Frenk, mijn excuses dat je de opmerking 'let's go back to the question' niet erg prettig vond.
Dit was niet zo bedoelt.
Wat ik graag wilde weten met dit onderwerp was, weet iemand iets van prism voer en wordt het in NL verkocht.
Ik zag het onderwerp gaan richting een "discussie" wat duidelijk tussen haakjes staat, over wel of geen brokken voeren. En dat was niet wat ik wilde weten.. Daarom deze post van mij! No hard feelings, niet iets op een onderaardige toon bedoelt.
En nieuwe inzichten en info is absoluut altijd welkom. Ik ben zelf nog aan het zoeken naar de juiste manieren van voeren van mijn honden. Dus ik lees dan ook graag alle topics door over hoe je hond goed te voeden.
Hier op Curacao is het qua voedings mogelijkheden iets anders als in NL. Er zijn heel wat mensen die de hond gewoon te eten geven wat de pot schaft, als er wat over is dan. Dit kan rijst zijn maar net zo goed patatos van de snek op de hoek.
Dus uit alle goed bedoelde adviezen probeer ik te halen wat ik kan gebruiken hier op Curacao, dan bedoel ik, wat Curacao aanbiedt qua voeren.
Ik heb op de opleiding geleerd dat natvoer slechter is voor de tanden als droogvoer. Dit blijft meer plakken en veroorzaakt zo dus sneller tandplak. Dit is beaamd door de dierenarts waar ik voor werk. De opleiding volg ik trouwens op dit moment nog. Een omscholing, nadat ik er eindelijk achter was wat nou eigelijk mijn droom job is
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel iets ga twijfelen na alle positieve verhalen over vers vlees voeren hier op het topic. Alleen momenteel is de info die ik heb nog te beperkt om er echt achter te kunnen staan om mijn doggies vers te voeren.
Daarom mijn reactie, op dit moment ga ik nog voor het advies van de dierenarts, en voer ik brokvoer met een beetje vers erdoor.
Hier is de dierenarts eigelijk de enige waar je goed advies kan krijgen over voeding. Een aantal mensen typen dat ze niet afgaan op het advies van een vet. als het gaat om voeding. Hier is het niet anders. De petshop die heeft de meest enthousiaste verhalen over het product waar ze het meeste winst op maken.. Oke, misschien is dit wel een beetje negatief. Maar vaak gaat het zo... dus probeer dan de gene die wel de waarheid spreekt en niet uit is op winst er maar uit te pikken. Ik wil niet alles uit proberen, om er zelf achter te komen, goh dit is slecht.. mmhh dit voer is beter. O, nou dit voer is iets minder als die maar beter dan die. En mijn doggies constant over laten gaan op ander voer.
Ik wil verhalen horen, mijn conclusie trekken. En dan een voer uitkiezen waarvan ik vooraf denk, ok dit is een goed voer! En het dan proberen.. Moeten we één keer overstappen op een ander voeren omdat het toch niet de beste blijkt te zijn voor mijn dogs... dat zij zo.. maar dat is altijd nog minder dan alles zelf uitproberen en vaak overstappen. Toch?
Ik lees in een ander onderwerp hier dat mensen s'ochtends brok voeren en s'avond vers. En dan brok en vers door elkaar niet de beste combi is omdat de spijsvertering voor brok anders werkt dan bij vers.. Weer iets om uit te zoeken!