Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teven meer populair dan reuen?
Moderator: moderatorteam
- Billy98
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
Teven meer populair dan reuen?
Volgens mij is het zo dat bij de meeste rassen de teefjes meer populair zijn dan de reuen.
Op de wachtlijsten voor pups is de wachttijd voor reuen meestal korter dan voor teven.
Waarom is dit volgens jullie?
Op de wachtlijsten voor pups is de wachttijd voor reuen meestal korter dan voor teven.
Waarom is dit volgens jullie?

Groetjes, Lianne
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Re: Teven meer populair dan reuen?
geen idee, bij de herders hoor ik vaak dat reuen veel eerder kwijt zijn dan teven. dit komt (denk ik) doordat ze dan geowon door kunnen sporten en niet 3 weken niet naar de club kunnen door de loopsheid?
- Moos
- Zeer actief
Omdat 'men' zegt dat teven makkelijker zijn.
Persoonlijk vind ik dat ook
Ik vind ze over het algemeen genomen eerder op de baas gericht i.p.v op de omgeving (meer dan reuen), en ik vind een teef makkelijker qua ontmoetingen met vreemde honden.
Maar in de volksmond wordt dat volgens mij vaak nog verder doorgevoerd, in de zin dat je vaak hoort dat teven liever zouden zijn. Dat vind ik dan weer een hele rare. Ik heb 1 reutje gehad, en qua aanhankelijkheid overtrof hij mijn teven ruimschoots

Persoonlijk vind ik dat ook

Maar in de volksmond wordt dat volgens mij vaak nog verder doorgevoerd, in de zin dat je vaak hoort dat teven liever zouden zijn. Dat vind ik dan weer een hele rare. Ik heb 1 reutje gehad, en qua aanhankelijkheid overtrof hij mijn teven ruimschoots

-
- Zeer actief
ik ga mee met het idee dat mensen denken dat teven makkelijker zijn.denk ik
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Hier ook, in sommige gevallen zal dat ook zo zijn, maar het ligt ook een (groot?) deel aan jezelf natuurlijk.S@ndr@ schreef:ik ga mee met het idee dat mensen denken dat teven makkelijker zijn.denk ik
Wat me trouwens opvalt is dat veel mannen een hond "hij/hem" noemen en veel vrouwen "ze/zij", iemand met een teef zegt nagenoeg altijd ze/zij tegen Max. Ben zelf blij met een reu echte nadelen zijn er eigenlijk niet ondanks dat hij ook nog eens tweedehands was en niet een hele beste opvoeding gehad heeft daarvoor. Het is nu gewoon de perfecte hond (ook kwa luisteren in eigenlijk alle situaties).

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik sluit me aan bij m'n voorgangers, teven hebben de naam liever en makkelijker te zijn.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Nou, het was met Moos wel zo dat je toch wat meer op moest letten als je in de stad liep bijvoorbeeld. Hij mocht niet overal plassen, maar ja, als de baas dan even ergens anders naar staat te kijken, is dat bankje buiten toch wel aantrekkelijk. BijvoorbeeldNanna schreef:Wat ik vaak als reden hoorde was: teven plassen niet zo vaak.
Alsof je het een reu niet af kunt leren om op iedere straathoek zijn poot op te tillen

Saar en Vera zullen nooit zomaar even tegen een bankje ofzo aan gaan piesen, maar een teefje van een vriendin van mij markeert weer meer dan Moos ooit gedaan heeft. Dus tja

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik moet juist enorm wennen aan het feit dat Izzie maar 1 keer plast. Telkens als ze ergens snuffelt, verwacht ik half half dat ze haar poot optilt 

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Wat de dames hier altijd zo leuk kunnen is snuffelen, snuffelen, snuffelen, en dus niet plassen.Zoek stok! schreef:Ik moet juist enorm wennen aan het feit dat Izzie maar 1 keer plast. Telkens als ze ergens snuffelt, verwacht ik half half dat ze haar poot optilt
Elke keer denk ik "nou ja, misschien gaan ze toch markeren", maar aangezien ze dat eigenlijk nooit doen (aangelijnd, Saar los soms wel), zit die kans er niet zo in he? En ik maar braaf wachten

En dan heb ik toch al eventjes geen reutje meer, kan je nagaan

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk ook omdat teven makkelijker schijnen te zijn. Vooral voor mensen die dan hun eerste hond hebben, kan ik me voorstellen dat die liever een teefje hebben. Tel daar bij op de mensen die serieuze fokplannen hebben, dan is een teef ook wel makkelijk
Persoonlijk vind ik Nilo overigens makkelijker dan Nora. Nilo markeert wel, maar niet zoveel dat ik me er aan irriteer. Hij houd zich ook netjes aan de regels dat we niet in een woonwijk gaan markeren en aangelijnd liever ook niet. Nora daarentegen markeert dan wel niet, maar die is wel bezig met de luchtjes die al die reuen achterlaten. Dat vind ik een stuk lastiger wandelen.

