Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Riem mee ja of nee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Re: Riem mee ja of nee

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

De boerenfox heeft niet eens een halsband :neenee:
Hij luisterd perfect en gaat altijd overal los mee naar toe.
Winkels, openbaar vervoer, restaurants, vakanties in Tsjechie en Duitsland, veerboot etc

In de vijf en een half jaar dat we hem hebben zijn we laatst voor het allereerst gevraagd de hond aan te lijnen op een paardenevenement waar mijn vriend een demonstratie gaf.
Het was een nieuwe regel en ze wilden geen uitzonderingen maken, waar ik opzich wel in kan komen. Dus het was niet omdat de hond in de weg liep of wat dan ook.

De mechelaar loopt daarentegen vaak aangelijnd , dus dan heb ik bijna altijd een lijn bij me.
Dit is niet omdat ze niet luisterd, maar omdat mensen vaak schrikken als ze zien dat ze losloopt :N:
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Als wij gaan wandelen doe ik de hond altijd aan de riem, anders wordt ze opgevreten
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kimsjen schreef:Als wij gaan wandelen doe ik de hond altijd aan de riem, anders wordt ze opgevreten
:denken: :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

was een grapje :D
Maar we doen wel altijd een riem om, omdat we vaak gaan wandelen waar auto's voorbij komen. Mijn ouders hebben een stuk omheind bos daar rent ze altijd los rond.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kimsjen schreef:was een grapje :D
.
Ah, oké.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Benny zit vaak aan de lijn, Boomer loopt vrijwel overal los. Toch gaat er altijd een lijn mee, want ze gaan aangelijnd de flat in en uit.
Ga ik met de auto naar het bos, dan vergeet ik soms wel eens Boomers lijn in de auto, waar ik later pas achter kom.

Aanlijnen doe ik altijd als ik een aangelijnde hond tegenkom, of soms als 'signaal' als er een onbekende hond aankomt die ik niet graag kennis wil laten maken. In principe kan Boomer overal los mee naartoe, maar het is vaak wel zo netjes om m aan te lijnen..

Loop ik echter bij mn ouders in het dorp, lijn ik m nooit aan en neem regelmatig ook geen riem mee. Heel asociaal, maar het is nog nooit nodig geweest.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb ook altijd riemen bij me. Maar die zie je vaak niet, als ze in mijn zak zitten. Nu dus wel, want ik heb meestal geen zakken bij me met dit weer ;-).
Ik heb wel regelmatig gehad dat ik wel een riem bij me had, maar dat Bonha geen halsband om had. Vergeten. Maar nu lijn ik de beide dames al in de hal aan voor de 30 meter naar het loslooppark en ben ik dus volledig voorzien.

En soms naar het bos vergeet ik de riemen. Dan gaan de honden de auto in en als ik dan afgeleid word tussendoor wil ik nog wel eens de riemen laten hangen. Maarja, ik hoef dan ook zelden een hond aan te lijnen in het bos (hier in de stad moet Yanthe nog altijd aangelijnd langs en over de weg). Als het moet kan ik mijn hond wel bij me houden.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik kan er niet over meepraten, onze honden zitten altijd aan de riem.
Romeo vanwege vechten met andere honden, en Julia omdat ze anders katten vermoordt.
Maar als ze heel sociaal waren, dan nog zou ik een riem bij me hebben, je weet maar nooit wat je tegenkomt.
Ik zou zomaar iemand tegen kunnen komen met een hond zoals onze Romeo, dan wil ik toch liever even mijn hond aanlijnen hoor.
:zweep:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Paulala schreef:Ik kan er niet over meepraten, onze honden zitten altijd aan de riem.
Romeo vanwege vechten met andere honden, en Julia omdat ze anders katten vermoordt.
Maar als ze heel sociaal waren, dan nog zou ik een riem bij me hebben, je weet maar nooit wat je tegenkomt.
Ik zou zomaar iemand tegen kunnen komen met een hond zoals onze Romeo, dan wil ik toch liever even mijn hond aanlijnen hoor.
Daarom, zijn altijd gekken die wel hun hond hebben loslopen. :mrgreen:
J@nn@
Actief
Mijn ras(sen): x-stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door J@nn@ »

Alleen de laatste wandeling nemen we geen riem mee maar anders altijd! De laatste wandeling is voor ons huis en meneer loopt dan zelf naar de struiken en weer terug (we zijn er wel altijd bij).

