Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel drinken, mager..upd 18-08-09 Positief!!!
Moderator: moderatorteam
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Ze is naar een arts in Vriezenveen geweest. Homeopaat volgens mij. Hij zij dat het vanuit de nieren kwam omdat de teststrip dat aangafHutsje schreef:wat erg zeg. is ze nog naar een holist gegaan?
Doofy heeft al op vers gestaan maar dat vindt hij niets. Als ze door zouden proberen zal hij het vast gaan eten, maar daar zijn het de mensen niet naar. Ik heb ze al vaak proberen te overtuigen.
Op het moment eet hij vrij veel vis (vers, van de visboer) omdat hij dat erg goed eet.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
een homeopaat zou ik zelf nooit heengaan, dat is geen da, een hloistisch da welYoup schreef:Ze is naar een arts in Vriezenveen geweest. Homeopaat volgens mij. Hij zij dat het vanuit de nieren kwam omdat de teststrip dat aangafHutsje schreef:wat erg zeg. is ze nog naar een holist gegaan?Hier heeft ze druppels voor mee gekregen maar dat heeft geen effect gehad. Volgens onze eigen da is dat ook onmogelijk. Die strip geeft idd aan dat er teveel eiwit in de urine zit maar dat kan meerdere oorzaken hebben. De nierwaarden die uit het bloedonderzoek kwamen waren niet helemaal goed maar niet zodanig dat ze dit ziektebeeld zouden geven.
Doofy heeft al op vers gestaan maar dat vindt hij niets. Als ze door zouden proberen zal hij het vast gaan eten, maar daar zijn het de mensen niet naar. Ik heb ze al vaak proberen te overtuigen.
Op het moment eet hij vrij veel vis (vers, van de visboer) omdat hij dat erg goed eet.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo algemeen mag je dat niet stellen hoorHutsje schreef:een homeopaat zou ik zelf nooit heengaan, dat is geen da, een hloistisch da welYoup schreef:Ze is naar een arts in Vriezenveen geweest. Homeopaat volgens mij. Hij zij dat het vanuit de nieren kwam omdat de teststrip dat aangafHutsje schreef:wat erg zeg. is ze nog naar een holist gegaan?Hier heeft ze druppels voor mee gekregen maar dat heeft geen effect gehad. Volgens onze eigen da is dat ook onmogelijk. Die strip geeft idd aan dat er teveel eiwit in de urine zit maar dat kan meerdere oorzaken hebben. De nierwaarden die uit het bloedonderzoek kwamen waren niet helemaal goed maar niet zodanig dat ze dit ziektebeeld zouden geven.
Op het moment eet hij vrij veel vis (vers, van de visboer) omdat hij dat erg goed eet.. jammer dat ze nu uitgedokterd lijken.
Westerhuis is homeopaat.
Mijn eigen DA is ook homeopaat.
Beiden zijn zeer beslist ook DA met volledige, afgeronde, opleiding.
- Hutsje
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat hij alleen dieren behandelt. Hier in Haaksbergen zit ook een homepatisch da. Inez van den Brande, zij doet ook allerlei onderzoeken naar kanker bij dieren.Hutsje schreef:nee, dat had ik er dus niet uitgehaald en mij daarna wat ongelukkig uitgedruktranetje schreef:Ik weet niet of de homeopaat waar Doofy is geweest ook gewoon DA isHutsje schreef:oke, foute aanname van mijn kant dan, ik had het niet uit haar bericht gehaald.

