Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb vragen over Prednison..EN DUIMEN JULLIE MEE VOOR REMY

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

stallumona
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ik heb vragen over Prednison..EN DUIMEN JULLIE MEE VOOR REMY

Ongelezen bericht door stallumona »

Hallo allemaal,

Er zijn zeker mensen die kunnen helpen..........

Ik vraag me af hoe wordt prednison gegeven? Via tabletten of via een spuitje?
Waar kun je prednison kopen? Alleen bij een DA verkrijgbaar?
Wat zijn eigenlijk de kosten wat jullie betalen?

Alvast bedankt bedankt voor informatie.......alle info is welkom....

groeten Angela
Laatst gewijzigd door stallumona op 21 jul 2009 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
Fin
Zeer actief

Re: Ik heb vragen over Prednison...

Ongelezen bericht door Fin »

Het is een middel dat mijn DA maar met veel aarzeling inzet. Waar wil je het voor gebruiken?
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

prednison kan via een injectie of tabletjes.

Deze zijn alleen via een da verkrijgbaar.
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

christo schreef:Het is een middel dat mijn DA maar met veel aarzeling inzet. Waar wil je het voor gebruiken?

Hallo,

Gisteren heeft onze DA een spuitje gegeven met Prednison. Onze hond is er slecht aan toe met zijn verlamming aan zijn achterhand.Hij liep erg slecht.

Vanmorgen / middag zagen we dat hij beter liep.
Ik hoop op een wonder voor onze hond.

WAARVOOR GEBRUIKT U PREDNISON? KUNT U ONS MEER VERTELLEN?

www.Mymartin.eu
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

aschra schreef:prednison kan via een injectie of tabletjes.

Deze zijn alleen via een da verkrijgbaar.

Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Trouwens een mooie site hebben jullie, en zo'n goed werk!! Complimenten.
:ok:
groeten angela

www.Mymartin.eu
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Prednison kan ' wonderen ' verrichten en kan in sommige gevallen levens redden en levens draagelijk en nog heel plezierig maken.

MAAR, het blijft symptoombestrijding. Aan de oorzaak doe je niets.
Daarnaast zijn de bijwerkingen niet misselijk bij sommige honden.

Mijn hond krijgt prednison tabletten.
Heel minimaal overigens.
Het gaat om 5 mg tabletten waar ik hem kwartjes of halfjes van geef om zijn huid/jeukklachten.
Zonder die tabletten zou ik een heel ongelukkig hond hebben die heel veel jeuk heeft.

Ik ben er dus blij mee, maar besef donders goed dat je het niet als wondermiddel zonder gevolgen in kunt zetten.
Er kleven ook een hoop nadelen aan die niet leuk zijn
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Chronisch gebruik van prednison kan de Ziekte van Cushing veroorzaken, een reden waarom mijn DA zeer terughoudend is met het gebruik ervan. Ik heb het wel gebruikt voor mijn kat, ook voor huidklachten, het is een ontstekingsremmer waardoor de jeuk verminderd. In het geval van de verlammingsklachten van je hond, daarvoor zul je bij je DA na moeten vragen waarom het zoveel verbetering gaf.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ook ik geef mijn hond zo goed als permanent prednison. Een vrij lage dosering die we nog proberen verder terug te brengen. Ze krijgt het ivm het feit dat ze niet goed (wankel) loopt. HD andere gewrichtsklachten zijn uitgesloten door onderzoek, op pijnstillers reageerde ze niet en dus hebben we als experiment prednison gegeven, waarmee ze dus minder klachten heeft. Als we een paar dagen geen prednison geven kan ik ook echt zien dat de klachten weer erger worden, dan kan ze haar (ronde kunststof) mand nog niet uitstappen op het lage gedeelte. Lopen is dan echt hier en daar een poot.
Mijn hond is 11 jaar wat voor haar (rottweiler) een hele leeftijd is. Als ze jonger was had ik hier niet zo snel voor gekozen vanwege de nare bijwerkingen, zeker bij langdurig gebruik.
Zichtbare bijwerkingen waar mijn hond nu al (had ze bijna direct) last van heeft zijn enorme honger, echt de hele dag door, ze eet de stofvlokken nog van de vloer en de viltplakkertjes van de banken. Haar spieren zijn helemaal weggevallen, ze is zo'n 3 kg spieren kwijtgeraakt (10% van haar totaalgewicht). Af en toe drinkt ze ineens enorm veel en kan het dan ook niet meer ophouden.
Nu is Sarah een oude hond, en deze dingen kunnen ook samenhangen met haar leeftijd in plaats van de prednison, maar ze zijn allemaal begonnen op het moment dat we met de prednison begonnen.
Probeer het eens met je dierenarts te overleggen en ik heb zelf ook heel veel ontdekt door heel internet af te struinen. Het middel kan wonderen verrichten maar heeft ook enorm nare kanten. Zeker bij langdurig gebruik.

