Oh nee, zeker niet, hoewel ik me voor kan stellen dat er wel degelijk mensen die denken dat ze daarmee de wereld kunnen verbeteren. En dat kan ook een beetje als je daarvoor inderdaad de juiste stichting treft zo blijkt, dat klinkt hartstikke goed!Eline* schreef:Dank je!YvetteJ schreef:Ik denk met hetzelfde doel waarvoor jij een hond gekocht hebt. Voor mijn lol, voor de liefde, om lekker samen buiten te kunnen zijn, noem het maar op. En nee, daar heb ik verder geen specifiek doel mee gediend nee.Eline* schreef:Heb jij je ooit afgevraagd welk doel jij hebt gediend met de aanschaf van je rashondje? Zo ja, welk doel dan?Als mensen een buitenlandse hond kiezen lijkt het namelijk zo te zijn dat dat een hoger doel moet dienen...oplossen van de ellende ter plaatse bijvoorbeeld.
Dat is denk ik waar het ergens is misgelopen in mijn beleving, dat ik er misschien teveel vanuit ben gegaan dat het gearceerde hierboven het overgrote deel van de "adopties" zou betreffen.Eline* schreef:Los van het feit dat er in het land van herkomst veel moet veranderen en daaraan inderdaad gewerkt moet worden, hoeft de individuele hondenbaas dat niet op te hoeven lossen met het nemen van een hond.
Wel wil ik er toch bij vermelden dat er veel verschil zit tussen stichtingen. Er zijn stichtingen die zich verbinden aan asiels en daar proberen goed werk te verrichten en de situatie ter plaatste te veranderen door het doneren van geld en educatie. Maar er zijn ook stichtingen die bv dodingstations leegkopen en daarmee het "fijne" beleid van de spaanse overheden in stand blijven houden. Hoe triest en walgelijk dan ook, je kunt je afvragen of je daarmee dan zo'n goed doel dient of dat dat in werkelijkheid toch wel erg lijkt op het kopen van het hondje uit de dierenwinkel. Door de keuze van een stichting kun je duswel degelijk ter plekke ook iets doen.
En Yvette, er gebeurt echt een hoop ter plaatse, neem dat maar van mij aan.En ja, het zijn druppels op een gloeiende plaat, maar wie weet..als we een generatie of wat verder zijn behoort mogelijk een land als Spanje werkelijk tot een beschaaft stukje Europa...en van niets doen is nog nooit iets veranderd!