Reageer inhoudelijk of reageer niet (hoewel dat geen optie lijkt voor jesmoekie schreef::sst:Frenk schreef:Minste of geringste onraad. Dat blijkt toch uit de voorbeelden die volgen? Of kun je niet begrijpend lezen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De baas in huis
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: De baas in huis

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Vroeg je dat nog zeer aan mijn neus ookFrenk schreef:Reageer inhoudelijk of reageer niet (hoewel dat geen optie lijkt voor jesmoekie schreef::sst:Frenk schreef:Minste of geringste onraad. Dat blijkt toch uit de voorbeelden die volgen? Of kun je niet begrijpend lezen?), maar doe niet zo kinderachtig.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
Smoekie, is het je nou duidelijk of nog steeds niet? Ik wil graag dingen toelichten of mezelf verbeteren, maar dan moet je niet zo triest doen.smoekie schreef:Vroeg je dat nog zeer aan mijn neus ookFrenk schreef:Reageer inhoudelijk of reageer niet (hoewel dat geen optie lijkt voor jesmoekie schreef::sst:), maar doe niet zo kinderachtig.

- smoekie
- Zeer actief
Joh maak je niet zo druk, zoals ik je las, was het net of je het over Nell had niks meer niks minder :sst:Frenk schreef: Smoekie, is het je nou duidelijk of nog steeds niet? Ik wil graag dingen toelichten of mezelf verbeteren, maar dan moet je niet zo triest doen.
Mijn nell is een blafkees, en jouw Frenk een waakhond. Prima toch
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
Tot dit topic had ik zeker weten gewoon doorgewandeld in de volstrekte overtuiging dat het wel los zou lopen. Maar dat zou jij niet hebben laten gebeuren, dusInge O schreef:frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
Nu zal ik er eens op letten hoe vaak honden er niet bij willen zijn of mogen zijn als ik ergens op visite kom. Ik ben benieuwd. Ik heb echt nog nooit ergens niet zelfstandig naar de wc kunnen gaan

- Frenk
- Zeer actief
Nee, Frenk is geen waakhonf, Frenk is waaks. Dat verschil heb ik al eerder genuanceerd. En Frenk is dus geen 'blafkees' want hij slaat alleen aan bij onraad. Maar daar zit hij dus wel bovenop. Het is dus niet zodat hij pas blaft als er hier iemand daadwerkelijk binnen probeert te komen, maar ook als er mensen aan hun fiets staan te morrelen (en het slot niet open krijgen ofzo) of als dronken mensen lopen te lallen. Maar als de honden van de buren blaffen, dan blaft hij niet mee. Dus hij is echt niet "blafferig".smoekie schreef:Mijn nell is een blafkees, en jouw Frenk een waakhond. Prima toch
Laatst gewijzigd door Frenk op 25 jul 2009 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

