Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uit het buitenland

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Honden uit het buitenland

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Eline* schreef:
YvetteJ schreef:
Eline* schreef:Heb jij je ooit afgevraagd welk doel jij hebt gediend met de aanschaf van je rashondje? Zo ja, welk doel dan?
Ik denk met hetzelfde doel waarvoor jij een hond gekocht hebt. Voor mijn lol, voor de liefde, om lekker samen buiten te kunnen zijn, noem het maar op. En nee, daar heb ik verder geen specifiek doel mee gediend nee.
Dank je! ;-) Als mensen een buitenlandse hond kiezen lijkt het namelijk zo te zijn dat dat een hoger doel moet dienen...oplossen van de ellende ter plaatse bijvoorbeeld.
Oh nee, zeker niet, hoewel ik me voor kan stellen dat er wel degelijk mensen die denken dat ze daarmee de wereld kunnen verbeteren. En dat kan ook een beetje als je daarvoor inderdaad de juiste stichting treft zo blijkt, dat klinkt hartstikke goed!
Eline* schreef:Los van het feit dat er in het land van herkomst veel moet veranderen en daaraan inderdaad gewerkt moet worden, hoeft de individuele hondenbaas dat niet op te hoeven lossen met het nemen van een hond.
Wel wil ik er toch bij vermelden dat er veel verschil zit tussen stichtingen. Er zijn stichtingen die zich verbinden aan asiels en daar proberen goed werk te verrichten en de situatie ter plaatste te veranderen door het doneren van geld en educatie. Maar er zijn ook stichtingen die bv dodingstations leegkopen en daarmee het "fijne" beleid van de spaanse overheden in stand blijven houden. Hoe triest en walgelijk dan ook, je kunt je afvragen of je daarmee dan zo'n goed doel dient of dat dat in werkelijkheid toch wel erg lijkt op het kopen van het hondje uit de dierenwinkel. Door de keuze van een stichting kun je duswel degelijk ter plekke ook iets doen.
En Yvette, er gebeurt echt een hoop ter plaatse, neem dat maar van mij aan.;-) En ja, het zijn druppels op een gloeiende plaat, maar wie weet..als we een generatie of wat verder zijn behoort mogelijk een land als Spanje werkelijk tot een beschaaft stukje Europa...en van niets doen is nog nooit iets veranderd!
Dat is denk ik waar het ergens is misgelopen in mijn beleving, dat ik er misschien teveel vanuit ben gegaan dat het gearceerde hierboven het overgrote deel van de "adopties" zou betreffen.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Maylala schreef:
YvetteJ schreef: Had ik inderdaad kunnen doen maar ik stel me zo voor dat een stichting zich altijd van zijn beste kant wil laten zien, logisch.
Jammer trouwens dat het zo gevoelig ligt, iedereen voelt zich zo snel aangevallen terwijl ik geen slecht woord gezegd heb over de honden die er vandaan komen en dat ook zeker mijn intentie niet was :neenee:
Kijk voor de lol eens op het buitenlandse hondenforum, daar staat heel veel informatie over hoe je een goede stichting van een slechte kunt onderscheiden.
Stichting AAI is iig echt een goeie, je kunt er gerust kijken, zonder achterdocht. ;) :mrgreen:
Ga ik zeker eens doen!
Maylala schreef:En dat het een gevoelig onderwerp is.. Tsja dat is niet jouw schuld, er zijn hier al zoveel "Eigen honden eerst" topics geweest, de gemiddelde HFer met buitenlandse hond is het zo ongeveer wel zat. ;) Niet jouw schuld dus, jij hebt inderdaad geen onvertogen woord gezegd, maar gewoon wel een erg gevoelig onderwerp. Dat krijg je al snel met iets dat je zo lief is als je hond. :19: :W:
Ik snap helemaal wat je bedoelt, kom met geen vinger aan mijn hond :F: Zo geldt dat ongetwijfeld ook voor jou (jullie) haha!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

YvetteJ schreef: Ik snap helemaal wat je bedoelt, kom met geen vinger aan mijn hond :F: Zo geldt dat ongetwijfeld ook voor jou (jullie) haha!
Zo is't maar net! :S:
:mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

YvetteJ schreef:Dat ligt inderdaad aan jou :mrgreen:
Ik snap sowieso niet waarom je zo heftig moet reageren maar misschien ligt dat dan weer aan mij... :denken:
Ik denk omdat het het zoveelste topic is over buitenlande honden. En omdat die meestal gaan over eigen hond eerst e.d.

