Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hebben jullie een verzekering voor de ziektenkosten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: hebben jullie een verzekering voor de ziektenkosten?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

renee-uk schreef: Ik heb er wel eens naar gekeken maar toen bleek dat hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed werden (weet niet of dat nog zo is hoor)
Klopt, is nog steeds zo.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

tekkel schreef:Ja, bij het Kruidvat. Ongeveer een tientje per maand, en ze is pas in de verzekering gegaan toen ze al vijf en een half was.
Het enige wat niet wordt vergoed is de jaarlijkse vaccinatie, en castratie. Geen hernia-uitsluiting bijvoorbeeld (ik heb een tekkel).
Ze vergoeden 80 procent van alle kosten. Bevalt me prima :ok:
Dat klinkt interessant, is toch wel het overwegen waard dan voor mij.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

fleurie schreef:
tekkel schreef:Ja, bij het Kruidvat. Ongeveer een tientje per maand, en ze is pas in de verzekering gegaan toen ze al vijf en een half was.
Het enige wat niet wordt vergoed is de jaarlijkse vaccinatie, en castratie. Geen hernia-uitsluiting bijvoorbeeld (ik heb een tekkel).
Ze vergoeden 80 procent van alle kosten. Bevalt me prima :ok:
Dat klinkt interessant, is toch wel het overwegen waard dan voor mij.
Mijn vorige hondje was niet verzekerd en goed gezond, maar de laatste jaren was ik een kapitaal kwijt aan ogenprofessoren en zalfjes en druppeltjes: ik zou de premie er toen makkelijk uit hebben gehaald :wink:
Ach, één ongelukje met een flinke operatie en je hebt vele jaren premie er al uit.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoek stok! schreef:
renee-uk schreef: Ik heb er wel eens naar gekeken maar toen bleek dat hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed werden (weet niet of dat nog zo is hoor)
Klopt, is nog steeds zo.
Dan zou het voor mij inderdaad weinig tot niets uitgemaakt hebben als ik me wel verzekerd had, de keren dat we om een andere reden naar de DA zijn geweest zijn op één hand te tellen, denk dat de premie dan hoger geweest zou zijn dan de DA kosten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

renee-uk schreef:
Zoek stok! schreef:
Klopt, is nog steeds zo.
Dan zou het voor mij inderdaad weinig tot niets uitgemaakt hebben als ik me wel verzekerd had, de keren dat we om een andere reden naar de DA zijn geweest zijn op één hand te tellen, denk dat de premie dan hoger geweest zou zijn dan de DA kosten.
Dat is bij mij ook zo. Ik heb nog nooit iets geclaimd. Maar ik ben zo'n 'stel dat' mens.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoek stok! schreef:Dat is bij mij ook zo. Ik heb nog nooit iets geclaimd. Maar ik ben zo'n 'stel dat' mens.
Daar kan ik dan ook wel weer inkomen.
Ik heb me heel eerlijk gezegd totdat ik hier begon te lezen nooit zo erg gerealiseerd hoe hoog de kosten eventueel zouden kunnen worden buiten het hd/ed gebeuren om.
Dat zal ook komen omdat ik in al mijn jaren als hondenbezitster gelukkig altijd nog in staat geweest ben het voor een behandeling benodigde geld op te hoesten.

Nu alsnog een verzekering afsluiten ga ik niet doen maar bij een volgend hondje zal ik toch de voorwaarden nog eens goed doorlezen.
Heb overigens geen idee of die hier hetzelfde zijn als in Nederland.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Dat is bij mij ook zo. Ik heb nog nooit iets geclaimd. Maar ik ben zo'n 'stel dat' mens.
En ik ben een "verzekeringen zijn altijd boeven" mens, dus vandaar dat ik het zelfs nog nooit overwogen heb. Overigens zullen mijn honden geen enkele medische zorg die nodig is onthouden worden hoor, desnoods verkoop ik gewoon de boot :mrgreen:
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb ze alledrie verzekerd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

renee-uk schreef:Ik heb er wel eens naar gekeken maar toen bleek dat hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed werden (weet niet of dat nog zo is hoor)
Het is nog een graadje erger: ik heb het eens uitgezocht, dacht bij Proteq, Petplan en de Kruidvat verzekering, maar niet alleen worden hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed, maar ook als je hond een ongeluk krijgt en daarbij letsel oploopt aan poten/gewrichten wordt dat niet vergoed. Voor mij een reden om niet te verzekeren, de aanleiding voor het willen verzekeren was juist om het risico af te dekken dat één van mijn honden onder een auto komt.