- smoekie
- Zeer actief
ok geen waakhonf maar waaks,ook prima.Frenk schreef:Nee, Frenk is geen waakhonf, Frenk is waaks. Dat verschil heb ik al eerder genuanceerd.smoekie schreef:Mijn nell is een blafkees, en jouw Frenk een waakhond. Prima toch
-
blondie
- Zeer actief
Hier ben ik het mee eens.. en ik kan in mijn kleine huisje ook gewoon visite ontvangen of de nuon man of een verzekeringsagent.. vraag wel altijd of ze angst hebben voor honden of niet... zo ja.. dan houd ik ze even apart zo nee dan kijk ik de reactie van de honden even aan.. Finn kan nog weleens gaan aftasten.. op een manier van.. en wie ben jij ..renee-uk schreef:Dat moet ook niet, die baas moet zorgen dat zo'n hond en z'n visite niet in die situatie raken.Frenk schreef: Edit: toevoeging: ik vind een hond die gaat grommen tegen mensen er langs willen terwijl de baas erbij zit (en die de hond dus niet apart heeft gezet) trouwens wel onprettig. En ik vind dus niet, wat ook ergens in dit topic voorbij kwam, dat mijn hond boven andere mensen staat.
En mijn honden staan zeker niet boven de mensen, dan zouden zij uitmaken of ik al dan niet visite kreeg..... echt niet hoor dat bepaal ik nog altijd zelf!
Maar ik hou wel rekening met de aard van mijn honden (en dus ook met het plezier van mijn visite) en zal niet iets van ze vragen dat ze gewoon vanuit hun karakter niet op kunnen brengen.
In huis liggen ze niet in de weg.. op visite ook niet, daar zorg ik wel voor.. gaan mensen inene erg vrijpostig doen dan let ik ook even op.. Finn kan daar toch wat op reageren.. hij zoekt de mensen zelf nl niet op .. hij kan wel laten merken dat hij het met sommige vrijpostigheden niet zo eens is.. niet door te bijten.. maar wat te brommen en weg te draaien.. als het de mensen dan niet duidelijk is. dan zeg ik tegen de mensen van laat hem nu maar met rust..hij houdt niet zo van drukte.. meneer komt lekker bij me liggen en klaar..
En waaks zijn is niet alleen blaffen.. Finn was altijd zeer allert en blafte nauwelijks.. voor die stille moet je juist een beetje uitkijken denk ik altijd maar... die stond als hij wat anders dan anders hoorde op.. en ging kijken... en hield de persoon buiten nauwlettend in de gaten... oren gespitst... geen blaf.. als hij het niet vertrouwde dan kwam er een diepe grom uit zijn keel.. als je dat dan als inbreker die niet hoort dat er een hond is die aanslaat en de hond inene voor je neus staat ben je denk niet blij
Ik vind waaks een hond die allert is bij afwijkende zaken.. daar allert op reageert.. een persoon aftast.. dat zie ik Bluf en Finn ook doen bij vreemden.. er wordt altijd even `gecheckt`wat voor vlees er in de kuip is.. en de reactie op de ene persoon of de ander is echt merkwaardig soms...
Eerder zei Nana ook dat ze zonder pardon honden opzij schuift.. denk dat je dat hier ook zo kunt doen omdat jij bekend bent met honden, je geen angst hebt en hopelijk ook geen kwaad in de zin-- dus waarom zouden ze dan niet opzij gaan als je er langs wilt..
Mensen die gaan wijfelen.. bijvoorbeeld mijn moeder.. ja... dan krijg je de meest koddige taferelen...
-
Muk
Ik heet wel geen Frenk, maar ik zou er (tenminste bij bekende visite dan) overheen stappen. Bij mensen waar ik nog nooit eerder ben geweest zou ik (hangt van het ras en de hond af) er ook overheen stappen. En anders laat ik het de eigenaar opknappen. De hond van jou ziet er voor mij niet onvriendelijk uit (maar ja, de naam Attack heeft deze hond ook niet voor niets), dus ik denk dat ik er overheen zou stappen. Dit doe ik, omdat ik ervan uitga dat de hondeneigenaar zelf dit soort situaties voorkomt of oplost als de hond minder goed met vreemden kan omgaan.Inge O schreef: frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
