Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buren op vakantie (10 dagen) honden thuis

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Buren op vakantie (10 dagen) honden thuis

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

@ smoekie,
hier ook iemand die fulltime werkt, en ja ik doe best veel met mn honden. Nu de kleine er is heb ik me ook in allerlei bochten gewrongen om te zorgen dat ze niet te lang alleen zit.
ik denk dat de gene die hun hond maar 1 keer uitlaten niets met het fulltime werken te maken heeft. meer met de achterlijke idioten erachter. denkdat je die zowel bij fulltimers als bij mensen die thuis bij de kids zijn kan vinden helaas.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef: en daar hebben we altijd oppas aan huis voor gevonden.
nou ik zou niet weten wie ik hier zou moeten vragen hoor, ik vertrouw niemand met de honden op straat... daarnaast kunnen vreemden echt niet bij ze komen. In het pension moest het voer onder de kennel doorgeschoven worden of als ze buiten waren in de kennel gezet worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:
Frenk schreef: en daar hebben we altijd oppas aan huis voor gevonden.
nou ik zou niet weten wie ik hier zou moeten vragen hoor, ik vertrouw niemand met de honden op straat... daarnaast kunnen vreemden echt niet bij ze komen. In het pension moest het voer onder de kennel doorgeschoven worden of als ze buiten waren in de kennel gezet worden.
Jij hebt denk ik ook wel een heel ander type hond dan gemiddeld. Dat speelt natuurlijk zeker mee.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

smoekie schreef:@Inge O,
En ja, die negatievelingen waar jij het over hebt, hebben inderdaad maar 1 doel voor ogen zodra ze de naam smoekie zien, en dat is die de grond in boren. Prima hoor, ook dat is op elk forum hetzelfde en ja dus ook hier.
Misschien om eens over na te denken Smoekie...
Als je op elk forum uitgekotst wordt, zou dat ongelukkig toeval zijn of aan je eigen houding liggen denk je?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Jeannettebo schreef:@ smoekie,
hier ook iemand die fulltime werkt, en ja ik doe best veel met mn honden. Nu de kleine er is heb ik me ook in allerlei bochten gewrongen om te zorgen dat ze niet te lang alleen zit.
ik denk dat de gene die hun hond maar 1 keer uitlaten niets met het fulltime werken te maken heeft. meer met de achterlijke idioten erachter. denkdat je die zowel bij fulltimers als bij mensen die thuis bij de kids zijn kan vinden helaas.
Dat ben ik ook zeer zeker met je eens Jeanette. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Nakisha schreef:Tja, dat noemen ze dus oppas aan huis tegenwoordig... :oohja:

Je kunt sowieso melding maken van geluidsoverlast en melden wat je hebt gezien. Of je veel meer kunt doen betwijfel ik, de dierenbescherming zal er niet voor komen zolang ze gevoed en uitgelaten worden...
De dierenbescherming komt wel voor minder :F:
Mijn oom had een Kuvasz. Die mocht de hele dag over het erf banjeren, maar was ook gewoon huishond. Als mijn oom aan het werk was, liep de reu buiten. Op een dag - hij was inmiddels al zeker 6 jaar - heeft hij bedacht hij hij van het erf kon en is op sjouw gegaan...
Iemand heeft hem gelukkig gezien en wist waar hij hoorde. zij hebben hem naar het asiel gebracht, waar mijn oom hem kon ophalen. Mijn oom heeft onmiddellijk maatregelen genomen om zijn hond op het erf te houden, want die hond was z'n alles ('was', want inmiddels is hij hoogbejaard overleden). Toch ging de reu nogmaals aan de wandel, hij werd ondernemender een aanhoudender in zijn pogingen na succes gehad te hebben :roll: En wederom kon hij hem in het asiel halen. Daarna stond de dierenbescherming op de stoep! :eek:

Ik vind het advies te klagen over geluidsoverlast wel een heel slimme. Dat kan een goede insteek zijn.
De honden 10 dagen in de gang laten zitten, voorzien van natje en droogje en met kans om zo nu en dan te poepen en plassen vind ik BIZAR.
Tegelijkertijd bedenk ik me dat ze in een asiel of pension ook niet heel veel meer doen/kunnen, zeker niet in het hoogseizoen. Er zijn wel wetten over het verblijf, maar die gelden voor professionele verzorgers. voor particulieren zijn er minder regels omschreven volgens mij. Maar goed, ik zou in ieder geval eens bellen en horen wat ze eventueel kunnen doen en onder welke voorwaarden.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
smoekie
Zeer actief

@fes/lou,
Waarom?

