Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hotspots
Moderator: moderatorteam
-
Sassie
- Zeer actief
Hotspots
Wolf heeft voor de 4e keer in 3,5 week een hotspot...we zijn telkens bij de dierenarts geweest, hij heeft een antibiotica-kuur van 2 weken achter de rug en heeft een cortisoninjectie en pillen gehad.Sinds een week is hij weer helemaal de oude.
Vandaag echter een nieuwe plek ontdekt..
Ik ga straks maar even bellen met de da want ik ben ten einde raad...wil hem eigenlijk niet nog een keer aan de antibiotica.
Overweeg wel om na overleg met de da hem weer cortison in pilvorm te geven omdat de jeuk vreselijk is.
Heeft iemand tips/advies?
Vandaag echter een nieuwe plek ontdekt..
Ik ga straks maar even bellen met de da want ik ben ten einde raad...wil hem eigenlijk niet nog een keer aan de antibiotica.
Overweeg wel om na overleg met de da hem weer cortison in pilvorm te geven omdat de jeuk vreselijk is.
Heeft iemand tips/advies?

-
Marion.
Re: Hotspots
Het plekje heel goed kaal maken, en deppen met (zeer) verdunde betadine. Antibiotica voor een hotspot zou ik zeker niet doen. Is hij niet enorm aan het verharen?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
plek schoonmaken met warm water, daarna deppen met betadine oplossin en daarna dun fucidin zalf erop, dan is het meestal de dag erna dicht. fucidin is antibioticazalf en werkt dus alleen waar het moet. je kunt het bestellen bij de apotheek (voor mensen) of je da kan het bestellen.

- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Sam heeft ook een hotspot, gelukkig niet nat en het was maar een beetje open gekrabt (net op tijd bij) maar wel een enorme kale plek
Heb eerst behandeld met betadine zalf.
Sam helemaal geschoren (ipv die lange haren waar modder in blijft hangen en wat de wond kan infecteren het arme beestje ziet er niet uit
) en alles rond de "wond" super kort gemaakt en smeer nu 3x daags met homeopatische zalf.. AB is troep, tenminste dat vind ik voor mezelf ook, dus geef het sam ook niet als het echt niet anders kan..
Eventueel een lokale ab zalf ipv pillen/injecties lijkt me beter..
Ooh en Sam heeft ook een jasje aan zodat hij er niet aan kan komen en het kan helen..
Het ziet er nu al een stuk beter uit gelukkig..
Heb eerst behandeld met betadine zalf.
Sam helemaal geschoren (ipv die lange haren waar modder in blijft hangen en wat de wond kan infecteren het arme beestje ziet er niet uit
Eventueel een lokale ab zalf ipv pillen/injecties lijkt me beter..
Ooh en Sam heeft ook een jasje aan zodat hij er niet aan kan komen en het kan helen..
Het ziet er nu al een stuk beter uit gelukkig..
-
Sassie
- Zeer actief
De theorie van de da (2 onafhankelijk van elkaar) om antibiotica te geven is omdat de plekken zodanig ontstoken waren dat de bacterie in zijn lichaam terecht kon komen.Marion. schreef:Het plekje heel goed kaal maken, en deppen met (zeer) verdunde betadine. Antibiotica voor een hotspot zou ik zeker niet doen. Is hij niet enorm aan het verharen?
Nee hij verhaart om dit moment niet, ik kam hem wel dagelijks om te checken of er nieuwe plekken zijn.

- Hutsje
- Zeer actief
daarom kan je dus veel beter een ab zalf gebruikenSassie schreef:De theorie van de da (2 onafhankelijk van elkaar) om antibiotica te geven is omdat de plekken zodanig ontstoken waren dat de bacterie in zijn lichaam terecht kon komen.Marion. schreef:Het plekje heel goed kaal maken, en deppen met (zeer) verdunde betadine. Antibiotica voor een hotspot zou ik zeker niet doen. Is hij niet enorm aan het verharen?
Nee hij verhaart om dit moment niet, ik kam hem wel dagelijks om te checken of er nieuwe plekken zijn.

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ik zweer bij hotspots bij wondzalf van de Groene Os. Is op basis van groene leem maar zitten ook andere natuurlijke stoffen is als calendula en ik geloof ook colloidaal zilver waar antibiotische werking aan wordt toegeschreven...
Kan ook zonder problemen gebruikt worden in combinatie met antibiotica..
Sterkte, lijkt me geen pretje...
-
Sassie
- Zeer actief
Dank voor de tip. Ik ga toch naar de dierenarts vanavond want hij is erg hyper en nerveus en ik maak me zorgen..Moniek B. schreef:Ik zweer bij hotspots bij wondzalf van de Groene Os. Is op basis van groene leem maar zitten ook andere natuurlijke stoffen is als calendula en ik geloof ook colloidaal zilver waar antibiotische werking aan wordt toegeschreven...

