Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rhiannon
Zeer actief

Wat te doen?

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik weet niet wat te doen met het volgende,
Sinds kort hebben de nieuwe buren een hond, een schattige bulterriër.
Een leuk speels manneke van nog geen jaar schat ik.

Nu is mevrouw het gehele weekend pleitte geweest en heeft zoonlief denk ik de opdracht gegeven om voor de hond te zorgen.
Zoonlief is een ventje van een jaar of 18 en is lekker veel weg geweest,hondje achterlatend in de tuin.
Het gammele tuinhekje houdt de hond niet tegen dus hebben wij al drie keer deze hond van de straat af kunnen plukken net voor hij een auto onderliep.
Deze hond knaagt zijn weg naar buiten steeds weer opnieuw, gelukkig had mevrouw de achterdeur niet op slot en hebben wij de hond binnen gezet .

Gisteren had de hond zichzelf een weg gegraven onder de schutting door en zomaar ineens hadden wij 4 honden in de tuin :N:
Weer hebben wij de hond terug gebracht zoonlief was thuis , hij nam de hond van me aan en gaf de hond meteen een trap met de woorden vuile kuthond.

Vandaag riep meneer me en zei mij dat ik mijn honden binnen moest houden want hij wilde het hek repareren .....als aardige buurvrouw deed ik dat :devil:

Nu hebben wij onze tuin voorzien van een dure afscheiding waar onze honden niet door heen komen maar hij dus wel :denken:
De onderkant hebben we afgezet met stenen zodat er niet gegraven kan worden van uit onze kant .

Ik vrees dat de hond nog een keer gaat ontsnappen en dat wij het niet op tijd zien, om hem te kunnen vangen.
Er kwam trouwens geen bedankje of zo .........

Ik zou wel met haar willen praten maar ze praat alleen maar met mannen ( ze is op zoek )
Vriendlief heeft er ook geen zin in, hij is er te kwaad over dat mensen zo laks met hun dieren omgaan.

Nu willen wij de volgende keer de hond niet meer terug brengen maar het asiel bellen vinden jullie dat een optie?

Heeft iemand nog een andere optie of een tip ?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een trieste situatie. Ik denk dat als je de vrouw duidelijk maakt dat de hond de volgende keer richting asiel gaat, zij best eens wil luisteren naar een vrouw :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vrees dat hij die hond van mij niet meegekregen had zodra ik zag dat het dier een trap kreeg waar ik bij was. Bedoel ik niet als kritiek, maar dat had bij mij een automatische viswijfmodus opgeleverd. En daarna meneer medegedeeld dat de hond de rest van het weekend bij mij bleef en dat zijn moeder hem bij terugkomst kon komen ophalen.

Wat moederlief met de hond doet als zij thuis is, daar kun je niet veel mee. Maar wat zoonlief uitvreet, daarvan kun je net doen alsof je er automatisch vanuitgaat dat moederlief het er ook wel niet mee eens zou zijn. Poeslief en beleefd natuurlijk. Wedden dat ze erin meegaat?

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, klaar ben je met zulke buren :jank:
Rhiannon
Zeer actief

Ik had de hond al afgegeven en meneer had de deur al zowat dicht ,
Ik heb hem ook te kennen gegeven dat het niet de hond zijn schuld was maar dat het hun verantwoordelijkheid was ( dat ging niet op zijn vriendelijkst )
De hond zelf in huis is geen optie met een nestje jonge kittens dat durf ik niet aan , maar ik kan het nog een keer proberen met een briefje in de bus word overigs brief nmr 5.

Als mevrouw thuis is zit hij ook de hele dag in de tuin, ik hoor hem nu steeds met zijn etens bak rammelen :jank: ik geef hem weleens iets lekkers stiekem als ze der niet zijn.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik zou toch eerst het gesprek aan gaan voor je drastische maatregelen neemt. Zoals inderdaad het asiel.

Want nu heeft zij de kans niet gehad om er wat aan te kunnen doen.