- Youp
- Zeer actief
Het gaat weer niet goed, of eigenlijk....het gaat nog steeds niet goed. Ondanks de medicijnen tegen LM.
Hij blijft mager en hij blijft veel drinken.
Eten doet hij met vlagen goed.
Hij mankt nu ook met een achterpoot. Volgens de da is hij gevoelig op beide knieen
Ook had hij gisteren weer koorts en nu heeft hij weer een kuur gekregen. De da adviseert om hem in te laten slapen, de slechte momenten hebben de laatste tijd de overhand. Op zich eerlijk van de da, maar mijn schoonzus heeft hier geen vrede mee.......wat ik me ook erg goed kan voorstellen.
Gisteren had hij weer een erg goede dag. Sprong zelf in de auto, en heeft zelfs een stukje gerend met een stok. Op andere dagen kan hij niet eens zelf opstaan.
Hoe kan het nou dat niemand iets kan vinden?????
Hij blijft mager en hij blijft veel drinken.
Hij mankt nu ook met een achterpoot. Volgens de da is hij gevoelig op beide knieen
Gisteren had hij weer een erg goede dag. Sprong zelf in de auto, en heeft zelfs een stukje gerend met een stok. Op andere dagen kan hij niet eens zelf opstaan.
Hoe kan het nou dat niemand iets kan vinden?????

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Is suikerziekte inmiddels uitgesloten?
Ik heb zojuist het topic even teruggelezen en dat kon ik daaruit niet echt opmaken..
Wat raar dat ze niks kunnen vinden, dat moet toch ook vreselijk zijn voor de baasjes.
Ik kan me voorstellen dat ze daar zo 123 geen vrede mee hebben.
Ik heb zojuist het topic even teruggelezen en dat kon ik daaruit niet echt opmaken..
Wat raar dat ze niks kunnen vinden, dat moet toch ook vreselijk zijn voor de baasjes.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Youp
- Zeer actief
Ja, dat is uitgesloten. Zelfs dr Mandigers in Wageningen weet niet waar hij nu nog moet zoekenwendy71 schreef:Is suikerziekte inmiddels uitgesloten?
Wat raar dat ze niks kunnen vinden, dat moet toch ook vreselijk zijn voor de baasjes.![]()

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ik zit nog even aan een auto immuunziekte te denken. SLE. Misschien dit nog eens aankaarten bij haar eigen DA of bij Mandigers.
Het is een tijd geleden maar wij hebben een hond in de praktijk gehad (hier werk ik niet meer) die dit had. En het staat mij bij dat deze ook van die vage klachten had.
Het is volgens mij wel gewoon met bloed te testen.
Heeft hij al eens prednison gehad? In dit geval zou ik het misschien gewoon uitproberen.
Het is een tijd geleden maar wij hebben een hond in de praktijk gehad (hier werk ik niet meer) die dit had. En het staat mij bij dat deze ook van die vage klachten had.
Heeft hij al eens prednison gehad? In dit geval zou ik het misschien gewoon uitproberen.
- Youp
- Zeer actief
Bedankt voor het meedenken! Volgens mij is daar nog niet naar gekeken. Ik zal het haar eens zeggen.Hetty2501 schreef:Ik zit nog even aan een auto immuunziekte te denken. SLE. Misschien dit nog eens aankaarten bij haar eigen DA of bij Mandigers.
Hij drinkt nu al idioot veel, zal dat met prednison niet alleen maar erger worden?
Ik heb haar net wat Smuldier meegegeven. Ze heeft er een hard hoofd in dat hij dit eet. Hij eet op dit moment alleen maar dingen die hij echt heel erg lekker vindt. Over het algemeen zijn dit dingen met veel zout. Ik heb haar gezegd dat ze daar echt mee moet stoppen, maar ze wil zo graag dat hij aankomt.
Ik ga haar zo even een receptje voor satinballs toesturen.
Vanaf vrijdag is hij gelukkig wel weer wat beter te pas. Ze is bij een alternatieve arts geweest. Normaal gesproken behandelt hij alleen mensen, maar omdat ze zelf vaste klant bij hem is mocht ze wel even langskomen. Volgens mij is het een soort magnetiseur. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar Doofy voelt zich in ieder geval lekkerder als daarvoor. Daar at hij ook gewoon, waarschijnlijk omdat er andere honden bij waren. Ik heb haar ook aangeboden om hem een tijdje hier te brengen. Zien eten doet eten en misschien dat ik hem zo op de rauwe voeding kan krijgen. Op zich wil ze dat wel maar ik weet niet hoe mijn zwager daar tegenover staat.

