Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rashonden zonder papieren zijn geen rashonden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Re: rashonden zonder papieren zijn geen rashonden
Bullshit, is geen broodfokker. Waren kenissen van mij, kom daar vaak over de vloer
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
ikbengenaaid.nlKimsjen schreef:Bullshit, is geen broodfokker. Waren kenissen van mij, kom daar vaak over de vloer
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Kimsjen schreef:Bullshit, is geen broodfokker. Waren kenissen van mij, kom daar vaak over de vloer
ah http://www.ikkenzedusisoke.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja duidelijk

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Heb jij wel gelezen wat Yamie zegt?Kimsjen schreef:Bullshit, is geen broodfokker. Waren kenissen van mij, kom daar vaak over de vloer
Je bent in een verkooppraatje getrapt.
Dat argument word nl door heel veel broodfokkers gebruikt.
Een stamboom is heel duur..

Blijf jij maar lekker in je naieve kringetje ronddolen, succes ermee.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onzin:Kimsjen schreef:Onzin. Wij konden onze hond kopen met of zonder stamboom. Hebben zonder stamboom gekocht en toch hebben we een raszuivere chihuahua.
Geboorteaangifte
De fokker zorgt ervoor dat het geboorteformulier binnen 10 dagen na de geboorte door de Raad ontvangen is. De namen(!), het geslacht, de geboortedatum en het aantal pups worden ingevuld. LET OP: het geboorteaangifteformulier dient binnen 10 dagen door ons ontvangen te zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat jij je hondje binnen 10 dagen na de geboorte al had uitgezocht en besloten had hier geen stamboom voor te willen
vervolgens:
Chippen
Na betaling zal de chipper, in overleg met de fokker, tussen 5 en 8 weken na de geboorte komen chippen. Deze termijn is een streef termijn. Door omstandigheden kan hiervan afgeweken worden.
De chipper neemt het gedeeltelijk ingevulde aanvraagformulier stambomen mee. Dat formulier wordt volledig ingevuld (o.a. chipnummers, kleuren, eventuele variëteit) en wordt door de fokker ondertekend.
LET OP: Pas op dit moment worden de eerder doorgegeven namen aan een specifieke pup gekoppeld!
De chipper controleert nogmaals alle gegevens en neemt het ingevulde aanvraagformulier mee naar de Raad van Beheer. De gegevens worden verwerkt en de stambomen worden naar de fokker gestuurd (ca. 8 - 12 weken na de geboorte)
dus ook dan heb jij niks te kiezen.....
je bent er dus gewoon ingestonken

overigens komt deze tekst hier vandaan: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... voor-stap/" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Nog erger, je kennissen zijn niet helemaal eerlijk tegen je geweest helaas. Je kunt nu eenmaal niet pas naderhand besluiten of je een stamboom wilt of niet. Hadden de ouders van jouw hondje wel een stamboom?Kimsjen schreef:Bullshit, is geen broodfokker. Waren kenissen van mij, kom daar vaak over de vloer
Jammer genoeg blijven er mensen die niet beter willen weten. Op een ander forum kwam iemand met de uitspraak dat je bij Animal Express goed puppies kon kopen...... :N: 

Gelukkig heb je je goed verdiept in het fenomeen rashond voordat je je hond kocht...... *NOT*Kimsjen schreef:Onzin. Wij konden onze hond kopen met of zonder stamboom. Hebben zonder stamboom gekocht en toch hebben we een raszuivere chihuahua.
Je hebt geen raszuivere chi, hoezeer die er ook op lijkt. Ook al koop je je hond van een kennis, dit klinkt voor mij als broodfok. Omdat je kan kieze met of zonder stamboom.
Geniet van je hond, maar ga niet roepen dat die raszuiver is. Want zonder stamboom kun je daar niks van zeggen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.
Ieder z'n mening, mag toch?!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Kimsjen schreef:Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.
een mening is iets anders als een vaststaand feit. natuurlijk is ze lief en schattig en gopelijk gezond, maar dat neemt niet weg dat het onmogelijk (je, niet een beetje onmogelijk maar gewoon helemaal) is om te kiezen voor een stamboom bij een hond of niet. het is wel of niet maar niet kiezen. dat kan niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Jawel dat kan wel, binnen tien dagen na de geboorte kan de fokker kiezen of hij de stambomen aanvraagt of niet.massam schreef:Kimsjen schreef:Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.
een mening is iets anders als een vaststaand feit. natuurlijk is ze lief en schattig en gopelijk gezond, maar dat neemt niet weg dat het onmogelijk (je, niet een beetje onmogelijk maar gewoon helemaal) is om te kiezen voor een stamboom bij een hond of niet. het is wel of niet maar niet kiezen. dat kan niet
En als er veel afwijkende pups (miskleuren enzo) in het nest zitten KAN het zomaar zijn dat de fokker besluit om naar niet aan te vragen.

