Aidan staat op de Metacam en heeft als bijwerking 'alleen' af en toe last van bloedneuzen. Deze week is hij daarom een paar dagen van de Metacam af, maar hij gaat er straks weer op, het is voor hem gewoon nodig. Verder zijn we net terug van een weekje Groningen waar hij met een extra hoge dosering pijnstillers mocht rauzen zoveel als hij wilde. En toch loopt hij deze week - zonder Metacam maar met Duivelsklauw capsules als pijnstiller - heel goed.
Ik heb me nu dan ook voorgenomen om meer bezig te gaan met zijn spierontwikkeling en die op peil te houden, en dan daar desnoods toch maar hogere doses pijnstillers voor te geven. Mijn ervaring - ook over de afgelopen jaren - is dat als hij genoeg beweging krijgt en pijnstillers, hij het beter doet dan dat ik hem steeds rust op leg. Rust opleggen doe ik nu dus alleen maar als hij zich echt goed verstapt heeft. Maar dat verstappen komt dus - door dat loslopen - veel minder vaak voor. Aidan heeft het aan zijn knie, zijn heupen zijn gelukkig nog in orde.
Ik combineer nu Metacam/Novacam (Novacam is hetzelfde maar iets goedkoper) met capsules Duivelsklauw van Erica kruiderijen, maar ik moet nog met mijn DA overleggen of dit op de langere duur nog problemen op kan leveren. De maximale dosering voor een mens is drie capsules van in totaal 900 mg, dat is wat ik nu aan Aidan geef omdat hij even van de Metacam af is, twee 's ochtends, één 's avonds, ik open de capsules boven zijn voer en vermeng het poeder goed met zijn eten zodat hij alles binnen krijgt - ik voel me net zo'n gifmengster
Er zijn ook dierengeneesmiddelen op basis van Duivelsklauw, je zou daar eens naar kunnen kijken, maar voor mij werken de capsules goed en kan ik Aidan zo af en toe van de Novacam afhalen. Daarbij geef ik primeval gelatinaat, en ben ik van plan om met Aidan te gaan joggen/fietsen, kijken of ik hem zo extra beweging en spieropbouw kan geven.
Oh, en Sasha's Blend vond hij ronduit smerig dus ik zou vooral eerst een proefpakketje bestellen.