Bij de Newfoundlanders zijn reuren populairder dan teven. Waarom, geen idee. Misschien omdat reuen nog iets groter worden dan teven, maar dat is een wilde gok.
Persoonlijk heb ik liever een reu (van de rassen die ik mooi vind), omdat die bredere koppen en snuiten hebben en dat vind ik mooi.
Persoonlijk heb ik liever een reu (van de rassen die ik mooi vind), omdat die bredere koppen en snuiten hebben en dat vind ik mooi.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is bij elk ras anders. Werkherders zijn reuen veel populairder. Grote molossers ook want die reuen worden nog veel imposanter dan een teef en dat is vaak de reden om een hele grote hond te nemen. Dan willen mensen hem ook echt groot. Bij windhonden en dan bv Whippets blijf je geloof ik weer heel erg met reuen zitten. Teven zijn daar meer geliefd.
Bij veel kleine rassen maakt het mensen echt niks uit. Ik geloof niet dat er veel voorkeur ligt bij teefjes als je bv naar de shitzu kijkt. Misschien wel om evt mee te fokken maar op straat merk ik er niks van als ik daar pups van tegenkom.
Bij veel kleine rassen maakt het mensen echt niks uit. Ik geloof niet dat er veel voorkeur ligt bij teefjes als je bv naar de shitzu kijkt. Misschien wel om evt mee te fokken maar op straat merk ik er niks van als ik daar pups van tegenkom.
- Moos
- Zeer actief
Ik weet niet of dat zo is hoor. Hier lopen best wat kleine hondjes, en ook daar hoor ik mensen over liever een teefje omdat die makkelijker zouden zijn, en inderdaad niet overal hun poot op willen tillen. En als je gaat voor een klein hondje vanwege het Paris Hilton gehalte is een teefje natuurlijk ook veel leuker om aan te kleden :N: :N:MARC_S schreef: Bij veel kleine rassen maakt het mensen echt niks uit. Ik geloof niet dat er veel voorkeur ligt bij teefjes als je bv naar de shitzu kijkt. Misschien wel om evt mee te fokken maar op straat merk ik er niks van als ik daar pups van tegenkom.
Ik denk inderdaad ook wel dat bij rassen die mensen aan kunnen schaffen vanwege het imposante, dat reuen dan populairder zouden kunnen zijn.

- Billy98
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Vaak hoor je inderdaad teven zijn liever maar is dit nu ook echt zo?
Als ik uit mijn eigen ervaring spreek dan vind ik reuen over het algemeen liever en aanhankelijker dan teven. Teven kunnen soms wat 'kattig' overkomen naar mijn idee.
Als ik uit mijn eigen ervaring spreek dan vind ik reuen over het algemeen liever en aanhankelijker dan teven. Teven kunnen soms wat 'kattig' overkomen naar mijn idee.

Groetjes, Lianne
- Moos
- Zeer actief
Ik vind lief sowieso een beetje raar woord om een onderscheid tussen reu of teef te maken
Beiden kunnen even lief zijn natuurlijk. Ik heb ook het idee dat reuen vaak wat knuffeliger zijn, en teven vind ik buiten vaak wat meer op de baas gericht. Maar is dat dan liever van beiden? Vind ik niet.
Mijn reutje vond ik wel wat sulliger lief dan mijn teefjes. Gewoon zonder nadenken onvoorwaardelijk willen knuffen met de baas
De teefjes zijn wat bedachtzamer lief. Sowieso vind ik ze wat bedachtzamer, minder van "lang leve de lol en het zal allemaal wel goedkomen". Maar dat kan ook toevallig van beiden meer het karakter zijn 

Beiden kunnen even lief zijn natuurlijk. Ik heb ook het idee dat reuen vaak wat knuffeliger zijn, en teven vind ik buiten vaak wat meer op de baas gericht. Maar is dat dan liever van beiden? Vind ik niet.
Mijn reutje vond ik wel wat sulliger lief dan mijn teefjes. Gewoon zonder nadenken onvoorwaardelijk willen knuffen met de baas