Commando's geven (om te voorkomen dat een hond op schoot springt) doe ik overigens alleen bij bekende honden + eigenaren.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Maar Frenk, kijk je dan helemaal niet naar wat een hond uitstraalt?Frenk schreef:Tot dit topic had ik zeker weten gewoon doorgewandeld in de volstrekte overtuiging dat het wel los zou lopen. Maar dat zou jij niet hebben laten gebeuren, dusInge O schreef:frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
Nu zal ik er eens op letten hoe vaak honden er niet bij willen zijn of mogen zijn als ik ergens op visite kom. Ik ben benieuwd. Ik heb echt nog nooit ergens niet zelfstandig naar de wc kunnen gaanMaar misschien zaten de honden daar dan wel buiten of in een andere kamer
![]()
Dat kan ik me zo slecht voorstellen namelijk, juist van iemand die toch behoorlijk bekend is met honden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Blijf het een prachtfoto vinden! Arrogante kop!Frenk schreef:Tot dit topic had ik zeker weten gewoon doorgewandeld in de volstrekte overtuiging dat het wel los zou lopen. Maar dat zou jij niet hebben laten gebeuren, dusInge O schreef:frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
Nu zal ik er eens op letten hoe vaak honden er niet bij willen zijn of mogen zijn als ik ergens op visite kom. Ik ben benieuwd. Ik heb echt nog nooit ergens niet zelfstandig naar de wc kunnen gaanMaar misschien zaten de honden daar dan wel buiten of in een andere kamer
![]()
En een tante van mij werd eens alleen gelaten toen eigenaren een kamer verlieten... weet niet wat voor herders het waren.. volgens mij hollanders.. maar ze wilde een krantje van tafel pakken.. en de honden kwamen overeind en stonden haar een partij aan te grommen... dus is ze maar weer braaf met de handen over elkaar gaan zitten
En ook met diezelfde honden... kon ze de wc niet uit... omdat ze voor de wc deur lagen te wachten...
Dat vind ik dus niet kunnen... dan moet je zorgen dat de honden lekker opgeborgen zijn.. weg van de visite bedoel ik dan
- renee-uk
- Zeer actief
Ik zie iets heel anders in die hondMuk schreef:Ik heet wel geen Frenk, maar ik zou er (tenminste bij bekende visite dan) overheen stappen. Bij mensen waar ik nog nooit eerder ben geweest zou ik (hangt van het ras en de hond af) er ook overheen stappen. En anders laat ik het de eigenaar opknappen. De hond van jou ziet er voor mij niet onvriendelijk uit (maar ja, de naam Attack heeft deze hond ook niet voor niets), dus ik denk dat ik er overheen zou stappen. Dit doe ik, omdat ik ervan uitga dat de hondeneigenaar zelf dit soort situaties voorkomt of oplost als de hond minder goed met vreemden kan omgaan.Inge O schreef: frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
Commando's geven (om te voorkomen dat een hond op schoot springt) doe ik overigens alleen bij bekende honden + eigenaren.
Ik zie er een hond liggen die zich neerlegt bij het feit dat het vrouwtje nou eenmaal die vreemde mensen in huis wil halen maar die aan alle kanten uitstraalt dat ze heel goed blijft opletten of alles wel goed gaat én dat die vreemden nog niet 1 mm in haar persoonlijke zone komen (of te dicht naar haar zin bij haar baas)
Er overheen stappen is dus wel het allerlaatste wat ik zou doen :N:
(Die ene reu van Mal heeft precies dezelfde blik in zn ogen trouwens)

