Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teven meer populair dan reuen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Teven meer populair dan reuen?

Ongelezen bericht door lieke »

Zoek stok! schreef:Ik denk dat je Cody niet moet verwarren met 'alle Collie reuen' :wink: Celtic bijvoorbeeld is een prima Collie reu die in weinig dingen lijkt op hoe jij Cody beschrijft.
Daar heb je gelijk in, hoor. Maar ik hoor van meer mensen dat veel reuen (van andere rassen) dit gedrag ook vertonen. Ik vind het vreselijk om zo krampachtig te moeten wandelen en daar heb ik in ieder geval met de collieteefjes die ik heb (gehad) nooit last van gehad.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

lieke schreef:
Zoek stok! schreef:Ik denk dat je Cody niet moet verwarren met 'alle Collie reuen' :wink: Celtic bijvoorbeeld is een prima Collie reu die in weinig dingen lijkt op hoe jij Cody beschrijft.
Daar heb je gelijk in, hoor. Maar ik hoor van meer mensen dat veel reuen (van andere rassen) dit gedrag ook vertonen. Ik vind het vreselijk om zo krampachtig te moeten wandelen en daar heb ik in ieder geval met de collieteefjes die ik heb (gehad) nooit last van gehad.
Ik denk dat het bij Colliereuen normaal gesproken ook niet zo is. Terwijl er ook rassen zijn waar het bij zowel teven als reuen zo is. Ik ken toch behoorlijk wat teven die niet voor de poes zijn met andere teven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind teefjes veel makkelijker zelf. Ze zijn zeker niet relaxter maar wel veel minder koppig heb ik het idee. Hier dan tenminste. Dapper moest alles zijn hele leven blijven proberen. Cleo, Eva en Wuilus deden na een tijdje gewoon altijd standaard wat de bedoeling is. Ik denk dat een reu andere prioriteiten heeft buiten. Markeren en territorium bewaking.

Verder vind ik teven met wandelen veel prettiger. Komt er een andere hond dan is er nooit iets aan de hand als die normaal kan doen. Daar hou ik wel van.

In de roedel en thuis vind ik reuen veel leuker. Ik vind teven kil en soms sjaggie naar elkaar. Dapper was veel meer ontspannen in de roedel hoewel hij wel altijd slaag kreeg van de dames. :wink: Dus in huis en met meerdere honden heb ik weer voorkeur voor reuen. Buiten absoluut voor teven. Onze teven zijn elkaars tegenpolen. Eva is een enorme knuffel en kroelhond en Cleo verkrampt al als je haar gaat aaien als ze ergens ligt. Die kan echt de kriebels krijgen en bij je komen liggen op de bank is eens in de 6 maanden werk want dat wil ze helemaal niet. Dus hier verschillen de teven al als dag en nacht dus eigenlijk kun je niet zoveel zeggen over geslachtsverschillen. Elke hond is anders. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb jaren samen geleefd met zowel collie reuen als teven, de reuen die ik ken(de) zijn in niks zoals jij cody omschrijft, ik vind opzich een collie teef of reu niet zoveel uitmaken, maar als ik dan iets "moet" zeggen, vond ik de reuen makkelijker, stabieler.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik denk dat met veel rassen een teefje makkelijker is buitenshuis (over het algemeen) met andere hond-ontmoetingen. en beter in de buurt van het baasje blijft. (over het algemeen).

en ik denk dat binnenshuis een reu makkelijker is. meestal ff ``cooler``en relaxt in hun gedrag.

maar het is ook wel ras-afhankelijk.en natuurlijk zit er ook wel verschil in individu.

ik denk dat veel mensen voor een teef kiezen omdat ze vaak beter met andere honden kunnen.