Veel sterkte met je hond.

Groetjes,
Marjan
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Murphy schreef:Ook ik geef mijn hond zo goed als permanent prednison. Een vrij lage dosering die we nog proberen verder terug te brengen. Ze krijgt het ivm het feit dat ze niet goed (wankel) loopt. HD andere gewrichtsklachten zijn uitgesloten door onderzoek, op pijnstillers reageerde ze niet en dus hebben we als experiment prednison gegeven, waarmee ze dus minder klachten heeft. Als we een paar dagen geen prednison geven kan ik ook echt zien dat de klachten weer erger worden, dan kan ze haar (ronde kunststof) mand nog niet uitstappen op het lage gedeelte. Lopen is dan echt hier en daar een poot.
Mijn hond is 11 jaar wat voor haar (rottweiler) een hele leeftijd is. Als ze jonger was had ik hier niet zo snel voor gekozen vanwege de nare bijwerkingen, zeker bij langdurig gebruik.
Zichtbare bijwerkingen waar mijn hond nu al (had ze bijna direct) last van heeft zijn enorme honger, echt de hele dag door, ze eet de stofvlokken nog van de vloer en de viltplakkertjes van de banken. Haar spieren zijn helemaal weggevallen, ze is zo'n 3 kg spieren kwijtgeraakt (10% van haar totaalgewicht). Af en toe drinkt ze ineens enorm veel en kan het dan ook niet meer ophouden.
Nu is Sarah een oude hond, en deze dingen kunnen ook samenhangen met haar leeftijd in plaats van de prednison, maar ze zijn allemaal begonnen op het moment dat we met de prednison begonnen.
Probeer het eens met je dierenarts te overleggen en ik heb zelf ook heel veel ontdekt door heel internet af te struinen. Het middel kan wonderen verrichten maar heeft ook enorm nare kanten. Zeker bij langdurig gebruik.

Groetjes,
Marjan

Hallo,

Alvast iedereen bedankt voor de info.

Ik heb inderdaad de bijwerkingen gelezen via internet, en je wordt er niet vrolijk van nee.

Eens kijken hoe het verder gaat verlopen.........en zeker ga ik info vragen via onze DA.

groeten

Afbeelding

www.Mymartin.eu
DesertWind
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DesertWind »

als prednison hetzelfde is als prednoral hier de bijwerkingen op onze boxer (1x daags 20mg):
- minder energie
- haaruitval
- huid wordt dun
- veel jeuk (waarschijnlijk door de haaruitval)

We hebben die van ons uit het asiel, hij zat al op deze medicatie. nu hij van de prednoral af is, is hij vrolijker, dikkere huid, krijgt weer een volle glanzende vacht. Dit is wel in combinatie met de overschakeling van brokken op vers vlees.

Ook dronk hij ontzettend veel, maar dat was denk ik meer toe te schrijven aan de brokken dan aan de prednoral.

de voetnoot hier wel is: de prednoral + andere medicatie hebben zijn leven gered.

Het kan dus levensreddend zijn, maar langdurig gebruik breekt de hond uiteindelijk ook op.

De kosten bij onze DA:
voor 30 tabletten Prednoral 20mg €14,75
boutcha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door boutcha »

De onze krijgt al 3 jaar prednisolone 5mg om de 2 dagen heeft er geen bijwerkingen van , mooie vacht, niet dik en drinken valt mee .

Hij krijgt het omdat hij kaakspiermyositis gehad heeft .
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

boutcha schreef:De onze krijgt al 3 jaar prednisolone 5mg om de 2 dagen heeft er geen bijwerkingen van , mooie vacht, niet dik en drinken valt mee .

Dat is wel fijn voor jullie hond!! Geen bijwerkingen.
Gaan jullie verder nog afbouwen met de prednison?

www.Mymartin.eu
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn hond heeft afgelopen jaar ook prednoral gehad ivm een auto-immuunziekte. Zonder prednoral zou ze er nu niet meer geweest zijn.
Maar de bijwerkingen, vooral de honger, waren erg vervelend voor haar. Ze wordt er erg onrustig van en krijgt van de constante honger ook maagklachten. Het afbouwen is een aantal keren mislukt en de internist dacht dat ze levenslang aan de prednoral vast zou zitten. Met de hulp van een homeopatisch werkende DA gaat het zonder prednoral weer even heel erg goed. Ze komt weer tot rust en is een een nieuwe jeugd begonnen. Hopelijk blijft een terugval nu wel lang uit. Ik heb zowel pillen als een spuit prednoral in huis.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
boutcha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door boutcha »

stallumona schreef:
boutcha schreef:De onze krijgt al 3 jaar prednisolone 5mg om de 2 dagen heeft er geen bijwerkingen van , mooie vacht, niet dik en drinken valt mee .

