Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voedingprobleem??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

voedingprobleem??

Ongelezen bericht door Emma »

hoi,
mijn honden krijgen Carnibest. de rundvlees, kip rijst (rode kleur verpakking) variant.

nu heeft mijn hond van bijna twee jaar regelmatig (1 keer/twee maanden ongeveer) diarree of overgeef. daarom krijgt hij ook geen brok. omdat het toen vele malen erger was.
nu hebben we een hondje uit het asiel erbij sinds 4 weken. krijgt ook carnibest.

nu zijn beide honden net weer ziek geweest. overgeven 2 dagen lang. onze grote hond is alweer hersteld. de kleine (asiel) nog niet.

nu kan het asiel hondje (Luca) natuurlijk nog wat problemen hebben doordat ze van haar vroegere voer, naar asielvoer naar Carnibest is gegaan.

toch wil ik even kritisch kijken naar de voeding. op Farmfood site gekeken en gelezen dat vuile pens heel goed is. nu zit dat volgens mij bijna niet in Carnibest??

maar Farmfood fresh is natuurlijk weer niet te koop hier :19:
evenals heel veel KVV soorten helaas.

de honden overigens kunnen de laatste tijd ook weer ontzettend winden. :N:

nu vraag ik me af, wat zouden jullie adviseren??
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Re: voedingprobleem??

Ongelezen bericht door linda1985 »

Misschien eens een ander merk vlees proberen? Zou best aan de voeding kunnen liggen. Vooral als je het al langere tijd voert en het het zelfde blijft qua diarree
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik geef van carnibest die rode niet meer: ook hier af en toe problemen met kotsen enz. Ik geef de blauwe en de gele: geen problemen meer.
En ook rodi + smuldier, ook geen problemen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

de blauwe van Carnibest heb ik ook een tijdje gegeven. de ontlasting werd wel dunner, maar geen diarree ofzo. ook niet overgeven.

zal eens de gele anders proberen.

ik zoek trouwens al jaren naar vuile pens. maar iedere keer is het bij ons niet te verkrijgen. weet iemand hier hoe je daaraan kan komen?? bij een slachthuis misschien??
ik lees op internet dat dit goed is voor de darmflora??

voert er hier iemand farmfood HE ? de geperste brok??
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Pens zou je bij het slachthuis kunnen halen ja.
Er zijn ook online leveranciers die het hebben.
herbyvers en shaweca, lupa diervoeding.
toets maar eens in op google, dan vind je ze wel.
Smuldier heeft ook pens in het assortiment, vaak verkrijgbaar bij de supermarkt. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Sommge merken KVV bevatten vaak veel orgaanvlees omdat dit goedkoper is dan spiervlees.
Als er veel lever in zit dan werkt dit laxerend.
Ik zou dus eerder vleesbotten voeren naast de KVV. Sowieso goed voor de tanden.
Lamsribben of geitenribben. Vaak te koop bij een islamitische slager.
Bot heeft een stoppende werking. Wel bevleesde botten voeren, want dan verteren ze beter.
Pens van het merk Smuldier is o.a. te koop bij Supercoop of C1000.
Ook veel dierenwinkels verkopen verpakte pens.
Niet vaker dan 2x per week pens voeren als je al KVV voert.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

mijn hond kan niet tegen rundvlees..

hij komt dan aan de diareeee en gaat heeeeeeeel veel scheten laten..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Emma
Zeer actief

ik had op de site van farmfood gelezen, dat als je de geperste brok gaat voeren, ze eerst drie dagen vuile pens moeten eten om de darmflora te verbeteren.

nu krijgen die van mij al Carnibest, maar ben er nu dus pens (smuldier pens kompleet) bij gaan voeren. dit wil ik dan 3 dagen volhouden en dan carnibest met geperste FF brok geven. zo afbouwen naar FF brok en dan nog drie of 4 keer per week smuldier erbij voeren.

is dit een goede methode?

voor goede vleesbotten zou ik eens naar een slachthuis in de buurt moeten zoeken. want die in dierenwinkels zit geen vlees aan. die dino-botjes (zo heet dat geloof ik?) die voer ik af en toe wel.
maar voor de kleine JH is dit nogal een hele kluif.

ook kan Buster slecht tegen als ik teveel verschillende dingen voer.

