We worden over een uurtje ongeveer verwacht bij de dierenarts. Ik hoop dat ze een oplossing kunnen bieden, het is echt heel sneu hoe benauwd ze zich soms voelt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Second opinion voor Nora.
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Second opinion voor Nora.
Voor wie nog niet op de hoogte waren van het hele verhaal: Nora kreeg begin dit jaar bronchitis en had vocht achter haar longen. Daar is ze toen voor behandelt maar ze is tot op de dag van vandaag nog snel benauwd, vooral met een beetje warm weer. Daarnaast is haar conditie erg slecht geworden, na 10 minuutjes lopen is ze kapot en met deze hitte meestal al bij 2 tot 5 minuten. Onze dierenarts heeft er eens vluchtig naar gekeken en die vond het niets geks, het hoort bij een oude hond volgens haar. Omdat ik hier zelf niet zo in vertrouw, hebben we net een afspraak gemaakt bij een andere dierenarts voor een second opinion. Na wat surfen op het internet klinken haar symptomen als een hartprobleem. Als dit zo is, hoop ik van harte dat het gewoon te behandelen is met medicijnen en misschien een aangepast dieet. Een operatie gaat ze echt niet meer overleven ben ik bang
We worden over een uurtje ongeveer verwacht bij de dierenarts. Ik hoop dat ze een oplossing kunnen bieden, het is echt heel sneu hoe benauwd ze zich soms voelt
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Second opinion voor Nora.
Nou, er is goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat er niets ernstigs is. Er zat geen vocht meer achter haar longen, en deze dierenarts verbaasde zich erover dat er ooit vocht achter zat omdat het nu juist heel goed klonk. Ook haar hart klonk goed. De benauwdheid word veroorzaakt door taai slijm in de luchtpijp. Dat is wel nasleep van de bronchitis en misschien ook een bijwerking van de medicijnen die ze toen heeft gehad.
Het slechte nieuws is dat het niet te behandelen is. We kunnen eventueel iets geven zodat het taaislijm iets op lost zodat ze het ophoest en doorslikt, maar hij gaf als advies om dat niet te doen. Medicatie is nou eenmaal troep en dat kan dan ook weer voor andere bijwerkingen zorgen. Ook moesten we niet proberen om conditie op te bouwen, wat de vorige dierenarts wel als advies gaf. Volgens deze dierenarts was dat niet meer haalbaar op deze leeftijd, het zou net zoiets zijn als mensen in een bejaardentehuis ineens conditie laten opbouwen. Het enige wat we kunnen doen om het wat makkelijker te maken voor haar is een ventilator aanzetten in de kamer.
Ik ben in ieder geval blij dat er nu echt aandacht aan is besteed. Hij heeft al onze vragen beantwoord, uitgebreid overal naar geluisterd en we hebben alle opties doorgenomen.
Het slechte nieuws is dat het niet te behandelen is. We kunnen eventueel iets geven zodat het taaislijm iets op lost zodat ze het ophoest en doorslikt, maar hij gaf als advies om dat niet te doen. Medicatie is nou eenmaal troep en dat kan dan ook weer voor andere bijwerkingen zorgen. Ook moesten we niet proberen om conditie op te bouwen, wat de vorige dierenarts wel als advies gaf. Volgens deze dierenarts was dat niet meer haalbaar op deze leeftijd, het zou net zoiets zijn als mensen in een bejaardentehuis ineens conditie laten opbouwen. Het enige wat we kunnen doen om het wat makkelijker te maken voor haar is een ventilator aanzetten in de kamer.
Ik ben in ieder geval blij dat er nu echt aandacht aan is besteed. Hij heeft al onze vragen beantwoord, uitgebreid overal naar geluisterd en we hebben alle opties doorgenomen.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier ook een ouwetje met dezelfde soort klachten, en ook met dit warme weer erg veel last. Ik heb haar sinds gisteren de "swamp cooler" van Ean om gedaan. Dat is een dekje dat je nat kunt maken waardoor het afkoelt. Ik had het voor (zwarte) Ean gekocht voor tijdens de vakantie maar voor Belle is het nu dus ook erg fijn. Het geeft haar echt verkoeling, waardoor haar lijf niet zo hard hoeft te werken om fatsoenlijk adem te halen..
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je die swamp cooler gewoon bij een dierenwinkel halen? Ik heb inderdaad wel eens over zoiets nagedacht. Zou geweldig zijn als het helpt toch!Moniek B. schreef:Hier ook een ouwetje met dezelfde soort klachten, en ook met dit warme weer erg veel last. Ik heb haar sinds gisteren de "swamp cooler" van Ean om gedaan. Dat is een dekje dat je nat kunt maken waardoor het afkoelt. Ik had het voor (zwarte) Ean gekocht voor tijdens de vakantie maar voor Belle is het nu dus ook erg fijn. Het geeft haar echt verkoeling, waardoor haar lijf niet zo hard hoeft te werken om fatsoenlijk adem te halen..
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Weet ik niet eigenlijk, of die bij een gewone dierenwinkel te koop is. Ik heb hem via dursydog.nl besteld geloof ik..
Ben er echt super tevreden over
Ben er echt super tevreden over