Fokkers noemen dat vaak eufemistisch een "tussennestje".

Maar als pupkoper heb je die keuze niet: er zit een stamboom bij of niet.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Maar hoe zit het dan in het geval van kimsjen dat ze kon kiezen tussen met en zonder stamboom? Zou je dan voor één pup geen stamboom aanvragen en voor de andere pups uit het nestje weer wel? Er van uit gaande dat het om één nestje van kennissen gaat.
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat hangt er dus helemaal van af. Je kunt voor de 10e dag dus nog besluiten dat je voor een bepaalde pup geen stamboom wilt, maar daarna krijgt de pup dus een stamboom of niet (zoals eerder al gezegd). De meeste mensen hebben nog geen pup uitgezocht voor de 10e dag. Als je een pup komt ophalen of kiest na 10 dagen is de keuze van stamboom ja of nee dus als voor je gemaakt. Het is dus gewoon flauwekul dat je daarna als nieuwe pupeigenaar nog kunt kiezen of je pup al dan niet een stamboom zal krijgen...
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

-
- Zeer actief
Volgens mij mag je in een nest geen pups met en zonder aanvraag door elkaar hebben liggen.Maryanne schreef:Maar hoe zit het dan in het geval van kimsjen dat ze kon kiezen tussen met en zonder stamboom? Zou je dan voor één pup geen stamboom aanvragen en voor de andere pups uit het nestje weer wel? Er van uit gaande dat het om één nestje van kennissen gaat.
Er MOET dus voor alle pups een stamboom aangevraagd worden.
Alle pups waar een boom voor aangevraagd wordt MOETEN aanwezig zijn als de chipper komt.
En natuurlijk hoor je wel eens fokkers die maar een gedeelte aanvragen en dan pups wegleggen voordat de chipper komt, en sommigen komen daarmee weg

Maar goed, met zo'n fokker wil je niet te maken hebben. Ik hoor dan liever dat ze er gewoon geen hebben, dan 'n keuze, want dan weet je gewoon dat het hartstikke fout zit.Ennath schreef:Volgens mij mag je in een nest geen pups met en zonder aanvraag door elkaar hebben liggen.Maryanne schreef:Maar hoe zit het dan in het geval van kimsjen dat ze kon kiezen tussen met en zonder stamboom? Zou je dan voor één pup geen stamboom aanvragen en voor de andere pups uit het nestje weer wel? Er van uit gaande dat het om één nestje van kennissen gaat.
Alle pups waar een boom voor aangevraagd wordt MOETEN aanwezig zijn als de chipper komt.
En natuurlijk hoor je wel eens fokkers die maar een gedeelte aanvragen en dan pups wegleggen voordat de chipper komt, en sommigen komen daarmee weg
-
- Zeer actief
Keuze kunnen maken tussen met of zonder betekent volgens mij altijd dat er gerommeld wordt. Al is het maar om geen miskleuren op je officiële conto te hebben.Neeltje schreef:Maar goed, met zo'n fokker wil je niet te maken hebben. Ik hoor dan liever dat ze er gewoon geen hebben, dan 'n keuze, want dan weet je gewoon dat het hartstikke fout zit.Ennath schreef:Volgens mij mag je in een nest geen pups met en zonder aanvraag door elkaar hebben liggen.Maryanne schreef:Maar hoe zit het dan in het geval van kimsjen dat ze kon kiezen tussen met en zonder stamboom? Zou je dan voor één pup geen stamboom aanvragen en voor de andere pups uit het nestje weer wel? Er van uit gaande dat het om één nestje van kennissen gaat.
Het kwam (komt?) wel eens voor hoor: nesten DD uit zwart/zwart-wit waar een paar pups -meestal grijstijgers- van weggelegd werden en niet opgegeven.
Dan zijn ze officieel ook niet geboren

En dan verkoop je de miskleurtjes voor een lager (maar nog altijd ruim kostendekkend) bedrag aan iemand die geen duizenden gulden/euro's voor een pup heeft.