Jij maakt er nu elk forum van omdat ik op het zwangerschapsforum geband ben.
De reden waarom schijnt niet uit te maken :19: en zoals het op het zw forum was(en is), zo is dat elders op welk forum dan ook (zo ook hier) hier worden wel meer mensen “uitgekotst”. ligt dat dan allemaal aan diegene die er uitgekotst worden, of ligt dat er gewoon aan dat iemand je soms niet ligt, je je daaraan irriteert en je je keer op keer op diegene werpt die je niet moet? :scratch:

Persoonlijk denk ik het laatste. Als ik me waar dan ook aan iemand irriteer, hoeft diegene maar iets te doen of te zeggen om ervoor te zorgen dat mijn nekharen omhoog gaan staan. Maar ja, dat is meer mijn probleem dan van degene die mij irriteert. Wat hier gebeurt is dat als iemand (ik in dit geval) iets zegt terwijl een ander precies hetzelfde zegt degene die zich aan mij irriteert en niet aan die ander. (puur door alleen de naam smoekie) zou ik een ander profiel aanmaken en hetzelfde zeggen is er niets aan het handje.

Mij maakt het niet zo veel uit. Wat ik al zei je kunt nou eenmaal niet met iedereen “vriendjes” zijn :D

Hier zie je terugkeren dat men elkaar in de haren vliegt en uitkotst, moet ik me daar iets van aantrekken? Echt niet, ik sta er wel eens van te kijken hoe men andere uitkotst. Er worden met woorden en privé dingen gesmeten alsof het niets is. Prima als dat de standaard hier op het forum is hoor, ik doe daar enkel niet aan mee. Ik geef een weerwoord en daar houd het voor mij mee op. Zijn we het in het ene topic niet met elkaar eens, kan het heel goed gebeuren dat we het in een ander topic weer wel met elkaar eens zijn, maar het kan ook zijn, dat je het wel met me eens bent, maar dit niet laat blijken of zelfs tegen je eigen principes ingaat alleen maar omdat ik smoekie ben :smile:

Zoals al eerder zei: “ik ben er nou eenmaal, deal with it and get over it” :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

:denken: Reageer ik zonder alle pagina's van dit topic al gelezen te hebben, ben ik geloof ik in een heel ander gesprek terecht gekomen?
Ik ga alsnog alles lezen en als bovenstaande nergens meer op slaat, beschouw het dan maar als niet geplaatst :wink:
groeten, Ludmilla
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef:
Jacky schreef:tja, ik vind het persoonlijk ook niet kunnen, je kan dan beter iemand in huis nemen voor die 10 dagen betaald, als je de honden niet in het pension wilt hebben.
dat zou ook een IDEALE situatie zijn maar mesnen die dit willen doen zijn zo ongeveer net zo zeldzaam als pasen in juli vieren :F:
Ik denk dat ik best mensen zo gek krijg om hier op te komen passen. Ik heb makkelijke honden, ik woon 2 minuten lopen van een enorm natuurgebied af waarvan het grootste deel losloopgebied is, en mensen mogen hun eigen honden wmb meenemen.
(ik stook het vuurtje maar vast op) :mrgreen:
Wanneer ga je?? :F:
groeten, Ludmilla
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

smoekie schreef:@fes/lou,
Waarom?

Jij maakt er nu elk forum van omdat ik op het zwangerschapsforum geband ben.
De reden waarom schijnt niet uit te maken :19: en zoals het op het zw forum was(en is), zo is dat elders op welk forum dan ook (zo ook hier) hier worden wel meer mensen “uitgekotst”. ligt dat dan allemaal aan diegene die er uitgekotst worden, of ligt dat er gewoon aan dat iemand je soms niet ligt, je je daaraan irriteert en je je keer op keer op diegene werpt die je niet moet? :scratch:

Persoonlijk denk ik het laatste. Als ik me waar dan ook aan iemand irriteer, hoeft diegene maar iets te doen of te zeggen om ervoor te zorgen dat mijn nekharen omhoog gaan staan. Maar ja, dat is meer mijn probleem dan van degene die mij irriteert. Wat hier gebeurt is dat als iemand (ik in dit geval) iets zegt terwijl een ander precies hetzelfde zegt degene die zich aan mij irriteert en niet aan die ander. (puur door alleen de naam smoekie) zou ik een ander profiel aanmaken en hetzelfde zeggen is er niets aan het handje.

