Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mengen van KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Mengen van KVV

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik hoorde vandaag van iemand dat het mengen van KVV's niet goed is.
Het gaat dan vooral om KVV met een calcium supplement mengen met een KVV met een natuurlijke calcium bron.
Het calcium zou dan heel moeilijk opgenomen worden omdat het allebei anders opgenomen wordt.
Weet iemand hier hoe dat zit?
Ik meng namelijk bijna dagelijks voor Max, hij houdt wel van afwisseling en zo eet hij iedere dag met smaak zijn bak leeg.
Vandaag had hij bijvoorbeeld: 1 bakje smuldier pens compleet, 2 rodi schijven lam/rijst, 2 schijven duck uitmuntend en dan nog wat herby vlees mix erbij.
Ik ben benieuwd of iemand hier er iets van weet anders stop ik met mengen natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Mengen van KVV

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

'ze' hebben ook altijd wel iets te piepen he. Mag je geen brok met kvv mengen en nu geen kvv's door elkaar. Ik zie de logica niet hoor.

't Was toch niet de verkoper van het ene merk die het andere merk niet kan leveren ofzo?
samantha!
Zeer actief

Nee het was gewoon een andere hondenbezitster.
Ze voert zelf wel al jaren vlees.
Ik blijf het denk ik gewoon zo doen, bevalt me prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Ik vind het eigenlijk ook een beetje geklets en zie ook de logica niet. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de hond de ene dag wat meer van de ene voedingsstof binnenkrijgt dan de andere omdat de verschillende kvv niet helemaal dezelfde percentages bevatten. Als je gewoon elke dag weer andere dingen geeft lijkt me dat echter geen probleem. Ik zou gewoon op dezelfde manier blijven voeren.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Gewoon lekker blijven doen hoor, ik word ook af en toe niet goed van dat gemiep over hondeneten. Alsof wijzelf iedere dag zo verantwoord doen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat een onzin nou weer :piew:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben ook helemaal klaar met dat gepraat over hondeneten. Ik geef rustig smuldier met een kippenpoot, Rodi met een pakje smuldier erbij en bijvoorbeeld rijst gekookt met koolvis en 2 rodi compleet burgers. Mijn honden kunnen wel rijst verteren itt wat er beweerd wordt. Ze maken er nl een heel klein donker keuteltje van en dat ziet er in mijn ogen toch wel erg verteerd uit. :mrgreen:
Ik geef ze tegenwoordig ook wel eens groente als verse erwten of wortelen. Ook dat vinden ze erg lekker.
Mijn idee is inmiddels gewoon dat mijn honden pure ingrediënten eten. Dus geen brokken en blikvoer. Zoals ik zelf dus. Ik eet niet graag gemalen of gefabriceerd eten. Verder zal het mij een worst zijn aangezien ik 2 blinkende van gezondheid blakende honden heb. Ik denk niet dat iemand kan zien aan mijn honden dat ze geen biologische geitjes en hele cavia's naar binnen werken. :mrgreen:
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik heb hier dan maar één soort KVV in huis maar met grote regelmaat krijgen de honden er iets bij. Dat kunnen een handje brokken zijn omdat de KVV net iets te weinig is maar ook andere dingen. Ze krijgen gekookte aardappel, groente, pasta of rijst. Van die laatste twee kook ik altijd wat meer, zodat er wat voor hun overblijft. Een rauw eitje, een grote scheut karnemelk of yoghurt doen we ook regelmatig door hun eten. Een rauw kippenpootje of runderlapje neem ik ook voor hun mee met boodschappen doen.
Ze zijn hier zelden aan de race en ze zien er ook niet echt ongezond uit.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
samantha!
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik ben ook helemaal klaar met dat gepraat over hondeneten. Ik geef rustig smuldier met een kippenpoot, Rodi met een pakje smuldier erbij en bijvoorbeeld rijst gekookt met koolvis en 2 rodi compleet burgers. Mijn honden kunnen wel rijst verteren itt wat er beweerd wordt. Ze maken er nl een heel klein donker keuteltje van en dat ziet er in mijn ogen toch wel erg verteerd uit. :mrgreen:
Ik geef ze tegenwoordig ook wel eens groente als verse erwten of wortelen. Ook dat vinden ze erg lekker.
Mijn idee is inmiddels gewoon dat mijn honden pure ingrediënten eten. Dus geen brokken en blikvoer. Zoals ik zelf dus. Ik eet niet graag gemalen of gefabriceerd eten. Verder zal het mij een worst zijn aangezien ik 2 blinkende van gezondheid blakende honden heb. Ik denk niet dat iemand kan zien aan mijn honden dat ze geen biologische geitjes en hele cavia's naar binnen werken. :mrgreen:
Dat is ongeveer wat ik ook doe.
Het hoofdvoer is hier smuldier en rodi en daar doen ze het prima op.
Bijna iedere dag wordt dat aangevuld met wat andere KVV, herby mixen, vis of ei.
Maar ook zeer regelmatig met gewoon een bakje smuldier vlees of kip.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

