Ach, die arme Kobus
Ervaring met die specifieke aandoening heb ik niet, maar wel met rust houden :sst:
Na zijn operaties hebben wij Frenk dus een kleine week echt benchrust gegeven en daarna (ongeveer twee weken) aangelijnd (zodat hij niet kon gaan rennen en springen) in de woonkamer op een kleed (vanwege het uitglijdrisico). Ik heb hem beziggehouden door van die ottonson spellen te doen met hem en meenemen in de fietsmand naar de markt, bijvoorbeeld. Dus wel veel zien en doen, maar niet te belastend voor de poten.
We zijn ondertussen wel het bewegen weer op gaan bouwen, want je moest in ons geval wel gedoseerd belasten, zodat het uiteindelijke bot sterk genoeg zou worden, maar dan wel alleen maar gecontroleerde beweging (en dus springen en uitglijden absoluut voorkomen). Bij de fysiotherapeut in zo'n bak water met loopband en bijvoorbeeld zwemmen. Daarvoor ging ik dan speciaal naar het strand als het eb werd, zodat ik Frenk in de binnenzeetjes die dan ontstaan kon laten zwemmen. Maar ik tilde hem wel over het mulle zand heen, omdat dat nog te zwaar was. En ik ontweek drukke uitlaatplekken, omdat ik niet wilde dat hij z'n poot zou verdraaien dankzij een te enthousiaste ontmoeting.
Verder gaven wij Frenk niet teveel pijnstilling omdat hij anders de beperking van zijn poot niet meer voelde en meer zou gaan doen dan hij eigenlijk kon hebben.
Het klinkt waarschijnlijk als overdreven veel gedoe, maar ik ben er echt van overtuigd dat zijn poten mede zo mooi genezen zijn door een goede revalidatie. En wat zijn nou die paar weken op een hondenleven, uiteindelijk
Ik weet niet of je wat aan onze ervaringen hebt, maar wil jullie wel veel succes wensen