Dat is wel fijn voor jullie hond!! Geen bijwerkingen.
Gaan jullie verder nog afbouwen met de prednison?
Nee wij gaan niet verder afbouwen .
Omdat onze hond voordien gek was om te bijten(bijtsport) gunnen w ehem het nu ook nog :ok: .
Dus hij is al 2a 3 jaar terug wekelijks aan het trainen , en omdat er bij een auto immuim altijd kans is op herval nemen we het risico niet.

Geef hem dan liever een kort en goed leven dan hem het bijten af te nemen :(: .

Trouwens bijtwerk doen is geen garantie op herval , maar neem liever geen risico want een herval brengt veel meer schade aan zen lichaam dan de onderhoudsdosis te geven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je moet inderdaad kijken waarvoor je de prednoral geeft. Tirsa krijgt nu al weer bijna 2 jaar 15 mg per dag. Geprobeerd om af te bouwen, maar ze krijgt toch iedere keer een terug val (artrose achterhand met lichte uitval). Het is dit of nu einde. Ja ze is dikker geworden, want was ze eerst een slechte eter, nu eet ze als een bouwvakker en lopen is niet veel meer van over. (voor wat betreft het wandelen, thuis gaat het 'goed').

Gewoon even in overleg met je DA kijken wat wijsheid is voor je hond.
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb vragen over Prednison...EN DUIMEN JULLIE MEE VOOR REM

Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties, het is "fijn" om te lezen dat er meer mensen prednison gebruiken voor hun hond.
Altijd weer leerzaam.

MET ONZE HOND REMY GAAT HET GELUKKIG GOED, BEN ZO BLIJ, EEN WEEK GELEDEN ZAG HET ER ECHT ANDERS UIT. ZIJN ACHTERHAND WAS ZO GOED ALS VERLAMD.
NU NOG DUIMEN EN HOPEN OP EEN WONDER, DAT HIJ A.S. DONDERDAG MEE KAN OP VAKANTIE!!! HOPELIJK KRIJGT HIJ GEEN TERUG VAL :cry:
HIJ VINDT HET ZO GEWELDIG DAT HIJ ALTIJD MEE MAG KAMPEREN EN AUTORIJDEN, MISSCHIEN IS DIT NOG ZIJN LAATSTE KEER.

MENSEN DUIMEN JULLIE MET ONS MEE? :E: :E:

BEDANKT ALVAST..............

POOT REMY
GROETEN ANGELA

Afbeelding

www.Mymartin.eu
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Ik heb vragen over Prednison..EN DUIMEN JULLIE MEE VOOR REMY

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij meekan op kampeervakantie...daar waar hij zo van geniet :ok:
Ik hoop dat het de mooiste vakantie ooit wordt mocht het zijn laatste zijn, maar wie weet joh!
Misschien blijft hij voorlopig hartstikke goed...

De duimem draaien :ok: :ok: :ok:
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Ik heb vragen over Prednison..EN DUIMEN JULLIE MEE VOOR REMY

mercedes2803 schreef:Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij meekan op kampeervakantie...daar waar hij zo van geniet :ok:
Ik hoop dat het de mooiste vakantie ooit wordt mocht het zijn laatste zijn, maar wie weet joh!
Misschien blijft hij voorlopig hartstikke goed...

De duimem draaien :ok: :ok: :ok:

:D Super bedankt, morgen is het al donderdag, voordat we vertrekken naar Denemarken gaan we nog naar de DA.

We blijven positief..........

groeten ons.

Afbeelding

www.Mymartin.eu
piennl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door piennl »

Murphy schreef:Ook ik geef mijn hond zo goed als permanent prednison. Een vrij lage dosering die we nog proberen verder terug te brengen. Ze krijgt het ivm het feit dat ze niet goed (wankel) loopt. HD andere gewrichtsklachten zijn uitgesloten door onderzoek, op pijnstillers reageerde ze niet en dus hebben we als experiment prednison gegeven, waarmee ze dus minder klachten heeft. Als we een paar dagen geen prednison geven kan ik ook echt zien dat de klachten weer erger worden, dan kan ze haar (ronde kunststof) mand nog niet uitstappen op het lage gedeelte. Lopen is dan echt hier en daar een poot.

Groetjes,
Marjan

Dan lijkt het er op dat de remedie erger is dan de kwaal. Deze symptomen wijzen op de ontwikkeling van het syndroom van Cushing als gevolg van corticosteroid gebruik. Je kunt je afvragen wat erger is, onregelmatig (kreupelen) lopen of de bijwerkingen?
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”