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
Natuurlijk kijk ik daar wel naar, maar ik krijg (blijkbaar net zo min als Muk) niet het idee van een heel onvriendelijke hondrenee-uk schreef:Maar Frenk, kijk je dan helemaal niet naar wat een hond uitstraalt?Frenk schreef:Tot dit topic had ik zeker weten gewoon doorgewandeld in de volstrekte overtuiging dat het wel los zou lopen. Maar dat zou jij niet hebben laten gebeuren, dusInge O schreef:frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?
![]()
Dat kan ik me zo slecht voorstellen namelijk, juist van iemand die toch behoorlijk bekend is met honden

- renee-uk
- Zeer actief
ze is ook niet onvriendelijk, ze is gewoon niet gediend van enige inmenging in haar leven en dat van haar roedel.Frenk schreef:Natuurlijk kijk ik daar wel naar, maar ik krijg (blijkbaar net zo min als Muk) het idee van een heel onvriendelijke hondrenee-uk schreef:Maar Frenk, kijk je dan helemaal niet naar wat een hond uitstraalt?Frenk schreef: Tot dit topic had ik zeker weten gewoon doorgewandeld in de volstrekte overtuiging dat het wel los zou lopen. Maar dat zou jij niet hebben laten gebeuren, dus
![]()
Jeetje, ik heb zitten zoeken naar woorden en ik betwijfel of ik de goede gevonden heb, maar hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, maar ja, als dat je graadmeter is, dat een hond onvriendelijk moet ogen, om er voorzichtig mee te zijn.....Frenk schreef: Natuurlijk kijk ik daar wel naar, maar ik krijg (blijkbaar net zo min als Muk) niet het idee van een heel onvriendelijke hond
als een hond al grauwend ergens ligt, uh nee, dan blijf ik daar wel weg, maar een hond die zeer zelfverzekerd kijkt en volkomen op zijn/haar plek is? daar vraag ik een eigenaar toch ook echt wel even " ken dat? "
wij hadden een BM, voor ons erg lief, vreemd volk liet hij ook wel toe, heel rustig lag hij dan te kijken, tot dat je ver genoeg van het hek was ( dat dus omkeren niet meer mogelijk was) en dan was je voor hem ,uiteraard niet als wij er bij waren, maar er heeft wel eens iemand geprobeerd het terrein op te komen, terwijl we er niet waren, tja.. hij kon het na- vertellen, maar niet zonder kleerscheuren en stinkende broek :N: )
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hier word niet als een idioot geblaft als de bel gaat of als de postbode eraan komt, dat heb ik van het begin af aan in goede banen geleid.
De bel betekent: visite en dat is leuk en van de postbode's krijg je een aai over je bol en soms mag je de post aannemen en aan de baas geven.
Wij regelen wat in huis en buiten gebeurd.
Als Nilsson in zijn dolle enthousiasme bij iemand op schoot klimt dan haal ik hem eraf dat hoeft de visite niet te doen.
En komen er kinderen logeren dan hebben wij ogen voor en achter en laten hond en kind nooit alleen.
Nilsson is stapelgek met mijn neefjes en nichtje en de oudsten weten wat wel en niet mag maar ja.....het blijven kinderen dus gewoon nooit alleen met de hond laten.
Wij waren laatste een dag weg, Nilsson loopt dan los in de tuin, komen wij terug zien wij iemand in onze tuin aan het werk.
Wij vragen of hij zo binnen kon komen, zegt die man: ja hoor geen probleem ik moet alleen steeds zijn bal weggooien en dat is wel eens lastig
De bel betekent: visite en dat is leuk en van de postbode's krijg je een aai over je bol en soms mag je de post aannemen en aan de baas geven.
Wij regelen wat in huis en buiten gebeurd.
Als Nilsson in zijn dolle enthousiasme bij iemand op schoot klimt dan haal ik hem eraf dat hoeft de visite niet te doen.
En komen er kinderen logeren dan hebben wij ogen voor en achter en laten hond en kind nooit alleen.
Nilsson is stapelgek met mijn neefjes en nichtje en de oudsten weten wat wel en niet mag maar ja.....het blijven kinderen dus gewoon nooit alleen met de hond laten.
Wij waren laatste een dag weg, Nilsson loopt dan los in de tuin, komen wij terug zien wij iemand in onze tuin aan het werk.
Wij vragen of hij zo binnen kon komen, zegt die man: ja hoor geen probleem ik moet alleen steeds zijn bal weggooien en dat is wel eens lastig

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- renee-uk
- Zeer actief
yayyyyyyyyyyy heb ik eindelijk ook eens wat gewonnenInge O schreef: wat deze foto betreft mag renee door voor de koelkast.