ook weet ik wel dat er mensen zijn die het maar niks vinden om (kortharige rassen) tegen pielemans aan te moeten kijken. en ik moet eerlijk bekennen, als ik buster onder de wandeling ga borstelen laat hij ook vaak zijn roze pielemans even zien. en ehhh. . .voorbij gangers moeten daar vaak even een opmerking over maken. :mrgreen:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Zelf heb ik een voorkeur voor teven. Ik heb in de loop van de jaren 2 reuen opgevangen, een Duitse Herder (gecastreerd) en een Sint Bernard (ongecastreerd) die beiden geen problemen gaven met andere honden, dus dat is het niet. Het gaat mij juist om dat wat 'kattige' en (naar mijn idee) meer zelfstandige karakter van teven. Die reuen wilden het liefst de hele dag op schoot, geknuffeld worden en bleven aan me plakken. Panna gaat regelmatig lekker haar eigen gang, zonder mij uit het oog te verliezen. Heerlijk! En ook van haar sporadische buien geniet ik enorm, hoewel ze af en toe best irritant kan zijn blijft het op die manier een uitdaging. Daarnaast, maar dit is een volledig gekleurde mening gebaseerd op mijn ervaringen, heb ik het idee dat Teven wat intelligenter zijn. Niet eerst doen en dan pas nadenken, maar andersom.
Het is dat het zo lastig kan zijn met meerdere teven in huis, anders had ik het wel geweten :wink:
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ik heb beide en vind ze beide even lief en aanhankelijk aan de baas. Echter is mijn teef voor vreemde minder aanhankelijk.
Zoek stok!
Zeer actief

Panna schreef:Het gaat mij juist om dat wat 'kattige' en (naar mijn idee) meer zelfstandige karakter van teven. Die reuen wilden het liefst de hele dag op schoot, geknuffeld worden en bleven aan me plakken. Panna gaat regelmatig lekker haar eigen gang, zonder mij uit het oog te verliezen. Heerlijk!
Bij mij is het precies andersom. Bram is veel zelfstandiger en onafhankelijker dan Izzie. Heeft ook veel met het ras te maken natuurlijk. Izzie is ook knuffeliger, ze wil altijd bij me in de buurt zijn. Bram bij voorkeur niet :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik merk bij Tollers overigens wel dat de teefjes vaak wat pittiger zijn. Nilo's moeder is een heel stabiel teefje maar ook die kan behoorlijk bitchie zijn af en toe hoor. Niet zonder reden hoor, maar ik denk dat reuen over het algemeen iets minder extreem reageren. Ik heb Nilo nog nooit horen snauwen/grommen naar een andere hond terwijl je op shows of clubmatches nog wel eens teefjes ziet die behoorlijk van zich laten horen als het ze niet aan staat.

Wat me dan wel weer op valt is dat Nilo inderdaad meer aanvaringen heeft met andere reuen, terwijl Nora dat nooit heeft met teven. Wat dat betreft zijn teven weer stabieler. Ik zie bij reuen dat ze Nilo ook echt opzoeken om maar even macho gedrag te vertonen. Dit heb ik nauwelijks bij teefjes gezien. Als ze elkaar niet liggen dan heb je een probleem, maar ze zoeken het meestal niet op.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

De reuen die ik ken vond ik echt schatten, knuffels en erg relaxed. Maar ik merkte wel dat de teven meer bezig met jou waren, niet zo half bezig met je zijn. Beetje lastig uitleggen.
Zelf zou ik nu, ondanks dat ik dacht dat ik een reuen persoon was, een teef kiezen. Vind ze om te trainen enzo fijner. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Bij ons zijn teven populairder dan reuen, omdat mensen bang zijn voor ruzie en gedoe met reuen.
Ik adviseer altijd reuen, zeker in gezinnen, omdat die domweg liever en verdraagzamer zijn dan teven.
Bij stabijs dan, he?

