Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gered van Anaconda

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hond gered van Anaconda

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Al een filmpje van 1997 en misschien heeft het hier al eens eerder gestaan, maar ik vind het wel de moeite.
Dat gejank van die hond is hartverscheurend...... :jank:
http://www.youtube.com/watch?v=44QIiWQ0gks&NR=1
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Re: Hond gered van Anaconda

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ze laten ook wel 10x hetzelfde stukje zien zeg, snap ook niet dat ze die andere hond zo erbij laten
Verder is het voor de hond super dat hij gered is :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die slang was er aan gegaan bij mij! Ik heb altijd een jagersmes bij me. Snij ik strotouwtjes en van alles mee door. Ik had hem in de kop van de slang gestoken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jij ziet jezelf al helemaal vechten met die slang hé? :smile2:

Eng mens, wat ben ik blij dat ik lekker ver bij je uit de buurt woon. :piew:
iones
Zeer actief

Wil de hond schreef:Jij ziet jezelf al helemaal vechten met die slang hé? :smile2:

Eng mens, wat ben ik blij dat ik lekker ver bij je uit de buurt woon. :piew:
Joh, je bent zelf een engerd! Ga toch weg! :N:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:Die slang was er aan gegaan bij mij! Ik heb altijd een jagersmes bij me. Snij ik strotouwtjes en van alles mee door. Ik had hem in de kop van de slang gestoken.

Natuurlijk :smile2: :smile2: :smile2:

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Arme hond.... dan heb je het zwaar benauwd... hond en mensen eromheen.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Wat een wonder dat de hond het gered heeft :eek: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
iones
Zeer actief

tineke schreef:
iones schreef:Die slang was er aan gegaan bij mij! Ik heb altijd een jagersmes bij me. Snij ik strotouwtjes en van alles mee door. Ik had hem in de kop van de slang gestoken.

Natuurlijk :smile2: :smile2: :smile2:

Afbeelding
IK zou het altijd proberen. Nee heb je. Ja kun je krijgen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Met een mes tegen een anaconda maak je geen schijn van kans. Het zijn hele grote, razendsterke dieren. Je word gebeten (Niet giftig, wel heel akelig) en als je pech hebt verwurgt voor je het dier dood hebt. Of hij heeft de hond tegen die tijd al dood gewurgt. Je zag in het filmpje wel, zelfs met meerdere sterke mannen is een anaconda wegtrekken ongelooflijk moeilijk. Die beesten zijn een en al spier.

Ik vind dit een gevalletje van ''neem je huisdier dan toch niet mee de natuur in!''. (En dan praat ik niet over de gemiddelde europese natuur... driekwart daarvan valt onder beheer van de mens en is amper échte natuur te noemen) Die slang hoort daar, die deed gewoon wat een slang doet... en die arme hond is slachtoffer, alleen omdat mensen een hond eraan blootstellen. En dan laten ze die tweede hond daar ook nog tussendoor lopen... :oohja: :U: :N: Stel je voor dat die slang zich daarna op die hond had gestort, of op één van de mensen.

Natuur is een prachtig, maar gevaarlijk iets. Men moet wat meer respect voor wilde dieren hebben....

Gelukkig is het voor zowel slang als hond goed afgelopen...
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik durf het filmpje niet te kijken :N:
Groetjes Lianne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Met een mes tegen een anaconda maak je geen schijn van kans.
Nou,

Iones met een heel groot Rambo-mes en haar unieke bloeddorst zouden zo'n Anaconda van een metertje of 7 nog best wel eens van een koude kermis thuis kunnen laten komen hoor. :lol:

Iones is niet voor de poes als het om dieren beschermen gaat!!!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

[quote="Wil de hond]
Iones is niet voor de poes als het om dieren beschermen gaat!!![/quote]

Tenzij het om poezen gaat :mrgreen: :mrgreen:
iones
Zeer actief

Nee, ik ben niet zo voor poezen Tineke, dat klopt. :D Dus ben ik ook niet voor de poes. Ik zou trouwens een poes geen kwaad doen. Tenzij hij natuurlijk een hond aanvalt.