-
Muk
Ik zie ook wel aan de hond dat die lang niet alles duldt en dat ik daar ter dege rekening mee moet houden. Maar nogmaals, als ik ergens kom, dan verwacht ik van de eigenaar dat die allang zijn / haar maatregelen heeft genomen om incidenten te voorkomen. Net zoals alle verstandige hondenbezitters maatregelen nemen om ellende te voorkomen. En als mensen dat niet doen, dan ga ik er vanuit dat de hond niets kwaad in de zin heeft of zal hebben. Tenminste zo gaat dat hier bij de hondenbezitters die ik ken en waar ik mee omga.renee-uk schreef:Muk schreef: Ik zie iets heel anders in die hond
Ik zie er een hond liggen die zich neerlegt bij het feit dat het vrouwtje nou eenmaal die vreemde mensen in huis wil halen maar die aan alle kanten uitstraalt dat ze heel goed blijft opletten of alles wel goed gaat én dat die vreemden nog niet 1 mm in haar persoonlijke zone komen (of te dicht naar haar zin bij haar baas)
Toevoeging: Misschien komt dat ook omdat de meeste hondeneigenaren waar ik mee omga hetzelfde soort " zwakke" honden hebben als ik. Mijn hond heb ik niet geselecteerd op het waaks zijn, al beschermt hij ons wel degelijk indien nodig. Alleen misschien op een andere manier dat een waakhond dat zal doen.
Laatst gewijzigd door Muk op 25 jul 2009 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inge O schreef:
frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
precies...hier zijn ze allemaal op dezelfde manier opgevoed, gesocialiseerd etc. Zelfs moeder een zoon heb ik hier lopen. Toch zul je (als ze dr zin in heeft) Xena weleens aan de kant kunnen zetten als vreemde... maar dat hoef je bij de mannen hier echt niet te proberen... en ja 1 van die mannen is Xena's zoon.renee-uk schreef:
Ik denk dat je hier voorbijgaat aan het feit dat er nou eenmaal honden zijn die het vanuit hun aard nooit de normaalste zaak van de wereld zullen vinden.
Dat heeft niks met waaks of niet waaks te maken, maar juist met de aard van het beesie
Ze zijn hier geen van allen allemansvriendjes.. zullen ze ook nooit worden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies en daarom liggen de mannen hier ook buiten en blijven buiten als er bezoek is... alleen als er mensen zijn zoals eerder genoemd dan mogen ze even kijken...MARC_S schreef:Nou precies. Als wij even bezoek van een wildvreemde krijgen gaat Eva in de bench. Je wil niet weten hoeveel mensen niet luisteren en toch iets met die hond gaan doen onder het mom van "ik kan goed met honden". Daar komt Inges verhaal weer over waakhonden. Niemand kan goed met een echte waakhond. Anders was het geen waakhond. Die wordt niet 123 vriendjes met elke bezoeker. Ze doet ze niks maar ze moeten ook geen geintjes uithalen als zit of poot en dan de poot pakken oid. Dat pikt ze niet. Dan voelt ze zich in haar integriteit aangetast en dat laat ze dan weten. Toch doen mensen dat gewoon ondanks dat ik zeg dat het niet mag.Tamara. schreef:Juist!renee-uk schreef:Ik denk alleen wel dat de bazen van dit soort honden zulke situaties zullen voorkomen;
Cleo mag wel bij iedereen maar niet op de bank. Laag zeg maar. Ze is super lief en doet nooit iets. Ze wil met iedereen vriendjes zijn maar heeft wel haar grenzen. En die liggen bij een vreemde eerst heel laag en naarmate iemand meer toelaat en slaafser overkomt door op haar dwingen om aaien in te gaan des te meer gaat Cleo op haar strepen staan. Dus na heel lang kroelen en aaien en op de bank laten en op je laten hangen gaat ze ineens brommen als jij er dan genoeg van hebt. Stelt niks voor maar mensen schrikken wel omdat ze dan dus al ongeveer op schoot zit.
Dus ze mag het niet. 4 pootjes op de grond en alles is prima. Dan krijgt ze geen opgelegde status van bezoek![]()
Dus inderdaad, je let daar gewoon op als baas. Bezoek mag best met Eva maar dan gaan we even samen wandelen en ballen. Dan is daarna meestal alles prima.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep Xito heeft dezelfde blik.. en die moet je ook niet even wegbonjouren als vreemde :N:renee-uk schreef:Ik zie iets heel anders in die hondMuk schreef:Ik heet wel geen Frenk, maar ik zou er (tenminste bij bekende visite dan) overheen stappen. Bij mensen waar ik nog nooit eerder ben geweest zou ik (hangt van het ras en de hond af) er ook overheen stappen. En anders laat ik het de eigenaar opknappen. De hond van jou ziet er voor mij niet onvriendelijk uit (maar ja, de naam Attack heeft deze hond ook niet voor niets), dus ik denk dat ik er overheen zou stappen. Dit doe ik, omdat ik ervan uitga dat de hondeneigenaar zelf dit soort situaties voorkomt of oplost als de hond minder goed met vreemden kan omgaan.Inge O schreef: frenk, stel, dit ligt in de deuropening waar jij langs moet, zeg jij dan even simpelweg 'uit de weg, jij', of laat je het toch liever door mij opknappen dat je erlangs kan?

