Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 8 weken, eet en drink weinig
Moderator: moderatorteam
-
Dannie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boomer
pup 8 weken, eet en drink weinig
Hoi,
Sinds vrijdag hebben wij ons hondje. Een boomer reu van 8 weken, Bootz.
Alles gaat goed. Lijkt erg snel gewend moet ik zeggen. Piept alleen als hij echt moe is. Slaapt van 23.00 tot wanneer we wakker zijn in de bench. Komt er dan uit, doet buiten een plas en is zooo gezellig.
Maar ik vind dat hij weinig eet en drinkt...
Hij is wel tevreden. Slaapt wel veel maar als hij wakker is speelt hij volop.
Hij weet waar zijn bakjes staan..gaat er met regelmaat naartoe. Neemt dat een slok of hap en plopt dan neer bij de bakjes om daar te rusten/slapen.
Vanuit het nest krijgt hij Royal Canin puppy voer. Ik ga Carocroc puppyvoer geven. De eerste dag gaf ik gewoon Royal Canin en nu meng het het met Carocroc. Op de zak van Carocroc staat dat hij o ng 110 per dag mag. Ik meng smorgens alvast een bak van 110. Ik neem nu nog ong 90 Royal Canin en 20 Carocroc.
Ik verdeel het over 4 keer. Maar hij neemt steeds maar een paar hapjes en dan is het klaar. Het deel van vanmorgen ong 30 gram staat er nu nog!
Hij poept wel 2/3 keer per dag.
Moet ik erop vertrouwen dat hij toch genoeg binnen krijgt? Ik wil niet direct allemaal trukjes uit de kast halen..
Maar is het nodig dat ik wat onderneen en zoja: tips?
Hij krijgt trouwens wel 1x per dag een heel klein " snoepje" . Zijn in de vorm van een botje en zijn 1,5 cm denk ik.
En hij heeft gisteren een een staafje op van de Albert Heijn.
Groetjes en alvast bedankt!
PS: Nooit geweten dat er zoveel hondenvoeding is en zoveel manieren van voeden...Mijn voorkeur gaat trouwens niet uit naar rauw.
Sinds vrijdag hebben wij ons hondje. Een boomer reu van 8 weken, Bootz.
Alles gaat goed. Lijkt erg snel gewend moet ik zeggen. Piept alleen als hij echt moe is. Slaapt van 23.00 tot wanneer we wakker zijn in de bench. Komt er dan uit, doet buiten een plas en is zooo gezellig.
Maar ik vind dat hij weinig eet en drinkt...
Hij is wel tevreden. Slaapt wel veel maar als hij wakker is speelt hij volop.
Hij weet waar zijn bakjes staan..gaat er met regelmaat naartoe. Neemt dat een slok of hap en plopt dan neer bij de bakjes om daar te rusten/slapen.
Vanuit het nest krijgt hij Royal Canin puppy voer. Ik ga Carocroc puppyvoer geven. De eerste dag gaf ik gewoon Royal Canin en nu meng het het met Carocroc. Op de zak van Carocroc staat dat hij o ng 110 per dag mag. Ik meng smorgens alvast een bak van 110. Ik neem nu nog ong 90 Royal Canin en 20 Carocroc.
Ik verdeel het over 4 keer. Maar hij neemt steeds maar een paar hapjes en dan is het klaar. Het deel van vanmorgen ong 30 gram staat er nu nog!
Hij poept wel 2/3 keer per dag.
Moet ik erop vertrouwen dat hij toch genoeg binnen krijgt? Ik wil niet direct allemaal trukjes uit de kast halen..
Maar is het nodig dat ik wat onderneen en zoja: tips?
Hij krijgt trouwens wel 1x per dag een heel klein " snoepje" . Zijn in de vorm van een botje en zijn 1,5 cm denk ik.
En hij heeft gisteren een een staafje op van de Albert Heijn.
Groetjes en alvast bedankt!
PS: Nooit geweten dat er zoveel hondenvoeding is en zoveel manieren van voeden...Mijn voorkeur gaat trouwens niet uit naar rauw.