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen en een check is altijd goed
. Zou me ook niet verbazen als hij simpelweg een beetje gek en nerveus wordt van de jeuk, maar dat kan de DA je vanavond dan ook vertellen als je zeker weet dat er niets aan de hand is verder...
-
Sassie
- Zeer actief
Nee dat klopt, daar komt het ook door. Maar ik kan de jeuk (en pijn) niet wegnemen (ondanks dat ik de wond goed verzorg) en ik wil het hem niet aandoen. De vorige keer was hij helemaal van de wereld en dat wil ik niet nog een keer meemaken.Moniek B. schreef:Kan ik me voorstellen en een check is altijd goed. Zou me ook niet verbazen als hij simpelweg een beetje gek en nerveus wordt van de jeuk, maar dat kan de DA je vanavond dan ook vertellen als je zeker weet dat er niets aan de hand is verder...

-
mwillow
Is inderdaad errrrug goed....niet alleen voor hotspots, maar ook bij ontstoken insektenbeetwonden etc. Voorheen gebruikte ik voor hotspots altijd honingzalf, ook fijn spul.Moniek B. schreef:Ik zweer bij hotspots bij wondzalf van de Groene Os. Is op basis van groene leem maar zitten ook andere natuurlijke stoffen is als calendula en ik geloof ook colloidaal zilver waar antibiotische werking aan wordt toegeschreven...
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik zou ook inderdaad calendula of honingzalf gebruiken, ik zelf heb regelmatig tea tree olie gebruikt bij laika stinkt echt erg maar werkt wel goed, ook anti-jeuk! Dat kan je ook gebruiken (te koop bij natuurwinkel) Neem die van het merk Chi!
Groetjes Lianne
-
Sassie
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de tips.
Inmiddels bij de da geweest, weer ab gehad en weer een cortisoninjectie. Hij was er gisteravond beroerd aan toe, sinds vanochtend iets rustiger.
We hebben het advies gekregen zijn vacht goed kort te houden om eventuele nieuwe plekken snel op te sporen en verder is het duimen dat het nu rustig blijft..
Inmiddels bij de da geweest, weer ab gehad en weer een cortisoninjectie. Hij was er gisteravond beroerd aan toe, sinds vanochtend iets rustiger.
We hebben het advies gekregen zijn vacht goed kort te houden om eventuele nieuwe plekken snel op te sporen en verder is het duimen dat het nu rustig blijft..

- Hutsje
- Zeer actief
weer ab voor je hond, terwijl je dat eigenlijk niet wilde. logisch want het is helemaal niet goed. waarom vraag je eigenlijk advies als je er toch niets mee doet?

- Moniek B.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als hij er zo extreem veel last van heeft, zou ik gaan zoeken naar een onderliggende oorzaak. Een holistisch dierenarts kan je daar goed bij helpen. Voeding, medicijngebruik (ook ontworming/ontvlooiing) etc. kunnen allemaal een grote rol spelen. Het kan zijn dat je op het oog een gezonde hond hebt, maar dat de hotspots het enige probleem zijn. Maar dat is dan wel een uiting van dat het ergens niet helemaal lekker loopt binnen het lijf.
Enne... mijn advies; alsnog de wondzalf (of een van de andere aangedragen zalfjes) halen. Kan gecombineerd worden en je zult zien dat het heel snel opknapt. Aan de buitenkant dan, zoals gezegd als het zo heftig is zou ik er zeker meer werk van maken.
Enne... mijn advies; alsnog de wondzalf (of een van de andere aangedragen zalfjes) halen. Kan gecombineerd worden en je zult zien dat het heel snel opknapt. Aan de buitenkant dan, zoals gezegd als het zo heftig is zou ik er zeker meer werk van maken.
-
Sassie
- Zeer actief
Omdat hij er dusdanig slecht aan toe was dat ik het risico niet durfde te nemen..en met de adviezen kan ik zeker iets..voor een volgende keer omdat ik bang ben dat we er nog niet zijn.Hutsje schreef:weer ab voor je hond, terwijl je dat eigenlijk niet wilde. logisch want het is helemaal niet goed. waarom vraag je eigenlijk advies als je er toch niets mee doet?