Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teven meer populair dan reuen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Teven meer populair dan reuen?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:Ook op de EG die bij mn eerste vereniging gedaan werd, liepen loopse teven gewoon mee zonder dat iemand het wist, idd. om er geen 'smoesjes' mee te krijgen...
En op die vereniging stonden de honden ook gewoon naast elkaar en snuffelden aan elkaar? Of werden ze goed uit elkaar gehouden zoals bij jouw vereniging nu zal zijn? Dat is namelijk de reden dat ik het wel wil weten. Omdat ik geen problemen heb met een hond die even snuffelt aan Bram en andersom. En ik ook train op een vereniging waar dit gebeurt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Ook op de EG die bij mn eerste vereniging gedaan werd, liepen loopse teven gewoon mee zonder dat iemand het wist, idd. om er geen 'smoesjes' mee te krijgen...
En op die vereniging stonden de honden ook gewoon naast elkaar en snuffelden aan elkaar? Of werden ze goed uit elkaar gehouden zoals bij jouw vereniging nu zal zijn? Dat is namelijk de reden dat ik het wel wil weten. Omdat ik geen problemen heb met een hond die even snuffelt aan Bram en andersom. En ik ook train op een vereniging waar dit gebeurt.
vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

lieke schreef:Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!
Het is natuurlijk je goed recht om liever teven te willen, maar je argumentatie mbt Cody is niet helemaal eerlijk ten opzichte van de reuen, vind ik :mrgreen: Je hebt met Cody een uitzondering getroffen, denk ik :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoor :wink:
Vooraf wil ik ook geen gesnuffel aan loopse teven. En agilitytraining gaat wel anders dan gehoorzaamheidstraining, tenminste bij mij wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoor :wink:
Vooraf wil ik ook geen gesnuffel aan loopse teven. En agilitytraining gaat wel anders dan gehoorzaamheidstraining, tenminste bij mij wel.
ik heb met Dusty nog een poging tot agility gedaan, maar daar mochten honden al helemaal niet naar een andere hond kijken ... maar goed dat was dus heel recreatief he.. :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: ik heb met Dusty nog een poging tot agility gedaan, maar daar mochten honden al helemaal niet naar een andere hond kijken ... maar goed dat was dus heel recreatief he.. :N:
Dat zal per club erg uitmaken. Waar ik train, lopen de meeste honden gewoon los rond en ze komen ook wel eens met elkaar in aanraking. Vind ik geen probleem hoor, als het maar geen loopse teef is :wink: Maar ik heb het prima opgelost zo, houd Bram in de auto totdat de groep voor me weggelopen is en dan sprint ik naar het veld met hem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb gelukkig een reu die geen moeite heeft met loopse teven, maar dan nog stel ik het op prijs als ze het vertellen. Dan weet ik er namelijk van en snap ik zijn gedrag beter. 9 van de 10 keer negeert hij loopse teven maar hij word wel wat drukker in zijn doen en laten. Dan vind ik het wel handig om te weten waarom hij dat doet. Zo was er laatst een loopse Cairn Terrier op de ringtraining. Geen probleem, Nilo heeft er zelfs naat gestaan maar ik heb wel iets meer ruimte genomen dan we normaal doen, en ik heb hem met de neus de andere kant op gezet. Kan normaal gesproken op shows ook, dus een goede oefening voor hem maar dan moet het wel te doen zijn. Als ik niet wist dat die Cairn loops was had ik hem wellicht met zijn gezicht richting de Cairn gezet waardoor hij misschien wel afgeleid was, en ik dat weer moet gaan corrigeren.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben ook een reuenmens...d'r is een reden waarom de Engelse benaming voor een "trut", een "bitch" is i.m.o... Bijna elke reu die ik ken, is stabieler en baasgerichter dan bijna elke teef die ik ken :).
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Frenk schreef:
lieke schreef:Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!
Het is natuurlijk je goed recht om liever teven te willen, maar je argumentatie mbt Cody is niet helemaal eerlijk ten opzichte van de reuen, vind ik :mrgreen: Je hebt met Cody een uitzondering getroffen, denk ik :wink:
Daar heb je gelijk in. Maar ik heb met veel reueneigenaren gesproken en die zeggen me allemaal hetzelfde. Als je met een reu loopt moet je altijd oppassen met andere reuen. Zelfs al is jouw hond een schat, er lopen genoeg reuen rond die dat niet zijn. En er zijn heel wat onervaren/onbenullige hondeneigenaren die dit niet inzien.
En ik heb in al die jaren dat ik collies heb, nog nooit een dominante teef (lees: agressief tegen andere teven) gehad. Ik vind het heerlijk om lekker ontspannen met mijn honden te lopen en eens een gezellig praatje aan te knopen met andere hondeneigenaren terwijl de honden lekker snuffelen of spelen met elkaar.
Dat wordt moeilijker met een reu.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik snap die angst met reuen wel. Ik heb een sociale teef die met alle honden kan, dominante reuen vind ze het einde. Maar nu ik (tijdelijk) zelf een intacte reu heb, vind ik het wel "eng" soms hoor. Hij is gigantisch sociaal, nog nooit gevochten. Maar hij is wel dominant. Gelukkig met zijn houding lost hij prima alles op. Toch lijn ik hem steeds bij andere reuen aan. Noah het teefje gaat dan lekker buurten en ik loop rustig met Rocky door. Komt de reu naar Rocky, ook geen probleem. ze snuffelen wat en hij loopt weer mee als ik zeg doorlopen. Dat vind ik wel fijn van hem, maar toch, ik ben totaal geen reuenmens :N: Ze zijn meer met markeren bezig etc. Trouwens mijn gecastreerde teef van 13 jaar doet dat ook haha. De 2 intacte teven hebben dat weer totaal niet
Perry en Noah

Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

En daar komt trouwens ook nog eens bij dat Gizmo (teef) verschrikkelijk dominant is en totaal niet met andere honden over weg kan, piest met haar poot omhoog en kwijlt als er loopse teven in de beurt zijn :N:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

lieke schreef:
Frenk schreef:
Daar heb je gelijk in. Maar ik heb met veel reueneigenaren gesproken en die zeggen me allemaal hetzelfde. Als je met een reu loopt moet je altijd oppassen met andere reuen. Zelfs al is jouw hond een schat, er lopen genoeg reuen rond die dat niet zijn. En er zijn heel wat onervaren/onbenullige hondeneigenaren die dit niet inzien.
En ik heb in al die jaren dat ik collies heb, nog nooit een dominante teef (lees: agressief tegen andere teven) gehad. Ik vind het heerlijk om lekker ontspannen met mijn honden te lopen en eens een gezellig praatje aan te knopen met andere hondeneigenaren terwijl de honden lekker snuffelen of spelen met elkaar.
Dat wordt moeilijker met een reu.
Nou, dat valt denk ik echt wel mee hoor. Ook hier op het forum lopen genoeg mensen met reuen zonder problemen. :wink: Ik kan me voorstellen dat je 'pech' met Cody (mag ik dat zo zeggen? :roos: ) je er huiveriger voor maakt om nog eens voor een reu te kiezen. Dat zou ik in jouw plaats misschien ook wel hebben en iedereen die teven leuker vindt, die moet natuurlijk vooral voor een teef kiezen. Maar dat wat jij schrijft over ontspannen lopen, een praatje maken terwijl de hondjes spelen, dat kunnen ook mensen met reuen prima. Ik bedoel, met verreweg de meeste honden die wij tegenkomen is er geen enkel probleem. En de honden die geen zin hebben in Frenk of waar Frenk geen zin in heeft, dat zijn echt niet alleen maar intacte reuen :19: Maar dan nog zijn dat dan niet meteen agressieve situaties. Meestal wordt er dan gewoon doorgelopen. En heel soms wordt er van een van beide kanten gecorrigeerd, maar echte agressie? Niet of nauwelijks. In al die tijd dat we nu in het bos lopen heb ik twee keer meegemaakt dat een hond 'uit het niets' te agressief reageerden en buiten het bos ook twee keer. En nog nooit gaatjes, dus wat dat betreft is er eigenlijk nooit echt iets heel vreselijks aan de hand geweest. Maar ook teefjes krijgen met gedoe te maken. Ik ken in mijn eigen omgeving en ook van hier op het forum ook verhalen van teefjes die onder de grond geschoffeld worden :19:

