Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas in huis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: De baas in huis

Ongelezen bericht door Frenk »

Muk schreef:Bevelen geef ik niet aan andermans honden. Alleen honden die zo op mijn schoot springen (anders dan mijn eigen hond), die wil ik wel van mijn schoot af en daar zeg ik dan wat van tegen de hond (iets in de trant van "NEE").
Nu je dat zegt.. Als ik in het bos besprongen word door een vreemde hond (of bij iemand thuis, hoewel dat me nog nooit gebeurd is) , dan zeg ik ook "nee" of "laag" of iets van dien aard. Als de andere baas dat vervelend vindt, dan moet 'ie maar zorgen dat ik niet besprongen kan worden. :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Hier slaan ze nooit aan, meestal is Freek in huis, Baco komt even kijken wie er is, en al naar gelang of hij het wat vind, gaat hij in huis liggen of weer naar buiten.

Vind hij het wel gezellig kan je ook rustig over hem heen stappen om bv naar de wc te gaan, en als hij verder weg gaat liggen, mag je niet naar hem toe van mij, hij zal niet meteen wat doen maar dat hij verder gaat liggen betekent, ik hou het in de gaten maar laat mij met rust, zoiets. :ok:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Als Bloem ( Ed Kroket) met zijn dikke reet tegen de wc-deur aan ligt te ronken dan doe ik wel een plas in de tuin.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Bij ons thuis kun je gewoon overal lopen, maar omdat Nell gewoon irritant gedrag vertoont door aandacht te willen gooi ik haar wel eens naar buiten of even haar bench in.