Nu met drie honden en twee katten zou ik kapitalen kwijt zijn als ik alles liet verzekeren, voeg daarbij de uitsluitingen toe en ik kies vooralsnog voor niet verzekeren.

Zou er een nieuwe kat/hond bijkomen, dan overweeg ik wel om dat ene dier te verzekeren, maar ik heb geen plannen in die richting.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Keeffer is verzekerd bij Proteq. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

ik heb er ooit aan gedacht maar heb hem toch niet verzekerd
ik spaar gewoon elke maand zelf een bedrag weg
juist omdat niet alles vergoed word
Klijntjuh
Zeer actief

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik ben blij dat ik verzekerd ben! vandaag €2000,- verder!
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

nee, ik spaar zelf..
Maar al zou ik het willen honden die aan sledehondensport doen zijn uitgesloten :piew:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Mijn border collies Bayko (reu) en Cyntha (teef) zijn allebei verzekerd via Proteq en ik ben er maar wat blij mee. Voor Bayko bedraagt de premie voor het standaardpakket 16,56 euro. Cyntha heeft het uitgebreidere pakket waarbij ook behandeling voor aandoeningen aan de geslachtsorganen worden vergoed en dat kost 19,57 euro per maand.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Nadat wij jaren geleden een afkoopverzekering bij een maatschappij hebben afgesloten die de boel oplichtte, hebben we besloten zelf te sparen voor de honden. Stanley wordt wel geaccepteerd, maar voor veel dingen uitgesloten dus dat heeft geen enkel nut. Whooper zou nog wel kunnen, maar die moeite nemen we niet meer.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

christo schreef:
renee-uk schreef:Ik heb er wel eens naar gekeken maar toen bleek dat hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed werden (weet niet of dat nog zo is hoor)
Het is nog een graadje erger: ik heb het eens uitgezocht, dacht bij Proteq, Petplan en de Kruidvat verzekering, maar niet alleen worden hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed, maar ook als je hond een ongeluk krijgt en daarbij letsel oploopt aan poten/gewrichten wordt dat niet vergoed. Voor mij een reden om niet te verzekeren, de aanleiding voor het willen verzekeren was juist om het risico af te dekken dat één van mijn honden onder een auto komt.
Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd. Frenk is geopereerd aan z'n voorpoten en dat is gewoon geheel vergoed hoor. :19:

Ik ben overigens zeer blij dat wij die verzekering hebben gedaan. De premie voor de komende acht a tien jaar is er nu al uit :N: Een volgende hond gaat ook zeker de verzekering in. Als er niets gebeurt is het misschien zonde geld, maar als er wel wat gebeurt, dan lopen de kosten ook meteen zo hoog op... :N: :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Klijntjuh schreef:Ik ben blij dat ik verzekerd ben! vandaag €2000,- verder!
Nou, ik bedoel maar. Dat kan dus zomaar opeens gebeuren. :N: Ik zou daar niet tegenop kunnen sparen :19:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

