Daarmee zeg ik alleen maar wat ik al vaker in dit topic heb gezegd: dat ik het me niet kan voorstellen. (en dat ging over de invloed van het meemaken van pup af aan).Inge O schreef:je uitspraak 'ik maak me sterk dat' laat me toch anders verstaan.Frenk schreef:Nee, ik zeg niet dat het niet klopt. Dat zijn jouw ervaringen en kennis. Ik zeg niets meer dan dat ik het anders (of niet) heb meegemaakt. Daar kan ik ook niets aan doenInge O schreef:ja, daar draait het bij jou nogal vaak op uit : wat wij zeggen klopt niet, want jij hebt het anders meegemaakt.
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De baas in huis
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: De baas in huis

- Moos
- Zeer actief
Vera gaat altijd mee plassen als we ergens op bezoek zijnrenee-uk schreef:ja precies, dat is ook wat ik vanaf het begin van dit topic al gezegd heb.
Als er iets geregeld moet worden wat mijn honden betreft doe ik dat, mijn huis is niet zo groot dat ik buiten bereik ben en mijn honden alleen laten met visite doe ik niet.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor

En dan loopt ze mee naar de wc, en gaat of mee naar binnen (ja ik weet het

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dan kan ik me voorstellen dat je je daar geen beeld van kunt vormen.Frenk schreef:In een deuropening of looppad? Nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt.renee-uk schreef:Maar heb je dan ook wel eens een hond meegemaakt die echt totaal niet reageert op een 'vreemde'?
Die dus in dit geval gewoon blijft liggen waar ie ligt zonder ook maar een enkele reactie te geven op wat willekeurig welke vreemde dan ook tegen hem zegt?
Maar je moet dan maar van me aannemen dat ze er zijn hoor!
daar heb ik het ook over dat de baas erbij is.Dat kan heel goed. Ik herken uiteraard wel dat de ene hond geen zin heeft in drukte en zich liever afzondert, terwijl de andere hond het liefste midden op de salontafel gaat staan zodat iedereen hem wel goed kan zien.Want dat jij zo'n houding niet verwacht wil natuurlijk niet zeggen dat het niet voorkomt.
Ik denk alleen wel dat de bazen van dit soort honden zulke situaties zullen voorkomen; zoals ik al eerder zei mijn honden zullen niet gauw in de weg liggen, dus hoeven ook niet aan de kant gebonjourd te worden en ik kan me zo voorstellen dat bazen van honden die hetzelfde gedrag vertonen er wel voor zorgen dat bezoek en hond(en) niet in zo'n situatie komen.En ik ken ook wel honden waar je niet zonder de baas naar binnen kan stappen (maar daar heb ik het dus ook niet over, he. Ik heb het over als de baas ook rondloopt).
Als die er niet is krijg je naturlijk een heel andere situatie.
Maar het afzonderen (of liever het zich niet willen mengen in de feestvreugde) is niet omdat die hond geen zin heeft in drukte, dat is omdat die hond helemaal niks heeft met vreemde mensen over de vloer.... en dat is nou net wat ik steeds bedoel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
Dat doe ik.renee-uk schreef:dan kan ik me voorstellen dat je je daar geen beeld van kunt vormen.Frenk schreef:In een deuropening of looppad? Nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Nee, dat is het niet. En geloof me ik ben opgegroeid met deze hond. Hij is dol op mensen, ook op nieuwe mensen, maar vindt het na de begroetingen meestal lekkerder om even op zijn kussen in de hal te gaan liggen. Maar hij is absoluut een mensen-hond.Maar het afzonderen (of liever het zich niet willen mengen in de feestvreugde) is niet omdat die hond geen zin heeft in drukte, dat is omdat die hond helemaal niks heeft met vreemde mensen over de vloer.... en dat is nou net wat ik steeds bedoel.
Laatst gewijzigd door Frenk op 25 jul 2009 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
zo doe ik het ook, leuk hèMoos schreef:Vera gaat altijd mee plassen als we ergens op bezoek zijnrenee-uk schreef:ja precies, dat is ook wat ik vanaf het begin van dit topic al gezegd heb.
Als er iets geregeld moet worden wat mijn honden betreft doe ik dat, mijn huis is niet zo groot dat ik buiten bereik ben en mijn honden alleen laten met visite doe ik niet.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoorIk hoef maar 1 stap weg te doen van de bank en ze staat naast me "wat je ook gaat doen, je laat me niet hier he??"
En dan loopt ze mee naar de wc, en gaat of mee naar binnen (ja ik weet het), of ze blijft voor de deur zitten tot ik weer eruit kom. Dat laatste is een hele praktische eigenschap als ik bijvoorbeeld bij een strandtent even ga plassen. Dan past Vera er niet bij in de wc, maar dan laat ik haar gewoon los voor de deur staan. Die verzet toch geen poot (en ik kan d'r dan zien door een kiertje van de deur
).