Bij mijn ouders thuis kon iedereen gewoon staan en gaan waar ze wilden, die hadden aan 1 vinger genoeg om te weten dat het goed was. Tenzij je jenever op had, dat was gevaarlijk :19: Maar dan gooide die ouwe de hond altijd wel even naar buiten voor het geval de hond de vinger even niet zag en onverhoopt (eens moet de eerste keer zijn) bananen in zijn oren zou hebben. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
Muk schreef:Bevelen geef ik niet aan andermans honden. Alleen honden die zo op mijn schoot springen (anders dan mijn eigen hond), die wil ik wel van mijn schoot af en daar zeg ik dan wat van tegen de hond (iets in de trant van "NEE").
Nu je dat zegt.. Als ik in het bos besprongen word door een vreemde hond (of bij iemand thuis, hoewel dat me nog nooit gebeurd is) , dan zeg ik ook "nee" of "laag" of iets van dien aard. Als de andere baas dat vervelend vindt, dan moet 'ie maar zorgen dat ik niet besprongen kan worden. :mrgreen:
Bespringen, als het echt heel wild is, zou ik ook niet bijzonder leuk vinden (voornamelijk bij echt hele grote honden overigens), en dan verwacht ik inderdaad ook ingrijpen van de baas :wink: . Beetje tegen me op gaan staan even kort heb ik weinig moeite mee eigenlijk, net zoals beetje rustig op schoot springen.
Ik moet zeggen dat als iemand hier op visite komt (dus niet als Nuon man ofzo :mrgreen: ), en Saar komt heel rustig even op schoot, en iemand roept meteen NEE, dat ik dat eigenlijk helemaal niet zo leuk zou vinden. Als je het niet wil kan je het tegen mij zeggen als je dat hondje aan ziet komen hobbelen, en dan zorg ik wel dat ze ophoepelt. Je mag haar wat mij betreft ook zelf net zo rustig van je schoot afzetten als ze erop kwam. Maar meteen NEE gaan roepen vind ik wat overdreven dan eigenlijk. Ze is geen piranha ofzo :19: :mrgreen:
Maar goed, dat kan er ook aan liggen dat ik, van iemand die zelf ook een hond/honden heeft, sowieso helemaal niet zou verwachten dat er meteen NEE geroepen gaat worden als een Saartje even op schoot komt schuivelen :wink: Kijk, een Vera die via de rugleuning van de bank over je nek heen op schoot komt zetten is wat anders :mrgreen: Maar dan heb ik zelf ook allang ingegrepen :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Maar meteen NEE gaan roepen vind ik wat overdreven dan eigenlijk. Ze is geen piranha ofzo :19: :mrgreen:
Dat zou ik ook heel gek vinden, maar een Frenk die met vier poten tegelijk de lucht in springt om achter je op de leuning van de bank te landen en dan je gezicht (of erger je oren :N: ) te wassen, die mag je van mij wel heel resoluut wegsturen :F: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Maar meteen NEE gaan roepen vind ik wat overdreven dan eigenlijk. Ze is geen piranha ofzo :19: :mrgreen:
Dat zou ik ook heel gek vinden, maar een Frenk die met vier poten tegelijk de lucht in springt om achter je op de leuning van de bank te landen en dan je gezicht (of erger je oren :N: ) te wassen, die mag je van mij wel heel resoluut wegsturen :F: :smile:
Ja haha, een Vera die zo doet ook dus :mrgreen: Maar, zoals ik al zei :F: , die kans krijgt ze al helemaal niet van mij. Hoogstens soms bij mijn vader die dat heel erg leuk vindt, dan mag Vera ook eens helemaal uit haar dak gaan :mrgreen: , maar bij verdere visite absoluut niet (en dat verschil weet ze ook prima hoor :wink: ).
Maar een Saartje die bijna geruisloos op je schoot komt geschoven, daar kan je zelf ook beschaafder tegen doen dan meteen NEE te gaan roepen :pffff: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Maar een Saartje die bijna geruisloos op je schoot komt geschoven, daar kan je zelf ook beschaafder tegen doen dan meteen NEE te gaan roepen :pffff: :mrgreen: :wink:
Heel zeker :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Maar als bezoeker een grote bek tegen de bewoners van het huis is niet aan de orde.
Dus als ik ergens (niet bij jullie, maar als voorbeeld) ondersteboven gesprongen wordt door de hond des huizes en ik zeg "nee", dan heb ik een grote bek?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Van mij mag iedereen nee zeggen als mijn honden iets doen wat jij niet leuk vind. Als Saar tegen je aan gaat zitten en je hebt je nette kleren aan, dan mag je rustig nee zeggen. Ook wegduwen.
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Hier wordt trouwens nooit iemand aangerand door een hond want dat sta ik zelf al niet toe.
Maar bazen die het daar dus minder nauw meenemen hebben dikke pech, want ik laat me echt niet ondersteboven springen zonder er toch echt dan zelf tegen op te treden. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:Van mij mag iedereen nee zeggen als mijn honden iets doen wat jij niet leuk vind. Als Saar tegen je aan gaat zitten en je hebt je nette kleren aan, dan mag je rustig nee zeggen. Ook wegduwen.
Dat mag bij Frenk ook. Mits iemand het op een beetje normale toon en manier doet en niet Frenk door de kamer katapulteert. :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:Hier wordt trouwens nooit iemand aangerand door een hond want dat sta ik zelf al niet toe.
Maar bazen die het daar dus minder nauw meenemen hebben dikke pech, want ik laat me echt niet ondersteboven springen zonder er toch echt dan zelf tegen op te treden. :wink:
Is goed. Ik haal je jas vast even.
Het kon bij jullie toch niet gebeuren, zei je net? :scratch:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Frenk schreef:
Marion. schreef:Van mij mag iedereen nee zeggen als mijn honden iets doen wat jij niet leuk vind. Als Saar tegen je aan gaat zitten en je hebt je nette kleren aan, dan mag je rustig nee zeggen. Ook wegduwen.
Dat mag bij Frenk ook. Mits iemand het op een beetje normale toon en manier doet en niet Frenk door de kamer katapulteert. :mrgreen:
Dat zal bij Saar niet snel gebeuren :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Martijn schreef: Hier wordt trouwens nooit iemand aangerand door een hond want dat sta ik zelf al niet toe.
En daar zit het 'm natuurlijk ook wel in. Als ik ergens binnenkom en een hond blijft zodanig tegen me opspringen zodat ik bijna omkletter, dan zou ik zomaar in reflex wel iets van een brul kunnen geven van "hoooooo" of zoiets :mrgreen: Alleen mensen waar ik, uit vrije keuze :F: , op bezoek ga zorgen zelf allang dat zoiets niet gaat gebeuren. En dan vind ik een hupsende of springende hond verder helemaal niet erg, met een baas erachter die ervoor zorgt dat het niet helemaal doordraait. Als Vera iemand net zo hard de deur weer uit zou stuiteren zou ik me rot schamen, en helemaal niet meer nadenken over of diegene nou NEE ofzo geroepen heeft tijdens zijn val of niet :mrgreen: Alleen het zal nooit gebeuren dat een hond van mij bezoek omver stuitert, dus zit je al niet meer met dat 'corrigeer-probleem'.