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ja van prednison gaan ze wel meer drinken. De eetlust wordt ook bevorderd, dat is wel een pluspunt. En ik ben zeker niet van zomaar prednison toedienen. Maar je moet wat in dit geval. Als er niks gedaan wordt dan wordt het mogelijk euthanasie. Dan denk ik dat prednison uit te proberen is. Maar leg het zeker voor aan een DA.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Youp
- Zeer actief
Re: Veel drinken, mager..upd 12-06-09
We zijn een maand verder, dus even weer een update.
Hij is weer erg achteruit gegaan. Zo erg dat de tranen me in de ogen sprongen toen ik hem vorige week zag. Hij heeft totaal geen bespiering meer. Je ziet gewoon alleen maar bot in zijn achterpoten.
Ze is ondertussen nog bij iemand anders geweest (alternatief) en zij kwam steeds uit op de slokdarm bij alle metingen. Toch krijgt ze hem niet beter.
Nu is ze voor een second opinion bij een andere da geweest en zij denkt aan spierreuma. Het komt weinig voor volgens mij maar manifesteert zich vaak in slokdarm en achterhand. Ook de koorts en het ontstekingsbeeld in het bloed zou dan te verklaren zijn. Die slokdarm zou ook verklaren waarom hij niet wil eten.
Ze proberen nu nog prednison en hij kreeg vandaag nog een injectie (vraag me niet wat) en dat is echt het laatste. Als het dit niet is dan stoppen ze ermee, en terrecht....
Hij is weer erg achteruit gegaan. Zo erg dat de tranen me in de ogen sprongen toen ik hem vorige week zag. Hij heeft totaal geen bespiering meer. Je ziet gewoon alleen maar bot in zijn achterpoten.
Ze is ondertussen nog bij iemand anders geweest (alternatief) en zij kwam steeds uit op de slokdarm bij alle metingen. Toch krijgt ze hem niet beter.
Nu is ze voor een second opinion bij een andere da geweest en zij denkt aan spierreuma. Het komt weinig voor volgens mij maar manifesteert zich vaak in slokdarm en achterhand. Ook de koorts en het ontstekingsbeeld in het bloed zou dan te verklaren zijn. Die slokdarm zou ook verklaren waarom hij niet wil eten.
Ze proberen nu nog prednison en hij kreeg vandaag nog een injectie (vraag me niet wat) en dat is echt het laatste. Als het dit niet is dan stoppen ze ermee, en terrecht....

