Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn terrariumstelling
Moderator: moderatorteam
-
estelle
Re: mijn terrariumstelling
Ik snap jullie uitleg wel hoor over slangen dat die geen behoefte hebben aan rennen/springen/zwemmen/uren kruipen e.d. Maar toch vind ik zo'n slang in een glazen bak zielig ogen en word ik er altijd wat triest van.
Zou zo'n beest het liefst dan vrij door het huis zien kruipen maar ja, ik snap ook wel dat dat niet kan natuurlijk.
Bepaalde dieren moet je lekker in het wild laten leven, die horen m.i. niet thuis in een rijtjeswoning o.i.d.
Zou zo'n beest het liefst dan vrij door het huis zien kruipen maar ja, ik snap ook wel dat dat niet kan natuurlijk.
Bepaalde dieren moet je lekker in het wild laten leven, die horen m.i. niet thuis in een rijtjeswoning o.i.d.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
En daar vergis je je dan weer in, want onze slangen hebben -voor zover dat kan- wel degelijk een binding met ons en ook hun voorkeuren voor één van ons.Roelfien schreef:Terwijl er eigenlijk niet echt een binding is tussen dier en mens.
De grootste boa-vrouw is echt baasjes meisje, ze tolereert mij en daar is alles dan wel mee gezegd, terwijl ze zich door mijn vriend prima laat hanteren.
De grootste boa-man echter laat zich veel beter hanteren door mij.
Ze zijn ook best nieuwsgierig.
Toen ik hier voor het eerst kwam hebben ze beslist aan mij moeten wennen, ze kwamen ook een voor een naar het glas om eens goed te kijken wat er nou toch weer voor een nieuw persoon door de kamer liep.
Ze hebben ook weldegelijk allemaal hun eigen karakter, wat je bij de een kunt doen kan bij de ander niet en van wat de een leuk vindt raakt de ander gestresst.
Een van de halfwas mannenboa's mag, zoals ik al eerder schreef, vaak als ze gevoerd zijn om mijn nek. Dat vind hij heerlijk en dat merk ik omdat hij zich binnen een paar minuten totaal ontspant en gaat slapen.
Ondanks dat hij zn ogen niet sluit -dat doen ze nou eenmaal niet- voel ik aan hem dat ie slaapt, totaal relaxt en zwaar wordt ie dan.
Bij de andere halfwas boa man bijvoorbeeld hoef ik dat niet te doen, want die wil dat niet. Die ontspant niet en die gaat zeker niet slapen.
Zoiets kun je niet dwingen en dat doen we dan ook niet.
Marc heeft gelijk in wat ie zegt over slangen.
Als een slang niet gezond of gestresst is merk je dat meteen omdat ie a. niet goed vervelt en b. vaak niet meer wil eten.
Mijn speciale boa vriendje is hier gekomen omdat hij agressief zou zijn bij z'n vorige eigenaar en gebeten zou hebben.
Hij was zo mager dat je zn ruggegraat kon zien en al zn ribben kon tellen; echt een skeletje met een velletje was het. Vervellen was een ramp want dat lukte hem niet zelf en daar moest ie dus iedere keer bij geholpen worden.
Omdat alles bij slangen zo langzaam gaat heeft het best een hele tijd geduurd voordat hij zn stress kwijt was en gezonder werd. Nu glanst ie, is opgedikt, vervelt in 1 keer en eet bij elke voederbeurt.
En als ik dan zo naar hem kijk ben ik blij en voldaan, omdat ie zo verschrikkelijk goed opgeknapt is.
Agressief is hij hier geen enkele keer geweest......
Voortgeplant hebben onze slangen zich bij ons ook, vandaar de 5 'babies' die we hebben en die overigens inmiddels alle 5 verschillend van afmeting en karakter zijn....
Ik heb trouwens in een reptielenzaak wel slangen constant tegen het glas aan zien uitvallen: oorzaak stress door veel te veel onrust in de omgeving en mensen die tegen het glas aan gingen tikken
(vraag me altijd af of ze dan denken dat zo'n slang terug gaat zwaaien of zo)
Als dat maar lang genoeg doorgaat gaan ze vanzelf wel dood, stress is een van de grootste doodsoorzaken van slangen in gevangenschap vandaar dat het ook zo ontzettend belangrijk is dat ze zich kunnen verschuilen.
Wat de andere reptielen betreft denk ik inderdaad dat die zich sneller zullen vervelen en dat het ook moeilijker is om die tot hun tevredenheid te houden.
Vandaar dat ik nog steeds twijfel, ik vind ze geweldig maar weet niet 100% zeker of ik ze ook een goed leven kan bieden.
Onze slangen vind ik niet sneu en van mijn eventuele baardagaampje wil ik dat ook niet vinden, dus ik denk er nog maar een tijdje langer over....

