En op die vereniging stonden de honden ook gewoon naast elkaar en snuffelden aan elkaar? Of werden ze goed uit elkaar gehouden zoals bij jouw vereniging nu zal zijn? Dat is namelijk de reden dat ik het wel wil weten. Omdat ik geen problemen heb met een hond die even snuffelt aan Bram en andersom. En ik ook train op een vereniging waar dit gebeurt.malinois schreef:Ook op de EG die bij mn eerste vereniging gedaan werd, liepen loopse teven gewoon mee zonder dat iemand het wist, idd. om er geen 'smoesjes' mee te krijgen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teven meer populair dan reuen?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Teven meer populair dan reuen?

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoorZoek stok! schreef:En op die vereniging stonden de honden ook gewoon naast elkaar en snuffelden aan elkaar? Of werden ze goed uit elkaar gehouden zoals bij jouw vereniging nu zal zijn? Dat is namelijk de reden dat ik het wel wil weten. Omdat ik geen problemen heb met een hond die even snuffelt aan Bram en andersom. En ik ook train op een vereniging waar dit gebeurt.malinois schreef:Ook op de EG die bij mn eerste vereniging gedaan werd, liepen loopse teven gewoon mee zonder dat iemand het wist, idd. om er geen 'smoesjes' mee te krijgen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het is natuurlijk je goed recht om liever teven te willen, maar je argumentatie mbt Cody is niet helemaal eerlijk ten opzichte van de reuen, vind iklieke schreef:Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!

- Zoek stok!
- Zeer actief
Vooraf wil ik ook geen gesnuffel aan loopse teven. En agilitytraining gaat wel anders dan gehoorzaamheidstraining, tenminste bij mij wel.malinois schreef:vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoor

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb met Dusty nog een poging tot agility gedaan, maar daar mochten honden al helemaal niet naar een andere hond kijken ... maar goed dat was dus heel recreatief he.. :N:Zoek stok! schreef:Vooraf wil ik ook geen gesnuffel aan loopse teven. En agilitytraining gaat wel anders dan gehoorzaamheidstraining, tenminste bij mij wel.malinois schreef:vooraf mocht er gesnuffeld worden, op het veld niet meer... maar dat mocht bij de kc waar ik nog ooit eens getraint heb ook niet hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat zal per club erg uitmaken. Waar ik train, lopen de meeste honden gewoon los rond en ze komen ook wel eens met elkaar in aanraking. Vind ik geen probleem hoor, als het maar geen loopse teef ismalinois schreef: ik heb met Dusty nog een poging tot agility gedaan, maar daar mochten honden al helemaal niet naar een andere hond kijken ... maar goed dat was dus heel recreatief he.. :N:

Linda, Izzie en Bram
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik heb gelukkig een reu die geen moeite heeft met loopse teven, maar dan nog stel ik het op prijs als ze het vertellen. Dan weet ik er namelijk van en snap ik zijn gedrag beter. 9 van de 10 keer negeert hij loopse teven maar hij word wel wat drukker in zijn doen en laten. Dan vind ik het wel handig om te weten waarom hij dat doet. Zo was er laatst een loopse Cairn Terrier op de ringtraining. Geen probleem, Nilo heeft er zelfs naat gestaan maar ik heb wel iets meer ruimte genomen dan we normaal doen, en ik heb hem met de neus de andere kant op gezet. Kan normaal gesproken op shows ook, dus een goede oefening voor hem maar dan moet het wel te doen zijn. Als ik niet wist dat die Cairn loops was had ik hem wellicht met zijn gezicht richting de Cairn gezet waardoor hij misschien wel afgeleid was, en ik dat weer moet gaan corrigeren.
Ik ben ook een reuenmens...d'r is een reden waarom de Engelse benaming voor een "trut", een "bitch" is i.m.o... Bijna elke reu die ik ken, is stabieler en baasgerichter dan bijna elke teef die ik ken
.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in. Maar ik heb met veel reueneigenaren gesproken en die zeggen me allemaal hetzelfde. Als je met een reu loopt moet je altijd oppassen met andere reuen. Zelfs al is jouw hond een schat, er lopen genoeg reuen rond die dat niet zijn. En er zijn heel wat onervaren/onbenullige hondeneigenaren die dit niet inzien.Frenk schreef:Het is natuurlijk je goed recht om liever teven te willen, maar je argumentatie mbt Cody is niet helemaal eerlijk ten opzichte van de reuen, vind iklieke schreef:Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!Je hebt met Cody een uitzondering getroffen, denk ik
En ik heb in al die jaren dat ik collies heb, nog nooit een dominante teef (lees: agressief tegen andere teven) gehad. Ik vind het heerlijk om lekker ontspannen met mijn honden te lopen en eens een gezellig praatje aan te knopen met andere hondeneigenaren terwijl de honden lekker snuffelen of spelen met elkaar.
Dat wordt moeilijker met een reu.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik snap die angst met reuen wel. Ik heb een sociale teef die met alle honden kan, dominante reuen vind ze het einde. Maar nu ik (tijdelijk) zelf een intacte reu heb, vind ik het wel "eng" soms hoor. Hij is gigantisch sociaal, nog nooit gevochten. Maar hij is wel dominant. Gelukkig met zijn houding lost hij prima alles op. Toch lijn ik hem steeds bij andere reuen aan. Noah het teefje gaat dan lekker buurten en ik loop rustig met Rocky door. Komt de reu naar Rocky, ook geen probleem. ze snuffelen wat en hij loopt weer mee als ik zeg doorlopen. Dat vind ik wel fijn van hem, maar toch, ik ben totaal geen reuenmens :N: Ze zijn meer met markeren bezig etc. Trouwens mijn gecastreerde teef van 13 jaar doet dat ook haha. De 2 intacte teven hebben dat weer totaal niet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
En daar komt trouwens ook nog eens bij dat Gizmo (teef) verschrikkelijk dominant is en totaal niet met andere honden over weg kan, piest met haar poot omhoog en kwijlt als er loopse teven in de beurt zijn :N:

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Nou, dat valt denk ik echt wel mee hoor. Ook hier op het forum lopen genoeg mensen met reuen zonder problemen.lieke schreef:Daar heb je gelijk in. Maar ik heb met veel reueneigenaren gesproken en die zeggen me allemaal hetzelfde. Als je met een reu loopt moet je altijd oppassen met andere reuen. Zelfs al is jouw hond een schat, er lopen genoeg reuen rond die dat niet zijn. En er zijn heel wat onervaren/onbenullige hondeneigenaren die dit niet inzien.Frenk schreef:Het is natuurlijk je goed recht om liever teven te willen, maar je argumentatie mbt Cody is niet helemaal eerlijk ten opzichte van de reuen, vind iklieke schreef:Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!Je hebt met Cody een uitzondering getroffen, denk ik
En ik heb in al die jaren dat ik collies heb, nog nooit een dominante teef (lees: agressief tegen andere teven) gehad. Ik vind het heerlijk om lekker ontspannen met mijn honden te lopen en eens een gezellig praatje aan te knopen met andere hondeneigenaren terwijl de honden lekker snuffelen of spelen met elkaar.
Dat wordt moeilijker met een reu.

Ik denk dat je stomme pech hebt als je een dominant/agressieve hond treft (dus zoals jij zegt agressief tegen sexegenoten) in een ras waar dat in principe helemaal niet te verwachten is

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Cody is niet alleen (soms, niet altijd!) agressief tegen reuen, maar is ook onbetrouwbaar naar kinderen en mensen in het algemeen. Ik besef best wel dat hij een uitzondering onder de honden (ongeacht het ras en zéker gezien zijn eigen rasIk denk dat je stomme pech hebt als je een dominant/agressieve hond treft (dus zoals jij zegt agressief tegen sexegenoten) in een ras waar dat in principe helemaal niet te verwachten isEn een agressieve hond (dus niet een hond die keurig honds reageert, om verwarring te voorkomen
) tegenkomen met een lakse of onwetende baas is net zo goed pech. Denk ik

Ik wil trouwens ook niet de indruk wekken dat het allemaal kommer en kwel is met hem, hoor :N: . 't Is gewoon een vreemde hond met rare trekjes waar ik verder prima mee om kan gaan. Zo nu en dan zie ik een rare blik in z'n kraaloogjes verschijnen en dan weet ik dat ik (bij wijze van spreken, dan

Maar zolang de omgeving hem verder met rust laat, zal hij niet (meer) uitvallen naar mensen.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat me wel opvalt is dat het bij heel veel mensen rasgebonden is.
Ik zou niet snel een doggen teef nemen, maar dan een reu. Maar bij vooral de gezelschaprassen zou ik vaker een teef nemen.
De buurvrouw wil per sé Maltezer reuen, maar een Boxer die ook hoog op haar lijst staat word dan weer een teef.
Ik zou niet snel een doggen teef nemen, maar dan een reu. Maar bij vooral de gezelschaprassen zou ik vaker een teef nemen.

De buurvrouw wil per sé Maltezer reuen, maar een Boxer die ook hoog op haar lijst staat word dan weer een teef.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ik heb altijd tussen de reuen gezeten Happy is het eerste teefje en samen met Teefje Ruby markeren ze wat af ze plassen er lustig op los
kwa karakter zijn ze lief maar dat waren de reutjes ook voor mij maakt het dus niet uit
kwa karakter zijn ze lief maar dat waren de reutjes ook voor mij maakt het dus niet uit
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising mechelaar uit KNPV lijnen
Boerenfox - Locatie: Peize
Die van mij plast nog vaker als mijn reuNanna schreef:Wat ik vaak als reden hoorde was: teven plassen niet zo vaak.
Alsof je het een reu niet af kunt leren om op iedere straathoek zijn poot op te tillen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hangt ook van de club en de hond af hoor...ik sport in principe gewoon door met mijn teven....Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
-
- Zeer actief
Je hebt helemaal gelijk, maar bij veel clubs wordt het niet op prijs gesteld of is het zelfs verboden...crutz schreef:hangt ook van de club en de hond af hoor...ik sport in principe gewoon door met mijn teven....Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
toch steeds minder,Gos schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar bij veel clubs wordt het niet op prijs gesteld of is het zelfs verboden...crutz schreef:hangt ook van de club en de hond af hoor...ik sport in principe gewoon door met mijn teven....Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
mijn ervaring is dat het vooral een probleem is als je het op het moment zelf aankaart,
als je gewoon het vooraf (niet loopse teef dus) bespreekt en op het moment zelf door oefend maakt het minder tot niet uit....ben er zelf tenminste nog niet tegen aan gelopen, terwijl ik wel op clubs heb geoefend waar het in het verleden "not done" was....
en ik noem in principe omdat niet iedere teef "geschikt" is om door te oefenen tijdens de loopsheid...je ziet teven die aanhankelijker en zachter worden met de loopsheid,
dat hier (gelukkig) niet aan de hand, dus dooroefenen is voor de dames hier niet een probleem....