mensen die heel erg vaak verschillende honden en katten opvangen.. en het is familie van dus ik ken ze zelf heel erg goed. :mrgreen:
We gaan in november even een paar uur kennismaken en in januari/februari een nachtje en weekend proebren en als dat goed gaat ga ik heeeeeel erg snel een vakantie naar griekenland boeken.. ik wordt 40 volgend jaar en het is mijn bedoeling dat in griekeland tevieren samen met mijn vriend!
Ik hoop echt dat het goed gaat... want gaat het niet goed zullen we weer thuis moeten blijven......
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nanna schreef:
Ik zou er overigens niet aan moeten dénken om een lastig loeder te hebben dat je niet bij een ander onder kunt brengen in geval van nood.
Ach in geval van nood valt er voor Hera vast wel iets te regelen ergens bij iemand en dan maar een muilkorf om voor mijn gemoedsrust.
Alleen voor een vakantie vind ik dat gewoon niet nodig.
Een reis naar het buitenland lijkt mij geweldig hoor maar ik sta net zo lief met mijn vouwwagentje ergens in Overijssel met de hondjes fijn liggend voor de tent.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”