En heb jij nou ook met Rimpel dat hij eigenlijk een 'slechte eter' is? Tenminste, dat heb ik met Frenk. Die heeft gewoon heel vaak niet zo'n honger. Of hij eet het wel, maar echt heel rustigjes aan. Terwijl de meeste andere honden die ik meemaak in hun voerbak duiken alsof hun leven ervan afhangt. Frenk die kan een portie smuldier (200gr) in een keer opeten, maar hij kan er ook uren over doen.mercedes2803 schreef:Rimpel (reu, 7 en een half jaar oud, intact) weegt 24-25 kilo en krijgt tussen de 800 -1000 gram per dag, ook 1 keer per dag.
Ik ken Sharpei's van zijn leeftijd en postuur die de HELFT krijgen van wat hij eet![]()
Rimpel moet ook zeker wel 700-800 gram eten omdat ie anders afvalt.
Alles wat ik er op die 700-800 in krijg is mooi meegenomen want een kilootje extra kan hem ook geen kwaad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bandit
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Bandit

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
amen sisterFrenk schreef:En heb jij nou ook met Rimpel dat hij eigenlijk een 'slechte eter' is? Tenminste, dat heb ik met Frenk. Die heeft gewoon heel vaak niet zo'n honger. Of hij eet het wel, maar echt heel rustigjes aan. Terwijl de meeste andere honden die ik meemaak in hun voerbak duiken alsof hun leven ervan afhangt. Frenk die kan een portie smuldier (200gr) in een keer opeten, maar hij kan er ook uren over doen.mercedes2803 schreef:Rimpel (reu, 7 en een half jaar oud, intact) weegt 24-25 kilo en krijgt tussen de 800 -1000 gram per dag, ook 1 keer per dag.
Ik ken Sharpei's van zijn leeftijd en postuur die de HELFT krijgen van wat hij eet![]()
Alles wat ik er op die 700-800 in krijg is mooi meegenomen want een kilootje extra kan hem ook geen kwaad.Ik kan daar ook geen pijl op trekken. Soms dan heeft 'ie opeens een paar dagen dat 'ie maar matig eet en dan zie je hem ook echt afvallen. En soms is 'ie echt aan het schransen en wil 'ie nog wel meer eten. Raar beest
![]()
Daar komt bij Rimpel nog bij dat hij hele rituelen heeft omtrent het eten en die rituelen wijzigen iedere drie maand zo ongeveer.
Ik weet zeker dat veel mensen echt denken dat hij niet goed snik is en dat is ie ook bij tijd en wijle niet hoor.
Soms wil hij alleen de randjes van de bak eten, dan weer het midden, dan niet meer uit de bak en moet het op de grond liggen.
Dan doet hij ineens een raar ronde-dansje rond de bak, dan loopt ie er een paar weken later ineens weer in 1 streep naartoe
Dan danst hij tijdens het eten weer van de ene op de andere poot en ga zo maar door.
De enige constante factor is dat ik niet de diepvries of koelkast open moet trekken als meneer eet want dan stopt ie en loopt hij er bij weg.
Ook moet ik niet de vaatwasser met veel herrie in of uitpakken...
De ene keer eet hij trouwens wel met veel plezier paard bvb en de keer erop als ik dat dan weer bestel laat ie het staan.
Dezelfde fases heeft hij ook met lam en geit en kalkoen.
Rund en eend is en blijft altijd constant.
Oftewel....het eten is altijd weer spannend, grappig en een heel verhaal bij ons
- Frenk
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:amen sisterFrenk schreef:En heb jij nou ook met Rimpel dat hij eigenlijk een 'slechte eter' is? Tenminste, dat heb ik met Frenk. Die heeft gewoon heel vaak niet zo'n honger. Of hij eet het wel, maar echt heel rustigjes aan. Terwijl de meeste andere honden die ik meemaak in hun voerbak duiken alsof hun leven ervan afhangt. Frenk die kan een portie smuldier (200gr) in een keer opeten, maar hij kan er ook uren over doen.mercedes2803 schreef:Rimpel (reu, 7 en een half jaar oud, intact) weegt 24-25 kilo en krijgt tussen de 800 -1000 gram per dag, ook 1 keer per dag.