Bij andere rassen waar miskleuren geboren kunnen worden zal het misschien ook wel spelen, maar daar ken ik geen voorbeelden uit de eerste hand van.
Ander soort gerommel kan je op deze manier ook proberen te verhullen.
(deel van het nest) Een andere pa dan opgegeven bijvoorbeeld.
En dat je dat bij sommige pups te goed kan zien.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je naar broodfokfiguren a la puppyexpress of zoiets gaat betekent dat dat ze een papiertje van de plank pakken en dat ter plekke invullen of niet.Maryanne schreef:Maar hoe zit het dan in het geval van kimsjen dat ze kon kiezen tussen met en zonder stamboom? Zou je dan voor één pup geen stamboom aanvragen en voor de andere pups uit het nestje weer wel? Er van uit gaande dat het om één nestje van kennissen gaat.
Dat papiertje invullen kan dan €75,- of zo kosten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan toch niet, het is dus een kruising niks meer en niks minder.Kimsjen schreef:Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.

Maakt de hond niet minder lief maar je kunt niet zeggen dat je een rashond hebt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Ehm sorry malinois, maarre volgens mij niemand die zegt dat het een kruising ismalinois schreef:dat kan toch niet, het is dus een kruising niks meer en niks minder.Kimsjen schreef:Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.
Ieder z'n mening, mag toch?!![]()
Maakt de hond niet minder lief maar je kunt niet zeggen dat je een rashond hebt.

Mijn Jack (geen stamboom) is een raszuivere Jack. Officieel volgens de rvb niet omdat ik er geen stamboom bij heb. Maar de ouders/alswel de voorouders(met st.b) waren raszuivere Jacks. Volgens jouw reactie (als ik het goed begrijp) zou mijn Jack dan een kruising zijn??
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Om te weten of een hond raszuiver is, moet je de ouders, de voorouders en de generaties daar weer voor allemaal kunnen herleiden en ze moeten op hun beurt dus ook allemaal raszuiver (dus van een het hetzelfde ras zonder vermenging) zijn. Ik geloof dat vier generaties minimaal bekend moeten zijn voor een 'echte' stamboom?
Kimsjen, weet jij dat van jouw hond en zo ja hoeveel generaties terug weet je zeker dat het allemaal raszuivere honden zijn?
Kimsjen, weet jij dat van jouw hond en zo ja hoeveel generaties terug weet je zeker dat het allemaal raszuivere honden zijn?

- smoekie
- Zeer actief
Frenk, er wordt nu per definitie aangenomen dat de chi geen raszuiver chi is, en dat het om een kruising zou gaan, terwijl dat nergens waar dan ook ter sprake is gekomen, of dat kimsjen info zou hebben gegeven waar dat uit zou blijken.Frenk schreef:Om te weten of een hond raszuiver is, moet je de ouders, de voorouders en de generaties daar weer voor allemaal kunnen herleiden en ze moeten op hun beurt dus ook allemaal raszuiver (dus van een het hetzelfde ras zonder vermenging) zijn. Ik geloof dat vier generaties minimaal bekend moeten zijn voor een 'echte' stamboom?
Leuk dat je ff knipt,plakt,wijzigt. Maar slaat gewoon nergens op. Is het nou zo verschrikkelijk leuk om die meid die geloofd in de raszuiverheid van haar hond de grond in te moeten boren?

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
Wat bedoel je met deze opmerking? Ik "knip, plak, wijzig" helemaal niks. Ik leg iets uit en ik stel een vraag. Dus wat wil jij nou eigenlijk zeggen?smoekie schreef:Leuk dat je ff knipt,plakt,wijzigt. Maar slaat gewoon nergens op.