daarom denk ik dat als ik FF (brok) voer als hoofdvoer, en dan 3 of 4 keer per week aanvullen met pens en ander Kvv. ik misschien een gezondere darmflora kan creeeren?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Emma schreef:voert er hier iemand farmfood HE ? de geperste brok??
Dat heb ik voor als we ergens naartoe gaan. Een stuk makkelijker dan vers vlees :mrgreen:

Bij de DEKA kun je smuldier pens compleet krijgen en bij de dierenwinkels hier in haarlem kun je van rodi de enkelvoudige vuile pens in de vriezer vinden.
Afbeelding
Emma
Zeer actief

heb je voordat je de brok geeft ook eerst pens gegeven??
het staat op hun site, maar ik weet niet of dat ook geldt als je al kvv voert. of dat dat alleen voor honden die op ander brok staan geldt.

nu kom ik er ook net achter dat pens van smuldier gespoelt wordt voor de verwerking. ik maar denken dat ik vuile pens voer, maar dat is dus niet zo??

van FF kun je hier geen fresh produkten krijgen. anders had ik wel bij 1 merk (FF)gebleven.

lastig nog hoor, om je hond te voeden :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Emma schreef:heb je voordat je de brok geeft ook eerst pens gegeven??
het staat op hun site, maar ik weet niet of dat ook geldt als je al kvv voert. of dat dat alleen voor honden die op ander brok staan geldt.
Ik niet, maar ik voerde al kvv toen ik de brok erbij haalde. Ik heb alleen maar gekeken of hij hem at, zodat ik iets had voor op vakantie.
nu kom ik er ook net achter dat pens van smuldier gespoelt wordt voor de verwerking. ik maar denken dat ik vuile pens voer, maar dat is dus niet zo??
Geen idee eigenlijk :19: Maar ik dacht dat jij Carnibest voerde? Maar je voert dus ook al smuldier?

van FF kun je hier geen fresh produkten krijgen. anders had ik wel bij 1 merk (FF)gebleven.

lastig nog hoor, om je hond te voeden :mrgreen:
Ik voer alles door elkaar :mrgreen:
Ik heb Carnibest, Duck, Energique, Bandit, Rodi en Smuldier gegeven. En Smuldier is de enige versie die hij langdurig lekker vindt. Dus dat is de basis en de rest komt zo af en toe eens voorbij (behalve Energique, want dat vindt hij dus echt niet lekker) en dan ook nog regelmatig echt vers vlees (met bot).
Via de carnibest-mevrouw kan ik ook echte vuile pens kopen, maar je hebt ook vuile pens schijven van Rodi. :scratch:
Afbeelding
Emma
Zeer actief

bedankt voor je antwoord!

hi,hi, ik gaf idd enkel Carnibest. maar omdat ik door kleine probleempjes toch wil overschakelen om te zien of dat beter gaat, heb ik op de site van farmfood gekeken.
omdat ze daar aangeven eerst vuile pens te voeren voor drie dagen ben ik daar gister mee begonnen. maar omdat FF zijn vers producten hier niet bezorgd, zoals alle versvlees leveranciers (heeel erg balen :ugh: ) heb ik dus de pens van smuldier gekocht. (ik dacht is ook pens?).
dus ben nog maar 1 dag met smuldier aan de gang. omdat ik dus geen verse producten van FF hier kan krijgen.

omdat ik nog een lading Carnibest in de vriezer heb (koop ik bij dierenwinkel), meng ik dat zolang nog erdoor heen.

straks wil ik dan FF HE gaan voeren. en omdat ik dus geen verse producten kan krijgen ben ik dus uitgewezen op de producten die hier in de buurt te verkrijgen zijn. dus wil ik dat met pens van smuldier (liefst echte vuile pens, maar dan moet ik naar een slachthuis wat niet in de buurt is) of ander Kvv aanvullen.

