Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabiës
Moderator: moderatorteam
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Rabiës
Staan we gister in Luik met de honden. Daar is nog boekjes controle. De dienstdoende dierenarts kijkt in de boekjes. En spreekt ons aan dat de rabiës voor Internationaal hondenverkeer maar 1 jr. geldig is. In de onze staat de vervaldatum van 3 j. Gaan elk jaar naar Engeland en nooit problemen. Het kan toch niet zo zijn dat België de 1 jaar regeling hanteerd? Weet iemand dat?
Maggie
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Re: Rabiës
volgens mij is het zo dat je in belgië elk jaar rabies moet inenten ook al is de enting 3 jr geldig, in andere landen hoeft dat niet maar in belgië dus wel...
Groetjes Lianne
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat moet het dan zijn. Dan maar eens kijken hoe we dat gaan aanpakken. Is eigenlijk toch een beetje vreemd. Zou iedereen die veel in België showt dat dan ook doen?lianne05 schreef:volgens mij is het zo dat je in belgië elk jaar rabies moet inenten ook al is de enting 3 jr geldig, in andere landen hoeft dat niet maar in belgië dus wel...
Maggie
-
lianne05
- Zeer actief
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar dacht dat ik het vorige week ergens had gelezen omdat we aan het kijken waren naar een vakantie...
Groetjes Lianne
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
mijn dierenarts vertelde juist dat rabies in (bijna) alle eu landen 3 jaar geldig is en daarbuiten 1 jaar.
belgie was 3 jaar volgens hem.
belgie was 3 jaar volgens hem.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
België is 100% zeker 3 jaar hoor. Hoe die DA bij één jaar komt, weet ik niet...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat je een erg ouderwetse dierenarts getroffen hebt daar.
Volgens mij is die 3-jaars geldigheid namelijk EU-erkend, dus daar zou België ook gewoon aan mee moeten doen.
Mocht je wel gewoon naar binnen in Luik?
Volgens mij is die 3-jaars geldigheid namelijk EU-erkend, dus daar zou België ook gewoon aan mee moeten doen.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de eerste hond stond hij tijden te kijken in het boekje. Bij de 2e weer en vroeg ik of er iets niets klopte. Toen zij hij dat bij Internationaal hondenverkeer rabiës maar 1 jr geldig was. Toen gezegd dat zelfs Engeland 3 jr accepteerd. Klopte niet volgens hem. Gelukkig mochten we wel naar binnen. Maar het zit me niet lekker omdat we nog wat shows in België hebben ingeschreven. Vandaar.LongFields schreef:Ik denk dat je een erg ouderwetse dierenarts getroffen hebt daar.
Maggie
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
apart, aangezien zelfs mijn "vaste" belgische DA voor 3 jaar aftekend bij rabies 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee hoor, als achter/onder de enting staat wanneer deze weer herhaald moet worden is de 3-jaarsenting gewoon geldig! Moet je natuurlijk WEL een merk/soort hebben laten enten wat 3 jaar geldig is!lianne05 schreef:volgens mij is het zo dat je in belgië elk jaar rabies moet inenten ook al is de enting 3 jr geldig, in andere landen hoeft dat niet maar in belgië dus wel...
Suzanne
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ik heb Nawosh een tijd terug in Genk geshowd en daar werd de 3 jaars enting gewoon geaccepteerd.
Het entboekje is zorgvuldig nagekeken maar ze hadden geen commentaar.
Het entboekje is zorgvuldig nagekeken maar ze hadden geen commentaar.
Groetjes, Marjan
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Alles staat er keurig in. We gaan deze week weer naar Engeland, dus dan zorg je er wel voor dat het wel in orde is.Suzanne123 schreef:Nee hoor, als achter/onder de enting staat wanneer deze weer herhaald moet worden is de 3-jaarsenting gewoon geldig! Moet je natuurlijk WEL een merk/soort hebben laten enten wat 3 jaar geldig is!lianne05 schreef:volgens mij is het zo dat je in belgië elk jaar rabies moet inenten ook al is de enting 3 jr geldig, in andere landen hoeft dat niet maar in belgië dus wel...
Suzanne
Maar ik weet nu wel genoeg, volgende x maak ik me er niet meer zorgen om.
Bedankt voor de antwoorden.
Maggie
-
lianne05
- Zeer actief
Dan had ik dus ongelijk...sorry!
Ik meen het wel echt ergens gelezen te hebben...misschien was dat bericht oud ofzo! i Don't know!
Ik meen het wel echt ergens gelezen te hebben...misschien was dat bericht oud ofzo! i Don't know!
Groetjes Lianne
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Je had ook gelijk kunnen hebben. Ik begon ook te twijfelen vandaar m'n vraag.lianne05 schreef:Dan had ik dus ongelijk...sorry!![]()
Gr
Maggie