Alles wat ik er op die 700-800 in krijg is mooi meegenomen want een kilootje extra kan hem ook geen kwaad.Ik kan daar ook geen pijl op trekken. Soms dan heeft 'ie opeens een paar dagen dat 'ie maar matig eet en dan zie je hem ook echt afvallen. En soms is 'ie echt aan het schransen en wil 'ie nog wel meer eten. Raar beest
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar komt bij Rimpel nog bij dat hij hele rituelen heeft omtrent het eten en die rituelen wijzigen iedere drie maand zo ongeveer.![]()
Ik weet zeker dat veel mensen echt denken dat hij niet goed snik is en dat is ie ook bij tijd en wijle niet hoor.![]()
Soms wil hij alleen de randjes van de bak eten, dan weer het midden, dan niet meer uit de bak en moet het op de grond liggen.Dan wil hij dat je er bij blijft staan en weer een paar weken later mag je er weer niet bij staan en begint ie pas te eten als ik uit de keuken ben en kijkt hij ook net zolang achterom tot ik weg ben om vervolgens te gaan eten.
Dan doet hij ineens een raar ronde-dansje rond de bak, dan loopt ie er een paar weken later ineens weer in 1 streep naartoe![]()
Dan danst hij tijdens het eten weer van de ene op de andere poot en ga zo maar door.
De enige constante factor is dat ik niet de diepvries of koelkast open moet trekken als meneer eet want dan stopt ie en loopt hij er bij weg.![]()
Ook moet ik niet de vaatwasser met veel herrie in of uitpakken...![]()
De ene keer eet hij trouwens wel met veel plezier paard bvb en de keer erop als ik dat dan weer bestel laat ie het staan.
Dezelfde fases heeft hij ook met lam en geit en kalkoen.
Rund en eend is en blijft altijd constant.
Oftewel....het eten is altijd weer spannend, grappig en een heel verhaal bij ons
Ik herken niet alles, maar wel weer dat erbij moeten blijven of juist weg moeten gaan. Dat is echt zo weird

- mercedes2803
- Zeer actief
Rimpel is wel DOL op kleinere harige hondjes
Hoe meer haar hoe beter...
Ik weet zeker dat ik hem een heel groot plezier zou doen met een shitzu of een Frenk, maar ik denk dat het Muisje daar anders over denkt
Loopt Frenk ook achteruit bij zijn bak vandaan
Een hond loopt van nature niet achteruit, niet zoals hij doet...
Hutsje - Jessica heeft het hem meerdere malen zien doen en vond het ook heel mal hahaha
Momenteel zitten we in de fase dat hij tippelt naar zijn bak, er aan snuffelt, begint met eten als er nog een kwart in de bak zit loopt hij er bij weg. Ik kan hoog en laag, hij stopt gewoon met eten.
Op aanmoedigingen reageert hij totaal niet ...
Ik zet de bak dan op het aanrecht; zakje erover en klaar.
Na een uur of twee, voordat we naar bed gaan loopt Robin naar beneden, pakt de bak, gaat op de keukenvloer zitten, houdt de bak vast en doet eerst een aanmoedigend verhaaltje.
Vervolgens begint ie weer met eten, lebbert een beetje in de bak rond en na twee keer streng" Dooreten" en twee keer " Goed zo" is de bak leeg
IK hoef het niet te doen want dan gebeurt er niets.
Meneer blieft aandacht van de baas himself of zo
Over een week of wat verzint ie wel weer wat anders
Dan wil hij ineens weer paard denk ik en vreet zijn bak voor de verandering weer eens leeg.
Hoe meer haar hoe beter...
Ik weet zeker dat ik hem een heel groot plezier zou doen met een shitzu of een Frenk, maar ik denk dat het Muisje daar anders over denkt
Loopt Frenk ook achteruit bij zijn bak vandaan
Een hond loopt van nature niet achteruit, niet zoals hij doet...
Hutsje - Jessica heeft het hem meerdere malen zien doen en vond het ook heel mal hahaha
Momenteel zitten we in de fase dat hij tippelt naar zijn bak, er aan snuffelt, begint met eten als er nog een kwart in de bak zit loopt hij er bij weg. Ik kan hoog en laag, hij stopt gewoon met eten.
Op aanmoedigingen reageert hij totaal niet ...
Ik zet de bak dan op het aanrecht; zakje erover en klaar.
Na een uur of twee, voordat we naar bed gaan loopt Robin naar beneden, pakt de bak, gaat op de keukenvloer zitten, houdt de bak vast en doet eerst een aanmoedigend verhaaltje.
Vervolgens begint ie weer met eten, lebbert een beetje in de bak rond en na twee keer streng" Dooreten" en twee keer " Goed zo" is de bak leeg
IK hoef het niet te doen want dan gebeurt er niets.