-
Dannie
- geregistreerd lid
Re: pup 8 weken, eet en drink weinig
Oh en trouwens..kun je als je brokken geeft ook fruit tussendoor geven. Of is het beter om OF vers en rauw OF brokken/blik?
Ik ben bang dat als ik geen vaste structuur aanhoud wbt voeden ik een hond krijg die steeds gaat schooien zodra wij of de kindjes wat eten. Ook vanwege de kinderen (7jr, 3jr en 10mnd) is het duidelijk denk ik wanneer ik aangeef dat Bootz alleen smorgens en 's avonds eten krijgt (als hij groter is) en verders niets mag dan een snoepje/staafje tussendoor.
Ik denk dat hij anders straks van 3 kinderen dingen toegestopt krijgt
Ik ben bang dat als ik geen vaste structuur aanhoud wbt voeden ik een hond krijg die steeds gaat schooien zodra wij of de kindjes wat eten. Ook vanwege de kinderen (7jr, 3jr en 10mnd) is het duidelijk denk ik wanneer ik aangeef dat Bootz alleen smorgens en 's avonds eten krijgt (als hij groter is) en verders niets mag dan een snoepje/staafje tussendoor.
Ik denk dat hij anders straks van 3 kinderen dingen toegestopt krijgt
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik zou me niet teveel zorgen maken over het niet zoveel eten nog, hij is er nog maar net natuurlijk, moet nog een beetje wennen en dan schiet 't eten er bij veel pupjes een beetje bij in. Je zegt zelf dat hij wel heel actief en vrolijk is, dan zou ik het gewoon nog even een paar dagen aankijken. Dikke kans dat hij dan de smaak wel te pakken krijgt
.
Oh, en het schooien, daar moet je gewoon goed op letten. Ten eerste de kinderen duidelijk maken dat ze niets aan de hond mogen geven zonder toestemming van paps of mams. En niets geven als hij er zélf om vraagt natuurlijk
.
Oh, en het schooien, daar moet je gewoon goed op letten. Ten eerste de kinderen duidelijk maken dat ze niets aan de hond mogen geven zonder toestemming van paps of mams. En niets geven als hij er zélf om vraagt natuurlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Misschien een domme vraag, maar wordt hij ook zwaarder? Denk dat je naar het eten niet echt moet kijken, Max doet soms ook wel 24u over zn brokken (1.5 jaar). Gewoon zn gewicht in de gaten houden.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mag ik vragen waar je je pup vandaan hebt? Van een partikulier nestje misschien? Zijn alle entingen gegeven en is hij op tijd ontwormd?

-
Dannie
- geregistreerd lid
Had nog niet aangevinkt dat ik een mail wil als er antwoord was..dus zie nu de reactie pas.
Ben gisteren met hem naar de d.a. geweest voor zijn 9 weken prikken ( en druppels ivm ontwormen/vlooien en schurft geloof ik). Is daar meteen op de weegschaal geweest en volgens de d.a. is het een gezond beestje. Hij komt uit een particulier nest die ook altijd bij deze d.a. komt.
Smorgens was er toevallig ook een broertje van Bootz geweest voor de 9 weken enting en de d.a. zei dat het een goed nest was met mooie gezonde pups.
Hij woog geloof ik 2,5 kilo dus zijn gewicht was goed.
Advies van de d.a. was om toch gewoon de brokjes de hele dag te laten staan. Dan pakt hij wat hij nodig heeft.
Ik geef hem nu 's avonds een 0,5 blikje puppyvoer. De hele dag droge brokken vind ik ook maar zielig. Het blikvoer gaat er een stuk beter in...maar ik geef hem geen ongelijk, haha.
Dus ik denk dat we het wel goed doen..hij is vrolijk, actief (op zijn dutten na) en erg lief.
Bedankt voor jullie reacties!
Ben gisteren met hem naar de d.a. geweest voor zijn 9 weken prikken ( en druppels ivm ontwormen/vlooien en schurft geloof ik). Is daar meteen op de weegschaal geweest en volgens de d.a. is het een gezond beestje. Hij komt uit een particulier nest die ook altijd bij deze d.a. komt.
Smorgens was er toevallig ook een broertje van Bootz geweest voor de 9 weken enting en de d.a. zei dat het een goed nest was met mooie gezonde pups.