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Frenk
- Zeer actief
Als we ergens vreemd zijn, dan doet Frenk dat ook. Die wil (en mag :N:) meestal ook mee naar de WCMoos schreef:Vera gaat altijd mee plassen als we ergens op bezoek zijnIk hoef maar 1 stap weg te doen van de bank en ze staat naast me "wat je ook gaat doen, je laat me niet hier he??"
En dan loopt ze mee naar de wc, en gaat of mee naar binnen (ja ik weet het), of ze blijft voor de deur zitten tot ik weer eruit kom. Dat laatste is een hele praktische eigenschap als ik bijvoorbeeld bij een strandtent even ga plassen. Dan past Vera er niet bij in de wc, maar dan laat ik haar gewoon los voor de deur staan. Die verzet toch geen poot (en ik kan d'r dan zien door een kiertje van de deur
).

- Moos
- Zeer actief
Ik vind dat wel bijzonder vertederend inderdaadrenee-uk schreef: zo doe ik het ook, leuk hè

Dat Vera dan met een iets gespannen, maar niet nerveus, bekkie naar die deur blijft kijken van "mijn baas dus wel he?", vind ik erg schattig

- renee-uk
- Zeer actief
mooiFrenk schreef:Dat doe ik.renee-uk schreef:dan kan ik me voorstellen dat je je daar geen beeld van kunt vormen.Frenk schreef:In een deuropening of looppad? Nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik geloof je direktNee, dat is het niet. En geloof me ik ben opgegroeid met deze hond. Hij is dol op mensen, ook op nieuwe mensen, maar vindt het na de begroetingen meestal lekkerder om even op zijn kussen in de hal te gaan liggen. Maar hij is absoluut een mensen-hond.Maar het afzonderen (of liever het zich niet willen mengen in de feestvreugde) is niet omdat die hond geen zin heeft in drukte, dat is omdat die hond helemaal niks heeft met vreemde mensen over de vloer.... en dat is nou net wat ik steeds bedoel.

Maar nu ga je wel weer terug naar één speciale hond, ik had het nog over de honden-die-niet-reageren-op-vreemden-en-zich-dus-niet-in-de-feestvreugde-mengen in het algemeen.
* grrrrrrrrrr quotes

Laatst gewijzigd door renee-uk op 25 jul 2009 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Zoals ik Nell zie is ze waakzaam zodra ze zich heel anders gaat gedragen dan wanneer ze normaal gesproken "blaft" op dergelijke geluiden,mensen etc.(dat is dus voornamelijk in de nacht of in de ochtend als wij nog op bed liggen)Frenk schreef:Dat grommelen en binnensmondse bromblaffen dat kan Frenk ook heel goed.
Maar, wat is dan de definitie van waaks als het niet het aanslaan op onraad is?
We hebben wel eens met zijn allen "gekampeerd" beneden (vinden de kids leuk) en als ze dan wat hoort terwijl wij liggen te slapen zie je dat ze dan op haar hoede is als ze iets hoort wat haar niet aanstaat? ze komt dan haar bench uit, begin zachtjes te grommen, haar haren op haar rug komen overeind, ze houd alles vanaf 1 plek in de gaten, haar oren gaan dan omhoog alsof ze alles aandachtig aan het afluisteren is.
Wat is onraad? Frenk slaat overal op aan zoals Nell dat ook 9 van de 10x doet, maar of dat onraad is

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Frenk
- Zeer actief
Ah en ik over de honden die ik kenrenee-uk schreef:Maar nu ga je wel weer terug naar één speciale hond, ik had het nog over de honden-die-niet-reageren-op-vreemden-en-zich-dus-niet-in-de-feestvreugde-mengen in het algemeen.

