Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn nieuwe aanwinst Nouska

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Agnes-en-Balou
Zeer actief

Mijn nieuwe aanwinst Nouska

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Nieuwe aanwinst, in Hond en Leed? Ja, het leek me dat het verhaal van Nouska het best hier past.

Een tijdje terug was ik hondjes aan het kijken op marktplaats. Ik vind het altijd gewoon leuk om pupjes te kijken, en tegelijkertijd lette ik op of er een leuke herplaats-teefje voorbij kwam als vriendin voor Balou. Ik ontdekte een advertentie zonder foto, waarin een kruising border collie/ kooiker/ friese stabij werd aangeboden. Helemaal mijn type hond (ben van alle drie de rassen gek) dus ik was benieuwd naar een foto. Ik kreeg haar te zien op de webcam, want een foto hadden zeg niet. WAT een dropje. Maar eerst op vakantie.
Maar ivm plotselinge verhuizing ed toch niet zo slim om haar te gaan halen. Alleen had ik een onderbuik gevoel dat ze weg moest waar ze was, en heb ik daarom met mijn moeder afgesproken dat ik ging kijken hoe het met Balou en haar ging, en als het goed zou gaan ging ze mee. Dan zouden we nog besluiten of ze bij ons kon blijven of dat we een goed huis voor dr zochten.
Dus, afgelopen maandag zijn mijn vriend en ik naar die mensen toe gegaan. Zodra we aankwamen zagen we dat ze een gebroken poot had. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik proberen te regelen dat de eigenaars de rekening van de poot zouden betalen. Ze beweerden bij hoog en bij laag dat het alleen gekneusd was doordat ze zich gestoten had aan de trap, en weigerden af te spreken dat zij zouden betalen. Ik mocht haar wel gratis meenemen. Maar het leek me allemaal niet verstandig. Je houdt zulke problemen alleen maar in stand op die manier. Dus uiteindelijk ben ik daar weg gegaan zonder hond. Die vrouw vond het nog belachelijk dat ik erom moest huilen dat ze zo zielig was ook... Dat is toch niet raar, als zo'n frummeltje je aankijkt met van die vragende ogen en op drie pootjes achter je aan loopt?
Ik heb gelijk de dierenbescherming gebeld om er een melding van te doen en bij thuiskomst haar advertentie op marktplaats gerapporteerd (welke inmiddels verwijderd is)

Maar ik kreeg haar niet uit mn hoofd. Ik moest alsmaar denken aan haar lieve kopje en dat hangende pootje. Na overleg met mn moeder heb ik besloten dat ze toch hier zou komen.
Ik heb met de dierenbescherming gebeld, meerdere keren, omdat ik wilde dat het in overleg zou gaan en dat de zaak niet verpest werd. Uiteindelijk kregen we aanwijzingen en groen licht.
Twee kennissen van mij zijn haar gaan halen. Er zijn ter plekke foto's gemaakt van Nouska en haar pootje (als bewijs dat het daar al was). Vier verschillende mensen hebben haar daar zo gezien en zijn bereid te getuigen als dat nodig is. Ze is gelijk doorgegaan naar de dierenarts, zodat deze kan verklaren dat ze inderdaad een gebroken poot heeft en dat dit geen nieuwe breuk is.
Gisteravond zijn er röntgenfoto's gemaakt waaruit duidelijk bleek dat de breuk al weken oud is.
Volgens de dierenbescherming is dit genoeg om een proces verbaal op te maken.

Vandaag is ze weer naar de dierenarts geweest, zodat Nico Dijkshoorn en professor Herman Hazewinkel er samen naar konden kijken en besluiten wat er mee gedaan moest worden. Helaas is er te lang gewacht, ze konden niks zinnigs meer doen. Als Nouska eerder naar een dierenarts was gebracht had het geopereerd kunnen worden, of misschien gespalkt (maar dat denk ik niet, aangezien de breuk heel lelijk is), maar nu konden ze alleen nog zorgen dat het goed vast groeit, scheef als het nu staat, door een steunverband met spalk aan te leggen.
Mijn kleine nieuwe meisje houdt dus de rest van haar leven een gekke knak in haar pootje. Maakt me niet uit hoor, als het maar pijnvrij is en als ze maar lekker hond kan zijn. Ik ben allang blij dat ze nu veilig bij mij is en weg bij die akelige mensen.