christo schreef:Het is nog een graadje erger: ik heb het eens uitgezocht, dacht bij Proteq, Petplan en de Kruidvat verzekering, maar niet alleen worden hd en ed gerelateerde aandoeningen niet vergoed, maar ook als je hond een ongeluk krijgt en daarbij letsel oploopt aan poten/gewrichten wordt dat niet vergoed.
Ik heb de Kruidvat-polis er even bij gehaald, maar het gaat volgens mij om medische kosten door een ongeval dat gebeurde vóórdat de verzekering werd afgesloten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Wij zijn ook verzekerd bij proteq, hebben een reu maar toch al heel vaak bij de DA geweest en zijn dolgelukkig dat we toen dertijd hebben besloten om hem te verzekeren.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
christo schreef:
Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd. Frenk is geopereerd aan z'n voorpoten en dat is gewoon geheel vergoed hoor. :19:
Volgens mij gaat het dan ook alleen om letsel aan de ellebogen en heupen, wat ook niet vergoed wordt als het om een ongeval gaat.
Maar goed, een hond is heel, heel veel meer dan alleen ellebogen en heupen :wink: En ik kan ook geen potjes van duizenden euro's zomaar even aanleggen bijvoorbeeld.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:En ik ben een "verzekeringen zijn altijd boeven" mens, dus vandaar dat ik het zelfs nog nooit overwogen heb. Overigens zullen mijn honden geen enkele medische zorg die nodig is onthouden worden hoor, desnoods verkoop ik gewoon de boot :mrgreen:
Hier idem dito. Ik heb er wel eens naar gekeken (voorwaarden) maar na dat gelezen te hebben had ik wel zoiets van stel dat je wat moet claimen ben je ik weet niet hoe lang bezig voor het misschien daadwerkelijk vergoed wordt, als het al vergoed wordt. Zoveel negatieve ervaringen van mensen meegemaakt die elke maand netjes hun premies voor de honden betaalden, en op het moment dat ze daadwerkelijk de "pot" nodig hadden waarvan zij dachten daar gebruik van te kunnen maken werden ze vriendelijk doch met opgaaf van reden van "kleine lettertjes" weggestuurd. Kortom, ze kwamen "net niet" in aanmerking voor vergoeding. Als ze een reden/regel kunnen vinden om niet uit te hoeven keren zullen ze dat echt niet nalaten.

Daarbij mcoht het inderdaad nodig zijn ga ik gewoon met ze naar de DA en elke hulp die ze nodig hebben krijgen ze dan ook wel weer, zou het een operatie of wat dan ook betreffen waarvoor je de noodzakelijke gelden niet hebt, is er met de DA (als je een goede hebt) altijd wel iets te regelen dat je het betreffende bedrag in termijnen betaald. Geen enkele DA zal je hond zorg of een operatie ontzeggen als je het geld niet volledig zou hebben. (dat is mijn ervaring dan :wink: )
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Moos schreef:
Volgens mij gaat het dan ook alleen om letsel aan de ellebogen en heupen, wat ook niet vergoed wordt als het om een ongeval gaat.
Maar goed, een hond is heel, heel veel meer dan alleen ellebogen en heupen :wink: En ik kan ook geen potjes van duizenden euro's zomaar even aanleggen bijvoorbeeld.
Het gaat inderdaad alleen om ellebogen en heupen.
Caja is ruim een jaar geleden in haar poot gebeten en liep daarbij een flinke peesbeschadiging op en dat is gewoon vergoed :wink:
Ik had er met Caja ook niet makkelijk tegenaan kunnen sparen, had wel gezorgd om het te betalen hoor, maar het is ook fijn om een groot gedeelte terug te krijgen.
Bij Caja begon de ellende met 6 maanden en ze is nu 3 jaar en ik heb het nooit uitgerekend maar minimaal 2 duizend is er toch wel doorheen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Volgens mij gaat het dan ook alleen om letsel aan de ellebogen en heupen, wat ook niet vergoed wordt als het om een ongeval gaat.
Bij Petplan staat: "Indien het ongevallenpakket is afgesloten dan zullen alle ziektekosten worden vergoed die zijn veroorzaakt door een ongeval." en dan maximaal 1000 euro in een jaar. En in het stuk over uitsluitingen staat: Alle heup- en elleboogaandoeningen bij honden, inclusief alle ziekten en gebreken en de gevolgen van (kraak)beendefecten, te weten heupdysplasie, elleboogdysplasie, met uitzondering van hetgeen hierover is opgenomen in het Plus Pakket en Totaal Pakket.

Maar ik vraag me af of een 'aandoening' iets is wat volgt uit een 'ongeval'? Volgens mij heet het dan een 'trauma'? :scratch:

Ik bedoel, je elleboog breken omdat je een aanrijding hebt gehad heeft niets met ED te maken, toch?
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Petplan lijkt voordeliger dan Proteq. Wat zijn over het algemeen de ervaringen met Petplan?

http://www.petplan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klijntjuh
Zeer actief

