Ten eerste, deze vraag is absoluut niet lullig of denigrerend bedoeld, maar gewoon oprecht.
Wat ik me wel eens vaker afvraag, hoe laat je een klein ukkepukje barfen? Ik zie een chihuahua bijvoorbeeld nog niet zo snel een kip verslinden, om maar iets te noemen.
Ga je dan aan de slag met kwartels en duiven en knaagdieren of ander klein spul ofzo, of moet je dan gewoon echt zelf gaan malen? En hoe zit het met de knaag/bijtkracht van de kleintjes, hoeveel meer moeite hebben die met botten dan grotere honden? Dat hangt natuurlijk van 't soort bot af, dat snap ik, maar ik ben toch wel benieuwd hoe mensen dat doen. Zo vraag ik me ook wel eens af of een kortneuzige hond er meer moeite mee heeft dan een langneuzige hond, omdat het me lijkt dat het makkelijker knaagt met een langere neus. Maar misschien heb ik het verkeerd, laat het me weten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe barfen hele kleine rassen eigenlijk?
Moderator: moderatorteam
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hoe barfen hele kleine rassen eigenlijk?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Hoe barfen hele kleine rassen eigenlijk?
Ik geef Frenk hier gewoon onderdelen. Dus geen hele kip, maar poten, dijen en dergelijke. Of een lamsribbetje of een stuk kalfsstaart. Een hele kip zou voor hem echt teveel in een keer zijn (dat eet hij ook niet op, dan), maar zo in onderdelen gaat het prima.

-
Lindsey
- Zeer actief
Botwerk bij kleine honden is te doen maar inderdaad het 'kleine' werk zoals kipvleugels, kwartelkarkasjes, kipkarkas (even gemept), konijnepootjes, haaskarkas (gemept) en dergelijke. Ook zachte lamsribbetjes in het voorjaar gaat prima. Na juli worden de ribbetjes te hard en gaf ik ze niet meer. Voor de rest maakt het niet zoveel uit; het is alleen lastig met pups omdat die zoveel maaltijden moeten hebben in het begin; 50 gram vleesbot enzo...
. Je wordt wat simpel van die kleine porties. Dan is kvv weer erg handig.
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gian (maltezer, kleine 3kg) eet oa. stukken kippe- of konijnenkarkas, stukken konijnenrug, kwartels, haantje, piepkuiken, kippenvleugels, stukjes lams, en verder paardenvlees, eend, vis enz...
Als pup is hij begonnen met kippenekjes (naast kvv) en daar deed hij toen zowat een uur over
maar inmiddels gaat alles wel een stuk sneller. 
Als pup is hij begonnen met kippenekjes (naast kvv) en daar deed hij toen zowat een uur over

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
nance
- Erelid
Ik heb nu een hondje van 3,5 kg in opvang en dat gaat prima. Ze eet zelfs een runderstrot weg
al moet ze dan wel vasten de volgende dag. De kleintjes hebben prima gebitjes en weten het ook goed te gebruiken. Rambo weegt het dubbele van Kira en daar ben ik wel veel makkelijker mee.
Van de week krijgen ze een runderknars, kijken hoe dat gaat. Uiteraard dan de volgende dag weer vasten. Ik moet er wel bij zeggen dat ze nog veel te mager is en ze dagelijks rond een pond vlees krijgt. Dat heeft ze ook echt nodig en het gaat er grif in...
Van de week krijgen ze een runderknars, kijken hoe dat gaat. Uiteraard dan de volgende dag weer vasten. Ik moet er wel bij zeggen dat ze nog veel te mager is en ze dagelijks rond een pond vlees krijgt. Dat heeft ze ook echt nodig en het gaat er grif in...