Na dit lange verhaal, waarvan mijn nekharen nog steeds overeind gaan staan, wil ik jullie graag voorstellen aan Nouska!

Nog bij dr vorige eigenaar
Afbeelding
Afbeelding

Toen ze hier net was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met dr verband
Afbeelding
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinst Nouska

Ongelezen bericht door crutz »

wat een verhaal, idd, goed dat je er werk van hebt gemaakt...

maar die breuk, ze is nog zo jong, was het geen optie om het opnieuw te breken en in de juiste stand vast te zetten, door haar leeftijd zou ze daar toch redelijk snel van moeten kunnen genezen (als haar verdere conditie nu wel goed is, daar schrijf je eigenlijk niets over...)

sterkte
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

jemig zeg wat een verhaal :N:
goed dat ze jullie tegen is gekomen
heel veel succes en plezier met dit lieve hondje :ok:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ahgosh, wat sneu.. en wat een eikels van een ex eigenaren! Gelukkig heeft dit mooie hondje nou een goud mandje.. Hoop dat het pootje goedkomt, iig zonder pijn door het leven kan..

Heel veel plezier en geluk met deze kanjer!
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Jeetje wat een verhaal, ik hoop dat ze pijnvrij verder kan met haar pootje. Wel goed van je hoe je het verder hebt aangepakt en ik wens je nog vele gelukkige jaren met dit gelukspiepertje dat nu bij jou mag wonen. :ok:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Jeetje wat een verhaal zeg.
Je kan in haar oogjes ook al meteen zien dat ze zich nu veel beter voelt en dat ze wat meer op haar gemak is.
Veel succes en plezier met haar!!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wat een leuk hondje :ok: en wat een verhaal :jank:

hoe oud is ze? kan datzo niet terug lezen :ugh:

hoe kunnen mensen toch zo met een dier omgaan :devil:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als die twee heren zeggen dat dit het beste is geloof ik dat wel.

Fijn dat ze nu bij je is, Agnes!
Laten we hopen dat ze niet al te veel last houdt hiervan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Dankjulliewel! :mrgreen:

Haar verdere conditie is prima gelukkig. Ze is een beetje dunnetjes, maar niet zo dat ik me er zorgen over maak, en misschien ook maar goed voor haar pootje dat straks toch gewicht zal dragen.

Opnieuw breken was geen optie, omdat de kans dat het daarna goed zou helen klein was. Ik kan het zelf niet zo goed vertellen als de dierenarts... Had iets te maken met dat sommige delen van het bot nu niet meer doorgroeien (doordat het te lang al zo is) en andere delen wel. Als ze opnieuw zouden breken en de juistje eindjes aan elkaar zouden zetten met pinnen, dan is er grote kans dat het niet goed aan elkaar gaat groeien, inderdaad ondanks de leeftijd. Daarmee zouden we onszelf en vooral Nouska een hoop ellende op de hals halen, terwijl ze op deze manier een hele grote kans heeft op een pijnvrij en normaal hondenleven, dus dan maar een scheve poot!
Ik kan in elk geval daar rust over vinden, doordat ik weet dat ze bij 2 van de beste dierenartsen op dit gebied is geweest en die allebei hetzelfde ervan vonden. Dus ik hoef me niet af te vragen of ik wel het beste heb gedaan. Dit was de beste optie die zij zagen.
Ik kan niet ontkennen dat ik het fijn vind dat de beste optie ook de goedkoopste was hoor (dat vind denk ik iedereen wel he? ;)) maar ik zou sowieso voor de beste zijn gegaan :)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een pokkeverhaal, maar gelukkig 1 met een toch wel goede afloop en een begin van een nieuw hoofdstuk voor haar..
Ze ziet er prachtig uit en ondanks de poot lijkt ze nu te stralen. Heel veel plezier met haar!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Fijn dat ze daar weg is. Hopelijk kan ze haar pootje in de toekomst weer goed gebruiken. Veel plezier met de kleine meid :ok:
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

fenneke schreef:wat een leuk hondje :ok: en wat een verhaal :jank:

hoe oud is ze? kan datzo niet terug lezen :ugh:

hoe kunnen mensen toch zo met een dier omgaan :devil:
Ooh sorry, ze is van 19 februari volgens haar boekje, dus 5 maanden. Dat klopt wel denk ik!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat een verhaal :(
Eind goed, al goed :ok:
Maar dan moet het pootje wel goed helen, zodat ze daar nog veertien jaar minstens vrolijk op kan rondrennen!
Maak maar een lekker pastaatje voor d'r uit de Allerhande :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Goed van jullie zeg!