Zelfs als ik met hem fiets (met springer) dan neem ik een riem mee, zodra we in het park zijn mag meneer namelijk los, maar zo kunnen ander mensen wel zien dat hij bij mij hoort. Ik vind dat wel zo prettig. Ook met het oog inderdaad op niet-vriendelijke honden die we tegen kunnen komen, dan heb ik hem liever aan de riem dan aan de Springer.
Afbeelding

Grtzz van Janna en Tjibbe
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Bij Raisa ( die 3 weken geleden is overleden) hebben we nooit een riem bij ons gehad.
Maar die luisterde gewoon altijd perfect.Ze meet de honden die ze zag als dominant en op 1 of andere manier heeft ze ook nooit ruzie of zo gehad met andere honden. Ze negeerde andere honden gewoon totaal.

Voor de andere hebben we altijd riemen bij ons gehad ook al luisterde ze nog zo goed.En zoals nu Raya en Shyra zitten in de buurt eigenlijk altijd vast. Shyra luitsterd nog helemaal niet zo goed dat hij los kan. En Raya zou misschien wel kunnen maar tja die zit wel in de puberperiode dus dat gaan we maar niet gokken.En ik merk ook dat mensen met andere honden het gewoon veel prettiger vinden als hij vast zit omdat ze schijnbaar nogal imposant is voor sommige mensen ( witte herder op de foto)

Maar in bos hebben we voor hun ook altijd de riem bij ons.

Groetjes Marianne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

altijd een riem mee , daar zit de hond aan vast :U: , zonder riem geen hond mee :roll:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

S@ndr@ schreef:altijd een riem mee , daar zit de hond aan vast :U: , zonder riem geen hond mee :roll:

Wat zeg je dat toch weer heerlijk met die smileys erbij :lekkerpuh:
Maar hier precies het zelfde hoor. :klaar:
:zweep:
swen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Stafford X Boxer en een boxer kruising met een ???

Ongelezen bericht door swen »

Altijd de riem mee, moet altijd vast kunnen als het nodig is om wat voor reden dan ook :D
Afbeelding

*ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een
uitgestoken hand.
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Ik heb Senna heel af en toe los, maar heb alijd de riem mee :D
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

S@ndr@ schreef:altijd een riem mee , daar zit de hond aan vast :U: , zonder riem geen hond mee :roll:
Hahahahahah :lol1: :F:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Altijd in niet losloopgebieden! Meestal niet in een bekend losloopgebied, altijd in een onbekend losloopgebied.
Maar wel omdat ik er 100% zeker van kan zijn dat mijn honden bij me blijven als ik dat wil. Dus als ik in dat bekende losloopgebied een hond aan de lijn zie, gaan mijn honden aan de kant en af. Ze weten dit en blijven dan ook altijd af, gaan er nooit naartoe oid. Ik weet nl niet welke reden de eigenaar ervoor heeft de hond aan te lijnen. Niet goed met andere honden? (Ja, dan kun je zeggen: ga niet met je hond in een losloopgebied. Maar helaas denkt niet iedereen zo...... :( )
Loops? Een pup die nog weg kan lopen? Ik neem altijd het zekere voor het onzekere. Honden aan de kant en af.
In niet losloopgebieden altijd met riem.
Niet nodig, maar wel zo zeker................. :ok:
toosie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): van alles

Ongelezen bericht door toosie »

Ik zou gewoon zeggen altijd een riem mee,voorkomen is beter als genezen! en als je me meerdere honden loop alleen is het altijd veiliger om riemen dr bij te hebben!(mijn bescheiden mening) :denken:Het is namelijk geen rugzak wat je meedraagt!
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik heb altijd riemen mee, en beide honden hebben ook altijd een halsband om... DeeJay wil nog wel eens andere honden opjagen, Pip loopt nog wel eens klakkeloos achter andere mensen aan... (is ook nog een pupje) dus als ik denk dat ze dat gaat doen, lijn ik haar even aan tot we voorbij die mensen zijn... Ook doe ik Pip wel eens vast als we wat langer onderweg zijn, ze krijgt dan aan de lijn toch iets meer rust dan los van d lijn (dan wil ze alleen rennen en vliegen)

Ook kan het erg handig zijn als je bv een loslopende hond zonder eigenaar tegen komt... heb ik vaak zat gehad met een beagle hier in het bos.. Die mensen blijven die beagle los laten lopen, die gaat vervolgens zijn eigen weg, is oost-indisch doof en de baasjes roepen zich ongans... Ik lijn hem dan aan, loop naar het bankje en wacht daar op de eigenaren...
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Natuurlijk heb ik altijd een riem mee :klaar:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

marian* schreef:Natuurlijk heb ik altijd een riem mee :klaar:
dan ben je sinds pagina 2 nog niet van mening veranderd ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

als ik chico uitlaat altijd, hij loopt anders overal heen en daar zakt me de broek dan van af!! ;)
maar als ik soms de hond van mn pa mee neem niet, die kan ik sturen met de ogen...dus dan neem ik hem niet altijd mee, mocht ik verre of onbekende stukken ga wel..maar hier in de buurt niet
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