en dan even kijken welk Kvv het best bevalt en of de brok ook bevalt.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Emma schreef: voor goede vleesbotten zou ik eens naar een slachthuis in de buurt moeten zoeken. want die in dierenwinkels zit geen vlees aan. die dino-botjes (zo heet dat geloof ik?) die voer ik af en toe wel.
maar voor de kleine JH is dit nogal een hele kluif.
Vleesbotten koop je niet in een dierenwinkel maar gewoon bij de slager of bij een supermarkt.
Ik hoop niet dat je die gerookte botten uit de dierenwinkel bedoeld?
Die zijn super slecht voor de tanden van je hond en kunnen tot verstopping leiden.
Ik bedoel gewoon rauwe vleesbotten van bijvoorbeeld kip, geit of lam.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En als je bij de slager koopt, pas dan op dat je geen dragende botten krijgt, maar bv zachte ribben en zo.
Ik zou het bottendocument er even op naslaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik woon redelijk dicht in de buurt bij je (10 km ten zuiden van Alkmaar) en mocht je vuile pens nodig hebben, dan heb ik hier gratis wat verpakkingen van 1 kilo voor je om te proberen. Ik koop die bij Herby.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Ik zou een andere smaak proberen.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik zou ook een andere smaak proberen, bijvoorbeeld alleen kip in plaats van rund/kip (= oranje). Bovendien kun je, als je honden last hebben van diarree ze ook gewoon even 1 dagje laten vasten, ervan uitgaande dat het een incident is natuurlijk.

Variatie in diersoorten is ook niet verkeerd (eend of lam?).
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Emma
Zeer actief

Muk schreef:Ik woon redelijk dicht in de buurt bij je (10 km ten zuiden van Alkmaar) en mocht je vuile pens nodig hebben, dan heb ik hier gratis wat verpakkingen van 1 kilo voor je om te proberen. Ik koop die bij Herby.
bedankt!

ik ga eerst even met FF uitproberen en met ander KVV (smuldier) kijken of dat resultaat geeft.

ik heb trouwens hier uit de buurt vernomen dat er ook een aantal honden aan het overgeven waren. misschien heerst er hier iets onder een aantal honden??

als ik problemen blijf houden dan kan ik dus bij Herby (ik zal er eens op googlen) vuile pens krijgen? (dat schijnt goed voor de darmfora te zijn.)

voor de overige reacties over andere smaak van Carnibest: heb al eens eerder gewisseld (ook om de dag) met smaken. alleen gaat mijn hond dan enorm winden. :N: daarom was ik eigenlijk weer teruggestapt op de rode variant. ook omdat met die rode zijn ontlasting het beste was. met de andere smaken wordt het weer dunner. vraag me niet waarom :denken:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hoe lang voer je nu carnibest?
Het kan nml erg lang duren voor je hond helemaal ontgift is en voor zijn darmen helemaal op orde zijn.
Bij onze hond Julia heeft het ruim een jaar geduurd voordat haar darmen helemaal in orde waren.
Toen ze brok at was ze erg ziek steeds, en had ze altijd diarree.
Ik ben toen begonnen met carnibest, en langzaam overgestapt op zelf samenstellen.
Sinds ik helemaal zelf samenstel gaat het een stuk beter, maar ik heb erg goed op moeten letten wat ik haar wel of niet gaf, en dit heel langzaam moeten opbouwen.
Nu gaat het beter dan ooit tevoren, ze is helemaal gezond, laat geen vieze winden meer, heeft geen diarree meer enz.
Natuurlijk een enkele keer wel, maar dat is niets vreemd, het is nu binnen een dag altijd over.
:zweep:
Emma
Zeer actief

ik voer al 1,5 jaar Carnibest. toen wij Buster als pup kregen werd het al snel duidelijk dat hij diarree en erg veeeel water dronk door de brokken. we hebben toen 3 soorten brok geprobeerd, toen we een tip kregen voor Carnibest. omdat brokken vaak erg zout zijn dronk onze hond ook wel heeel veel. en daarom dus ook meer moeite met zindelijkheid. wat voor ons niet zo erg was, maar het vele drinken was toch wel zorgwekkend.

met Carnibest is het toen ook heel goed gegaan. (idd een keer diarree door ontgiften) maar tegenwoordig toch weer wat probleempjes.

nu krijgen ze eenmaal geperste brok van farmfood. en s`middags wat Carnibest of smuldier. tot nu toe goede ontlasting, maar we zijn nog maar net begonnen.

ze lijken ook wel iets minder ontlasting te hebben. en het is weer steviger dan een tijdje geleden.

maar ja, ik weet toch nooit precies waardoor ze overgeven of aan de diarree zijn. ze lopen dagelijks los en kan dus best zijn dat ze iets uit de bosjes hebben gegeten. met dit mooie weer is de straatvervuiling ook weer erger.

de brokken van farmfood lijkt me ideaal omdat je dan ook Kvv erbij kan blijven geven. en als je op vakantie gaat kun je de brokken geven. want dan kun je geen Carnibest meenemen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Fijn om te horen dat het beter gaat.
Ik hoop dat het zo blijft.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”