Zo ontstaan verwarringen

Maar nee, die honden die jij noemt en beschrijft, die ken ik dus niet (ondanks dus de verscheidenheid aan rassen en karakters).

- renee-uk
- Zeer actief
Jantje net zo en ik vind het heerlijk moet ik zeggen.Moos schreef:Ik vind dat wel bijzonder vertederend inderdaadrenee-uk schreef: zo doe ik het ook, leuk hèMoos en Saar waren/zijn ook heus wel heel erg op mij gericht, maar als ik die los liet/laat staan voor een wc in een strandtent wordt dat 'm niet
Moos was allang het strand weer opgerend bij het zien van een leuke andere hond, en Saar gaat denk ik bij tafeltjes zoeken naar iets te eten :N:
![]()
Dat Vera dan met een iets gespannen, maar niet nerveus, bekkie naar die deur blijft kijken van "mijn baas dus wel he?", vind ik erg schattigZelfs als we bij 1 van mijn ouders zijn staat ze direct naast me, en gaat mee de wc in, of ervoor zitten wachten. Als ik daar logeer gaat ze zelfs mee de douche in. Met geen mogelijkheid beneden te houden als ik boven ben :N:
Gina is wat makkelijker, die hoeft niet per sé mee maar blijft wel gespannen als een veer kijkend naar waar ik ben verdwenen zitten wachten tot ik weer terug ben.
Maar met haar vervelende gedrag naar kleine hondjes toe neem ik met haar geen enkel risiko en gaat ze gewoon mee, of even vast als dat ook kan.

- Frenk
- Zeer actief
Frenk slaat niet 'overal' op aan. Zijn blaf als de bel gaat is een heel andere dan als hij dingen hoort of ziet die hij niet vertrouwt.smoekie schreef:Wat is onraad? Frenk slaat overal op aan zoals Nell dat ook 9 van de 10x doet, maar of dat onraad is

- renee-uk
- Zeer actief
inderdaad maar ik had 'm door deze keerFrenk schreef:Ah en ik over de honden die ik kenrenee-uk schreef:Maar nu ga je wel weer terug naar één speciale hond, ik had het nog over de honden-die-niet-reageren-op-vreemden-en-zich-dus-niet-in-de-feestvreugde-mengen in het algemeen.![]()
Zo ontstaan verwarringen
Maar nee, die honden die jij noemt en beschrijft, die ken ik dus niet (ondanks dus de verscheidenheid aan rassen en karakters).

denk als jij ooit zo'n hond meemaakt je raar staat te kijken, maar ook weer terugdenkt aan dit topic....zo van 'jeetje, ze hadden toch gelijk '

- Frenk
- Zeer actief
Ik zie het oprecht niet als een gelijk-ongelijk of beter-slechter ietsrenee-uk schreef:denk als jij ooit zo'n hond meemaakt je raar staat te kijken, maar ook weer terugdenkt aan dit topic....zo van 'jeetje, ze hadden toch gelijk '