Teven snauwen sneller als iets ze niet zint bijvoorbeeld, ook bij ander wezens dan honden doen ze dat soms.
Niet bij eigen kinderen, maar ja, soms wel bij die van de buren of zo. Reuen doen dat veel minder snel.
Teven zoeken sneller mot. Reuen niet.
Teven hebben last van hun hormonen en zijn dan vervelend. Reuen hebben dat uiteraard niet.
Toch ben ik een tevenmens, geen idee waarom eigenlijk :denken:

Tja, en bij andere rassen kan het heel anders zijn natuurlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:
Wat me dan wel weer op valt is dat Nilo inderdaad meer aanvaringen heeft met andere reuen, terwijl Nora dat nooit heeft met teven. Wat dat betreft zijn teven weer stabieler. Ik zie bij reuen dat ze Nilo ook echt opzoeken om maar even macho gedrag te vertonen. Dit heb ik nauwelijks bij teefjes gezien. Als ze elkaar niet liggen dan heb je een probleem, maar ze zoeken het meestal niet op.
Ik denk dat dat inderdaad het voornaamste punt is. En dan voornamelijk als je heel bewust kiest voor een ras wat (over het algemeen) zelf vrij makkelijk is met andere honden. Dan kan jij nog zo'n makkelijk (ruim volwassen) reutje hebben, naar mijn idee heb je dan toch sneller de kans dat andere niet zo makkelijke reuen wel even komen kwalballen (of grijpen), dan bij een teef. Is je eigen teef erg makkelijk, dan heb je, naar mijn idee in ieder geval, wat minder snel problemen omdat andere teven minder snel uit zichzelf komen etterbuilen of echt grijpen.
Tenminste, dat is wel mijn ervaring :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Dus in huis en met meerdere honden heb ik weer voorkeur voor reuen. Buiten absoluut voor teven.
Dat vind ik inderdaad ook wel. Dat chaggie naar elkaar binnen de roedel hebben ze hier niet. Saar vindt heel soms wel dat Vera teveel ook binnen wil spelen, en snauwt dan wel weg, maar dat deed Moos ook met veel meer ferve als hij vond dat het geen speeltijd was :mrgreen:
Maar dat sullige lieve wat Moos had, en wat volgens mij wel een beetje reu-eigen is vaak, vond ik wel erg leuk. Dat onvoorwaardelijke "jij bent de liefste hoor baas, ook al luister ik soms niet :mann: ". Dat hebben de dames niet. Die luisteren eigenlijk gewoon altijd, want dat is de deal, en verder moet ik ze niet aan de kop komen zeuren. Zoiets :mrgreen:
Buiten echter vind ik de teven dus wel makkelijker.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Mocht er hier na deze dames weer een hond komen dan een reu. Kali moet geen vreemde teven en als de vreemde teef praatjes heeft dan zal ze wel eens even duidelijk maken dat ze daar niet van gediend is, op niet mis te verstane wijze. Ik heb dat 2x meegemaakt en dat is niet misselijk. Vreemde reuen gaat wel altijd goed.
Onze Ivan was vreselijk met mensen, maar andere honden, reu of teef ging altijd buitengewoon prima.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik ben opgegroeid met een labradorteef die altijd met alles en iedereen op heeft kunnen schieten. Nooit mot met welke hond dan ook en vreselijk lief voor mensen. Het laatste jaar heeft ze voor het eerst in haar leven gegromd, één keer, tegen Hades. Nu ze bijna 11 is heeft ze blijkbaar tóch ergens de pit vandaan gehaald om duidelijk te maken dat er níet gespeeld ging worden :hmmm: . Mijn moeder wilde destijds per se een teefje omdat ze niet van die blote piemels houdt en 'dat gepis overal'. Ik wilde daarom eigenlijk later zelf ook een teefje, met als bijkomende reden (on)verdraagzaamheid richting andere honden. Nu heb ik echter een reu van ruim 10 maanden die nog niet eens z'n poot omhoog houdt tijdens het plassen en nog steeds bijna altijd in één keer zijn blaas leegplast. Hij zoekt zelf absoluut geen ruzie, hoewel hij soms wel 'belaagd' wordt door volwassen reuen met een hekel aan puberleeftijd reutjes, maar nooit ernstig. Om de roze flieber die soms opeens erg prominent in beeld hangt moet ik voornamelijk lachen en die enorme knikkers zijn alleen nogal zichtbaar als hij op z'n rug ligt me't z'n poten wijd :mrgreen: . Prima te doen dus :ok: . We hebben overigens geen moment getwijfeld toen we hoorden dat de allerleukste pup uit het nest een reutje was, dat was dan maar zo, hij was gewoon écht de leukste en daar gaat het uiteindelijk om. Verder is het een enorme knuffelkont en binnen op een prettige manier aanhankelijk, buiten loopt hij niet ver weg om een lekker geurtje te volgen ofzo, maar dat kan natuurlijk nog komen. Ik heb ook niet echt de indruk dat hij (al) pubert, wellicht komt het allemaal nog? Ik ondervind tot nog toe in elk geval geen enkele hinder, om het maar zo te noemen, van het feit dat Hades een reu is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Mijn voorkeur voor teven kwam ook voort ook het algemene oordeel, makkelijker (met andere honden) en geen gepies overal en o ja vroeger ook een teef in huis.