Veel geluk met deze mooie lieverd!
Afbeelding
Kossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Compleet onherleidbaar bastaard van Griekse oorsprong, al lijkt er absoluut wat herder en wat collie in te zitten..dus helemaal onherleidbaar toch ook weer niet :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kossie »

Wat kunnen mensen toch wreed zijn he....ik kan het me letterlijk niet voorstellen dat je zo'n beestje met gebroken poot gewoon maar rond laat lopen. Bah.
Goed dat je er werk van hebt gemaakt!

En wat een poepie zeg....

Heel veel geluk samen!!
Groetjes,
Linda en Dokus!
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Gosh wat een koppie...die oogjes zou je voor smelten...

veel succes samen, :E: toppie dat je haar weg hebt gehaald bij die ellendelingen.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bah, wat een rotlui om zo'n lief diertje zo iets aan te doen. Blij dat ze nu veilig bij jou is Agnes, heel veel geluk en plezier met dit schatje :I:
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Wat een ontzettend leuk hondje! En ook ontzettend goed dat je actie hebt ondernomen. Ik hoop echt dat ze iets tegen die mensen kunnen doen....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat fijn dat ze daar weg is, niet te geloven zo een onverschilligheid bah :kotz:

Ik hoop dat ze inderdaad een pijnvrij leven krijgt, ze boft ontzettend dat jullie haar gevonden hebben!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Annee1993
nieuw lid
Mijn ras(sen): Jack russells.

Ongelezen bericht door Annee1993 »

ik heb het ook al op het hamsterforum gevolgd.

maar nogmaals vind ik het erg goed dat je haar genomen hebt! :D
nogmaals heel veel plezier met haar!

EDIT: laat ik er dan maar hamsterforum van maken ipv hf. had er nog niet bij nagedacht eigenlijk :oeps:
Laatst gewijzigd door Annee1993 op 30 jul 2009 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Annee1993 schreef:ik heb het ook al op het hf gevolgd.
Haha, lekker verwarrend he, als je HF als afkorting voor hamsterforum gewend bent en dan hier komt. Ieder ander die dit leest denkt namelijk: Eeehm, we ZIJN hier op het HF :smile: Ik moet er ook nog een beetje aan wennen.

Iedereen die gelukswensen of complimentjes heeft gegeven: Heel erg bedankt. Nous en ik zijn er heel blij mee! :engel:
xociquetzal
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): onherleidbaar, Dwerg Kees

Ongelezen bericht door xociquetzal »

jeetje, wat een verhaal, goed dat je t gemeld heb en dat t zo afgehandeld is....en heel fijn voor haar dat ze nu gewoon lekker hond kan zijn....en kan genieten:)

btw...wat een lekker koppie zeg..om van weg te smelten..
Sommige mensen spreken uit ervaring, sommige mensen spreken uit ervaring niet!!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat een droppie en wat een verschil in d'r ogen (eerste foto's zeggen "iehhh" en de andere foto's tonen een hondje dat gigantisch strijdlustig/pittig kijkt. Veel plezier met haar!

Vraagje: Ik zie op de eerste foto nog een Labrador(?). Is die ook van de vorige eigenaren en zo ja; is die al weggehaald...?
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

vind het knap hoe je het hebt aangepakt, moet best moeilijk geweest zijn om haar niet gelijk mee te nemen!
veel geluk samen!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

och wat een verhaal.

fijn dat ze nou bij jou zit!

en als ze verder straks geen pijn meer heeft wat kan die bobbel dan schelen! het is een snoepje! :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heel erg lief beestje. Ik kan je zo wel zeggen waarom opnieuw breken zinloos is en die dierenartsen hebben dus gelijk. Wat er gebeurd is is dat de groeischijven doorgegroeid zijn gezien haar leeftijd. Dat zie je heel duidelijk. Maar dan zonder belasting door druk omdat zij haar pootje niet gebruikt. Daarom zit die enorme bult daar en die zal wel wat groter worden ook. Dat bot is gewoon doorgegroeid maar dan krom. Soort radius curvus achtige groei.