- smoekie
- Zeer actief
Wat ik bedoel te zeggen?Frenk schreef:Wat bedoel je met deze opmerking? Ik "knip, plak, wijzig" helemaal niks. Ik leg iets uit en ik stel een vraag. Dus wat wil jij nou eigenlijk zeggen?smoekie schreef:Leuk dat je ff knipt,plakt,wijzigt. Maar slaat gewoon nergens op.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel van jouw teksten die je hier plaatst (plakt), zijn gekopieerd van google, hier en daar wat gewijzigd en hier geplakt alsof het je eigen tekst/wetenschap is.
Dat is wat ik ermee wil zeggen Frenk. Niks meer, niks minder.
- Frenk
- Zeer actief
Als ik iets van een externe bron kopieer, dan geef ik daar volgens mij altijd een bronvermelding bijsmoekie schreef:Wat ik bedoel te zeggen?Frenk schreef:Wat bedoel je met deze opmerking? Ik "knip, plak, wijzig" helemaal niks. Ik leg iets uit en ik stel een vraag. Dus wat wil jij nou eigenlijk zeggen?smoekie schreef:Leuk dat je ff knipt,plakt,wijzigt. Maar slaat gewoon nergens op.
Wat ik bedoel te zeggen is dat veel van jouw teksten die je hier plaatst (plakt), zijn gekopieerd van google, hier en daar wat gewijzigd en hier geplakt alsof het je eigen tekst/wetenschap is.
Dat is wat ik ermee wil zeggen Frenk. Niks meer, niks minder.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep precies... kijk eens op bloedlijnen.nl, allemaal XMH en XHH waarvan alle voorouders bekend zijn en toch kruisingen...smoekie schreef:Ehm sorry malinois, maarre volgens mij niemand die zegt dat het een kruising ismalinois schreef:dat kan toch niet, het is dus een kruising niks meer en niks minder.Kimsjen schreef:Nou ja dan is ze volgens jou maar niet raszuiver. Als ze maar gezond is (en dat is ze), dat vind ik het belangrijkste en voor mij is ze wel raszuiver.
Ieder z'n mening, mag toch?!![]()
Maakt de hond niet minder lief maar je kunt niet zeggen dat je een rashond hebt.Dat maak jij ervan omdat ze er geen stamboom bij heeft. Er zijn meer dan genoeg raszuivere honden zonder stamboom. Zijn alle honden zonder stamboom dan per definitie kruisingen of niet raszuiver?
Mijn Jack (geen stamboom) is een raszuivere Jack. Officieel volgens de rvb niet omdat ik er geen stamboom bij heb. Maar de ouders/alswel de voorouders(met st.b) waren raszuivere Jacks. Volgens jouw reactie (als ik het goed begrijp) zou mijn Jack dan een kruising zijn??
want ze hebben geen stamboom terwijl er bij sommige zelfs stamboomhonden in de lijnen zitten... zolang de hond geen stamboom heeft is het simpelweg een kruising.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik denk dat ik snap wat Smoekie bedoeld en eerlijkgezegd zet ik zelf ook altijd vraagtekens bij dit vraagstuk.
Als honden raszuiver zijn tot in de vierde generatie, praten we dus van een rashond. (Even grofweg, dat is wat hier staat en dat neem ik even als maatstaaf... al zou het pas de achtste of tiende generatie wezen, het maakt in wezen voor dit vraagstuk even niet uit.)
Dat je niet kunt aantonen dat dit zo is, dmv. een stamboom, betekend ook niet automatisch dat dit NIET zo is.
Het is best mogelijk dat álle voorouders dus wél die stamboom hadden... maar dat de fokker slordig is geweest met de aanvraag van stambomen voor dit nest. (Het verhaaltje over ''alsnog een stamboom bij de pup'' klopt sowieso niet, maar ook dat bewijst nog niet dat de voorouders geen stamboom hebben; dit is immers niet nagegaan.)
Ofwel; een hond kán een rashond zijn, maar het is niet te bewijzen.
Maar een kruising vind ik dan ook weer geen juiste benaming, omdat het woord kruising suggereert dat de hond bloed van twee of meer verschillende rassen zou hebben. (Kruising als in; het ene ras gekruist met het andere) Ook dat is niet na te gaan en dus niet de juiste benaming.
Dus, alles in beschouwing genomen, kun je nog het beste van ''een hond zonder papier'' spreken. Een kruising is het niet... het liefkozende ''asbak'' zou kunnen... bij een ''asbak'' ga ik ervan uit dat het ras volledig onbekend is. Hoewel dat in dit geval de waarheid nog het meest benaderd, denk ik zelf echter bij een ''asbakkie'' aan een hond waar je geen speciale raskenmerken aan kunt ontdekken. En echte ''mixhond''.
Ik vind dit altijd een bijzonder vraagstuk en een moeilijk geval...
Maar als een hond aan de raskenmerken (uiterlijk en gedrag voor zover mogelijk na te gaan) van een bepaald ras voldoet, praat ik zélf over een ''....'' zonder papier. Dat vind ik zelf het duidelijkst, hoewel je de rasbenaming dus foutief kan noemen.
Dus ik noem dat dan; een chihuahua zonder papier.
Als honden raszuiver zijn tot in de vierde generatie, praten we dus van een rashond. (Even grofweg, dat is wat hier staat en dat neem ik even als maatstaaf... al zou het pas de achtste of tiende generatie wezen, het maakt in wezen voor dit vraagstuk even niet uit.)
Dat je niet kunt aantonen dat dit zo is, dmv. een stamboom, betekend ook niet automatisch dat dit NIET zo is.
Het is best mogelijk dat álle voorouders dus wél die stamboom hadden... maar dat de fokker slordig is geweest met de aanvraag van stambomen voor dit nest. (Het verhaaltje over ''alsnog een stamboom bij de pup'' klopt sowieso niet, maar ook dat bewijst nog niet dat de voorouders geen stamboom hebben; dit is immers niet nagegaan.)
Ofwel; een hond kán een rashond zijn, maar het is niet te bewijzen.
Maar een kruising vind ik dan ook weer geen juiste benaming, omdat het woord kruising suggereert dat de hond bloed van twee of meer verschillende rassen zou hebben. (Kruising als in; het ene ras gekruist met het andere) Ook dat is niet na te gaan en dus niet de juiste benaming.