Een normale nee ofzo vind ik verder trouwens ook wel prima, maar echt flink NEE roepen naar een hondje als Saar zou ik gewoon wel vervelend vinden. Omdat dat eigenlijk ook totaal onnodig is (ook alweer omdat ik heus zelf wel oplet, en bij bezoek wat duidelijk niet heel erg gecharmeerd is van honden komt ze niet eens in de buurt van de bank).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Iedereen die hier te gast is (of waar wij op bezoek gaan) mag, mits op een normale manier, dingen van Frenk vragen of hem corrigeren. Zelfs door hem even recht op z'n poten te zetten, als dat nodig is. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er dus echt erg verbaasd over ben dat dat bij sommige mensen zo gevoelig blijkt te liggen :19:

Het lijkt me vanzelf spreken dat je geen "NEE! :mep: " gaat brullen als ware je Schwarzkopf himself, maar een gewone rustige 'laag' of 'doe maar niet' en een hond op de grond zetten als er tegen je op wordt gesprongen vind ik echt volstrekt normaal. Ook in het bos.

Als jij dat niet wilt als baas, dan is het aan jou om dat soort situaties te voorkomen, niet om mij uit te kafferen of te verwensen. Dat zou echt de omgekeerde wereld zijn. :19: :D
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die "schijt aan jou. Ik doe waar ik zin in heb houding" niet zo'n hele fijne kwaliteit in een bezoeker vindt. :wink:
Maar dat is de houding niet. De houding is: "blijkbaar maakt het jou niet uit, dus handel ik de situatie zelf af".
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Het lijkt me vanzelf spreken dat je geen "NEE! :mep: " gaat brullen als ware je Schwarzkopf himself, maar een gewone rustige 'laag' of 'doe maar niet' en een hond op de grond zetten als er tegen je op wordt gesprongen vind ik echt volstrekt normaal. Ook in het bos.
Er zijn zelfs, vreemde!, mensen in het bos die al LAAG beginnen te roepen als Vera alleen maar ergens in hun buurt rondhobbelt :denken: Alleen Vera springt allang niet meer bij vreemden, en het commando "laag" kent ze ook niet, dus tja :19: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Die verbazing is wederzijds, hoor. Ik vind het fenomeen waarbij het bezoek de honden gaat zitten opvoeden heel erg vreemd.
En nog maar weer een keer, mijn honden reageren daar helemaal niet positief op. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken.
Het is geen opvoeden :19: , het is aangeven dat je iets niet wilt. En dat is alleen maar nodig als de baas dat niet doet. :19:
Het is hetzelfde als met kinderen. Als een kind met z'n winkelwagentje tegen je enkels aanrijdt en de ouders grijpen zelf niet in, dan zeg ik er toch echt wat van. Moet je dan alles over je kant laten gaan omdat die ouders niks zeggen? Als die ouders zelf al ingrijpen, dan zeg ik niks. Dat hoeft dan inderdaad niet. Maar ik geloof toch ook niet dat jij maar je mond blijft houden in dergelijke situaties :19:
Ik herinner ze er vriendelijk doch dringend aan dat het mijn huis is en dat ik dus bepaal welke kant van de wereld de bovenkant is.
Tsja, dat vind ik dan weer een minder prettige houding :wink: Bij mij gedraag ik me gastvrij en dat betekent dat als mijn gast niet in z'n gezicht gelikt wil worden door Frenk, terwijl ik dat best prima vind zelf, dat de wens van mijn gast toch echt voorrang heeft :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Er zijn zelfs, vreemde!, mensen in het bos die al LAAG beginnen te roepen als Vera alleen maar ergens in hun buurt rondhobbelt :denken: Alleen Vera springt allang niet meer bij vreemden, en het commando "laag" kent ze ook niet, dus tja :19: :mrgreen:
Die mensen zijn of echt :piew: of die zijn al een paar keer ondersteboven gebuffeld door enthousiaste honden :mrgreen:
Tsja, ik kom ze ook wel eens tegen en Frenk reageert er helemaal niet op eerlijk gezegd. Die heeft volgens mij niet eens door dat het tegen hem gericht is :smile:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Bezoek mag hier de honden niet op stang jagen. Punt.
En daar ga je dus fout, want het is geen op stang jagen :wink: Dat is een verdraaiing van de situatie zoals ik hem heb geschetst. :ok:
Einde discussie.
Je bent baas over je eigen reacties, Martijn :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Er zijn zelfs, vreemde!, mensen in het bos die al LAAG beginnen te roepen als Vera alleen maar ergens in hun buurt rondhobbelt :denken: Alleen Vera springt allang niet meer bij vreemden, en het commando "laag" kent ze ook niet, dus tja :19: :mrgreen:
Die mensen zijn of echt :piew: of die zijn al een paar keer ondersteboven gebuffeld door enthousiaste honden :mrgreen:
Tsja, ik kom ze ook wel eens tegen en Frenk reageert er helemaal niet op eerlijk gezegd. Die heeft volgens mij niet eens door dat het tegen hem gericht is :smile:
Ik denk het eerste :mrgreen: Ik snap het ook wel hoor, heb er verder ook geen last van. Alleen het staat toch wat knullig naar een hond die niet eens voor je staat :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Hier idem, en al helemaal als je zwarte kleren aan hebt :smile: anders kun je je binnen no time omkleden :wink:

Wat een gezwets dat je als "bezoeker" zijnde een hond die in je nek zit te hijgen of je zwarte kleren even gauw wit maakt niet zou mogen wegduwen of nee tegen zou mogen zeggen zeg.