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het wisselt, althans als ik een nest heb, de ene keer veel aanvragen voor reuen ( die je dan net niet meer hebt) en de andere keer willen ze teven ( terwijl je dan natuurlijk nog een reutje hebt)
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb met Hyra weleens 's avonds laat ik weet niet hoe lang gelopen omdat ze maar niet ging plassenMoos schreef:Nou, het was met Moos wel zo dat je toch wat meer op moest letten als je in de stad liep bijvoorbeeld. Hij mocht niet overal plassen, maar ja, als de baas dan even ergens anders naar staat te kijken, is dat bankje buiten toch wel aantrekkelijk. BijvoorbeeldNanna schreef:Wat ik vaak als reden hoorde was: teven plassen niet zo vaak.
Alsof je het een reu niet af kunt leren om op iedere straathoek zijn poot op te tillen![]()
Saar en Vera zullen nooit zomaar even tegen een bankje ofzo aan gaan piesen, maar een teefje van een vriendin van mij markeert weer meer dan Moos ooit gedaan heeft. Dus tja![]()
![]()

Gr. Marijke

- Moos
- Zeer actief
Ja vertel mij wat; hier ook van die portretten. Dat je erbij staat te kijken van "markeer dan in godsnaam eens!Moon schreef: Ik heb met Hyra weleens 's avonds laat ik weet niet hoe lang gelopen omdat ze maar niet ging plassen, dusss...

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
yamie schreef:het wisselt, althans als ik een nest heb, de ene keer veel aanvragen voor reuen ( die je dan net niet meer hebt) en de andere keer willen ze teven ( terwijl je dan natuurlijk nog een reutje hebt)
ja, dat zal je altijd zien

Mij is verteld dat teefjes humeuriger kunnen zijn door hun hormonen, en reutjes zijn vaak iets liever voor de baas.
Mijn Eeb is een uitzondering

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Moon
- Zeer actief
Ik quote je gewoon nog een keertje (ik stalk niet of zo, hoorMoos schreef:Ik vind lief sowieso een beetje raar woord om een onderscheid tussen reu of teef te maken![]()
Mijn reutje vond ik wel wat sulliger lief dan mijn teefjes. Gewoon zonder nadenken onvoorwaardelijk willen knuffen met de baasDe teefjes zijn wat bedachtzamer lief. Sowieso vind ik ze wat bedachtzamer, minder van "lang leve de lol en het zal allemaal wel goedkomen". Maar dat kan ook toevallig van beiden meer het karakter zijn

Ik heb hier Hydro en Hyra gehad en qua baasgericht zijn (voor zover je daar van kan spreken bij twee heel jonge honden die bij je logeren); Hydro kwam tenminste af en toe kijken of ik er nog was, Hyra (die veel onzekerder leek ) ging gewoon haar gangetje en kwam pas een keer kijken als ze klaar was met haar geurtjes en zo

Gr. Marijke

- Moos
- Zeer actief
Haha, dan antwoord ik ook gewoon nog een keertjeMoon schreef: Ik quote je gewoon nog een keertje (ik stalk niet of zo, hoor).
Ik heb hier Hydro en Hyra gehad en qua baasgericht zijn (voor zover je daar van kan spreken bij twee heel jonge honden die bij je logeren); Hydro kwam tenminste af en toe kijken of ik er nog was, Hyra (die veel onzekerder leek ) ging gewoon haar gangetje en kwam pas een keer kijken als ze klaar was met haar geurtjes en zo![]()

Was Hyra dan niet ook al erg bezig met jacht-luchtjes zeg maar? Dat zij dat meer in zich had dan Hydro? Dat zal vast niet reu/teef afhankelijk zijn

Het zal misschien ook erg aan het markeren liggen bedenk ik me nu? Saar en Vera markeren dus nauwelijks, en snuffelen ook niet bijzonder veel. Saar hobbelt voornamelijk, en Vera rent heen en weer, en heen en weer, PLONS, en weer verder

Moos markeerde wel veel en graag, en die was dus ook veel meer bezig met luchtjes, wat dan ten koste ging van aandacht voor mij soms. Het is als baas best lastig om interessanter te zijn dan een lekkere tevenlucht ofzo hihi.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ik denk idd ook dat het komt omdat er gezegd word dat teven makkelijker zijn.
Toen wij in het begin overal om advies vroegen werd ons dit ook gezegd, helaas was het niet waar.
Mijn reu is echt stukken makkelijker dan mn teef.
Toen wij in het begin overal om advies vroegen werd ons dit ook gezegd, helaas was het niet waar.
Mijn reu is echt stukken makkelijker dan mn teef.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik heb ook meer aanvragen voor teven dan voor reuen , gek hè?!
De domste reden die iemand mij ooit heeft gegeven om voor een teefje te kiezen , is dat ze het een vies idee vonden als hun kleinkind aan de pielemans van puppendup zou komen.
Alsof dat gratis bloedbad dat je 2x per jaar bij een teefje kado krijgt zo " fris " is.
De domste reden die iemand mij ooit heeft gegeven om voor een teefje te kiezen , is dat ze het een vies idee vonden als hun kleinkind aan de pielemans van puppendup zou komen.
Alsof dat gratis bloedbad dat je 2x per jaar bij een teefje kado krijgt zo " fris " is.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
ik heb ook wel eens als reden gehoord ,dat ze niet aldoor tegen die ballen aan wou kijken en dat ze daarom maar een teef namen 