We hebben wel een hond gehad die nooit vast was. Dat hoefde niet, als je vrij zei ging ze 10 cm verder bij je vandaan. :mrgreen:
Mensen hadden vaak niet door dat ze los liep, omdat ze aan mijn been gekleefd zat.
Voor haar had ik vaak geen riem, gewoon omdat ik er echt niet aan dacht. Ze was altijd waar ze (volgens haar) hoorde: 5 cm naast mijn been.
En ze gaf elke 5, 6 stappen een tikje met haar neus, dus ik wist ook altijd dat ze er was.

Later ging ze wat slechter zien (suiker) en is ze me eens kwijtgeraakt op een vrij druk evenement.
Ze vond me altijd terug, maar iemand had haar aangelijnd en in een bench gedaan :80:
Dat was paniek, voor mij omdat ze nooit weg was, maar voor haar nog meer omdat ze me niet kon zoeken!

Vanaf toen lijnde ik haar (tot haar ontzetting) toch aan op dergelijke gelegenheden. ;)

Wat er nu is, daarvoor hebben we altijd lijnen bij ons.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Later ging ze wat slechter zien (suiker) en is ze me eens kwijtgeraakt op een vrij druk evenement.
Heb ik ook eens met mijn eerste collie gehad. Die begon te dementeren en dat had ik eerst niet in de gaten. Zij liep dus ook altijd los (Cody is de eerste collie die ik vrijwel altijd aangelijnd heb). En zij raakte me ook een keer kwijt in een drukke winkelstraat.
Ik ben helemaal in paniek geweest en heb geloof ik wel 10x die straat op en neer gerend en 100 mensen aangeklampt of ze mijn hond had gezien. Uiteindelijk vond ik haar terug in een zijstraat, pontificaal voor een slagerij zittend en kennelijk wachtend tot ik naar buiten kwam :ugh: .
Vanaf dat moment tot haar dood (een half jaar later op 12-jarige leeftijd) heb ik ook een lijn meegenomen om dit te voorkomen.
Afbeelding
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

Hier altijd 1 riem mee voor twee honden. Gonzo is niet altijd even makkelijk met andere reuen, dus heb ik graag een riem bij de hand. Als er iemand aankomt met een aangelijnde hond, gaat Gonzo standaard vast.
Nicky loopt (behalve langs de weg) altijd los. Is ook met een woord terug te roepen en laat zich niet uitdagen. Ze heeft wel altijd een halsband om. De riem is er wel een riem met twee musketons aan het einde. In een noodgeval kan ik ze beide aan die riem doen. Maar is gelukkig nog nooit nodig geweest.
Afbeelding
jachthond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar

Ongelezen bericht door jachthond »

Altijd de riem mee.

Je weet nooit wat je tegenkomt.

gr.Jachthond
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als ik het spul in de auto gooi en naar een ver achtergebleven gebied rij dan gaat er vaak maar één riem mee voor 2 of 3 honden. Kom daar bijna nooit wat tegen en heb een heel goed overzicht alle kanten op.

Loop ik hier naar de polder dan heb ik vaak één riem met 2 haken eraan. Daar lopen Spike en Indy dan aan. Kel aan de andere kant, óf los óf aan de riem. En in de polder los.

Maar vaak, zeker s'avonds laat, lopen de 2 oude besjes vaak los mee, zonder riem. Wél met halsband om. Moet wel wat hebben om ze vast te kunnen houden.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik wel, áltijd :wink: Je weet nooit wat er kan gebeuren.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Martijn schreef:Het laatste rondje doe ik weleens zonder riem. In de winter, als er hier gewoon niets stouts te doen valt en ik mijn handen liever in mijn zakken hou.
Wie er met slecht weer om een uur snachts nog op deze godvergeten bende rondloopt moet het zelf maar weten. Dan mogen mijn honden je wegjagen hoor. Niet dat dat ooit gebeurt want er is hier dan domweg niemand.

En als het warm is loop ik het laatste rondje in mn onderbroek. :smile:
Misschien dat de mensen dan nog liever hebben dat de honden los zijn :lol1:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tuurlijk riem mee, zelfs halsband om en vast aan de riem :devil:
Ze gaan toch niet los in de bebouwde kom, dat mag volgens mij helemaal niet en al zou het mogen....
Ik heb ze lief. Moeten ze autootjes gaan ontwijken?? Onverwachte situaties?
En gaat iedereen niet zijn hond aanlijnen als er een aangelijnde hond aankomt??? Dat is wel zo netjes.
Nee, dus. :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”