Meneer blieft aandacht van de baas himself of zo
Over een week of wat verzint ie wel weer wat anders
Dan wil hij ineens weer paard denk ik en vreet zijn bak voor de verandering weer eens leeg.
- Frenk
- Zeer actief
Frenk heeft af en toe momenten dat je het hem echt aan moet reiken. :N: Als ik de bak dan vasthou en het hem echt aanbied, dan wil hij nog wel eten, maar zet ik dan de bak neer en loop ik weg, dan laat hij dus gewoon z'n eten staan. Of dus het omgekeerde juist. Of hij eet pas als ik weer beneden of thuis ben. Echt heel wisselend.
En iedereen kan zeggen "gewoon laten gaan, hij krijgt vanzelf wel weer honger", maar bij hem kan dat dus echt lang duren... Ik probeer niet teveel mee te gaan in 'gedoe', want ik wil hem er niet in aanmoedigen ofzo, maar het lijkt hem niet echt uit te maken. Hij heeft zo'n houding van "dan eet ik toch niet"
Om de week erop opeens uitgehongerd te gaan lopen doen en zich te gedragen alsof hij nooit wat krijgt.

Ik laat het hem dus maar een beetje zelf uitzoeken. Er staan hier farmfood brokken, dus als hij echt echt honger zou hebben, dan kan hij eten en verder bied ik hem 's ochtends en 's avonds kvv of vers aan.
En iedereen kan zeggen "gewoon laten gaan, hij krijgt vanzelf wel weer honger", maar bij hem kan dat dus echt lang duren... Ik probeer niet teveel mee te gaan in 'gedoe', want ik wil hem er niet in aanmoedigen ofzo, maar het lijkt hem niet echt uit te maken. Hij heeft zo'n houding van "dan eet ik toch niet"
Om de week erop opeens uitgehongerd te gaan lopen doen en zich te gedragen alsof hij nooit wat krijgt.
Ik laat het hem dus maar een beetje zelf uitzoeken. Er staan hier farmfood brokken, dus als hij echt echt honger zou hebben, dan kan hij eten en verder bied ik hem 's ochtends en 's avonds kvv of vers aan.

- mercedes2803
- Zeer actief
En hier van hetzelfde...idem met dat aanreiken...Frenk schreef:Frenk heeft af en toe momenten dat je het hem echt aan moet reiken. :N: Als ik de bak dan vasthou en het hem echt aanbied, dan wil hij nog wel eten, maar zet ik dan de bak neer en loop ik weg, dan laat hij dus gewoon z'n eten staan. Of dus het omgekeerde juist. Of hij eet pas als ik weer beneden of thuis ben. Echt heel wisselend.![]()
Om de week erop opeens uitgehongerd te gaan lopen doen en zich te gedragen alsof hij nooit wat krijgt.![]()
Hij heeft ook tijden gehad dat ie uit de hand wilde eten...ik heb dat wel eens een paar dagen gedaan maar ik ben ook gekke Henkie niet nee.
Ook hier proberen we wel een rem te gooien op zijn gekte maar in de meeste fratsen van zijn kant gaan we toch wel even mee hoor, want net als met Frenk, hij eet gewoon niet
En dan kan ik dat wel een paar dagen aankijken en idd doen wat mensen veelal roepen, dat doe ik dus NIET.
Ik heb er in een paar jaar tijd met heeeeel veel pijn en moeite wat kilo's bij aangekregen..
Hij is eigenlijk pas sinds goed een anderhalf jaar goed op gewicht, daarvoor was hij altijd aan de schrale kant. En schraal is geen drama, maar hij heeft geen enkele reserve voor als hij eens niet lekker was of een dag of wat aan de dunne zou zijn , in dat geval was hij meteen mager en zag je alle botten zo ongeveer.
Dat vond ik nogal beangstigend...
Hij woog altijd rond de 21-22 kilo, en nu 24-25 en dat hou ik graag zo dus ik wil best even meedoen met zijn rare fratsen maar ook hier zijn er grenzen hoor
Ik ben er, juist doordat hij nu 24/25 kilo weegt, iets makkelijker in als hij uiteindelijk wat laat staan
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben geen Marion,maar als mijn honden Smuldier krijgen eten ze ook elk zo'n 200-250 gram per hond.Frenk schreef:Offtopic, maar eten jouw dames maar bijna de helft van wat Frenk op een dag krijgt? :N: :N: :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10