gister is chico gacastreerd, wat een dag/nacht.
had een afspraak om 2 uur, toen kreeg hij direct een kalmerend spuitje, nou die werkte behoorlijk goed. hij zakte op de grond en sliep beetje onrustig piepend. daarna kreeg hij de narcose die niet helemaal erin is gegaan. toen lag hij daar zo levensloos (zo leek het) ik kon mij maar slecht inhouden. half 3 vertrokken met de info om hem 5 uur op tehalen, daar aangekomen hoorde ik hemaal piepen, en kort daarna kwam de dokter om hem naar ons te brengen, ik schrok mij dood, zo slap en piepen piepen piepen, dus ik zeg al is dit niet een beetje te vroeg en waarom piept hij zoveel? dat is de narcose en doen alle honden en vanavond gaat het beter zei hij.
eenmaal thuis was hij nog steeds slap hijgend, heel eng. tegen 8 uur begon hij pas te lopen maar het piepen ging door.
tegen bedtijd hem meegenomen naar boven lekker bij ons. maar het gepiep en gejank ging continu door, heb mijn dekbed gepakt en ben naar beneden gegaan omdat hij het boven al nooit zo leuk vond. eenmaal beneden kon ik wel mee janken jeetje wat was hij zielig dat janken verschrikkelijk, ikwist het even niet meer en ben naar boven gegaan, heb hem in slaap gekriebelt op mijn dekbed. vanochtend (eigelijk niet eens door geslapen zo ongerust) was hij tot mijn verbazing wakker levendig en niet piepend enthousiast! wel had hij 4 x zijn plas laten lopen. na een kleine wandeling helemaal weer blij.
voel mij zo opgelucht, wat een impact heeft dit op chico (en ook wel op mij) gehad. nooit geweten dat dit zo erg was, teminste zo beschouw ik het, had geen dag langer moeten duren!
mijn moeders hondje is 3 jaar geleden gecastreerd maar toen hij opgehaald mocht worden kon hij al zelfstandig lopen en piepte nauwelijks. ik vind dat chico veeeelste vroeg opgehaald mocht worden, en schrok echt over zijn staat en toestand.
zo moest ik even kwijt,reageerde jullie hond ook zo op deze ingreep?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gecastreerd, wat een impact
Moderator: moderatorteam
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: gecastreerd, wat een impact
Sommige honden kunnen zo piepen of in de war zijn door een narcose.
Het is een heel vervelend gezicht, maar volgens mij niet iets heel ongewoons en ook geen teken dat je hem te vroeg heb meegekregen.
Gelukkig dat hij nu weer helemaal bij is
Het is een heel vervelend gezicht, maar volgens mij niet iets heel ongewoons en ook geen teken dat je hem te vroeg heb meegekregen.
Gelukkig dat hij nu weer helemaal bij is
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Mijn beide honden hebben na een narcose gehad dat ze erg rillerig waren, onrustig, piepen en janken ...... kwam i.d.d. ook van de narcose.
Het is voor jezelf niet leuk om dat te moeten aanzien en aanhoren, maar je staat ervan te kijken hoe snel een hond weer opgeknapt is.
Denk trouwens niet dat je hem te vroeg meegekregen hebt, hoor ...... als ze eenmaal wakker zijn (geweest) mag je de hond alweer ophalen .... is ook wel zo fijn voor je hond, toch?
Het is voor jezelf niet leuk om dat te moeten aanzien en aanhoren, maar je staat ervan te kijken hoe snel een hond weer opgeknapt is.
Denk trouwens niet dat je hem te vroeg meegekregen hebt, hoor ...... als ze eenmaal wakker zijn (geweest) mag je de hond alweer ophalen .... is ook wel zo fijn voor je hond, toch?
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Mijn vriend wordt agressief wakker na een narcose terwijl hij dat normaal nóóit is, norcose kan vreemde uitwerkingen hebben op mens en dier.
Knoeppie is in de faculteit in Utrecht gecastreerd, dat wordt gedaan door studenten onder leiding van een arts.
Wij wisten niet dat het daar door extra lang zou duren, Knoeppie was dus lesmateriaal.
Toen we haar mochten bezoeken na de castratie was ze nog maar 33 graden, lag ze onder een warmte deken en lamp te rillen als een rietje.
Ze had veel te lang open gelegen en het duurde uren voor ze weer een normale temperatuur had.
Knoeppie is in de faculteit in Utrecht gecastreerd, dat wordt gedaan door studenten onder leiding van een arts.
Wij wisten niet dat het daar door extra lang zou duren, Knoeppie was dus lesmateriaal.
Toen we haar mochten bezoeken na de castratie was ze nog maar 33 graden, lag ze onder een warmte deken en lamp te rillen als een rietje.
Ze had veel te lang open gelegen en het duurde uren voor ze weer een normale temperatuur had.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind de narcose altijd eng, en het is behoorlijk heftig bij mijn honden, dus las het half kan geen enge operaties.
ook foto`s en zo worden genomen zonder roes
hopen dat het herstel nu verder voorspoedig gaat
ook foto`s en zo worden genomen zonder roes
hopen dat het herstel nu verder voorspoedig gaat
-
Essy
Gelukkig hebben mijn honden er niet zoveel last van. Isis is woensdag geopereerd. Er is een hoektand (daar heeft hij echt een half uur op staan wrikken, ding is 7cm lang) getrokken en een bultje uit haar buik verwijderd. Isis was zelf al van de uitslaapruimte naar de wachtkamer gestiefeld, had maar in de gang een grote plas gedaan toen ze daar niet snapten dat ze er dan uit moet om te plassen. Ze stond voor het raam toen ik haar kwam halen.
Op weg naar de auto moest ze overal snuffelen (ze is loops en er mocht eens een lekker plasje te ruiken zijn
).
Thuis ging ze gelijk drinken. Om 5 uur had ze al 2 kleine porties zachte brokken op. En om 22.00 uur heeft ze nadat ze speciaal een zachte twistersnack had gehad een bullepees soldaat gemaakt nadat ik die al een paar keer had afgepakt.
Ik denk dat het soort hond en het soort narcose veel verschil maken. Ik zou mocht je hond ooit weer onder narcose moeten, er wel bijzeggen hoe hij deze keer heeft gereageerd.
Op weg naar de auto moest ze overal snuffelen (ze is loops en er mocht eens een lekker plasje te ruiken zijn
Thuis ging ze gelijk drinken. Om 5 uur had ze al 2 kleine porties zachte brokken op. En om 22.00 uur heeft ze nadat ze speciaal een zachte twistersnack had gehad een bullepees soldaat gemaakt nadat ik die al een paar keer had afgepakt.
Ik denk dat het soort hond en het soort narcose veel verschil maken. Ik zou mocht je hond ooit weer onder narcose moeten, er wel bijzeggen hoe hij deze keer heeft gereageerd.