Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stem of riemcorrectie.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Stem of riemcorrectie.

Ongelezen bericht door maart »

Miss_Liz schreef:Zorgen maken vind ik heel wat anders dan zeggen dat ik slecht ben en geen hond kan houden.
Ivo en Lizzy komen niets te kort, maar omdat er met ivo niet meer gesport word ben ik slecht omdat hij uit een werklijn komt.
Wij denken er nu eenmaal anders over (ook door wat wij met cratos hebben meegemaakt zijn wij voorzichtiger met ivo) maar dat betekend nog niet dat ivo 24/7 op de bank in huis ligt.
En dat ik meer met de honden doe dan wietse vind een ander misschien erg maar ik niet, ik ben dol op beide honden en of ik er nu 1 uitlaat of 2 maakt voor mij geen verschil.
Zelfs toen mijn zus nog een hond had liep ik er met 3 tja so what is dat echt zo slecht.
En wat maakt mij het uit dat ik er vaker uit moet om ervoor te zorgen dat ivo me de tent niet afbreekt word er niet meer of minder van hoor om extra te lopen.
maar Ivo is Cratos toch niet... Ivo moet toch niet kort gehouden worden door Cratos...
Ik heb een hond verloren nadat die doodgebeten is geweest, maar daarom moet ik toch de honden nu niet angstvallig gaan binnen houden of korte lijn-rondjes gaan geven... daar schieten zij niets mee op.

verder: niemand maakt je zwart, maar je moet gewoon soms durven toegeven dat een hond een maatje te veel is voor je. Daar is niets lafs aan, in tegendeel, het is net moedig.

Ik had Biek als pup in mijn handen, ik was toen 21 denk ik. Wel, het werd meteen duidelijk dat hij véél te sterk was voor me, dus ik oftewel Biek houden (heette toen Etony :lol1: ) en wachten tot de moment dat het falikant ging aflopen (wat zeker ging gebeuren) oftewel Biek bij iemand steken die wist hoe ermee om te gaan.
Ik heb voor het laatste gekozen en kijk... 3 jaar verder loopt er hier nu een zoon van Biek zelf rond, praktisch idem van karakter, maar nu ben ik daar klaar voor en loopt hier ondertussen een leuke jonge hond rond :ok:

Soms moet je denken aan de honden, niet aan je eigen ego.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Frenk schreef:Waarom ga je niet in op de adviezen om met Ivo iets van GG te doen? Of te kijken naar een andere (denk)sport die hij nog wel kan?
En waarom ga je niet in op de opmerking dat jij qua correcties moet doen waarvan jij denkt dat het goed is en dat je je nergens in moet laten praten door je vriend die er niet eens bij is? :wink:
En nog even over 'zwartmaken'... Als er op iemand gemopperd wordt, dan is het toch vooral op je vriend en niet op jou.

Ik ben best bereid om met ivo GG te gaan doen.
Heb het er ook al met wietse over gehad, hij vond het niet nodig maar als ik dit wil moet ik het doen zegt ie.
Nu moet ik dus gaan uitzoeken waar ik dat kan doen (omdat ik gebonden ben aan mn fiets of lopend) en wat het allemaal inhoud.

Wat de correcties betreft doe ik het nog steeds op mijn manier, vroeg me gewoon af wat anderen ervan dachten.
Omdat wij er dus een hele discussie over hebben gehad.

@frank : ja dat weet ik al een tijd ja maar zoals ik al eerder gezegd heb ik heb me gewoon een op Lizzy gericht omdat zij mijn hond is.
En ik weiger niet aan tenemen dat ik iets anders kan doen met ivo.

@maart: ja je hebt daarin wel gelijk maar toch blijft het altijd in je achterhoofd spoken.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Miss_Liz schreef:

Heb het er ook al met wietse over gehad, hij vond het niet nodig maar als ik dit wil moet ik het doen zegt ie.
Nu moet ik dus gaan uitzoeken waar ik dat kan doen (omdat ik gebonden ben aan mn fiets of lopend) en wat het allemaal inhoud.