en tja nu een reu want die bleven inderdaad als laatste over in het nest en ik was er laat bij! Ook op asiel sites zijn de reuen trouwens flink in de meerderheid dus of het (voor)oordeel toch klopt?

Ik heb zelf nog geen spijt gelukkig want het is een grote knuffelbeer (heerlijk!) en verder is hij heel makkelijk in de omgang met alles en nog wat (echt een joris goedzak type). en ach dat piesen is inderdaad wel eens irritant maar niet de moeite waard voor mij om me er serieus aan te ergeren of erop te gaan trainen waar en wanneer hij het niet mag. Dat het in tuinen en op trainingsvelden niet mag heeft hij zichzelf gelukkig wel aangeleerd trouwens voordat mensen gaan denken dat ik nergens op let........
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

lieke schreef:
Van de 3 collies die wij tot op heden gehad hebben, 2 reuen en met beide niet de problemen die jij omschrijft. De eerste: Monty Shumbwa was een echte goedzak en heeft onze niet zo sociale terrier een stuk socialer gemaakt. Monty was niet gecastreerd. Ringo is geen doetje, maar zoekt de problemen zeker niet op. Hij loopt andere reuen het liefst voorbij hoor, heeft er niet zoveel mee. Maar hij moet niet uitgedaagd worden, want dan laat hij wel weten hoe hij er over denkt. Ringo moest wel gecastreerd worden, maar vanwege medische redenen (er waren nogal veel loopse teven in de buurt en meneer at niks en deed niks anders dan joelen, en aangezien meneer al geen vet op het lijf had...)
Afbeelding
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Billy98 »

Volgens mij heb ik, aan de reacties te lezen een onderwerp aangesneden wat erg leeft onder de hondenliefhebbers :mrgreen:

Billy was ook een reu en ik heb nooit echt problemen aan hem als reu ondervonden.
Binnenshuis erg aanhankelijk en buiten was hij best wel eens eigenwijs zeker als er loopse teefjes in de buurt waren. Ook at hij dan wel eens slecht.
(maar je bent een reu of niet :pffff: )
Maar over het algemeen liep hij bijna altijd los mee en kon hij met elke hond wel overweg.
Hij zocht geen problemen op.

Voordat ik Billy kreeg zei "men" tegen mij "neem een reu want ze zijn aanhangkelijker,
stabieler en je zit niet 2x per jaar met een loopse hond".
Nu ben ik 11 jaar ouder en (hoop ik :mrgreen: ) wijzer geworden en dan kijk je er toch op een andere manier tegenaan.