Ik moet er voor zorgen dat dat niet gebeurt maar ja, hier heb ik er 1 die te enthousiast is en je ongetwijfeld wil begroeten, dan kan ik haar wel weghalen maar sneller gaat dat als de persoon in kwestie haar gewoon wegduwd of nee zegt :19:

Het gaat hier niet om specifiek proffesioneel "getrainde" honden die je door jouw "nee" in verwarring zou kunnen brengen :denken:

Kan me echt wel voorstellen dat als je dergelijke honden hebt niet blij bent met "commando's" van andere, maar waar hebben we het nu over zeg, over het wegduwen van de hond als je daar niet van gediend bent of nee zeggen als ze je wil bespringen. Big deal :sst:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Martijn schreef:
Maar als bezoeker een grote bek tegen de bewoners van het huis is niet aan de orde.
Maar wat is een grote bek? heb ik een grote bek als jouw hond mij wil bespringen en ik zeg tegen hem nee, niet doen. ?

Jij moet er maar voor zorgen dat als ik daar niet van gediend ben de hond mij niet "kan" bespringen, kan je dat niet, of laat je dat na zie ik er echt geen grote bek in als ik tegen jouw hond "nee niet doen" zeg. Of zeg "nee, kom op de grondje" :wink:
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Na de zoveelste overdreven complex gemaakte discussie
Voor mij was de discussie niet overdreven complex, behalve dan dat jij blijkbaar op een heel andere lijn zit en hele andere dingen ziet :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

@Jip,
Ik snap niet zo goed waarom mensen een hond een zetje zouden moeten geven als deze in de deuropening ligt. Daar kun je toch gewoon overheen stappen.???

Als ik iemand binnen laat ga je diegene toch altijd al voor :denken: bij het voorgaan neem je de hond uit de opening toch al mee naar binnen. Is dat niet het geval en ligt de hond in de deuropening zie ik zelf geen reden om de hond een zetje te geven, ik zou er gewoon overheen stappen, laat die hond maar lekker liggen.

Anders vind ik dat als ik bij jou op visite ben en de hond springt op mijn schoot terwijl ik daar niet van gediend ben. Moet ik dan eerst terwijl jij met koffie bezig ben jou gaan roepen om toestemming te vragen of ik de hond aub van mijn schoot af mag halen :wink: of tegen hem of haar mag “nee dat mag niet” mag zeggen :wink:

Echt niet. Jij zult ongetwijfeld weten dat je hond dermate spontaan is dat hij of zij dat doet, en zult er dan voor moeten zorgen dat ze dat niet doet, en als ze het dan wel doet als jij het niet erg vind, moet je het ook niet erg vinden als mensen de honden dan een zetje van hun schoot af geven, of tegen ze zeggen dat het niet mag en ze op de grond moeten.

Kort gezegd vind ik gewoon dat jij (in het algemeen genomen dan he) als eigenaar er voor moet zorgen dat je honden andere niet “lastig” vallen omdat je niet altijd weet of ze daar van gediend zijn. Juist ook om datgene wat je zelf al zegt, je weet niet altijd of honden hetzelfde zijn en hetzelfde reageren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jip schreef:Klopt de eigenaar kent zijn
hond het beste en moet ervoor zorgen dat dit soort dingen worden voorkomen maar......

Een hond blijft een hond .......mijn honden mogen niet op de bank en dus ook niet op schoot dus de kans dat dit gebeurt als jij bv bij mij binnen zit is al heel klein maar toch altijd aanwezig want misschien heb jij wel net een lekker worstje gegeten en wil mijn hond even aan jouw mond ruiken.... :engel: en dan moet je maar blij zijn dat ik nog met de koffie bezig ben en dat je die niet al in je handen hebt.... :D

Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet vnzelfsprekend is dat jij of iemand die hier op bezoek is mijn honden corrigeert.....mijn honden pikken dat misschien wel niet van jou......dat weet jij niet en over een hond heen stappen in een deuropening kan heel bedreigend zijn voor een hond.........