Vervelend is het wel suc6
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou een gesprek aan proberen tegaan...en als ze niet willen luisteren dan idd de volgende keer de hond niet terug brengen maar naar het asiel met de mededeling dat je hem gevonden heb.
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Wat een lastige situatie.
Als ik jou was zou ik op een rustig moment met de buurvrouw proberen te praten, en daarbij proberen om niet aanvallend over te komen.
Eerst een gesprekje over koetjes en kalfjes en dan vervolgens voorzichtig over de hond beginnen.

De hond naar het asiel brengen zou ik niet doen.
Je jaagt daarmee je buren op kosten en als ze er achter komen dat jij hem heen hebt gebracht zorgt dat onherroepelijk voor een fikse ruzie.

Meer als praten en doen wat je nu doet, kun je niet doen.
Probeer het los te laten, hoe moeilijk dat ook is.
Hun hond is niet jouw verantwoordelijkheid.

Als de hond mishandeld of echt verwaarloosd wordt waarschuw dan de betreffende instanties.
Zulke mensen zijn om van te :kotz:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik denk dat de buren na ruim 2 maanden wel weer thuis zijn hoor ;).
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

De buren zijn geen twee maanden weg nee, ik heb inmiddels de dierenbescherming ingelicht en die zijn geweest.
De situatie was verergert in die zin dat het hondje de hele dag in de hete zon zat zonder bescherming en zonder water.
Nadat wij een bak water over de schutting hadden laten zakken werden we voor rotte vis uitgemaakt want de hond was allergisch ( tuurlijk voor water :devil: )
De hond had inmiddels een oude salontafel gehad waar hij onder kon zitten, deze stond ook in de gloeiende zon.
Ik hoorde dat de hond het erg zwaar had en ben heel onbeschoft mijn tuin gaan sproeien ( ik heb kunstgras :smile: ) en oeps ik nam zo heel hun tuin ook mee inclusief de tafel van de hond .
Ik vond dat het zo niet langer meer kon en heb toen de dierenbescherming gebeld, nu heeft ie een hok en een bak water staan als ze weer eens weg gaat.
Het is nog niet veel maar beter dan wat het was.

De tuin is inmiddels wel beter afgezet dus hij rent niet meer over straat .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat soort dingen doen pijn aan je hart. zeker zo dichtbij je eigen woonplek...

dan ben ik toch gezegend met een buuf die haar kippies en konijntjes met alle liefde omringt en mensen uit de straat die lola vingen toen ze gisteren uit de tuin ontsnapt was en op straat staan te wachten met een gefabriceerd halsbandje tot ik van kantoor gesjeest kom om haar over te nemen...

ik zou helemaal verdrietig worden als je dan zulke buren naast je hebt :jank:
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Daar lig ik ook met tijden wakker van .
Fin
Zeer actief

Ik ben geen roddellaarster, maar ik zou me daar een buurtcampagne beginnen om te zorgen dat iedereen, maar dan ook iedereen in haar directe omgeving weet hoe ze met haar hond omgaat.

Beroerd is dat, als de wet niet voldoende ruimte biedt om zo'n onmens aan te pakken. Hels zou je ervan worden, loeders dat het zijn. Kun je misschien een kennis erop af sturen die zij niet kent, en hem haar laten benaderen met een bod om de hond te kopen? Dat we wat geld bijelkaar verzamelen en hem daar weghalen?
Rhiannon
Zeer actief

Er zijn al maatregelen getroffen voor als het erger word :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Rhiannon schreef:Er zijn al maatregelen getroffen voor als het erger word :engel:
hier wordt ik erg nieuwsgierig van :lol1: :lol1:
Rhiannon
Zeer actief

Dit is een openbaar forum ......dus ik zwijg .....
Ik denk alleen dat er dan ineens weer een gat in de omheining valt oeps .....de rest kan je wel raden :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:cheer: :lol1: :ok: :engel:
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef::cheer: :lol1: :ok: :engel:
wat zij zegt :F:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De volgende keer als je de hond in handen krijgt hem op laten halen door de dierenambulance. Als ze hem dan moeten halen bij het asiel, kost hen dat geld. En zulke mensen houden misschien niet zoveel van hun hond maar je moet ze niet aan de portemonee komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Die omheiningen van tegenwoordig zijn zo breekbaar :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”