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Frenk schreef:
Klijntjuh schreef:Ik ben blij dat ik verzekerd ben! vandaag €2000,- verder!
Nou, ik bedoel maar. Dat kan dus zomaar opeens gebeuren. :N: Ik zou daar niet tegenop kunnen sparen :19:
Dat zeker! Maar alsnog vind ik het grootste nadeel (en eigenlijk ook wel gewoon erg raar) dat je het zelf voor moet schieten!
Je krijgt het met een beetje mazzel de maand erop terug, maar je word alsnog geacht een smak geld op voorraad te hebben.... :(
(en wij hebben dus een dag voor de plotselinge operatie de sleutel gekregen... dat worden dus geen nieuwe meubeltjes! :ugh:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Frenk schreef:
Moos schreef:Volgens mij gaat het dan ook alleen om letsel aan de ellebogen en heupen, wat ook niet vergoed wordt als het om een ongeval gaat.
Bij Petplan staat: "Indien het ongevallenpakket is afgesloten dan zullen alle ziektekosten worden vergoed die zijn veroorzaakt door een ongeval." en dan maximaal 1000 euro in een jaar. En in het stuk over uitsluitingen staat: Alle heup- en elleboogaandoeningen bij honden, inclusief alle ziekten en gebreken en de gevolgen van (kraak)beendefecten, te weten heupdysplasie, elleboogdysplasie, met uitzondering van hetgeen hierover is opgenomen in het Plus Pakket en Totaal Pakket.

Maar ik vraag me af of een 'aandoening' iets is wat volgt uit een 'ongeval'? Volgens mij heet het dan een 'trauma'? :scratch:

Ik bedoel, je elleboog breken omdat je een aanrijding hebt gehad heeft niets met ED te maken, toch?
Dan wordt het tijd om nog een keer te gaan spitten. :ok: Maar voor nu zit ik in een moeilijk parket, verzeker ik alledrie de honden, dan blijft er geen geld over om te sparen voor een evt operatie voor Aidan. Of voor andere aandoeningen die uitgesloten zijn.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

MoniqueDM schreef:
-Carola- schreef: (reuen zijn goedkoper blijkbaar)
Een reu verzekeren is bij Proteq inderdaad goedkoper.
Ik heb eens gevraagd waarom dat was en toen zei de medewerkster: "Eigenaren van teefjes lopen vaker en sneller naar een dierenarts dan eigenaren van reuen". :denken: .
Klonk me wat vreemd in de oren, maar het zal wel :U: .
Ik denk eerder dat het aan baarmoederontstekingen en mammatumoren ligt, eerlijk gezegd. Ik kan me bij reutjes niet zo snel een aandoening voor de geest halen die net zo vaak voorkomt.

Hier in Mexico kan verzekeren geloof ik alleen maar bij de Banfield-klinieken en daar zou ik mijn hond sowieso niet heenbrengen ;)

Voordeel is natuurlijk dat wij echt alleen de 'echte' kosten heven te betalen, en daarvan alleen maar de inkoopsprijs. Met allerlei labonderzoeken worden we ook fors gematst. Maar goed ook want ik had niet willen weten hoe duur Kelly met haar eritrocitose geweest zou zijn :N:
Patricio met zijn hernia in zijn scrotum (met twee of drie operaties, en uiteindelijk een speciaal lapje om de boel écht te dichten (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) was ook fors in de papieren gaan lopen. Hoewel Legend en Adecuan voor zijn pootje ook aantikken :N:
Chacho, Koko en Sophie zijn zo goed als gratis geweest tot nu toe, dat dan weer wel.

Kees
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Ik wil me dus laten verzekeren bij proteq, dan moet ik een aantal vragen beantwoorden onder andere of mijn hond de afgelopen 12 maanden naar de DA is geweest, ja voor de vaccinaties ja, maar die optie staat er in het geheel niet bij.
Dus nu vraag ik me af of het dan geoorloofd is om Nee in te vullen? :denken:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wij hebben 3 ridgebacks en ze zijn niet verzekerd.
Asani is vorg jaar geopereerd aan OCD wat als ik het goed begrijp niet vergoed zou worden kosten bij elkaar 1500 euro.
En vorige week is Ijuba onze oudste van 5 jaar ws over de kop geslagen en heeft een tussenwervel in haar nek verbrijzeld.Het was operen of in laten slapen na overleg met de chirurg hebben we besloten dat ze geopereerd zou worden kosten 3500 euro.
Onze spaarrekening is leeg.
Dus of ik zou verzekeren als ik het opnieuw kon doen zeker weten.
Nu verzekeren heeft geen zin meer ze word denk ik niet meer toegelaten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Hier alle vier bij petplan

Oke ze vergoeden maar tot 2000 euro omdat ik alleen de basis verzekerd heb.

Maar dat is voldoende voor mijn honden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”