Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd hoesten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Aleyne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Vreemd hoesten

Ongelezen bericht door Aleyne »

Hier even een vraagje over onze Berner Sennen pup van 5 maanden oud:

Sinds een paar dagen hoest hij nogal vreemd, beetje een ouwe mannen hoest om het zo maar te zeggen :tongue:
Hij hoest slijm op, of althans zo klinkt het want hij moet er niet van spugen of zoiets.

Kan het zijn dat hij gewoon een koudje heeft op gelopen? met dit weer warm koud warm koud etc worden we allemaal beetje ziek van natuurlijk. Wel zijn we vorige week (toen het nog warm was) gaan zwemmen.

Hopelijk kan iemand iets hierover zeggen wat het eventueel zou kunnen zijn en of we hiermee eventueel naar de dierenarts moeten of het eerst even moeten aanzien.

Alvast bedankt!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Vreemd hoesten

Ongelezen bericht door yamie »

klinkt als een kennelhoest(je) , de komende tijd even geen halsband om doen ( maar een tuigje bv) , zodat er geen druk op zijn keel komt.
hou zijn temp. in de gaten, je kunt hem wat kinder (hoest) thijmsiroop geven voor wat verlichting.

als je het niet vertrouwt, dan uiteraard gewoon even langs je Da gaan ;)
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik denk ook aan een kennelhoestje. Heeft ie onlangs nog een enting gehad? Ze willen dan nog wel eens wat oplopen. Zo niet, wachten tot de hoest helemaal voorbij is voordat hij geënt wordt. Een kinderhoestdrankje (tussikind of zo) of honing wil wel verzachten.
Aleyne
Vaste gebruiker

Hij heeft ongeveer 1 a 2 maanden geleden nog een inenting gehad, lijkt mij dat hij het dan niet zo snel zou mogen krijgen? :scratch:

Zullen iniedergeval een hoestdrankje proberen dan, klinkt een beetje zielig namelijk lol.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier ook een hond aan de hoestdrank.
Marouck hoest sinds gisteren ook. De andere 2 hebben vooralsnog nergens last van.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Aleyne
Vaste gebruiker

We zijn vandaag toch maar naar de DA gegaan, vertrouwde het toch niet en hij had vanmiddag ook wat overgegeven.

Nu blijkt dat hij een infectie heeft aan ze luchtwegen, dus hij heeft anti biotica gehad ook omdat hij beetje verhoging had.

Hopelijk dat dit toch gaat werken dan!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Aleyne schreef:Hij heeft ongeveer 1 a 2 maanden geleden nog een inenting gehad, lijkt mij dat hij het dan niet zo snel zou mogen krijgen? :scratch:
Hij is vast niet ingeënt tegen kennelhoest: bedoeld wordt volgens mij dat hij misschien door de inenting iets vatbaarder is voor bijv kennelhoest.

Edit: ik lees dat hij een infectie heeft: beterschap :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Aleyne schreef:We zijn vandaag toch maar naar de DA gegaan, vertrouwde het toch niet en hij had vanmiddag ook wat overgegeven.

Nu blijkt dat hij een infectie heeft aan ze luchtwegen, dus hij heeft anti biotica gehad ook omdat hij beetje verhoging had.

Hopelijk dat dit toch gaat werken dan!
Beterschap!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”