samantha! schreef:
MARC_S schreef:Ik ben ook helemaal klaar met dat gepraat over hondeneten. Ik geef rustig smuldier met een kippenpoot, Rodi met een pakje smuldier erbij en bijvoorbeeld rijst gekookt met koolvis en 2 rodi compleet burgers. Mijn honden kunnen wel rijst verteren itt wat er beweerd wordt. Ze maken er nl een heel klein donker keuteltje van en dat ziet er in mijn ogen toch wel erg verteerd uit. :mrgreen:
Bijna iedere dag wordt dat aangevuld met wat andere KVV, herby mixen, vis of ei.
Zo doe ik het ook :mrgreen: Ik geef op het ogenblik smuldier als hoofdvoer, en dat vul ik ook lekker aan met een eitje, yoghurt, karnemelk of zoals van de week een biefstuk die over de datum was en ik in de koelkast vond.
Als ik in Rotterdam ben ga ik wel altijd langs de islamitische slagerij voor wat kalfstaarten, maar verder vind ik het ook wel best.
Oh ja, vuile pens krijgen ze ook met regelmaat, maar als dat dan weer op is dan ook weer een poos niet.
samantha!
Zeer actief

astrid schreef:
samantha! schreef:Dat is ongeveer wat ik ook doe.
Zo doe ik het ook :mrgreen: Ik geef op het ogenblik smuldier als hoofdvoer, en dat vul ik ook lekker aan met een eitje, yoghurt, karnemelk of zoals van de week een biefstuk die over de datum was en ik in de koelkast vond.
Als ik in Rotterdam ben ga ik wel altijd langs de islamitische slagerij voor wat kalfstaarten, maar verder vind ik het ook wel best.
Oh ja, vuile pens krijgen ze ook met regelmaat, maar als dat dan weer op is dan ook weer een poos niet.
Aah nog meer tevreden hondjes dus :mrgreen:
Afbeelding
Chakka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chakka »

ja hoor ik doe het ook op die manier hoor!!!
Ze krijgen hier veel al smuldier en ook met rodi plakje er bij en ze krijgen er niets van ....je kan het ook overdrijven nattuurlijk ...nog even en je moet op een curcus ..wat gewef ik wel en wat geef niet me hond te eten :roll: :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Als je kiest voor kvv maakt het niet uit of je mengt of je aan één soort houdt. Ik zie eigenlijk ook wel een voordeel in het geven van meerdere soorten kvv's. De ene producent zal meer orgaan hebben toegevoegd, de ander bot van kip, de derde gebruikt een ander diersoort, de vierde bevat qua verhouding meer spiervlees etc.. Al met al krijg je zo een een heel gevarieerd menu. :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm...
mengen doe ik het niet, maar ik geef wel afwisselen het een en het ander, behalve aan Guinnie.
Mengen kan vast, maar mijn gevoel zegt dat "afwisselen" beter is, maar echt ik kan het niet beredeneren ;-)

