Er zijn oom mensen die de hele dag werken en die hun hond in de gang of keuken laten. Die worden op de dag ook niet uit gelaten door iemand, die hebben de gehele dag door hun water (en voer?) staan.
Waarschijnlijk worden die honden bij thuiskomst uitgelaten (dus ook maar 1x per dag) en is het enige verschil dat er met nu is dat ze in de avond vanaf thuiskomst wel overal mogen lopen?
Ik zou in ieder geval ook geen intstanties bellen. En ik zou als eigenaar zeker weten helemaal uit mijn plaat gaan als de buren zich ongevraagd met mijn honden zouden hebben bemoeid of wat dan ook dat deze door weet ik veel de dierenbescherming zouden zijn meegenomen of wat.
Als mensen werken is het schijnbaar geen probleem dat de hond(en) de hele dag alleen zijn en er niet uit gaan, maar als iemand op vakantie gaat is het een schandaal???
Ik vraag me nu ook wel eens af waarom mensen een hond nemen als ze de hele dag aan het werk zijn, zelf vind ik dat ook zielig, maar mijn honden zijn het niet, iedereen gaat op zijn of haar eigen manier met de honden om,dus ook wat dit betreft.En ook honden van werkende mensen blaffen vaak als de eigenaar niet thuis is
wel ontzettend lief van je, dat je hebt aangeboden de honden in de tuin te laten en er op te letten.