Verder verbaas ik me vooral over de verbazing van Frenk dat ze dit de normaalste zaak van de wereld vind......

Ik vind dat het eerlijk gezegd nogal respectloos naar en hond toe om maar te verwachten dat hij naar iedereen luistert omdat het maar een hond is...? omdat het maar een hond is moet hij maar opzij in zijn eigen huis voor een vreemde omdat het maar een hond is moet hij maar van schoot afgeduwd worden door een vreemde?Een hond moet wel luisteren daar ben ik het mee eens maar wat mij betreft alleen maar naar zijn baas....
Ja.
Ik hoef niet te accepteren dat een hond bij mij op schoot kruipt als ik ergens op bezoek ben.

Nou zou ik dat helemaal geen probleem vinden als een hond dat zou doen :D
Maar als ik dat niet wil, heb ik het recht om hem van me af te duwen.
Het is aan de eigenaar om er voor te zorgen dat het niet gebeurt.

Als een hond zoiets niet pikt (een correctie kan je het niet noemen) dan moet de eigenaar er voor zorgen dat hij de hond onder controle/bij zich houdt.
Als de eigenaar dat niet wil kan hij dat van tevoren zeggen, dan heb ik nog de keuze om op bezoek te komen of niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ja.
Ik hoef niet te accepteren dat een hond bij mij op schoot kruipt als ik ergens op bezoek ben.

Nou zou ik dat helemaal geen probleem vinden als een hond dat zou doen :D
Maar als ik dat niet wil, heb ik het recht om hem van me af te duwen.
Het is aan de eigenaar om er voor te zorgen dat het niet gebeurt.

Als een hond zoiets niet pikt (een correctie kan je het niet noemen) dan moet de eigenaar er voor zorgen dat hij de hond onder controle/bij zich houdt.
Als de eigenaar dat niet wil kan hij dat van tevoren zeggen, dan heb ik nog de keuze om op bezoek te komen of niet.
Volgens mij gaat dat bijna altijd meer vanzelf dit soort interacties met bezoek en met de hond.
Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat bezoek boos werd over een eventuele hond op de bank, omdat ik zelf ook wel weet wie dat vervelend zou vinden en wie niet, en daar dus naar handel.
Weet ik het niet vantevoren dan zie je het vaak al aan de manier van de kamer binnen komen of die persoon het gezellig vindt als Saar even op schoot schuift, of Vera even tegen je aan komt hangen (of in je nek komt liggen; mijn vader dus :mrgreen: ), of niet. En daar pas ik dan mijn manier van doen met de honden op aan.

Het is, hier tenminste, altijd veel simpeler dan we (inclusief mijzelf :mrgreen: ) het in deze discussie voor laten komen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:Volgens mij gaat dat bijna altijd meer vanzelf dit soort interacties met bezoek en met de hond.
Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat bezoek boos werd over een eventuele hond op de bank, omdat ik zelf ook wel weet wie dat vervelend zou vinden en wie niet, en daar dus naar handel.
Weet ik het niet vantevoren dan zie je het vaak al aan de manier van de kamer binnen komen of die persoon het gezellig vindt als Saar even op schoot schuift, of Vera even tegen je aan komt hangen (of in je nek komt liggen; mijn vader dus :mrgreen: ), of niet. En daar pas ik dan mijn manier van doen met de honden op aan.

Het is, hier tenminste, altijd veel simpeler dan we (inclusief mijzelf :mrgreen: ) het in deze discussie voor laten komen.
Ik had eigenlijk een beetje dezelfde gedachte inmiddels, alleen heb ik een keer meegemaakt dat ik op een verjaarsvisite op de grond kon gaan zitten omdat er een levensgrote hond op de bank lag, die de eigenaar er niet afkreeg.
Had eerlijk gezegd zelf ook niet direkt de neiging om die blikkerende tanden te trotseren dus vandaar de grond (zover mogelijk van hondlief af) aangezien er geen verdere stoelen beschikbaar waren :?

Wil niet zeggen dat ik dit een normale situatie vind hoor, maar soms kan je toch wel eens versteld staan over hoeveel honden in de melk te brokkelen hebben bij sommige eigenaren :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Het is, hier tenminste, altijd veel simpeler dan we (inclusief mijzelf :mrgreen: ) het in deze discussie voor laten komen.
Dat is het ook hoor :wink:
Maar als iemand schrijft dat het respectloos naar de hond is als ik hem van mijn schoot af zou duwen als ik hem daar niet wil hebben zijn de rapen wel gaar :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”