Wat de correcties betreft doe ik het nog steeds op mijn manier, vroeg me gewoon af wat anderen ervan dachten.

@frank : ja dat weet ik al een tijd ja maar zoals ik al eerder gezegd heb ik heb me gewoon een op Lizzy gericht omdat zij mijn hond is.

@maart: ja je hebt daarin wel gelijk maar toch blijft het altijd in je achterhoofd spoken.
Mooi dat Ivo nou iets leuks kan gaan doen, ik kampen zit een vereniging die dat geeft. Wat raar dat Wietse vind dat het niet nodig is....
Waarom vind hij dat ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:

Mooi dat Ivo nou iets leuks kan gaan doen, ik kampen zit een vereniging die dat geeft. Wat raar dat Wietse vind dat het niet nodig is....
Waarom vind hij dat ?

Daar krijg ik zelfs geen duidelijk antwoord op.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
Miss_Liz schreef:Zorgen maken vind ik heel wat anders dan zeggen dat ik slecht ben en geen hond kan houden.
Ivo en Lizzy komen niets te kort, maar omdat er met ivo niet meer gesport word ben ik slecht omdat hij uit een werklijn komt.
Wij denken er nu eenmaal anders over (ook door wat wij met cratos hebben meegemaakt zijn wij voorzichtiger met ivo) maar dat betekend nog niet dat ivo 24/7 op de bank in huis ligt.
En dat ik meer met de honden doe dan wietse vind een ander misschien erg maar ik niet, ik ben dol op beide honden en of ik er nu 1 uitlaat of 2 maakt voor mij geen verschil.
Zelfs toen mijn zus nog een hond had liep ik er met 3 tja so what is dat echt zo slecht.
En wat maakt mij het uit dat ik er vaker uit moet om ervoor te zorgen dat ivo me de tent niet afbreekt word er niet meer of minder van hoor om extra te lopen.
maar Ivo is Cratos toch niet... Ivo moet toch niet kort gehouden worden door Cratos...
Ik heb een hond verloren nadat die doodgebeten is geweest, maar daarom moet ik toch de honden nu niet angstvallig gaan binnen houden of korte lijn-rondjes gaan geven... daar schieten zij niets mee op.

verder: niemand maakt je zwart, maar je moet gewoon soms durven toegeven dat een hond een maatje te veel is voor je. Daar is niets lafs aan, in tegendeel, het is net moedig.

Ik had Biek als pup in mijn handen, ik was toen 21 denk ik. Wel, het werd meteen duidelijk dat hij véél te sterk was voor me, dus ik oftewel Biek houden (heette toen Etony :lol1: ) en wachten tot de moment dat het falikant ging aflopen (wat zeker ging gebeuren) oftewel Biek bij iemand steken die wist hoe ermee om te gaan.
Ik heb voor het laatste gekozen en kijk... 3 jaar verder loopt er hier nu een zoon van Biek zelf rond, praktisch idem van karakter, maar nu ben ik daar klaar voor en loopt hier ondertussen een leuke jonge hond rond :ok:

Soms moet je denken aan de honden, niet aan je eigen ego.
juist dat bedoel ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:

Waarom vind hij dat ?