Maar ik vind het dus ook niet, zoals Marc geloof ik zei, een teken van slapte als een hond wel reageert op andere mensen in een gezelschap.
Edit: toevoeging: ik vind een hond die gaat grommen tegen mensen er langs willen terwijl de baas erbij zit (en die de hond dus niet apart heeft gezet) trouwens wel onprettig. En ik vind dus niet, wat ook ergens in dit topic voorbij kwam, dat mijn hond boven andere mensen staat.
Laatst gewijzigd door Frenk op 25 jul 2009 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Juist!renee-uk schreef:Ik denk alleen wel dat de bazen van dit soort honden zulke situaties zullen voorkomen;
- renee-uk
- Zeer actief
Niet zo letterlijk nemen joh ik had ook kunnen zeggen dat je dan zou denken 'goh ze bestaan dus toch'Frenk schreef:Ik zie het oprecht niet als een gelijk-ongelijk of beter-slechter ietsrenee-uk schreef:denk als jij ooit zo'n hond meemaakt je raar staat te kijken, maar ook weer terugdenkt aan dit topic....zo van 'jeetje, ze hadden toch gelijk '![]()
Maar ik vind het dus ook niet, zoals Marc geloof ik zei, een teken van slapte als een hond wel reageert op andere mensen in een gezelschap.
Nee ik vind dat ook geen teken van slapte, vind het dan gewoon een ander soort hond.
Mijn witjes waren totaal anders dan mijn duitsers, Luca -de reu- ging heerlijk op de voeten van de visite liggen en liet zich alle belangstelling met plezier aanleunen.
Die lag dus wel in de weg soms, maar ging zonder problemen opzij als dat nodig was.
Toch was dat de leader of the pack en een vreemde hoefde echt niet binnen te komen als ik er niet was.
Ander soort hond, ander karakter en daar gaat het denk ik nog het meest om in dit topic.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou precies. Als wij even bezoek van een wildvreemde krijgen gaat Eva in de bench. Je wil niet weten hoeveel mensen niet luisteren en toch iets met die hond gaan doen onder het mom van "ik kan goed met honden". Daar komt Inges verhaal weer over waakhonden. Niemand kan goed met een echte waakhond. Anders was het geen waakhond. Die wordt niet 123 vriendjes met elke bezoeker. Ze doet ze niks maar ze moeten ook geen geintjes uithalen als zit of poot en dan de poot pakken oid. Dat pikt ze niet. Dan voelt ze zich in haar integriteit aangetast en dat laat ze dan weten. Toch doen mensen dat gewoon ondanks dat ik zeg dat het niet mag.Tamara. schreef:Juist!renee-uk schreef:Ik denk alleen wel dat de bazen van dit soort honden zulke situaties zullen voorkomen;
Cleo mag wel bij iedereen maar niet op de bank. Laag zeg maar. Ze is super lief en doet nooit iets. Ze wil met iedereen vriendjes zijn maar heeft wel haar grenzen. En die liggen bij een vreemde eerst heel laag en naarmate iemand meer toelaat en slaafser overkomt door op haar dwingen om aaien in te gaan des te meer gaat Cleo op haar strepen staan. Dus na heel lang kroelen en aaien en op de bank laten en op je laten hangen gaat ze ineens brommen als jij er dan genoeg van hebt. Stelt niks voor maar mensen schrikken wel omdat ze dan dus al ongeveer op schoot zit.
Dus ze mag het niet. 4 pootjes op de grond en alles is prima. Dan krijgt ze geen opgelegde status van bezoek

Dus inderdaad, je let daar gewoon op als baas. Bezoek mag best met Eva maar dan gaan we even samen wandelen en ballen. Dan is daarna meestal alles prima.

- smoekie
- Zeer actief
Frenk schreef:Frenk slaat niet 'overal' op aan. Zijn blaf als de bel gaat is een heel andere dan als hij dingen hoort of ziet die hij niet vertrouwt.smoekie schreef:Wat is onraad? Frenk slaat overal op aan zoals Nell dat ook 9 van de 10x doet, maar of dat onraad is
Nou ja, "nagenoeg alles" dan

Maakt ook verder niet uit, denk alleen niet dat dat echt waaksgedrag, maar goed, ik vergelijk het dan ook met Nell die ik dus herken in wat jij beschrijft.Frenk schreef: En Frenk is behoorlijk waaks hoor. Die slaat bij het minste of geringste aan. Er hoeft maar iemand in onze straat te lang te morrelen aan z'n fietsslot of dronken te lallen en er wordt door Frenk gewaarschuwd dat er iets aan de hand is.![]()
Misschien is nell wel waakzamer dan ik dacht