- Frenk
- Zeer actief
Om verwarring te voorkomenInge O schreef:maar je gaat haar ook geen bevelen geven, daar zorg ik ook voor.
Tenminste, ik vind een "hophop" geen bevel

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
in het geval van Xito, helemaal juistrenee-uk schreef:
ze is ook niet onvriendelijk, ze is gewoon niet gediend van enige inmenging in haar leven en dat van haar roedel.
Jeetje, ik heb zitten zoeken naar woorden en ik betwijfel of ik de goede gevonden heb, maar hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen

- renee-uk
- Zeer actief
malinois schreef:in het geval van Xito, helemaal juistrenee-uk schreef:
ze is ook niet onvriendelijk, ze is gewoon niet gediend van enige inmenging in haar leven en dat van haar roedel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je dr aan 1 niet genoegrenee-uk schreef:malinois schreef:in het geval van Xito, helemaal juistrenee-uk schreef:
Jeetje, ik heb zitten zoeken naar woorden en ik betwijfel of ik de goede gevonden heb, maar hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggenmag ik alweer door voor die koelkast dan???

- renee-uk
- Zeer actief
Sterker nog..... het is zelfs een bestaand commando bij de duitse herder ringtrainingInge O schreef:sommige mensen slagen er in om ook zoiets als 'hophop' als een bevel te laten klinken, daar ben ik zeker van (en nee, ik bedoel niet dat jij er ook zo eentje bentFrenk schreef:Om verwarring te voorkomenInge O schreef:maar je gaat haar ook geen bevelen geven, daar zorg ik ook voor.Ik loop dus geen andere honden te commanderen en bevelen te geven
Tenminste, ik vind een "hophop" geen bevel![]()
).

- Frenk
- Zeer actief
Inge O schreef:sommige mensen slagen er in om ook zoiets als 'hophop' als een bevel te laten klinken, daar ben ik zeker van (en nee, ik bedoel niet dat jij er ook zo eentje bentFrenk schreef:Om verwarring te voorkomenInge O schreef:maar je gaat haar ook geen bevelen geven, daar zorg ik ook voor.Ik loop dus geen andere honden te commanderen en bevelen te geven
Tenminste, ik vind een "hophop" geen bevel![]()
).
Ik klets altijd tegen honden

- renee-uk
- Zeer actief
'hophop' is het commando om te gaan dravenInge O schreef:ahaha, wat danrenee-uk schreef:Sterker nog..... het is zelfs een bestaand commando bij de duitse herder ringtrainingInge O schreef: sommige mensen slagen er in om ook zoiets als 'hophop' als een bevel te laten klinken, daar ben ik zeker van (en nee, ik bedoel niet dat jij er ook zo eentje bent).
?

-
Muk
Dat ontken ik ook nergens.Inge O schreef: maar dat doen we toch ook, dat lees je hier toch overal? vandaar dat je niét over attack heen gaat stappen, daar zorg ik wel voor.
maar je gaat haar ook geen bevelen geven, daar zorg ik ook voor.
Bevelen geef ik niet aan andermans honden. Alleen honden die zo op mijn schoot springen (anders dan mijn eigen hond), die wil ik wel van mijn schoot af en daar zeg ik dan wat van tegen de hond (iets in de trant van "NEE").