Botgroei zonder druk (dus zonder dat een dier op een pootje staat) is heel afwijkend. Dat komt ergens wel goed met druk dus als ze goed gebruik maakt van de poot heb je kans dat het iets rechter en sterker wordt. Maar opnieuw breken maakt inderdaad niet dat die botten weer recht worden of dat de groei van nieuw bot beter wordt. Ze moet er nu zoveel mogelijk op leren lopen. Als ze dat doet dan komt ze er het beste vanaf. Loopt ze er totaal niet op en gaat ze dat ook niet doen dan wordt dat een pootje zonder functie. Een dun ielig nikspootje. Maar zo te zien staat ze er wel op dus dan is het straks een krom maar functioneel pootje :ok:

Als ze helemaal uitgegroeid was zou het evt eerder een optie zijn. Maar ook dan denk ik niet dat een operatie helpt.

Je ziet heel duidelijk de afwijkende botgroei in de breuk dus die breuk is makkelijk 1 a 2 maanden oud. :evil:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

MARC_S schreef:Heel erg lief beestje. Ik kan je zo wel zeggen waarom opnieuw breken zinloos is en die dierenartsen hebben dus gelijk. Wat er gebeurd is is dat de groeischijven doorgegroeid zijn gezien haar leeftijd. Dat zie je heel duidelijk. Maar dan zonder belasting door druk omdat zij haar pootje niet gebruikt. Daarom zit die enorme bult daar en die zal wel wat groter worden ook. Dat bot is gewoon doorgegroeid maar dan krom. Soort radius curvus achtige groei.

Botgroei zonder druk (dus zonder dat een dier op een pootje staat) is heel afwijkend. Dat komt ergens wel goed met druk dus als ze goed gebruik maakt van de poot heb je kans dat het iets rechter en sterker wordt. Maar opnieuw breken maakt inderdaad niet dat die botten weer recht worden of dat de groei van nieuw bot beter wordt. Ze moet er nu zoveel mogelijk op leren lopen. Als ze dat doet dan komt ze er het beste vanaf. Loopt ze er totaal niet op en gaat ze dat ook niet doen dan wordt dat een pootje zonder functie. Een dun ielig nikspootje. Maar zo te zien staat ze er wel op dus dan is het straks een krom maar functioneel pootje :ok:

Als ze helemaal uitgegroeid was zou het evt eerder een optie zijn. Maar ook dan denk ik niet dat een operatie helpt.

Je ziet heel duidelijk de afwijkende botgroei in de breuk dus die breuk is makkelijk 1 a 2 maanden oud. :evil:

oke, dank je Marc voor je uitleg,
ik dacht er idd aan omdat ze vaak bij radius curvus wel kiezen voor een breuk (toch???? of zit ik er nu helemaal naast....bij Frenk hebben ze toch ook gebroken en gezet met pennen), maar dat is dus dan (als ik je goed begrijp Marc) pas een optie als ze uitgegroeid zijn.....
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Dankjewel voor de uitleg Marc, dat is inderdaad wat de dierenarts ook zei. Die bult is trouwens deels gewoon het bot dat scheef langs het andere deel is geschoven, maar op de foto zag je tussen de botten en naast dat uitstekende deel inderdaad ook wit (dus botgroei)
Op het moment raakt ie af en toe de grond omdat ie zo lang is, maar ze gebruikt hem zelf niet echt. Voor het verband erom zat deed ze dat wel, dus daar zal ze ook wel weer mee beginnen als het eraf is over drie weken denk ik. We shall see!
Ze heeft nu een mooi rozerood extra laagje verband eromheen, net als kindjes met gekleurd gips :mrgreen:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wat fijn dat je haar daar hebt weggehaald en ze nu lekker bij jou mag blijven wonen. Arme stakker, nog maar 5 maandjes oud... :jank:
Top hoe je gehandeld hebt met de dierenbescherming, je bent een voorbeeld voor vele!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Lemuria schreef:Vraagje: Ik zie op de eerste foto nog een Labrador(?). Is die ook van de vorige eigenaren en zo ja; is die al weggehaald...?
De labrador op de foto is van de mensen die haar voor me opgehaald hebben. Maar ze hebben wel nog een hond, dat heb ik de dierenbescherming ook verteld. Ik heb niks geks aan die hond gezien en de eigenaar van de labrador heeft nog even extra goed gekeken.
De andere hond (een of andere flinke kortharige terriër-mix) was trouwens wel een beetje lastig en volgens mij vrij agressief. Voor hem (of haar?) zijn ze ook opzoek naar een nieuw baasje trouwens.

En nog een fototje van Nouska met haar mooie roze verbandje ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”