Mij maakt het niet zo veel uit. Wat ik al zei je kunt nou eenmaal niet met iedereen “vriendjes” zijn :D

Hier zie je terugkeren dat men elkaar in de haren vliegt en uitkotst, moet ik me daar iets van aantrekken? Echt niet, ik sta er wel eens van te kijken hoe men andere uitkotst. Er worden met woorden en privé dingen gesmeten alsof het niets is. Prima als dat de standaard hier op het forum is hoor, ik doe daar enkel niet aan mee. Ik geef een weerwoord en daar houd het voor mij mee op. Zijn we het in het ene topic niet met elkaar eens, kan het heel goed gebeuren dat we het in een ander topic weer wel met elkaar eens zijn, maar het kan ook zijn, dat je het wel met me eens bent, maar dit niet laat blijken of zelfs tegen je eigen principes ingaat alleen maar omdat ik smoekie ben :smile:

Zoals al eerder zei: “ik ben er nou eenmaal, deal with it and get over it” :wink:
Meid, je interesseert me helemaal niet. Je bent gewoon een vooringenomen gevalletje met te weinig omhanden die dan om de tijd te doden overal dr eigenwijze bakkes tussen steekt, met een nogal ondoordachte mening.
Als je dat op alle fora doet verbaast het me niet dat ze je uitkotsen.
Of denk je dat we allemaal een pbtje gehad hebben van andere forums van wij pesten smoekie, doen jullie mee?
Daarbij, aan je laatste uitspraak te zien vind je jezelf heel wat, en denk je dat je mening heel belangrijk is, want iedereen moet zich maar aan jou aanpassen.
Ik kan je een ding vertellen, dat gaat niet gebeuren.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
smoekie
Zeer actief

Tja fes/lou, meningen verschillen nou eenmaal. Zo prettig persoontje vind ik jou ook niet, moet ik dat dan uiten? :19: Ik ben me besodemieterd. Dat zijn dingen daar steek ik daadwerkelijk geen energie in. Ik ben allang al blij dat ik niet zo kortzichtig ben om mensen te beoordelen op het feit dat zij een andere mening hebben dan ik, dat zij anders reageren dan ik doe, dat zij anders leven dan ik doe, dat zij een andere overtuiging hebben dan ik. Dat jij en anderen dat wel doen, tja dat kan ik alleen maar triest vinden. Nogmaals blij dat ik van dergelijke dingen mijn mening over andere niet laat afhangen. Juist door dit soort mensen wordt de wereld alleen maar harder en harder. Iedereen moet denken zoals zij anders tel je niet. Spreek je hun taal niet, tel je niet mee. :pffff: boeiend.

Ik vind mezelf niet heel wat, verre van zelfs, alleen zijn sommige klaarblijkelijk van mening dat ik mijn mening moet bijstellen of dat ik me aan hen aan moet passen.Nou nee, dan kan ik jou ook 1 ding vertellen. Dat gaat dus niet gebeuren. Ik ben wie ik ben, ik schrijf hoe ik schrijf en ja, vandaar uit dus mijn uitspraak “deal with it and live with it” :F:

Vind jij(of anderen) het nodig om tijdens discussies off topic te gaan door mij aan te spreken over mijn mening, mijn manier van schrijven/doen…ga je gang zou ik zeggen :ok:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Het kan ook anders, zoals bij ons gebeurde.

Wij gingen 3 weken naar Curacao, hadden oppas voor de honden geregeld. Boomer bij een vriendin met 2 andere honden, Benny bij een vriend met een kat.
Omdat de teef van de vriendin eerder loops werd dan verwacht, zijn de honden gewisseld, omdat Benny wel en Boomer niet gecastreerd was. Het was de bedoeling dat de hond bij de vriend mee ging naar zn werk.
In een pension wilde ik ze absoluut niet, Boomer zou wegkwijnen en Benny hoogstwaarschijnlijk ook.