Ik reageer heftig omdat Woopy mij net zo dierbaar is als mijn nederlandse asielhond en mijn nederlandse rashond.
Dan kan ik nogal boos worden als ik het idee heb dat iemand vind dat Woopy gewoon lekker in Roemenie had moeten blijven.

Nou ja, mijn excuses voor mijn te botte reactie. :roos:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

estelle schreef:Nou ja, mijn excuses voor mijn te botte reactie. :roos:
Ik vond het best wel meevallen hoor Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

estelle schreef:
YvetteJ schreef:
estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.

Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.
Bedankt voor het lekker botte compliment Estelle... :U: :piew:
Ik zeur helemaal niet over buitenlandse honden, er zitten meer dan genoeg superleuke honden tussen! En wie weet haal ik mijn volgende hond wel van heel ver weg, wie zal het zeggen!? Wij leven nu niet in de situatie dat we een asielhond kunnen opvangen maar misschien over een aantal jaar wel.
Net zo bot als dat jij je rashond pupje schijnbaar overal vandaan mag toveren maar ik, omdat ik een herplaatser wil, alleen maar in de nederlandse asielen mag kijken.

Het maakt mij ook geen moer uit of ik met het hierheen halen van Woopy nu iets veranderd heb of niet in Roemenie. Ik zag Woopy, vond hem leuk en wilde hem hebben. Voor hetzelfde geld had Woopy in Nederland gezeten.

Uit je berichtjes vind ik wel een beetje de toon klinken dat als je een herplaatser zoekt je net zo goed in nederland iets leuks kunt vinden. maar dat zal aan mij liggen.
ja hé ho, ik heb hier wel bezwaar!
Hier loopt namelijk ook al een Whoopy uit Roemenië rond
(oké dat schrijf je net even anders),
maar moeten er nu echt twee honden die uit Roemenië naar Nederland komen
en wiens beide baasjes op dit forum zitten dezelfde naam dragen??????????
Wat een onzin! :neenee:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Maylala schreef:Pffff ik werd al moe toen ik de titel in de lijst Actieve Topics zag. :ugh:

