Frenk schreef:Muk schreef:Bevelen geef ik niet aan andermans honden. Alleen honden die zo op mijn schoot springen (anders dan mijn eigen hond), die wil ik wel van mijn schoot af en daar zeg ik dan wat van tegen de hond (iets in de trant van "NEE").
Nu je dat zegt.. Als ik in het bos besprongen word door een vreemde hond (of bij iemand thuis, hoewel dat me nog nooit gebeurd is) , dan zeg ik ook "nee" of "laag" of iets van dien aard. Als de andere baas dat vervelend vindt, dan moet 'ie maar zorgen dat ik niet besprongen kan worden.

Bespringen, als het echt heel wild is, zou ik ook niet bijzonder leuk vinden (voornamelijk bij echt hele grote honden overigens), en dan verwacht ik inderdaad ook ingrijpen van de baas

. Beetje tegen me op gaan staan even kort heb ik weinig moeite mee eigenlijk, net zoals beetje rustig op schoot springen.
Ik moet zeggen dat als iemand hier op visite komt (dus niet als Nuon man ofzo

), en Saar komt heel rustig even op schoot, en iemand roept meteen NEE, dat ik dat eigenlijk helemaal niet zo leuk zou vinden. Als je het niet wil kan je het tegen mij zeggen als je dat hondje aan ziet komen hobbelen, en dan zorg ik wel dat ze ophoepelt. Je mag haar wat mij betreft ook zelf net zo rustig van je schoot afzetten als ze erop kwam. Maar meteen NEE gaan roepen vind ik wat overdreven dan eigenlijk. Ze is geen piranha ofzo

Maar goed, dat kan er ook aan liggen dat ik, van iemand die zelf ook een hond/honden heeft, sowieso helemaal niet zou verwachten dat er meteen NEE geroepen gaat worden als een Saartje even op schoot komt schuivelen

Kijk, een Vera die via de rugleuning van de bank over je nek heen op schoot komt zetten is wat anders

Maar dan heb ik zelf ook allang ingegrepen