Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit lastig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wat is dit lastig

Ongelezen bericht door Maeve »

..Dementie bij honden :ugh:

Het is nu midden in de nacht en Nora wil niet slapen. Ze wil haar mand niet in. Elke keer loopt ze er in, omdat ze eigenlijk altijd in haar mand slaapt, nooit op de vloer of zo, en binnen een seconde staat ze er weer naast. Dan gaat ze op de vloer liggen, maar dat ligt ook niet goed dus staat ze wéér op. En vervolgens word ze daar ook niet goed van dus gaat ze bij mij zitten kroelen. Ik heb haar net een keer of drie geaaid tot ze in slaap viel, maar ze word zo weer wakker natuurlijk. Toen begon ze ineens te hijgen, wat ze vaker heeft nadat ze bronchitis heeft gehad begin dit jaar. En ze blijft zeuren bij mij. Dan kijkt ze je aan van 'doe er wat aan!' maar ik weet niet wat ze wil :19: Dus we zijn net al naar buiten geweest, ze heeft wat water gedronken, ik heb Nilo uit dr mand gebonjoured maar het is nog niet goed. En om haar dan nu alleen te laten hier beneden terwijl ze duidelijk iets nodig heeft (vraag me niet wat) voelt ook heel slecht.

Moest het even kwijt hoor, wat een rotsituatie. Wil ik dr zo graag helpen, kan dat niet.
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Re: Wat is dit lastig

Ongelezen bericht door -Mieke- »

ach arme Nora, arme jij... Lastig... :J: knuf (meer kan ik ook niet geven) van een avond(nacht)mens

slaappilleke geven? :sst:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
reza
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reza »

ze zeggen weleens dat het helpt om de douche aan te zetten de stoom is goed.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Wat onzettend vervelend , heel veel sterkte
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij hebben hier ook een oudje(14 jaar) dat staat te janken en zeuren om niks.
Volgens ons is het ook dementie.
Som ligt ze (ogenschijnlijk) heel tevreden op de bank en maar janken.
Soms ook eindeloos likken aan de leuning van de bank.
Volgens mij kun je niets meer doen, dan haar te aaien.
Ik merk als ik zelf rustig op de bank zit dat het minder is, dan ligt ze tegen me aan en dan is het goed.
Maar snachts hoor ik haar gelukkig niet.
Kan ze niet aan het voeteneind liggen bij je, vaak is je aanwezigheid al voldoende(ervaar ik)
Elly
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:waarom wijt je dit aan dementie? lijkt me dat ook een mentaal perfect gezonde hond zo kan doen als hij zich om de één of andere reden fysiek totaal niet prettig voelt.
Omdat ze dit vaker doet en dat zijn dan elke korte periodes. Ze gedraagt zich niet constant zo, maar af en toe doet ze dus zo, vooral savonds. Vooral dat niet in haar mand willen liggen, zeuren om aandacht en blaffen is heel typisch. Daarbij vraag ik me ook af of ze wel helemaal gezond is hoor, maar mijn ouders twijfelen daar niet aan :roll:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Bestaat er eigenlijk een soort onderzoek (symptomen lijstje of zoiets) waarbij men een hond als dementerend beschouwt? Of is dat gewoon een beetje gissen op basis van wat men ziet in het gedrag? Lijkt me niet eenvoudig. Zoals ook een autistische hond, nog moeilijker... :ugh:
Ouder wordende honden hebben toch zowiezo een aantal ouderdomsverschijnselen (in gedrag en zelfs karakertrekken), net zoals oudere mensen, zonder dat die daarom dement zijn.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Maeve schreef:
Inge O schreef:waarom wijt je dit aan dementie? lijkt me dat ook een mentaal perfect gezonde hond zo kan doen als hij zich om de één of andere reden fysiek totaal niet prettig voelt.
Omdat ze dit vaker doet en dat zijn dan elke korte periodes. Ze gedraagt zich niet constant zo, maar af en toe doet ze dus zo, vooral savonds. Vooral dat niet in haar mand willen liggen, zeuren om aandacht en blaffen is heel typisch. Daarbij vraag ik me ook af of ze wel helemaal gezond is hoor, maar mijn ouders twijfelen daar niet aan :roll:
juist bij dementie zou ik eerder verwachten dat er meer een constante in haar vreemd gedrag zit.
als honden pijn hebben gedragen ze zich eigenlijk ook net zoals je bij nora beschrijft, misschien is de houding van haar lijf als ze in de mand ligt op dat moment niet prettig en dus pijnlijk hier of daar.
ik zou toch een keer een pijnstiller overwegen.
Als het aan mij had gelegen had ik er al een (goede) dierenarts na laten kijken maar nadat onze huidige dierenarts heeft gezegt dat ze helemaal in order is, hebben mijn ouders geen zin in een second opinion, laat staan pijnstillers. Ik hoop stiekem dat ze na vannacht hun mening hebben bijgesteld want Nora heeft hun ook wakker geblaft.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”