Ik denk dat je stomme pech hebt als je een dominant/agressieve hond treft (dus zoals jij zegt agressief tegen sexegenoten) in een ras waar dat in principe helemaal niet te verwachten is :wink: En een agressieve hond (dus niet een hond die keurig honds reageert, om verwarring te voorkomen :wink: ) tegenkomen met een lakse of onwetende baas is net zo goed pech. Denk ik :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat je stomme pech hebt als je een dominant/agressieve hond treft (dus zoals jij zegt agressief tegen sexegenoten) in een ras waar dat in principe helemaal niet te verwachten is :wink: En een agressieve hond (dus niet een hond die keurig honds reageert, om verwarring te voorkomen :wink: ) tegenkomen met een lakse of onwetende baas is net zo goed pech. Denk ik :wink:
Cody is niet alleen (soms, niet altijd!) agressief tegen reuen, maar is ook onbetrouwbaar naar kinderen en mensen in het algemeen. Ik besef best wel dat hij een uitzondering onder de honden (ongeacht het ras en zéker gezien zijn eigen ras :wink: ). Maar feit blijft wel dat ik zo'n 20 jaar onbekommerd met mijn teven door het leven ben gesjouwd en sinds ik een reu heb dus de afgelopen 3,5 jaar niet meer. En ter verdediging van Cody: het ligt zeker niet altijd aan hem.
Ik wil trouwens ook niet de indruk wekken dat het allemaal kommer en kwel is met hem, hoor :N: . 't Is gewoon een vreemde hond met rare trekjes waar ik verder prima mee om kan gaan. Zo nu en dan zie ik een rare blik in z'n kraaloogjes verschijnen en dan weet ik dat ik (bij wijze van spreken, dan :mrgreen: ) op hem moet gaan zitten om strapatsen te voorkomen. Mijn meiden weten het ook, dan staan ze rustig op en gaan een paar meter verder liggen en wachten 'tot het over gaat'.
Maar zolang de omgeving hem verder met rust laat, zal hij niet (meer) uitvallen naar mensen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat me wel opvalt is dat het bij heel veel mensen rasgebonden is.
Ik zou niet snel een doggen teef nemen, maar dan een reu. Maar bij vooral de gezelschaprassen zou ik vaker een teef nemen. :hmmm:
De buurvrouw wil per sé Maltezer reuen, maar een Boxer die ook hoog op haar lijst staat word dan weer een teef.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb altijd tussen de reuen gezeten Happy is het eerste teefje en samen met Teefje Ruby markeren ze wat af ze plassen er lustig op los
kwa karakter zijn ze lief maar dat waren de reutjes ook voor mij maakt het dus niet uit
Afbeelding
X mechelaar XL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox

Ongelezen bericht door X mechelaar XL »

Nanna schreef:Wat ik vaak als reden hoorde was: teven plassen niet zo vaak.
Alsof je het een reu niet af kunt leren om op iedere straathoek zijn poot op te tillen :19:
Die van mij plast nog vaker als mijn reu :lol1:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
hangt ook van de club en de hond af hoor...ik sport in principe gewoon door met mijn teven....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

crutz schreef:
Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
hangt ook van de club en de hond af hoor...ik sport in principe gewoon door met mijn teven....
Je hebt helemaal gelijk, maar bij veel clubs wordt het niet op prijs gesteld of is het zelfs verboden...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gos schreef:
crutz schreef:
Je hebt helemaal gelijk, maar bij veel clubs wordt het niet op prijs gesteld of is het zelfs verboden...
toch steeds minder,
mijn ervaring is dat het vooral een probleem is als je het op het moment zelf aankaart,
als je gewoon het vooraf (niet loopse teef dus) bespreekt en op het moment zelf door oefend maakt het minder tot niet uit....ben er zelf tenminste nog niet tegen aan gelopen, terwijl ik wel op clubs heb geoefend waar het in het verleden "not done" was....

en ik noem in principe omdat niet iedere teef "geschikt" is om door te oefenen tijdens de loopsheid...je ziet teven die aanhankelijker en zachter worden met de loopsheid,
dat hier (gelukkig) niet aan de hand, dus dooroefenen is voor de dames hier niet een probleem....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”