Voor Guinnie, die natuurlijk (waarschijnlijk) haar hele even lang brokken heeft gegeten vind ik het wel belangrijk om het zoveel mogelijk bij 1 voer te houden. Dat is (voor zover ik eraan kan komen) Kivo. Zit hier een aardig eindje vandaan en zoveel kan ik de vriezer nou ook weer niet kwijt ;-)
Hopelijk morgen weer 12 kilo (als het lukt met de tijd) erbij en dan kan ik weer zo'n 3 weken vooruit.

De jongens krijgen afwisselend OOK Kivo, carnibest en wat barfdingen als kipnekjes enzo.

Afgelopen weekend wat dingen uit Duitsland gekregen bij de nestreunie van Tristan. Daar zitten dingen in die ze hier duidelijk wel lusten; ook Guinnie lust het en ze krijgt best er ook wat van ;-)
Haar hoofdvoer bestaat uit 500 gram Kivo per dag, maar zo 'ns een kipnekje of wat ader spiervlees kan ze zo extra krijgen... ze moet ook nog steeds aankomen....

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb om de 2 dagen van alles een restje over en dat geef ik ook gewoon gemengd hoor...nooit geen problemen of klachten gehad daarmee.
Afbeelding
Marjolein@Solo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Nizinny
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjolein@Solo »

Hier ook hoor, Carnibest en Duck bevallen het best, maar ik meng ze dus regelmatig tegenwoordig. Soms vul ik bijvoorbeeld Carnibest aan met een beetje Duck of Smuldier enkelvoudig. Of twee compleet versies van twee merken door elkaar. Zo kom ik ook veel beter uit met de verdeling.
Mijn inziens is afwisseling / mengen van kvv juist wel goed, zoals hier boven ook genoemd, het ene kvv bevat veel meer orgaanvlees dan het ander en in de ander zal weer wat meer groente zitten bijvoorbeeld.
Afbeelding
Marjolein@Solo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Nizinny
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjolein@Solo »

Hier ook hoor, Carnibest en Duck bevallen het best, maar ik meng ze dus regelmatig tegenwoordig. Soms vul ik bijvoorbeeld Carnibest aan met een beetje Duck of Smuldier enkelvoudig. Of twee compleet versies van twee merken door elkaar. Zo kom ik ook veel beter uit met de verdeling.
Mijn inziens is afwisseling / mengen van kvv juist wel goed, zoals hier boven ook genoemd, het ene kvv bevat veel meer orgaanvlees dan het ander en in de ander zal weer wat meer groente zitten bijvoorbeeld.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik geef ook van alles door elkaar hoor :wink: als de vriezer gevuld is met barfspullen krijgen ze dat een poosje. Is het op en ben ik niet in de gelegenheid te halen krijgen ze verschillende soorten kvv. Groente-fruitprutjes, honing, yoghurt en karnemelk. Alles fietst er met smaak in. Ik kijk gewoon naar mijn honden. Zolang ze glimmen, tierig en nooit (althans zelden) ziek zijn, zal het wel goed zijn :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

astrid schreef:
samantha! schreef:
En ik doe het ook zo. :D Hier is het hoofdvoer smuldier, want dat gaat er beter in dan de andere merken, maar ik geef zo af en toe ook andere merken, en soms ook gemengd door elkaar. En ik geef er elke dag wel weer iets anders vers bij. Vandaag bijvoorbeeld rundervlees wat bij de slager in de aanbieding was. Gisteren had 'ie een kippenpoot en wat verse sperzieboontjes en wat het morgen wordt, dat zie ik dan wel weer :mrgreen: Zolang hij goede ontlasting heeft, goed gezond is en er hartstikke goed uitziet, is het mij wel dierbaar. Met kvv's krijgt hij in ieder geval de basis binnen en dat vind ik het belangrijkste.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”