Leuk om al de verschillende en deels herkenbare meningen te lezen!
Afbeelding
Groetjes, Lianne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
:denken: niet kunnen sporten? In de africhting, waar voornamelijk herders bivakeren ben ik nog geen vereniging tegen gekomen waar je niet kan trainen met een loopse teef.
Ik heb trouwens ook de ervaring dat er bij herders vooral vraag is naar reuen over het algemeen.

Ik heb liever ook reuen... Xena is een geweldige hond, had het niet beter kunnen treffen met mn eerste sporthondje maar nog altijd een hittepetit...altijd geweest ook. De mannen hier zijn wat aanhankelijker (naar mij niet naar vreemden), niet makkelijker naar vreemde honden (ongeacht geslacht) terwijl Xena wel kan met grotere dominantere kerels... maar absoluut weer niet met teven, kleine hondjes of onderdanige reutjes...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

malinois schreef: :denken: niet kunnen sporten? In de africhting, waar voornamelijk herders bivakeren ben ik nog geen vereniging tegen gekomen waar je niet kan trainen met een loopse teef.
Ik heb trouwens ook de ervaring dat er bij herders vooral vraag is naar reuen over het algemeen.
Op de gemiddelde KC of hondenschool is een loopse teef niet welkom.
Ook op de meeste jachttrainingen en -wedstrijden is een loopse teef niet welkom.
Dat leidt af, vindt men.

En ik denk dan dus weer dat je daardoor dus dat gezeur krijgt van mensen die hun reu kwijt zijn en dan de eigenaar van de loopse teef de schuld geven want die reuen worden zelden tot nooit in een appèlsituatie met een loopse teef geconfronteerd. Tja, dan leren ze dus ook niet dat het geen reden is niet meer te luisteren :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
:denken: niet kunnen sporten? In de africhting, waar voornamelijk herders bivakeren ben ik nog geen vereniging tegen gekomen waar je niet kan trainen met een loopse teef.

Ik heb liever ook reuen... Xena is een geweldige hond, had het niet beter kunnen treffen met mn eerste sporthondje maar nog altijd een hittepetit...altijd geweest ook. De mannen hier zijn wat aanhankelijker (naar mij niet naar vreemden), niet makkelijker naar vreemde honden (ongeacht geslacht) terwijl Xena wel kan met grotere dominantere kerels... maar absoluut weer niet met teven, kleine hondjes of onderdanige reutjes...
klopt, zei ik ook al dat reuen bij werkherders gewilder zijn dan teven.
Bij ons blijven de loopse teven eigenlijk thuis. Volgens mij is er geen aparte afspraak over (tenminste is nooit tegen mij gezegd) maar doen ze dat zelf.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
malinois schreef: :denken: niet kunnen sporten? In de africhting, waar voornamelijk herders bivakeren ben ik nog geen vereniging tegen gekomen waar je niet kan trainen met een loopse teef.
Ook op de meeste jachttrainingen en -wedstrijden is een loopse teef niet welkom.
Dat leidt af, vindt men.

En ik denk dan dus weer dat je daardoor dus dat gezeur krijgt van mensen die hun reu kwijt zijn en dan de eigenaar van de loopse teef de schuld geven want die reuen worden zelden tot nooit in een appèlsituatie met een loopse teef geconfronteerd. Tja, dan leren ze dus ook niet dat het geen reden is niet meer te luisteren :19:
idd. dat zou juist de plek moeten zijn om het te leren lijkt me :wink: hoef je niet te zoeken naar een loopse teef om te oefenen, je kunt direct ingrijpen, er is een trainer bij aanwezig etc.
Ik ben heel blij dat ik altijd gewoon heb kunnen trainen met Xena en ben ook blij nu ik met reuen loop dat er regelmatig een loopse teef is, zodat ze weten dat dit op het veld verboden gebied is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:

klopt, zei ik ook al dat reuen bij werkherders gewilder zijn dan teven.
Bij ons blijven de loopse teven eigenlijk thuis. Volgens mij is er geen aparte afspraak over (tenminste is nooit tegen mij gezegd) maar doen ze dat zelf.
bij alle verenigingen waar ik tot heden getraint heb, werd het gewoon niet gezegd dat een teef loops was. Alleen de instrukteur(s) wist(en) het zodat die ook wist waarom een hond anders zou kunnen reageren. Verder wist niemand het in principe.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
Marjoleine schreef:
Dat leidt af, vindt men.