Maar waarom? Omdat mijn Roos niet snapt dat ze een paar landsgrenzen verderop geen stenen naar d'r kop krijgt, niet hoeft te vechten om te overleven, en opdat ze niet aan haar einde komt door opgehangen te worden, of vergast of gewoon de kop ingeslagen. Omdat ieder dier dat het levenslicht gezien heeft, een recht op een leven heeft. Omdat dieren in bepaalde landen geen dierwaardig bestaan hebben. Omdat Roos voor mij de ideale hond is. Omdat buitenlandertjes vaak bijzonder sociaal zijn. Omdat ik de blik in de ogen van die hondjes zie die nu wel een leven hebben. Je herkent ze in het bos al van verre, de vrolijke levenslustige huppelaartjes met de trieste maar twinkelende ogen.. En ommdat ik geen rashond wil. Omdat ik afgedankte dieren een kans gun. Omdat ik verliefd werd op het Gremlin bekkie dat nu zielsgelukkig aan mijn voeten ligt. Omdat er niets zo hartverwarmend is als een ziel van littekenweefsel weer liefde te laten ontvangen.
Daarom, en nog om honderd andere redenen, de een nog beter dan de ander.
En omdat niemand mij ook maar 1 argument kan aansmeren om het niet te doen. :pffff: :tong:
Ik moet zeggen dat ik van dit stukje een brok in mijn keel kreeg.
Ik vind het :E: super dat er mensen zijn die honden uit het buitenland opvangen.
Waar ze vandaan komen maakt mij niets uit, iedere hond verdient en warm nest en een liefdevolle baas oh ja en een goed gevulde voerbak natuurlijk.
Nu heb ik een ras hond maar dat is meer omdat wij allebei honden hebben gehad maar nog nooit geen pup, altijd afdankertjes en wij wilden weleens een pup.
(zit ik mijzelf nu te verdedigen?)
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jaap* schreef:
Ik vond het best wel meevallen hoor Afbeelding
Ohhh in dat geval... :zweep: :wink:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb Ragyo zelf meegenomen uit Roemenie en daarmee is waarschijnlijk niemand anders gaan denken over honden daar, behalve misschien dat ze nu vinden Nederlanders gek zijn omdat de hond in huis mag. maar ik ben in ieder geval blij 1 hondje een goed leven te hebben gegeven, ik vond het wel zeer moeilijk om alle andere achter te laten.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Is al goed :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Ik kom regelmatig op de sites van dierenasiels honden tegen die uit het buitenland komen en waarvan afstand is gedaan om verschillende redenen. Ik denk dat er toch stichtingen zijn die na plaatsing van de hond geen contact meer met de nieuwe baasjes houden. Ik meen dat het hier op het forum ook al eens is gezegd. Ah hierboven dus al.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb nooit meer wat vernomen van de stichting waar ik Bor vandaan heb,behalve een telefoontje of ik het blogje van hun website wilde halen
over Bor omdat anders niemand meer een hond wilde van die stichting.
Wel een mail gehad van mensen die die stichting wilde helpen en vroeger om een donatie :denken: .
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik heb met 2 van de 3 stichtingen nog wel contact en als ik voor de 3e iets zou moeten weet ik zeker dat ik ook bij hen terecht kan.
Er zijn veel goede stichtingen die voor hun honden klaar blijven staan.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb het al eerder getypt dus maar gecopieerd
twinkeltje schreef:wat een gedoe weer
de ene heeft commentaar maar neemt zelf een eenmalig nestje om dat die graag een pup van eigen teefje wil
wat helaas heel veel mensen doen met zo domme rede
we zetten er 6 op de wereld omdat we er 1 willen waar belanden die andere 5 ja bij veel mensen toch in het asiel overtollig
ik ben gek op mijn honden maar geen haar op mijn hoofd om ze voor die rede te vermenigvuldigen er zijn als genoeg fokkers en honden in het asiel
en net of de kraan dicht gaat in Nederland of België als we de honden uit het asiel halen
welnee zolang ze nog niks aan de broodfok en verkoop in winkels doen blijft die kraan open staan
en een dier is geen water maar een levend wezen in het buitenland stop waarschijnlijk niet het aantal honden of het leed maar daar woorden ze in elk geval niet gefokt om er rijker van te woorden maar meer uit gemakkelijkheid van het niet steriliseren en zo
dus het is niet zo haal je daar een hond weg woord er een nieuwe gefokt
nee het is dat je er weer 1 minder de slachtbank op stuurt waardoor er weer een plek komt voor een ander elk diertje dat voor die kweling bespaart woord is er weer 1 meer
wat maakt het uit of je hond uit Rusland of Nederland of waar dan ook komt het klikt of klikt niet
als ik mijn waren in Polen tegen kom zeg ik ook niet in eigen land lopen nog zo veel vrij gezellen mannen die blijven weer over
geen vergelijk maar doe het lekker toch
ook doen veel stichtingen niet alleen de honden naar hier halen maar ook zorgen dat ze een beter leven hebben in het land van herkomst
zo ik heb getypt :pffff:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Leuk! zeiken over honden uit het buitenland en weer terugzeiken over het doel van een rashond nemen..
Ik heb altijd wel een opvanger gehad, nu heb ik er 1 uit Portugal maar dat neemt niet weg dat er zeker wel weer een raszuivere Dogo komt, ik ben gek op dat ras klaar en mag ik alsjeblieft zelf uitmaken waar mijn hond vandaan komt :pffff: Als ik val voor een hond dan boeit het me niet waar die op dat moment zit en als iemand anders mij veroordeelt omdat ik een raspup haal bij een fokker dan heeft die net zoveel pech als iemand die zeurt dat ik mijn hond uit het buitenland haalt :cool2:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

YvetteJ schreef:Ik vraag me af met welke motieven mensen honden uit het buitenland halen
Dierenleed kent geen grenzen.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Geen motief bij mij gewoon verliefd op een leuk hondensnuitje worden .

Afbeelding dat was mijn motief :I:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Maylala schreef:Pffff ik werd al moe toen ik de titel in de lijst Actieve Topics zag. :ugh:

Maar waarom? Omdat mijn Roos niet snapt dat ze een paar landsgrenzen verderop geen stenen naar d'r kop krijgt, niet hoeft te vechten om te overleven, en opdat ze niet aan haar einde komt door opgehangen te worden, of vergast of gewoon de kop ingeslagen. Omdat ieder dier dat het levenslicht gezien heeft, een recht op een leven heeft. Omdat dieren in bepaalde landen geen dierwaardig bestaan hebben. Omdat Roos voor mij de ideale hond is. Omdat buitenlandertjes vaak bijzonder sociaal zijn. Omdat ik de blik in de ogen van die hondjes zie die nu wel een leven hebben. Je herkent ze in het bos al van verre, de vrolijke levenslustige huppelaartjes met de trieste maar twinkelende ogen.. En ommdat ik geen rashond wil. Omdat ik afgedankte dieren een kans gun. Omdat ik verliefd werd op het Gremlin bekkie dat nu zielsgelukkig aan mijn voeten ligt. Omdat er niets zo hartverwarmend is als een ziel van littekenweefsel weer liefde te laten ontvangen.
En omdat niemand mij ook maar 1 argument kan aansmeren om het niet te doen. :pffff: :tong:

Helemaal mee eens :ok: Hier komen de 2 meiden van Kreta vandaan via de stichting MIRTOS en er is goede nacontrole, het geld wat voor de honden betaald moet worden gaat naar educatie, sterilisatie en castratie en naar het opvangadres op Keta.