Uiteindelijk, grootste gedeelte hoorde ik pas achteraf, bleek de kat van vriend Boomer steeds aan te vallen. Boomer mocht ook niet mee naar het werk. Na 1 (!) dag heeft vriend Boomer bij de vriendin (met loopse teef!) gebracht en paar dagen daar gelaten. Daarna heeft hij met Boomer een week in ons huis gezeten, iedere dag Boomer meer dan 10 uur alleen gelaten en minimaal buiten gelopen.
Al die tijd heeft Boomer lopen janken, blaffen en stennis schoppen. Vind ik ook niet zo gek.
Na die week heeft de buurman Giovanni opgebeld, in Curacao, wat we nou toch met die honden gedaan hadden. Zo kenden ze ons niet. Maar wij wisten dus van niets en dachten dat er goed voor onze dieren gezorgd werd.

Ik was zo verschrikkelijk boos, toen ik hoorde dat Boomer al die tijd alleen in ons huis zat en toen had Gio me nog niet eens alles verteld.. Juist omdat ik er absoluut niet tegen kan dat er zo met mijn dieren gesold wordt.
Boomer is door bovenburen weggehaald en heeft daar 2 weken doorgebracht. Dat was niet mijn 1e keus, maar daar kreeg hij aandacht, minimaal 4x per dag minimaal half uur naar buiten, en maximaal 4 uur alleen. Op zich veel beter, alleen hij voelt zich daar niet prettig. Maar achteraf had ik het gelijk zo moeten regelen..

Achteraf heb ik dus het hele verhaal gehoord, dat Boomer bij die vriendin met loopse teef gebracht was, wat ik dus absoluut niet wilde! Dat hij dus ook niet mee mocht naar het werk.
Die vriendin was dus ook nog ns, met oud en nieuw, Benny bij de voordeur vergeten (in een falt, dat wel, maar toch..) kwam pas na een paar uur erachter dat ze maar 3 honden binnen had ipv 4..

Van beiden had ik dit totaal niet verwacht, ik had echt het idee dat beiden honden het naar hun zin zouden hebben en dat het goed zou gaan.
Onnodig om te zeggen dat ik geen van beiden ooit nog bij vriend of vriendin achterlaat..

Maar, ik had het dus absoluut niet gewaardeerd als de DB gebeld zou zijn en Boomer afgevoerd was. Dit was de 'beste' oplossing op dat moment en gelukkig had de buurman ons nummer, terwijl we eigenlijk alleen van het 'hoi en dag' zeggen zijn..
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

die twee mensen zijn nog steeds een vriend en vriendin van je? :denken:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

mercedes2803 schreef:die twee mensen zijn nog steeds een vriend en vriendin van je? :denken:
Nee, ik spreek ze niet meer.
mercedes2803
Zeer actief

M@rleen schreef:
mercedes2803 schreef:die twee mensen zijn nog steeds een vriend en vriendin van je? :denken:
Nee, ik spreek ze niet meer.
Ah oke, :mrgreen:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Hier ook hoor Marion. Ik kijk uit over 3 stukken plantsoenen gescheiden door 3 oversteekplaatsen. er zijn er meer dan genoeg die die 3 stukken (soms niet eens) heen en weer terug lopen terwijl we vlakbij het bos wonen. :19:[/quote]

er zullen hier in de straat ook wel mensen zijn die denken dat ik niet met de honden loop. alleen zien die niet dat ik 's morgens om kwart over 7 de honden in de auto zet en op mijn werk eerst een half uur in het bos loop en als ik 's avonds rond een uur of 9 thuis kom de honden daarvoor een uur in een losloop gebied hebben gelopen.
Die mensen zien alleen maar dat ik 's avonds laat de honden hooguit 10 minuten uitlaat voor een laatste plas en poep moment.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik wordt hier vaak met grote ogen aangeken dat ik fulltime werk.
Ik sta hier vooral bekend van de stukken die ik loop met mn honden :F:
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik snap niet goed dat er moet gekozen worden tussen een vreselijk pension en je honden de hele vakantie lang alleen maar thuislaten.