- ranetje
- Zeer actief
Re: Veel drinken, mager..upd 16-07-09
Heel verdrietig voor haar
Wens haar sterkte.
Wens haar sterkte.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Re: Veel drinken, mager..upd 16-07-09
Jeetje, wat een gek*t zeg. Van zulke dingen kun je echt wel moedeloos worden als er niet gevonden kan worden wat de oorzaak is waarom de hond ziek is.
Wij hadden ooit ene pit die doodziek was, en waar maar geen oorzook uit kwam waardoor ze zo ziek was. Ze had een bultje op haar achterpoot die mijn moeder graag onderzocht wilde hebben, maar dat zouden ze wel doen als duidelijk was waar de hond zo ziek van was.
Hoe kan een hond nou beter worden of een oorzaak gevonden worden als juist dat bultje er de oorzaak van is
Hadden ze eerder naar dat bultje gekeken (onderzoek of verwijderen) had het heel anders met de hond afgelopen.
Het is misschien heel ver gezocht hoor, en misschien is dat al gebeurt of is men uitgedoktert nu (wat logisch is)
Maar jij had het toen over een kies die er uit zou gaan omdat deze elke keer ontstoken was. Is deze er inmiddels al uit? Een hond kan ook heel erg ziek worden door de bacteriën die er van ontstoken tanden/kiezen af komen.Die kunnen weer ontstekingen verzoorzaken bij andere organen in het lichaam van de hond.(nieren-lever-milt etc)
Tis misschien vergezocht, maar mocht die kies er nog inzitten?? Zou je het eens kunnen aankaarten??
Ik kan me indenken dat ze die kies er pas uit willen trekken als de hond in dermate gezondheid is dat deze een narcose aan zou kunnen, maar als die ziekte van die kies af blijkt te komen zoals de bult bij onze pit er de oorzaak van was blijf je in een cirkeltje hangen waar je dus niet uitkomt en waar de hond niet beter van wordt.
Sterkte in ieder geval
Wij hadden ooit ene pit die doodziek was, en waar maar geen oorzook uit kwam waardoor ze zo ziek was. Ze had een bultje op haar achterpoot die mijn moeder graag onderzocht wilde hebben, maar dat zouden ze wel doen als duidelijk was waar de hond zo ziek van was.
Hoe kan een hond nou beter worden of een oorzaak gevonden worden als juist dat bultje er de oorzaak van is
Het is misschien heel ver gezocht hoor, en misschien is dat al gebeurt of is men uitgedoktert nu (wat logisch is)
Maar jij had het toen over een kies die er uit zou gaan omdat deze elke keer ontstoken was. Is deze er inmiddels al uit? Een hond kan ook heel erg ziek worden door de bacteriën die er van ontstoken tanden/kiezen af komen.Die kunnen weer ontstekingen verzoorzaken bij andere organen in het lichaam van de hond.(nieren-lever-milt etc)
Tis misschien vergezocht, maar mocht die kies er nog inzitten?? Zou je het eens kunnen aankaarten??
Ik kan me indenken dat ze die kies er pas uit willen trekken als de hond in dermate gezondheid is dat deze een narcose aan zou kunnen, maar als die ziekte van die kies af blijkt te komen zoals de bult bij onze pit er de oorzaak van was blijf je in een cirkeltje hangen waar je dus niet uitkomt en waar de hond niet beter van wordt.
Sterkte in ieder geval
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Youp
- Zeer actief
Re: Veel drinken, mager..upd 18-08-09 Positief!!!
Nou, de prednison bleek de "oplossing"! Het is natuurlijk alleen symptoombestrijding, maar het werkt!
Hij is begonnen op een enorm hoge dosering. Halveren ging goed en nu krijgt hij daar weer de helft van. Hij ziet er goed uit en is enorm levendig. Alleen zijn koppie blijft dun.
De da denkt dat hij op deze dosering nog wel een paar jaar verder kan.
Hij is begonnen op een enorm hoge dosering. Halveren ging goed en nu krijgt hij daar weer de helft van. Hij ziet er goed uit en is enorm levendig. Alleen zijn koppie blijft dun.

- ranetje
- Zeer actief
-
Neeltje
OP 'n gegeven moment maakt het niet uit wat het is, als het maar helpt. Tirsa doet het nu alweer bijna 2 jaar op prednison.Youp schreef:Nou, de prednison bleek de "oplossing"! Het is natuurlijk alleen symptoombestrijding, maar het werkt!
- Youp
- Zeer actief
Ik kan er nog steeds niet over uit dat haar vorige da dit niet heeft geprobeerd voordat hij over inslapen begonNeeltje schreef:OP 'n gegeven moment maakt het niet uit wat het is, als het maar helpt. Tirsa doet het nu alweer bijna 2 jaar op prednison.Youp schreef:Nou, de prednison bleek de "oplossing"! Het is natuurlijk alleen symptoombestrijding, maar het werkt!

-
Neeltje
Tirsa loopt bij twee DA's omdat mijn DA in Eindhoven geen röntgen apparatuur heeft. Maar Maarten Kappen en m'n DA hier in Eindhoven zeggen beide, gewoon doen waardoor de kwaliteit van leven het beste is, dan maar korter, dan langer en 'n ellendig leven.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
fijn dat de prednison zijn werk doet... en idd het helpt dus ook al is het een paardemiddel, het helpt!