Dag twee en alles gaat nog steeds goed. Panna blijft het gezinnetje beschermen

Ze zijn erg tevreden

Ze komen allemaal goed aan:
Poesje 1: 77 gram (+12)
Kater(tje): 121 gram (+23!!)
Poesje 2: 106 gram (+19)
Het niet meer zo kleine katertje

Moderator: moderatorteam

Reken maar!Panna schreef:De komende 13 weken mag ik genieten van dit gespuis, zijn jullie jaloers?
Dankjelaura23 schreef:o jee wat mooi zeg!!! een heel fraai nestje met mooie ouders!
ooit als we heel ruim wonen dan wil ik ook een bengaal, ze lijken mij geweldig, hoe zijn ze echt qua karakter en in huis?
is het een beetje te doen?
gr laura
ik had al eens zoiets gelezen en had al zo'n idee dat het niet de makkelijkste zijn.Panna schreef:Dankjelaura23 schreef:o jee wat mooi zeg!!! een heel fraai nestje met mooie ouders!
ooit als we heel ruim wonen dan wil ik ook een bengaal, ze lijken mij geweldig, hoe zijn ze echt qua karakter en in huis?
is het een beetje te doen?
gr laura![]()
Ik vind Bengalen echt karikaturen van de kat. Alle eigenschappen hebben ze uitvergroot, de goede en de 'slechte'. Je moet er dus tegen kunnen. Voor mij was het juist de reden voor de Bengaal te kiezen, maar veel mensen vergissen zich en kijken niet verder dan het mooie vachtje.
Alles even generaliserend, maar je kunt maar beter op het slechtste voorbereid zijnZe zijn extreem actief, vliegen een paar keer per dag door je huis overal op, over en doorheen. Met spelen zijn de meeste mensen eerder moe dan de Bengaal. Ze zijn over het algemeen terughoudend naar vreemden, kijken de kat uit de boom so to speak. Niet angstig, maar willen zeker niet (meteen) allemaal getrek en gepluk aan hun lijf. Ze zijn van nature geen schootkatten, zo wel, dan alleen op hún moment. Voor andere rassen zijn ze vaak te actief en te ruw en ze zullen gebruik maken van elke 'zwakte' die de andere kat toont. Ze zijn erg op hun eten. Ze kunnen grommend eten en veel Bengalen 'begraven' hun eten als ze nog wat over hebben. Ze zijn arrogant, eigenwijs, koppig, intelligent, nieuwsgierig en kunnen zich aardig in de nesten werken.
Maar, ze zijn ook extreem loyaal en goed van vertrouwen naar eigen mensen. Ze lopen als een hondje achter je aan, staan bij de deur als je thuiskomt, apporteren speeltjes, praten wat af en zijn gefascineerd door water. Je huis is gegarandeerd vliegvrij, maar dat betekent wel dat in hun jacht al je mooie prullaria omvergelopen wordt. Ze kunnen over het algemeen erg goed met honden, zijn niet onder de indruk van het wat ruwe spel. Door hun liefde voor eten en spelen zijn ze vrij goed te 'trainen'. In de US wordt agility met Bengalen gedaan. Een pil geven kan een drama zijn maar 2 seconden later is het alweer goed. Wanneer ze komen kroelen (op schoot) geven ze vol overgave al hun liefde. Rollen, kneden, spinnen, likken, omhelzen, alles wat ze in zich hebben.
Het zijn dus nogal heftige katten, juist daarom voor mij zo leuk maar zeker niet de meest geschikte keuze voor iedereen.