Daar krijg ik zelfs geen duidelijk antwoord op.
hij mag in zn handjes knijpen met jou, aan mij had ie na 1 dag al een hele verkeerde gehad... mijn honden gaan voor dus dan kon ie vertrekken (zonder hond). Geen hand vol maar een land vol.
Ik denk dat je iets te makkelijk bent en teveel van hem aanneemt...Hij heeft geen hol ervaring... net zoveel als jij dus je hoeft niets van hem aan te nemen. Neem iets aan van mensen die dat wel hebben en dit ook bewezen hebben en ja soms moet je daarvoor eens de telefoon pakken, uitleggen wie je bent en wat vragen (als je de adviezen van mensen hier niet geloofd) Ik doe dit zelf nog zeer regelmatig. Ik ben op de Verenigingsbokaal ook bij Bart Bellon geweest om advies te vragen over een bepaald onderdeel met mn hond (mn trainer meegenomen en luisteren, luisteren wat hij zegt en kijken of dit toepasbaar is). Je moet eens wat meer aan je honden denken. Lees nu eens nog een keer dit topic door en doe wat met de adviezen ipv naar Wietse luisteren...
Ga wat doen met Ivo, haal hem nogmaals door de medische molen want misschien is het helemaal niks wat hij mankeert en anders, als hij een maatje te groot is, herplaats hem dan. Hij zit op dit moment duidelijk niet op zn plek bij jullie.

En aangezien met het via pb heeft gestuurd denk ik niet dat ze er vrolijk van worden als ik hier uitgebreid ga neerzetten wat er gezegd is dus dat doe ik dan ook niet. Ik kan je alleen vertellen dat er bepaalde mensen zijn die niet vrolijk worden van bepaalde uitspraken van jou omdat die nogal itt schijnen te zijn met de werkelijkheid. (schijnen zeg ik omdat ik godzijdank geen van beide partijen ken). Ik moet er niet aan denken dat mensen mij na gaan lopen nl wat ik op een forum schrijf, dit heb ik al een keer gehad en dat was voor mij een reden om een hele tijd (een jaar of 4) zonder duidelijke gegevens hier op het forum te zitten (geen foto's, geen namen etc.)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

ik ssnap niet dat wietse jou niet wil uitleggen waarom het in zijn ogen niet nodig is bijv GG te gaan doen.. :19:
is het niet stoer genoeg voor hem ? ik denk dat je idd beter naar mensen kunt luisteren met verstand van zaken , hij heeft immers toch ook de ballen verstand van honden ?
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef:Ik moet er niet aan denken dat mensen mij na gaan lopen nl wat ik op een forum schrijf, dit heb ik al een keer gehad en dat was voor mij een reden om een hele tijd (een jaar of 4) zonder duidelijke gegevens hier op het forum te zitten (geen foto's, geen namen etc.)
Mysterieuze Malinoise :F:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

frank1985 schreef:ik ssnap niet dat wietse jou niet wil uitleggen waarom het in zijn ogen niet nodig is bijv GG te gaan doen.. :19:
is het niet stoer genoeg voor hem ? ik denk dat je idd beter naar mensen kunt luisteren met verstand van zaken , hij heeft immers toch ook de ballen verstand van honden ?
Lijkt me inderdaad om die reden. Maarre, who cares? Als Ivo eenmaal uitblinkt in GG (volgens mij kan een werkMechel daar best in uitblinken) komt hij er snel genoeg achter dat GG ook heel hip is :mrgreen:
maart
Zeer actief

Maeve schreef:
frank1985 schreef:ik ssnap niet dat wietse jou niet wil uitleggen waarom het in zijn ogen niet nodig is bijv GG te gaan doen.. :19:
Lijkt me inderdaad om die reden. Maarre, who cares? Als Ivo eenmaal uitblinkt in GG (volgens mij kan een werkMechel daar best in uitblinken) komt hij er snel genoeg achter dat GG ook heel hip is :mrgreen:

ja idd, niet alle mechels zijn nu eenmaal 'pakwerkhonden', zou me verbazen moest elke nest iedere pup zo zijn.
Mechels die er niet voor geschikt zijn, doe je trouwens ook geen plezier met het pakwerk eraan op te dringen. Maar je doet ze dan evenmin plezier door ze dan maar te straffen met rondjes aan de lijn (al is het tig keer op een dag)
frank1985
Zeer actief

maart schreef:
Maeve schreef:

ja idd, niet alle mechels zijn nu eenmaal 'pakwerkhonden', zou me verbazen moest elke nest iedere pup zo zijn.
Mechels die er niet voor geschikt zijn, doe je trouwens ook geen plezier met het pakwerk eraan op te dringen. Maar je doet ze dan evenmin plezier door ze dan maar te straffen met rondjes aan de lijn (al is het tig keer op een dag)
ach weet je, wat is hip en wat is stoer, als je hond het super vind en jij ook, dan is het gewoon stoer om met je hond bezig te zijn, of dat nou KNPV/IPO/GG/Behendigheid/speuren of wat dan ook is maakt toch geen donder uit....

hip en stoer is het allemaal
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Dinsdagavond begin ik met de eerste les. :cheer:
Eens kijken wat we er samen van bakken.
Ik ben nauwelijks interesant voor ivo dus dat word wel een feestje :Q:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ah joh dat feestje komt vanzelf wel - gewoon er zelf vanuit gaan dat jij het meest interessante in de omgeving bent :mrgreen:
veel plezier alvast! :ok:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Veel plezier :ok:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Ragyo schreef:ah joh dat feestje komt vanzelf wel - gewoon er zelf vanuit gaan dat jij het meest interessante in de omgeving bent :mrgreen:

Ivo maakt er altijd een feestje van als hij commando's voor mij moet uitvoeren, maar gaat helemaal goed komen.
Lukt het de eerste 10 lessen niet gaan we voor de 20 :smile:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Met welke methode werken ze daar? Als ze de clickermethode gebruiken zou je die ook kunnen gebruiken voor het belonen van aandacht op jou. Elke keer als ie je ook maar een seconde aandacht geeft ga je clicken. Dat werkte zelfs bij onze neuroot die alles interessant vind :mrgreen: Veel plezier!
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
Ragyo schreef:ah joh dat feestje komt vanzelf wel - gewoon er zelf vanuit gaan dat jij het meest interessante in de omgeving bent :mrgreen:

Ivo maakt er altijd een feestje van als hij commando's voor mij moet uitvoeren, maar gaat helemaal goed komen.
de aanhouder wint :pffff:

zeggen ze
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Ragyo schreef:
Miss_Liz schreef:

de aanhouder wint :pffff:

zeggen ze

We gaan gewoon net zolang door haha.

@maeve : nee we gebruiken voer of speeltjes
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Miss_Liz schreef:@maeve : nee we gebruiken voer of speeltjes
Onze gg cursus is in principe ook op basis van voer of speeltjes, maar gebruik van een clicker wordt wel aangemoedigd om bepaalde geïsoleerde dingen aan te leren, zoals bijvoorbeeld het terugsturen naar de plaats. En ik heb de licker ook toegepast bij het clicken voor aandacht en bij het op de juiste manier volgen. Ik vind het geweldig werken :ok:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Leuk joh :ok: voor jou en voor Ivo,
heeft wietse er al vrede mee, waar ga je trainen
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Veel plezier :E:
wat een verhelderend topic trouwens :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Leuk dat je wat met hem gaat doen, en er niet direct van uitgaan dat Ivo toch niet op je gericht is.. denk dat het je nog zal verbazen als je 1 op 1 iets met hem gaat doen..
Je vriend gaat toch niet mee op de 1ste les.. alleen jij en ivo toch
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Miss_Liz schreef:@maeve : nee we gebruiken voer of speeltjes
Onze gg cursus is in principe ook op basis van voer of speeltjes, maar gebruik van een clicker wordt wel aangemoedigd om bepaalde geïsoleerde dingen aan te leren, zoals bijvoorbeeld het terugsturen naar de plaats. En ik heb de licker ook toegepast bij het clicken voor aandacht en bij het op de juiste manier volgen. Ik vind het geweldig werken :ok:

En anders kan je altijd nog een clickwoord gebruiken. Als ik geen clicker bij me heb zeg ik altijd 'Yes!' met een absurd hoog stemmetje. Als hij dat eenmaal snapt, heeft het hetzelfde effect als de clicker. Maar dan moet je ook wel dezelfde regels toepassen als bij de clicker.Dus 'Yes!' betekend altijd voer (of een speeltje)!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Miss_Liz schreef:Dinsdagavond begin ik met de eerste les. :cheer:
G&G?
Succes :ok:
Neem wat rodi worst mee, verkrijgbaar in de dierenwinkel.
(goudkleurige wikkel, de lam en rijst versie :wink: )
Moet je eens zien wat een belangstelling
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miss_Liz
Zeer actief

In eerste instantie begin ik bij ons op de club in de dinsdagavond groep.
En dan gewoon gehoorzaamheid zoals ik in de papieren heb gelezen eigenlijk kan zien als appel lopen.
Ik hoop dat alles gewoon lukt en goed gaat want degene die de lessen geeft had het erover dat ze ook de honden vzh examens wil laten doen.
Dus misschien over een jaartje heeft het mannetje toch nog een diploma op zak.

ik zal niet te hard vooruit lopen dus maak er een jaartje van
Miss_Liz
Zeer actief

blondie schreef:Leuk dat je wat met hem gaat doen, en er niet direct van uitgaan dat Ivo toch niet op je gericht is.. denk dat het je nog zal verbazen als je 1 op 1 iets met hem gaat doen..
Je vriend gaat toch niet mee op de 1ste les.. alleen jij en ivo toch

Hij zet ons alleen af en mag ons weer ophalen meer niet, want als hij blijft weet ik zeker dat ik het niet ga redden met ivo.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:In eerste instantie begin ik bij ons op de club in de dinsdagavond groep.
En dan gewoon gehoorzaamheid zoals ik in de papieren heb gelezen eigenlijk kan zien als appel lopen.
Ik hoop dat alles gewoon lukt en goed gaat want degene die de lessen geeft had het erover dat ze ook de honden vzh examens wil laten doen.
Dus misschien over een jaartje heeft het mannetje toch nog een diploma op zak.

ik zal niet te hard vooruit lopen dus maak er een jaartje van
nou is toch leuk ! en buiten het diploma denk ik dat je er ook zeker gemak van zult hebben in het dagelijks leven... en dat is toch mooi meegenomen
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

ranetje schreef:
Miss_Liz schreef:Dinsdagavond begin ik met de eerste les. :cheer:
G&G?
Succes :ok:
Oh dat is erg, die rodi worst. Ik gebruikte dat in de puppiecursus met Sarah. En daar moesten voor de les de pups allemaal los rondlopen en spelen met elkaar, en dan moesten we ze bij ons roepen. Sarah kende dat want ik gebruikte altijd die worst, maar ik had altijd de hele meute pups achter me aan omdat ze allemaal die worst zo lekker vonden ruiken :-)
Ik vond het ideaal spul :-)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Murphy schreef:
ranetje schreef: Succes :ok:
Oh dat is erg, die rodi worst. Ik gebruikte dat in de puppiecursus met Sarah. En daar moesten voor de les de pups allemaal los rondlopen en spelen met elkaar, en dan moesten we ze bij ons roepen. Sarah kende dat want ik gebruikte altijd die worst, maar ik had altijd de hele meute pups achter me aan omdat ze allemaal die worst zo lekker vonden ruiken :-)
Ik vond het ideaal spul :-)
:smile: :smile:
Ik laat in de puppycursus vaak zien hoe snel je daar bij de puppy's toch de aandacht mee vangt.
Vooral als cursisten zeggen dat de pup thuis alles doet voor een brokje uit de bak en op de cursus niet opletten :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ik heb het bij de behendigheid de eerste lessen gebruikt om Ragyo's aandacht van de teefjes af te leiden en hem te overtuigen dat we iets leuks aan het doen waren. wat had ik een hoop belangstelling ineens!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”