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- renee-uk
- Zeer actief
Dat moet ook niet, die baas moet zorgen dat zo'n hond en z'n visite niet in die situatie raken.Frenk schreef: Edit: toevoeging: ik vind een hond die gaat grommen tegen mensen er langs willen terwijl de baas erbij zit (en die de hond dus niet apart heeft gezet) trouwens wel onprettig. En ik vind dus niet, wat ook ergens in dit topic voorbij kwam, dat mijn hond boven andere mensen staat.
En mijn honden staan zeker niet boven de mensen, dan zouden zij uitmaken of ik al dan niet visite kreeg..... echt niet hoor dat bepaal ik nog altijd zelf!
Maar ik hou wel rekening met de aard van mijn honden (en dus ook met het plezier van mijn visite

- Frenk
- Zeer actief
Nee, ook niet. Ik woon hartje centrum in de stad. Als hij zou aanslaan op alles of nagenoeg alles, dan zat hij permanent te blaffen en dat is zeer zeker niet het geval.smoekie schreef:Nou ja, "nagenoeg alles" danFrenk schreef:Frenk slaat niet 'overal' op aan. Zijn blaf als de bel gaat is een heel andere dan als hij dingen hoort of ziet die hij niet vertrouwt.smoekie schreef:Wat is onraad? Frenk slaat overal op aan zoals Nell dat ook 9 van de 10x doet, maar of dat onraad is
Dus.

- Frenk
- Zeer actief
Dat lijkt me ook de enige juiste aanpakrenee-uk schreef:Dat moet ook niet, die baas moet zorgen dat zo'n hond en z'n visite niet in die situatie raken.Frenk schreef: Edit: toevoeging: ik vind een hond die gaat grommen tegen mensen er langs willen terwijl de baas erbij zit (en die de hond dus niet apart heeft gezet) trouwens wel onprettig. En ik vind dus niet, wat ook ergens in dit topic voorbij kwam, dat mijn hond boven andere mensen staat.
En mijn honden staan zeker niet boven de mensen, dan zouden zij uitmaken of ik al dan niet visite kreeg..... echt niet hoor dat bepaal ik nog altijd zelf!
Maar ik hou wel rekening met de aard van mijn honden (en dus ook met het plezier van mijn visite) en zal niet iets van ze vragen dat ze gewoon vanuit hun karakter niet op kunnen brengen.

- Moos
- Zeer actief
Zou juist dat jij zo nadrukkelijk zegt dat het niet mag het zo aantrekkelijk maken om te doen dan?MARC_S schreef:
Nou precies. Als wij even bezoek van een wildvreemde krijgen gaat Eva in de bench. Je wil niet weten hoeveel mensen niet luisteren en toch iets met die hond gaan doen onder het mom van "ik kan goed met honden". Daar komt Inges verhaal weer over waakhonden. Niemand kan goed met een echte waakhond. Anders was het geen waakhond. Die wordt niet 123 vriendjes met elke bezoeker. Ze doet ze niks maar ze moeten ook geen geintjes uithalen als zit of poot en dan de poot pakken oid. Dat pikt ze niet. Dan voelt ze zich in haar integriteit aangetast en dat laat ze dan weten. Toch doen mensen dat gewoon ondanks dat ik zeg dat het niet mag.
Bezoek, zeker wildvreemden als de Nuon meneer, wil hier nooit zoiets met mijn honden namelijk

Saar en Vera zullen dan niks doen verder, maar ik zou dat ook niet leuk vinden inderdaad hoor. Saar zou schrikken denk ik, en Vera zou denk ik wat nerveus onzeker worden.