- Moon
- Zeer actief
Beiden waren zeeer geïnteresseerd in wild.. Maar het kan schelen dat Hyra al negen maanden was toen ze bij me kwam (jachtpassie meer ontwikkeld op die leeftijdMoos schreef:Haha, dan antwoord ik ook gewoon nog een keertjeMoon schreef: Ik quote je gewoon nog een keertje (ik stalk niet of zo, hoor).
Ik heb hier Hydro en Hyra gehad en qua baasgericht zijn (voor zover je daar van kan spreken bij twee heel jonge honden die bij je logeren); Hydro kwam tenminste af en toe kijken of ik er nog was, Hyra (die veel onzekerder leek ) ging gewoon haar gangetje en kwam pas een keer kijken als ze klaar was met haar geurtjes en zo![]()
![]()
Was Hyra dan niet ook al erg bezig met jacht-luchtjes zeg maar? Dat zij dat meer in zich had dan Hydro? Dat zal vast niet reu/teef afhankelijk zijn![]()
![]()
Het zal misschien ook erg aan het markeren liggen bedenk ik me nu? Saar en Vera markeren dus nauwelijks, en snuffelen ook niet bijzonder veel. Saar hobbelt voornamelijk, en Vera rent heen en weer, en heen en weer, PLONS, en weer verder![]()
Moos markeerde wel veel en graag, en die was dus ook veel meer bezig met luchtjes, wat dan ten koste ging van aandacht voor mij soms. Het is als baas best lastig om interessanter te zijn dan een lekkere tevenlucht ofzo hihi.

Gr. Marijke

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
...maar wel 2x per jaar naar een bebloede opgezette doos...en als je net zoals ik de " pech " heb met een teefje met ongerelmatige cyclussen misschien wel 3-4 keer per jaar :N:S@ndr@ schreef:ik heb ook wel eens als reden gehoord ,dat ze niet aldoor tegen die ballen aan wou kijken en dat ze daarom maar een teef namen
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
He ? Heel bericht getiept en het staat er niet ?
- Paddle
- Zeer actief
Ik denk ook dat het ligt aan het idee dat teven gemakkelijker zijn dan reuen.
En ik denk dat dat ergens nog klopt ook. Als ik hier lees op het forum over reuen die na twee jaar pertinent niet meer met andere reuen/honden kunnen, dan schrijf ik ook een noot aan mezelf dat ik mss wel eens moet oppassen met welke hond ik in de toekomst neem.
Natuurlijk hangt het ook af van de persoonlijkheid zelf, maar ik heb de ervaring dat teven veel gemakkelijker zijn sociaal dan.
En al heb je een sociale reu, dan nog. Hoeveel keer ik al niet een reu vanonder Angel haar kont heb geplukt terwijl zijn baasje al schreeuwend aan kwam rennen (is het een teef, is het een teef???), en dan maar opgelucht ademhalen als ik dat bevestig :sst: .
En ik denk dat dat ergens nog klopt ook. Als ik hier lees op het forum over reuen die na twee jaar pertinent niet meer met andere reuen/honden kunnen, dan schrijf ik ook een noot aan mezelf dat ik mss wel eens moet oppassen met welke hond ik in de toekomst neem.
Natuurlijk hangt het ook af van de persoonlijkheid zelf, maar ik heb de ervaring dat teven veel gemakkelijker zijn sociaal dan.
En al heb je een sociale reu, dan nog. Hoeveel keer ik al niet een reu vanonder Angel haar kont heb geplukt terwijl zijn baasje al schreeuwend aan kwam rennen (is het een teef, is het een teef???), en dan maar opgelucht ademhalen als ik dat bevestig :sst: .

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat is juist wat ik ook altijd gehoord heb.Billy98 schreef:Als ik uit mijn eigen ervaring spreek dan vind ik reuen over het algemeen liever en aanhankelijker dan teven.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik vind het overigens rasafhankelijk of ik een reu of teef 'makkelijker' vind (ik doel dan op meer passend bij mij). Een Aussie reu had ik niet willen hebben, maar zou er ooit een Sheltie komen, dan werd het een reu. En zo wisselt het per ras.

Linda, Izzie en Bram