idd. dat zou juist de plek moeten zijn om het te leren lijkt me :wink: hoef je niet te zoeken naar een loopse teef om te oefenen, je kunt direct ingrijpen, er is een trainer bij aanwezig etc.
Ik ben heel blij dat ik altijd gewoon heb kunnen trainen met Xena en ben ook blij nu ik met reuen loop dat er regelmatig een loopse teef is, zodat ze weten dat dit op het veld verboden gebied is.
Idem hier. Altijd leuk als iemand een teef heeft die loops is. Nét omwille van de afleiding.

Bij mijn allereerste club werden loopse teven gewoon op het terrein gebonden (fokker, dus die had er wel vaak een paar)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

malinois schreef:
bij alle verenigingen waar ik tot heden getraint heb, werd het gewoon niet gezegd dat een teef loops was. Alleen de instrukteur(s) wist(en) het zodat die ook wist waarom een hond anders zou kunnen reageren. Verder wist niemand het in principe.
Precies, zo doe wij het ook.....
Gewoon laten komen en doortrainen, niet vertellen want dan hebben de reueu-eigenaren weer een excuus.....

Ik heb altijd teven gehad en ben eigenlijk heel nieuwgierig hoe het is om zelf een reu te hebben.
Je hoort inderdaad dat ze zo aanhankelijk zijn ed.
Toch kies ik steeds weer voor een teefje omdat ze "iets" hebben wat me zo aantrekt...
Maar wat dat nu precies is.......
Teefjes kunnen onderling wel onverdraagzaam zijn vind ik.
Dat hekserige, dat snauwen.....
Loops worden maakt me niets uit maar ik kan me wel irriteren aan reuen die overal willen markeren (in de lessen) en ik zeg daar altijd wat van.
Misschien ooit eens kiezen voor een Corgi reu?
Maar t lijkt me weer zo lastig kombineren in huis met de dames.......
Zoek stok!
Zeer actief

TeamWork schreef: Gewoon laten komen en doortrainen, niet vertellen want dan hebben de reueu-eigenaren weer een excuus.....
Weer een excuus :denken: Ooit bij nagedacht dat er ook reuen zijn, niet lid van de orde der werkende honden die altijd wel gaan, die echt afgeleid raken door een loopse teef voor hun neus? Ik word er een beetje kriegel van dat dit wordt afgedaan als excuus. Ik heb nu een hond gefokt om te werken en een hond niet gefokt om te werken. Dat is een wereld van verschil in motivatie en afleiding in het trainen. Niet te vergelijken.

Maar goed, bij Bram op de training doen loopse teven ook gewoon mee. Maar ik zorg wel dat hij er niet direct mee in aanraking komt. Laat hem in de auto tot we daadwerkelijk beginnen en houd afstand. Ik zou zelf een teef op haar dekrijpe periode thuis laten. Ik heb een training gehad dat een dekrijpe teef tot twee keer toe naar Bram rende en haar kont naar hem toedraaide (op het veld trainen twee groepen tegelijk). Wat verwacht je nou van Bram, dan hem dat koud laat? Niet dus. Dus laat je teef dan gewoon thuis als ze wegrent. Bij agility is het appel toch wat sneller weg gezien de flinke afstand tussen baas en hond..
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Grappig om te zien dat er zoveel mensen hier op het forum ervaring hebben met lieve colliereuen :mrgreen: .