Dus, alles in beschouwing genomen, kun je nog het beste van ''een hond zonder papier'' spreken. Een kruising is het niet... het liefkozende ''asbak'' zou kunnen... bij een ''asbak'' ga ik ervan uit dat het ras volledig onbekend is. Hoewel dat in dit geval de waarheid nog het meest benaderd, denk ik zelf echter bij een ''asbakkie'' aan een hond waar je geen speciale raskenmerken aan kunt ontdekken. En echte ''mixhond''.
Ik vind dit altijd een bijzonder vraagstuk en een moeilijk geval...
Maar als een hond aan de raskenmerken (uiterlijk en gedrag voor zover mogelijk na te gaan) van een bepaald ras voldoet, praat ik zélf over een ''....'' zonder papier. Dat vind ik zelf het duidelijkst, hoewel je de rasbenaming dus foutief kan noemen.
Dus ik noem dat dan; een chihuahua zonder papier.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 05 aug 2009 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.

- smoekie
- Zeer actief
Frenk schreef:Als ik iets van een externe bron kopieer, dan geef ik daar volgens mij altijd een bronvermelding bijIk vind je opmerking dus ongefundeerd en beledigend
Tis niet beledigend bedoelt hoor, en ik wil em best wel funderen met bronvermelding(en) hoor. Maakt mij niet uit, maar op dit moment bedank ik daar even voor, wil je morgen nog steeds bevestiging van mijn opmerking wil ik daar graag aan voldoen Frenk, maar nu niet, nu niet

- frank1985
- Zeer actief
ik zit dit topic mee te lezen maar 1 ding snap ik echt niet...
waarom zou iemand die een nestje fokt JOU de keuze laten of je wel of geen stamboom wilt, en waarom zou zon fokker denken '' ach ik kan een stamboom aanvragen maar ik doe het niet '' ??
dat begrijp ik niet...
waarom zou iemand die een nestje fokt JOU de keuze laten of je wel of geen stamboom wilt, en waarom zou zon fokker denken '' ach ik kan een stamboom aanvragen maar ik doe het niet '' ??
dat begrijp ik niet...
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- smoekie
- Zeer actief
malinois schreef:zolang de hond geen stamboom heeft is het simpelweg een kruising.
En zo zijn er wel meer regels malinois. Als iedereen alle regels ter harte zou nemen, zouden er "nagenoeg" geen" kruisingen meer zijn, zouden er geen "broodfokkers" meer zijn etc etc , en daarbij, al zijn er nog zoveel regels, ze zijn toch ook echt niet allemaal even duidelijk hoor. Ik weet van mijn hond welke voorouders die had etc etc. voor mij een raszuivere jack, dat men daar een bepaalde regel aan hangt doet voor mij niets af aan het feit dat die van mij een raszuivere jack is. Dat zij volgens de "regels" zelfs een kruising zou zijn (ik heb er nog nooit van gehoord) nog minder

Een kruising is in mijn ogen en zoals ik het weet niets meer of minder dan dat wat de naam al zegt een kruising van/tussen. En niet pups geboren uit en/en.
- Frenk
- Zeer actief
Die zul je niet kunnen funderen, want zoals ik zeg: als ik stukjes kopieer van een externe bron, dan geef ik daar een bronvermelding bij. Ik claim nooit iets als 'eigen werk', als het dat niet issmoekie schreef:Tis niet beledigend bedoelt hoor, en ik wil em best wel funderen met bronvermelding(en) hoor. Maakt mij niet uit, maar op dit moment bedank ik daar even voor, wil je morgen nog steeds bevestiging van mijn opmerking wil ik daar graag aan voldoen Frenk, maar nu niet, nu nietFrenk schreef:Als ik iets van een externe bron kopieer, dan geef ik daar volgens mij altijd een bronvermelding bijIk vind je opmerking dus ongefundeerd en beledigend

Ik hoef daar verder niet over met je in discussie te gaan hoor en ik verwacht weer een ellenlang epistel waarin je weer gaat draaien en keren, dus ik zal maar weer