Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn lieve Am. Staff. reu heeft hartproblemen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LeoZ
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog

Mijn lieve Am. Staff. reu heeft hartproblemen.

Ongelezen bericht door LeoZ »

Mijn (lieve) Amerikaanse Staffordshire terriër, Athos, (11 jaar) werd de laatste weken opeens erg dik (vooral bij de buik) en was tijdens een wandeling erg snel moe en kortademig.
Afgelopen maandagavond (6 juli) kon hij haast niet meer lopen.

Dit vertrouwde ik niet en afgelopen dinsdag (7 juli) naar de D.Arts, hij hoorde een hartruis en vond ook dat hij dikke lippen had... tesamen met de opgezette buik, vond de DA dat Athos teveel vocht bij zich hield; hij vond ook dat de temp. van Athos te laag was: 37 graden (normaal=38 gr.)
Athos woog op dat moment 30 kg.
Ik kreeg z.g. plaspillen en antibioticapillen mee, resp. om vocht af te drijven en de temp. weer normaal te krijgen.
Afgelopen vrijdagochtend (10 juli) moest ik Athos bij de DA achterlaten i.v.m. het maken van röntgenfoto's van zijn hart; zijn gewicht was die ochtend: 27,2 kg.... 2,8 kg. in drie dagen eraf. :D
In de namiddag kon ik Athos weer ophalen met de uitslag:: Athos heeft een vergroot hart en houdt o.a. daardoor teveel vocht vast én is snel moe.
Hij krijgt (voorlopig) 5 mg. capsules "Vetmedin" (hartpillen) 2X per dag voorgeschreven en de doses zg. "plaspillen" moest omhoog. (Vetmedin is prijzig = € 65 per 50 capsules van 5 mg....doe ik 25 dagen mee).
De DA zei wel eerlijk dat ik niet hoef te verwachten dat Athos dankzij de Vetmedin capsules nog jaren meegaat, eerder een aantal maanden c.q. een half jaar; tja... Athos is tenslotte over 2 maanden al weer 12 en dat is best al een hele leeftijd.
Al moet ik er nu nog niet aan denken dat hij t.z.t. naar de "DoggieHeaven" gaat! (de eerste dagen was ik door het bovenstaande best van slag)

Zondagmiddag (12 juli) bemerkte ik dat Athos zich al wat beter voelt en loopt al wat beter en plast wel veel (dankzij de plaspillen), hij eet goed en heeft weer aandacht voor zijn maatjes: 2 Franse Bulletjes (teef & reu).
Maandagmiddag (13 juli) moet ik met Athos bij de DA op controle.

=== Nu had Athos in december 2006 al wat meegemaakt:: hij kon bijna niet meer plassen en is toen aan de buik geopereerd = 10 blaasstenen en 2 Cysten (goedaardig) in de blaas en bij de prostaat. Alwaar hij gelukkig wel snel van genezen is!===

*** Mijn vraag:: Heeft iemand ook ervaringen met haar/zijn hond (met name oudere hond) die een vergroot hart had (of andere hartkwaal) en Vetmedin capsules kreeg én hoe het de hond ging?? ***
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
gillianne
Actief
Contacteer:

Re: Mijn lieve Am. Staff. reu heeft hartproblemen.

Ongelezen bericht door gillianne »

ja. DCM is de naam van de hartkwaal waarschijnlijk. een vergroot hart met een onregelmatige hartslag? alleen mijn hond was pas 5 jaar. ik ben terecht gekomen op een DCM forum waar ik ontzettend veel info opgedaan heb waaronder het absolute advies vers vlees en taurine/ l carnitine. ben dat ook gaan geven en hij heeft het de tijd dat hij nog leefde ontzettend goed op gedaan. op t forum zijn meer honden die zelfs al enkele jaren hiermee rondlopen en het op medicatie in combi met suplementen redelijk tot goed doen.

veel sterkte en ik hoop dat je nog lang van je maatje mag genieten.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Misty 2
Actief

Re: Mijn lieve Am. Staff. reu heeft hartproblemen.

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Onze vorige hond Lady, een Golden Retriever, was 11 jaar toen haar hart niet meer helemaal oke was.
Ze heeft toen ook medicijnen daarvoor gekregen (weet niet meer welke) die best duur waren.
Het ging toen al snel beter en ze is 14 en een half jaar oud geworden.
Groetjes, Corrie en Misty
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”