Er stonden hier dus inderdaad 3 mannen aan die slang te trekken. GEen van hen had denk ik een mes bij en al helemaal geen geweer. Ik neem aan dat je toch wel naar je geweer zult grijpen als je die bij je hebt in zo'n situatie.

En wat betreft, met een hond de natuur in trekken.... Misschien zitten die mensen met hun hond in het leefgebied van slangen. Mensen doen dat. Het leefgebied van dieren intrekken.
Nakisha
moderator

En wat betreft, met een hond de natuur in trekken.... Misschien zitten die mensen met hun hond in het leefgebied van slangen. Mensen doen dat. Het leefgebied van dieren intrekken.
Tja, en als het mij vraagt horen we daar dus ook totaal niet thuis... :19: Als je daar intrekt en een slang sloopt die je hond aanvalt, kan je heel wat wildlife gaan slopen, vrees ik.

Mensen moesten de wilde dieren wat meer eigen ruimte bieden... :boos:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nakisha schreef:
Tja, en als het mij vraagt horen we daar dus ook totaal niet thuis... :19: Als je daar intrekt en een slang sloopt die je hond aanvalt, kan je heel wat wildlife gaan slopen, vrees ik.

uh jaja, dit was in brazilie, geen idee waar hoor, maar daar moeten mensen ook wonen, dat er door het wonen van mensen, ook wilde dieren in hun leefomgeving zijn, dat is gewoon zo..
wie heeft het nou over ergens intrekken, alsof mensen altijd zoveel keus hebben :19:

en ja er liep een tweede hond bij, die liep op dat moment geen enkel gevaar, iig geen levensgevaar, de anaconda was nl al druk bezig met iets anders , en het is nou geen dier, dat zodra het los is, als een wilde kat ergens anders op duikt.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Het heeft geen zin om een wurgslang met een mes te steken. Sterker nog: Hij zal dan alleen nog maar meer kracht zetten om de prooi te wurgen. Ik heb ooit eens een docu gezien op Animal Planet hierover. :wink:
yamie schreef:
Nakisha schreef:

uh jaja, dit was in brazilie, geen idee waar hoor, maar daar moeten mensen ook wonen, dat er door het wonen van mensen, ook wilde dieren in hun leefomgeving zijn, dat is gewoon zo..
wie heeft het nou over ergens intrekken, alsof mensen altijd zoveel keus hebben :19:

en ja er liep een tweede hond bij, die liep op dat moment geen enkel gevaar, iig geen levensgevaar, de anaconda was nl al druk bezig met iets anders , en het is nou geen dier, dat zodra het los is, als een wilde kat ergens anders op duikt.
Ja, het is gewoon zo, maar het wordt wel steeds erger. :(
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
iones
Zeer actief

Ik zie overigens weinig verschil met mensen die de leefwereld van dieren indringen als mensen die zich land toeeigenen van inboorlingen. Het deugt gewoon geen van tweeen.

Mensen kunnen gewoon ervoor kiezen op hun eigen leefgebied te blijven en dat van de dieren aan de dieren te laten. Maar ja, mensen fokken als konijnen en er komen er steeds meer. En dan te bedenken wat een belachelijke reacties je krijgt van mensen als je zegt geen kinderen te willen..... Moet je zien wat de mensheid allemaal aanricht in de wereld.
Nakisha
moderator

iones schreef:Ik zie overigens weinig verschil met mensen die de leefwereld van dieren indringen als mensen die zich land toeeigenen van inboorlingen. Het deugt gewoon geen van tweeen.

Mensen kunnen gewoon ervoor kiezen op hun eigen leefgebied te blijven en dat van de dieren aan de dieren te laten. Maar ja, mensen fokken als konijnen en er komen er steeds meer. En dan te bedenken wat een belachelijke reacties je krijgt van mensen als je zegt geen kinderen te willen..... Moet je zien wat de mensheid allemaal aanricht in de wereld.
Eens. De natuur heeft gewoon voldoende ruimte nodig, anders zullen soorten uitsterven....
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

duitse herder schreef:(...)snap ook niet dat ze die andere hond zo erbij laten
Ik gok zomaar dat ze alle handen die ze hadden, konden gebruiken, en dat ze dus geen mankracht hadden om die andere hond weg te halen :wink:.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”