Je hebt toch de optie om niet op vakantie te gaan. Toen de vaste oppas niet kon twee jaar geleden toen we op wintervakantie gingen heb ik me rotgezocht naar een geschikt pension. Uiteindelijk ook 1 gevonden (soort van huiselijk pension achtig iets). Maar als ik er geen had gevonden, tja, dan bleef ik gewoon thuis :19: .
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om Angel dan maar alleen op te sluiten in huis met de buren die haar een keer uitlaten per dag.
Afbeelding
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

ik snap niet zo heel goed waar mensen zich toch altijd mee bemoeien
misschien vinden die honden het fijn om thuis te zijn
en misschien komt die oppas wel vaker langs maar zie je het gewoon niet
ik zou eerst eens gaan vragen hoe het allemaal zit voor je alle toeters en bellen er op af stuurt
en het verhaal heel anders blijkt te zijn .
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

crazyjanita schreef: misschien vinden die honden het fijn om thuis te zijn
Ah, daarom janken ze de hele dag :idea:
ik zou eerst eens gaan vragen hoe het allemaal zit voor je alle toeters en bellen er op af stuurt
Er is nagevraagd. De oppas was gevraagd 1 keer per dag even langs te komen.
Er zijn ook geen toeters en bellen op afgestuurd. TS heeft aangeboden dat de honden in de tuin konden, waar ze normaal ook zijn, en hij een oogje in het zeil zou houden.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

BrunoJames schreef:Nou, heb net de honden-uitlaat-mevrouw gesproken en vond het toch wel raar hoor. De buren hadden haar inderdaad gevraagd om 1x per dag met de honden te wandelen en ze eten te geven (en water mag ik hopen). Ik heb haar verteld dat ze verschrikkelijk janken als er niemand is en dat ik het echt heel zielig vond. Ze gaf hier een beetje een ontwijkend antwoord op en wist geloof ik niet zo goed wat ze moest zeggen. Ik heb haar aangeboden dat ik ook wel met de honden wil wandelen en dat ze ook gerust de honden achter het huis mag laten en dat ik wel op ze let. Ze liggen namelijk overdag normaal ALTIJD buiten. Dit vond ze wel een goed idee geloof ik en ze liggen nu dan ook achter het huis. Ze komt vanavond om de honden eten te geven en ze naar binnen te doen.
Anders had ik aangeboden dat ze hier wel in huis mogen zijn maar ik denk niet dat onze eigen hond het hier mee eens is.

Toch ga ik mijn buurvrouw hier wel op aanspreken want ik vind het van de zotte dat er maar 1x per dag iemand komt.
Dat heb je een stuk draaglijker voor die honden gemaakt, joh. :ok:
Ik ben bang dat ik niet voor mezelf zou instaan als mijn buren dit zouden doen met hun hondjes. Hoe kun je op zo'n basis zelf 'gezellig' 10 dagen op stap?
mercedes2803
Zeer actief

Paddle schreef:Ik snap niet goed dat er moet gekozen worden tussen een vreselijk pension en je honden de hele vakantie lang alleen maar thuislaten.

Je hebt toch de optie om niet op vakantie te gaan. Toen de vaste oppas niet kon twee jaar geleden toen we op wintervakantie gingen heb ik me rotgezocht naar een geschikt pension. Uiteindelijk ook 1 gevonden (soort van huiselijk pension achtig iets). Maar als ik er geen had gevonden, tja, dan bleef ik gewoon thuis :19: .
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om Angel dan maar alleen op te sluiten in huis met de buren die haar een keer uitlaten per dag.
Dat is hier dus het geval...
Wij gaan niet op vakantie . punt .
En als we al gaan dan is dat vier dagen Ameland MET honden.

Afzonderlijk van elkaar gaan we deze zomer wel 'weg'
Robin gaat drie dagen naar Engeland voor een World of Warcraft meeting achtig iets en ik ga twee of drie dagen naar Haarlem/IJmuiden
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

crazyjanita schreef:ik snap niet zo heel goed waar mensen zich toch altijd mee bemoeien
misschien vinden die honden het fijn om thuis te zijn
lezen kan moeilijk zijn blijkbaar
als je niet de moeite wilt doen om alles te lezen houd dan je mond :roll:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
BrunoJames
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door BrunoJames »

Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder. De honden komen er gelukkig iets vaker uit maar janken/blaffen nog veel. Ik heb nu 2x met ze gelopen en ook is de oppas iets vaker gekomen. Als het goed is mogen ze vanaf vandaag wat langer achter het huis zijn en ik let dan een beetje op ze.