Hij woog geloof ik 2,5 kilo dus zijn gewicht was goed.
Advies van de d.a. was om toch gewoon de brokjes de hele dag te laten staan. Dan pakt hij wat hij nodig heeft.
Ik geef hem nu 's avonds een 0,5 blikje puppyvoer. De hele dag droge brokken vind ik ook maar zielig. Het blikvoer gaat er een stuk beter in...maar ik geef hem geen ongelijk, haha.
Dus ik denk dat we het wel goed doen..hij is vrolijk, actief (op zijn dutten na) en erg lief.
Bedankt voor jullie reacties!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De hele dag laten staan... ik zou het niet doen. Zeker niet met zulke kleine kinderen in huis.
Ik geef je gelijk hoor, wat die structuur betreft.
Blijkbaar vindt hij die brokken gewoon niet erg lekker?
Als je geen bezwaar hebt tegen puppyvoer uit blik (erg veel smaak-en geurstoffen en water en weinig voedingsstoffen, dus niet echt goed), wat is dan je bezwaar tegen rauw?
Er is rauw compleet voer uit de diepvries, daar is niets engs aan en dat is heel wat beter dan brokken.
Veel werk heb je er niet aan, vies of bloederig is het ook niet en ik kan me toch voorstellen dat je graag ziet dat je hondje geniet van zijn eten?
Ik gok zomaar dat hij dan wel zijn bak in één keer leeg eet, is dat probleem ook weer opgelost.
Ik vind dat altijd erg prettig om te zien, ik vind het fijn als ze graag lusten wat ze krijgen.
Ik geef je gelijk hoor, wat die structuur betreft.
Blijkbaar vindt hij die brokken gewoon niet erg lekker?
Als je geen bezwaar hebt tegen puppyvoer uit blik (erg veel smaak-en geurstoffen en water en weinig voedingsstoffen, dus niet echt goed), wat is dan je bezwaar tegen rauw?
Er is rauw compleet voer uit de diepvries, daar is niets engs aan en dat is heel wat beter dan brokken.
Veel werk heb je er niet aan, vies of bloederig is het ook niet en ik kan me toch voorstellen dat je graag ziet dat je hondje geniet van zijn eten?
Ik gok zomaar dat hij dan wel zijn bak in één keer leeg eet, is dat probleem ook weer opgelost.
Ik vind dat altijd erg prettig om te zien, ik vind het fijn als ze graag lusten wat ze krijgen.
-
Dannie
- geregistreerd lid
Rauw uit de vriezer...hoe werkt dat dan?
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn maag laats omdraaide toen ik het draadje: " wat eet jullie hond vandaag?" Las..
Vuile pens, schone pens, archillespezen, paarden nogwat, kipkarkassen...ik heb daar een bloederig en vooral bloeddorstig beeld bij :N:
Als ik er dan een foto van een flinke hond (rodweiler, bull mastief oid) bij zie denk ik:ja...maar bij ons boomertje
Ik geloof niet dat ik eens per week naar de slager ga om dan porties te maken en die in te vriezen..
Hoop niet dat ik daardoor overkom als niet diervriendelijk want wil eigenlijk natuurlijk wel het beste voor hem..Is er een middenweg?
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn maag laats omdraaide toen ik het draadje: " wat eet jullie hond vandaag?" Las..
Vuile pens, schone pens, archillespezen, paarden nogwat, kipkarkassen...ik heb daar een bloederig en vooral bloeddorstig beeld bij :N:
Als ik er dan een foto van een flinke hond (rodweiler, bull mastief oid) bij zie denk ik:ja...maar bij ons boomertje
Ik geloof niet dat ik eens per week naar de slager ga om dan porties te maken en die in te vriezen..
Hoop niet dat ik daardoor overkom als niet diervriendelijk want wil eigenlijk natuurlijk wel het beste voor hem..Is er een middenweg?
-
Job
- Zeer actief
hahaha heb er hier 1 rondlopen van nog geen 3 kg,
maar die eet zalig mee van rauw vlees hoor,
dan is tie een echte pitbull!