Maar even zonder gekheid hoor, ik hou van Cody zoals hij is. Ik geef toe dat hij in de eerste instantie een teleurstelling voor me was omdat ik nog nooit zo'n hond had gehad en ook niet wist hoe ik er mee moest omgaan. Maar toen ik me eenmaal mentaal heb aangepast, blijkt het toch een hartstikke leuke hond te zijn.
Ik geef toe: hij haalt me nog steeds regelmatig het bloed onder nagels vandaan, maar aan de andere kant heb ik ook nog nooit een hond gehad die me zo in een deuk laat liggen. En als hij weer 'ns een afstandsbediening of een paar schoenen heeft gesloopt en de restanten schuldbewust in de schoot deponeert, kan ik niet anders dan lachen. En te smelten als hij half op schoot klimt omdat hij immers nóóit aandacht krijgt. Om vervolgens weer ziedend te worden omdat hij mijn oudste kater aan zijn staart door de kamer probeert te trekken :mep: .

Dus nogmaals, ik hoop dat hij minstens 20 wordt, maar geef mij maar teven!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik heb een training gehad dat een dekrijpe teef tot twee keer toe naar Bram rende en haar kont naar hem toedraaide (op het veld trainen twee groepen tegelijk). Wat verwacht je nou van Bram, dan hem dat koud laat? Niet dus. Dus laat je teef dan gewoon thuis als ze wegrent. Bij agility is het appel toch wat sneller weg gezien de flinke afstand tussen baas en hond..
Nah dat vind ik wel heel raar van de tevenbaas hoor. Als je een loopse teef mee neemt naar training moet ze wel gewoon luisteren en bij de baas blijven, net zoals van de reuen verwacht wordt :wink:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ik ben een reuenmens, ik vind een reu makkelijker en liever. Of misschien is mijn teef gewoon een bitch en moeilijker dus een uitzondering :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
TeamWork schreef: Gewoon laten komen en doortrainen, niet vertellen want dan hebben de reueu-eigenaren weer een excuus.....
Weer een excuus :denken: Ooit bij nagedacht dat er ook reuen zijn, niet lid van de orde der werkende honden die altijd wel gaan, die echt afgeleid raken door een loopse teef voor hun neus? Ik word er een beetje kriegel van dat dit wordt afgedaan als excuus. Ik heb nu een hond gefokt om te werken en een hond niet gefokt om te werken. Dat is een wereld van verschil in motivatie en afleiding in het trainen. Niet te vergelijken.

Maar goed, bij Bram op de training doen loopse teven ook gewoon mee. Maar ik zorg wel dat hij er niet direct mee in aanraking komt. Laat hem in de auto tot we daadwerkelijk beginnen en houd afstand. Ik zou zelf een teef op haar dekrijpe periode thuis laten. Ik heb een training gehad dat een dekrijpe teef tot twee keer toe naar Bram rende en haar kont naar hem toedraaide (op het veld trainen twee groepen tegelijk). Wat verwacht je nou van Bram, dan hem dat koud laat? Niet dus. Dus laat je teef dan gewoon thuis als ze wegrent. Bij agility is het appel toch wat sneller weg gezien de flinke afstand tussen baas en hond..
Ook op de EG die bij mn eerste vereniging gedaan werd, liepen loopse teven gewoon mee zonder dat iemand het wist, idd. om er geen 'smoesjes' mee te krijgen... want als mensen weten dat er een loopse teef loopt dan gaan ze er (on)bewust toch anders op reageren. En dat waren dus echt niet alleen honden van de 'werkende orde'...
En honden moeten wel onder controle zijn om los te mogen dus niet weglopen idd.
Xena liep en loopt nog steeds gewoon op het veld als ze dekrijp is.. ze zal nooit naar een reu toegaan. Ook niet nu ze niet meer hoeft te trainen en nog gewoon lekker loopt te dollen op het veld met mij of met anderen terwijl de rest een appelletje loopt.
Ik ben het helemaal met je eens dat je je hond thuis moet laten als die wegrent, maar dat geldt niet alleen voor een loopse teef maar voor alle honden in mijn ogen, reu of teef.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”