Ben wel benieuwd wat mijn buren te zeggen hebben als ze thuis komen want ik vind de manier waarop ze dit geregeld hebben echt bespottelijk. Iemand vragen of ze 1x per dag even naar hun huis wil voor de honden, dat kan toch niet!

Crazyjanita: Misschien moet je een topic eerst lezen voordat je een domme reactie plaatst?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind dat je het top hebt geregeld :E: .
Die honden mogen zich gelukkig prijzen met zulke buren. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

smoekie schreef:Dat begrijp ik ook wel Inge, ik heb het hier ook alleen maar over de dagen dat zij werken he. In de weekenden worden die honden net als andere gewoon meerdere keren per dag uitgelaten. En die mensen zullen ongetwijfeld wel eens een keer een kado vinden bij thuiskomst :wink: Dat heb ik ook wel eens terwijl van binnenzitten hier geen sprake is :wink:
Na, in de 9 jaar dat ik Tirsa heb, heb ik maar 3 keer een 'cadeautje' gevonden en toen was ze ziek.

Ik werk fulltime en Tirsa wordt doordeweeks 3x per dag uitgelaten en als we thuis zijn heeft ze altijd de tuin nog. 1x per dag uitlaten is gewoon niet normaal en denk ik lichamelijk ook erg slecht voor 'n dier.
nayrazenji
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door nayrazenji »

Pfff in heel veel topics gaat het helemaal niet over vakantie hahaha!!

Maar goed, kan ook niet anders met een discussie.

Voor ons geld maar 1 ding: Ik begrijp de keus tussen een vreemd/onbekende kennel en de eigen vertrouwde omgeving. Maar als ik er over nadenk hoe ik het zou vinden om ze thuis te laten krijg ik toch een angstig gevoel. Een kennel zou ik nooit doen (nou ja zeg nooit nooit maar ik denk het echt toch niet). Thuis klinkt heel vertrouwd maar wat als er iets gebeurd zoals brand ofzo?? Ik moet er niet aan denken!!

Nee, omdat beide geen optie gaan ze gewoon met ons mee!!!
Daar was ook aan gedacht toen dat we ze aanschaften. Een kind ( in principe) 'neem' je ook niet zomaar, dan wordt je ook beperkt. Dat vind ik met een hond net zo!
Bovendien zou ik geen fijne vakantie hebben zonder ze!! Ik zou ze echt missen. En gelukkig voor de honden zijn we niet van die mensen die alleen maar op het strand liggen...

Afbeelding
NIEUWE SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
Megumi Nayra Kagetora (15-12-2006)
Zenji Kansei Kagetora (07-05-2008)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Een pension zou hier ook geen optie zijn hoor, helemaal met Quiero niet. Tot twee weken geleden gingen wij ook alleen maar met de honden op vakantie of apart weg, maar twee weken geleden zijn we een week naar Turkije geweest en heeft Estelle in huis opgepast. Ik vermoed dat de honden met Estelle meer beweging krijgen dan bij ons en dat ze bijna teleurgesteld waren toen wij weer thuis kwamen. :mrgreen:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik zou ze bij goede kennissen of familie eventueel onderbrengen maar idd thuis laten zou mij een naar gevoel geven en dan erbij ga ik niet eens op vakantie als ik geen goede oplossing heb voor mn hond wat voor mij thuislaten en 1 keer per dag uitlaten dus echt GEEN optie is! je hebt goed gehandeld voor de honden, maar betwijfelof het de buren wat uit zou maken, weet niet hoe deze mensen zijn maar zou ze zeker aanspreken.
heb de hond van mijn buurman vaak in een klein stinkend schuurtje gezien dagen lang, was altijd blij als hij weer was losgebroken zodat ik hem wat aandacht kon geven, heb hem aangesprokenmet met wat meerdere bewoners, toen de boodschap nog niet duidelijk was de dierenbescherming gebeld, hij heeft nu een beter mandje.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

zijn de buren er al weer?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”