Ik zou ook niet de hele dag brokken laten staan,
biedt het 4 keer per dag hooguit 10 minuten aan.
Je hebt zelf toch ook niet de hele dag eten op tafel staan?
En brokken zielig?
Nou geef hem een paar jaar blikvoer en kijk maar naar zijn tanden...
mag je me daarna zeggen wat zieliger is brokken of blikvoer.
Geef ook maar geen snoepjes tussendoor,
als je het idee hebt dat ie slecht eet ga je hem toch niet de eetlust ontnemen door hem extraatjes te geven?
Als ik lees dat ie 2 a 3 x per dag poept denk ik dat hij toch aardig wat eet hoor,
dus of je je terecht zorgen maakt betwijfel ik.
maar die eet zalig mee van rauw vlees hoor,
dan is tie een echte pitbull!
Ik zou ook niet de hele dag brokken laten staan,
biedt het 4 keer per dag hooguit 10 minuten aan.
Je hebt zelf toch ook niet de hele dag eten op tafel staan?
En brokken zielig?
Nou geef hem een paar jaar blikvoer en kijk maar naar zijn tanden...
mag je me daarna zeggen wat zieliger is brokken of blikvoer.
Geef ook maar geen snoepjes tussendoor,
als je het idee hebt dat ie slecht eet ga je hem toch niet de eetlust ontnemen door hem extraatjes te geven?
Als ik lees dat ie 2 a 3 x per dag poept denk ik dat hij toch aardig wat eet hoor,
dus of je je terecht zorgen maakt betwijfel ik.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom altijd direct overschakelen en nog wel op de Carocroc... een merk dat mij echt slecht bevallen is.
KVV voeren dus rauw complete voeding, zoals Rodi, Energique etc... Is gewoon vermalen vlees dus kan je eigenlijk niets in terug herkennen. Honden vinden het altijd geweldig... zeker puppies.
Als je bang bent voor geurtjes... moet je de rodi en de smuldier links laten liggen maar kan je beter voor Duck en Energique gaan.
Als je pupje gewoon goed in zijn vel zit hoef je niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt. Dat regelen ze echt wel zelf. Tis een klein hondje dat eet niet zoveel
KVV voeren dus rauw complete voeding, zoals Rodi, Energique etc... Is gewoon vermalen vlees dus kan je eigenlijk niets in terug herkennen. Honden vinden het altijd geweldig... zeker puppies.
Als je bang bent voor geurtjes... moet je de rodi en de smuldier links laten liggen maar kan je beter voor Duck en Energique gaan.
Als je pupje gewoon goed in zijn vel zit hoef je niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt. Dat regelen ze echt wel zelf. Tis een klein hondje dat eet niet zoveel
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
kvv als rodi of smuldier is gewoon kant en klaar verpakt, kan je bij de supermarkt halen en is niet vies of bloederig. rodi bijv. ziet eruit als een soort rauwe hamburgers. je hoeft er dus niet voor naar de slager en je hoeft het niet in stukken te hakken ofzo
en inderdaad een klein hondje eet vaak niet zo veel, mijn kleine hond slaat zelfs best eens een maaltijd over (ik zet het 2x per dag neer maar als hij niet eet, haal ik het na een tijdje weer weg). hij eet dan de volgende maaltijd weer wat meer. kvv slaat ie trouwens niet over, vindt ie toch echt veel lekkerder dan brokken. ik doe altijd net iets meer brok in de bak dan hij meestal eet, zo heeft ie altijd genoeg, eet ie onverhoopt toch een keer alles op dan kijk ik of hij nog wat extra wil.
en inderdaad een klein hondje eet vaak niet zo veel, mijn kleine hond slaat zelfs best eens een maaltijd over (ik zet het 2x per dag neer maar als hij niet eet, haal ik het na een tijdje weer weg). hij eet dan de volgende maaltijd weer wat meer. kvv slaat ie trouwens niet over, vindt ie toch echt veel lekkerder dan brokken. ik doe altijd net iets meer brok in de bak dan hij meestal eet, zo heeft ie altijd genoeg, eet ie onverhoopt toch een keer alles op dan kijk ik of hij nog wat extra wil.