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Ja maar wat jij dan gewoon niet wil aannemen is dat zo'n slang het merendeel van de tijd ergens verstopt gaat liggen slapen en -ook al heeft ie dan de ruimte- niet gezellig door het huis gaat kruipen, behalve als ie honger heeft en voedsel zoekt.estelle schreef:Ik snap jullie uitleg wel hoor over slangen dat die geen behoefte hebben aan rennen/springen/zwemmen/uren kruipen e.d. Maar toch vind ik zo'n slang in een glazen bak zielig ogen en word ik er altijd wat triest van.
Het enige voordeel dat zo'n door het huis kruipende slang heeft is dat ie meer keuze heeft in het vinden van een verstopplek, het nadeel is dat ie dan niet lekker op zn warmtematje kan gaan liggen, onderkoeld raakt en de pijp uitgaat.
Onze slangen -behalve de babies- worden niet in curverdozen gevoerd en kunnen dus een keer per 2 weken 'gezellig door het huis kruipen' als ze dat willen. als ze dan na het eten teruggezet worden in hun terrariums zijn ze steen en steen koud ook als het heel warm in de kamer is.
Dus in feite zou je ze dan meer kwaad dan goed doen.
En in het wild laten.....zoals ik al eerder zei: al onze slangen op 1 na zijn in gevangenschap geboren, in welk wild hadden we ze dan moeten laten?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
estelle
Nou ja, dat fokken voor het leven in huiskamertjes zie ik dan dus al niet. Waarom je dat dan zou willen.
-
estelle
overigens vind ik het mooi om te lezen hoe je over ze schrijft. Hoe je ze verzorgd, hoe dat in zijn werk gaat e.d. 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Wij zelf fokken er niet mee, we hebben 2 broertjes.
Ze mogen er overigens regelmatig uit maar ik heb niet de indruk dat ze dit leuk vinden. In de bak krullen ze zichzelf het liefst rond een tak en doen gewoon niks.
Ze mogen er overigens regelmatig uit maar ik heb niet de indruk dat ze dit leuk vinden. In de bak krullen ze zichzelf het liefst rond een tak en doen gewoon niks.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
is dit die schildpad die je toen beschadigt uit de winkel heb mee genomenMARC_S schreef:Ja dat was een elaphe missing red. Tenminste, hij was zwart wit. En als je hem moest pakken ging hij heel wild kronkelen omdat hij dat eng vond. Verder at hij wel heel goed en dronk ook goed. Maar hij wilde inderdaad altijd ontsnappen en dat vond ik niet leuk. Leek alsof hij liever vrij was.![]()
Kijk, mijn schildpad. Dat is toch wel een leuk dingetje hoor. En het leuke is dat hij dus piepklein is en al heel lang zo klein blijft. Hij is een mannelijke picta bellii en dan echt extreem klein uitgevallen. Mazzel dus want zo blijft zijn bak een echte ruime behuizing![]()
en zwemd hij gewoon tussen guppen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
Maar omdat jij geen slang in huis wil houden wil toch niet zeggen dat andere mensen dat ook niet willen?estelle schreef:Nou ja, dat fokken voor het leven in huiskamertjes zie ik dan dus al niet. Waarom je dat dan zou willen.
Ik vind persoonlijk dat je dan beter een slang kunt nemen die in gevangenschap geboren is dan dat je er een uit zn natuurlijke omgeving plukt.
Meer nesten zitten niet in de planning, de mannen en de vrouwen wonen inmiddels gescheiden en we hopen maar dat ze geen sperma heeft opgeslagen voor later gebruik.......want dat kunnen slangen nl ook
dank jeestelle schreef:overigens vind ik het mooi om te lezen hoe je over ze schrijft. Hoe je ze verzorgd, hoe dat in zijn werk gaat e.d.
Ik ben ook enthousiast over onze slangen, maar kan me ook best voorstellen dat andere mensen zo hun bedenkingen hebben hoor.
Die had ik zelf eigenlijk ook wel, maar ik heb inmiddels gezien hoe relaxt ze hier zijn en daardoor mijn mening helemaal bijgesteld.
Maar ook ik ken mensen waar ik met afgrijzen kijk naar hoe hun slangen gehuisvest zijn: in veel te kleine bakjes met nauwelijks bewegingsruimte en daar word ik ook wel erg treurig van

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
hier dan het bijna eindresultaat van 1 bak
moet alleen nog ventilatieroosters in en ruitjes (die even op zich lieten wachten.. drukte drukte drukte)
en uiteraard de UV lamp maar die ligt al klaar
maar goed.. zie hier mijn stelling

moet alleen nog ventilatieroosters in en ruitjes (die even op zich lieten wachten.. drukte drukte drukte)
en uiteraard de UV lamp maar die ligt al klaar
maar goed.. zie hier mijn stelling

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- renee-uk
- Zeer actief
wow die is echt heel mooi geworden 

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Limanade
- Zeer actief
thx
ben er ook zo onwijs trots op en blij mee 

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
bianca83
- Zeer actief
Mooi gworden
Wij gaan volgende week beginnen met het maken van een nieuwe achterwand maar dan voor onze leguaan en daarna krijgen de baardjes en gekko's ook weer een nieuwe achterwand. Alsof we nog niet genoeg te doen hebben 

- Limanade
- Zeer actief
ben echt trots op mezelf haha.. ja sorry is echt mijn goed gelukte projectje
(met een beetje hulp van vriendlief uiteraard want hé.. ben nog altijd een vrouw he
)
maar goed.. de bovenste bak is helemaal klaar

maar goed.. de bovenste bak is helemaal klaar