- smoekie
- Zeer actief
Frenk schreef: ik vind een hond die gaat grommen tegen mensen er langs willen terwijl de baas erbij zit (en die de hond dus niet apart heeft gezet) trouwens wel onprettig. En ik vind dus niet, wat ook ergens in dit topic voorbij kwam, dat mijn hond boven andere mensen staat.
Dat ben ik volledig met je eens Frenk. Mijn tante haar honden waren precies zo. Zolang ik in de kamer zat terwijl de honden er liepen was alles goed, maar moest ik naar het toilet of ging ik weg, moesten eerst de honden weg, of moest ze meelopen

- smoekie
- Zeer actief
Frenk schreef: Nee, ook niet. Ik woon hartje centrum in de stad. Als hij zou aanslaan op alles of nagenoeg alles, dan zat hij permanent te blaffen en dat is zeer zeker niet het geval.
Dus.
Nou ja, minste of geringste dan :sst:
- Frenk
- Zeer actief
Oh maar Marc, daar zou ik echt helemaal niet blij van worden. :N:MARC_S schreef:Ze doet ze niks maar ze moeten ook geen geintjes uithalen als zit of poot en dan de poot pakken oid. Dat pikt ze niet. Dan voelt ze zich in haar integriteit aangetast en dat laat ze dan weten. Toch doen mensen dat gewoon ondanks dat ik zeg dat het niet mag.

- Frenk
- Zeer actief
Nee, dus ook niet. Want "minste of geringste" is bijna hetzelfde als "nagenoeg alles". Maar ik heb uitgelegd wat hij doet en daar hoef jij verder helemaal niks mee, dus je kunt ook gewoon besluiten om niet meer op dit bericht in te gaan.smoekie schreef:Nou ja, minste of geringste dan :sst:Frenk schreef: Nee, ook niet. Ik woon hartje centrum in de stad. Als hij zou aanslaan op alles of nagenoeg alles, dan zat hij permanent te blaffen en dat is zeer zeker niet het geval.
Dus.

- Frenk
- Zeer actief
Ik denk dat die meneer dan heel snel buiten zou staan. Zonder koffieMoos schreef:Ik heb nog nooit gehad dat hier iemand de ketel na kwam kijken en dingen als "zit" naar mijn honden ging roepen, laat staan dat ze poten gingen pakken enzo :N:

- smoekie
- Zeer actief
Dan heb ik je uitleg en onderstaande reactie niet goed begrepen Frenk. Excuse moi :sst:Frenk schreef:Nee, dus ook niet. Want "minste of geringste" is bijna hetzelfde als "nagenoeg alles". Maar ik heb uitgelegd wat hij doet en daar hoef jij verder helemaal niks mee, dus je kunt ook gewoon besluiten om niet meer op dit bericht in te gaan.smoekie schreef:[Nou ja, minste of geringste dan :sst:
:sst:Frenk schreef: En Frenk is behoorlijk waaks hoor. Die slaat bij het minste of geringste aan. Er hoeft maar iemand in onze straat te lang te morrelen aan z'n fietsslot of dronken te lallen en er wordt door Frenk gewaarschuwd dat er iets aan de hand is.![]()
- Frenk
- Zeer actief
Minste of geringste onraad. Dat blijkt toch uit de voorbeelden die volgen? Of kun je niet begrijpend lezen?smoekie schreef:Dan heb ik je uitleg en onderstaande reactie niet goed begrepen Frenk. Excuse moi :sst:Frenk schreef:Nee, dus ook niet. Want "minste of geringste" is bijna hetzelfde als "nagenoeg alles". Maar ik heb uitgelegd wat hij doet en daar hoef jij verder helemaal niks mee, dus je kunt ook gewoon besluiten om niet meer op dit bericht in te gaan.smoekie schreef:[Nou ja, minste of geringste dan :sst:
:sst:Frenk schreef: En Frenk is behoorlijk waaks hoor. Die slaat bij het minste of geringste aan. Er hoeft maar iemand in onze straat te lang te morrelen aan z'n fietsslot of dronken te lallen en er wordt door Frenk gewaarschuwd dat er iets aan de hand is.![]()

- smoekie
- Zeer actief
:sst:Frenk schreef:Minste of geringste onraad. Dat blijkt toch uit de voorbeelden die volgen? Of kun je niet begrijpend lezen?