Onze volgende hond komt zeker uit het buitenland vandaan, gewoon omdat het broodnodig is :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

90% van de honden in de Nederlandse asiels worden herplaatst.
Dus er blijven geen ladingen honden in de Nederlandse asiels zitten, omdat de buitenlandertjes naar Nederland gehaald worden. En ook zijn de buitenlandertjes in de Nederlandse asiels in een aantal gevallen geen honden die na aankomst in Nederland weg worden gedaan. Er zijn asiels die hun lege kennels vullen met buitenlandse honden, omdat ze anders te weinig te bieden hebben aan potentiele baasjes. Want waar het ene asiel overspoeld wordt door het aanbod van honden, zijn er elders asiels waar in het laagseizoen amper honden zitten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Uit mijn hart gegrepen!
Nou heb ik een paar honden met bomen (waarvan 1 overigens een Nederlandse herplaatser :wink: ), maar het maakt me geen fluit uit waar die herplaatser vandaan komt. Op Gina werd ik nu eenmaal hopeloos verliefd toen ik haar foto op internet zag:
Afbeelding. En nou kwam zij uit Polen, maar voor het zelfde geld uit Lutjebroek.
Voor mij geen leuke colliepupjes meer, maar (in de verre toekomst) gewoon een leuke collieherplaatser, waar dan ook vandaan!
Afbeelding
Bailey01
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labrador, kruising maltezer, twee Spaanse kruisingen.

Ongelezen bericht door Bailey01 »

Hier twee Spaanse furies, I love them.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het nut van het nemen van een rashond voor mij?
Mensen steunen die op een bewuste manier bezig zijn met het in stand houden van een prachtig ras, het fokken van gezonde honden met een liefdevolle puppentijd.
Het nut van het nemen van een asielhond of herplaatser van waar dan ook afkomstig?
Je ziet een snoetje, een paar treurige oogjes die naar je opkijken en bent verkocht :lol1: Ze hebben je echt nodig en zijn zooo verschrikkelijk dankbaar voor alles wat je voor ze doet.

Wat honden betreft is het het laastste geval wat altijd op mijn pad komt...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:blijft een rare discussie.
als je in Spanje verliefd wordt en trouwt met een buitenlander zeggen we toch ook niet van zijn er niet genoeg mannen in Nederland.( mag ik hopen)
:19:
Toch wordt dat wel eens ooit gezegd hoor.

Overigens is dit een ontzettend uitgekauwd onderwerp waar mensen bij in de herhaling gaan vallen.

De vraag geeft duidelijk aan dat de ts zeer slecht op de hoogte is. Vraag jezelf liever af waarom er zoveel mensen moeten zijn die zoveel zogenaamde rashonden bij moeten fokken omdat idioten een goedkope rashond willen hebben. Wat dragen die mensen bij aan het welzijn van honden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Helemaal mee eens. Hier zijn er twee, en ben erg blij dat ik ze heb. Denk dat weinig mensen weten hoe verschrikkeljk de situatie ginder wel is.
Ben een vrij mens, mijn honden nu ook :F: en ik geniet elke dag van mijn twee sukkelkes
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
Jisz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua's

Ongelezen bericht door Jisz »

Bij mijn Lusie kwam ik er pas achteraf achter dat ze uit Aruba kwam (en nee, ik heb al gevraagt, ze weet niet waar natalie is:wink:).
Dacht bij het overdragen van haar paspoortje wel van: huh die van sep ziet er heel anders uit.
Maar ze is even goed heel lief en hou echt niet minder van haar, ben er echter wel vrij snel achter gekomen dat ze donkere mensen (met name mannen) niet moet.. :denken:
Waarschijnlijk door een donkere man mishandeld dus...

Onze Sep is een echte nederlander haha:wink:
My little dogs - a heartbeat at my feet
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Wat een idioot topic
Je neemt een hond omdat je net die hond wilt, waar hij vandaan komt maakt niet uit.
Een hond die je niet voor 100% wilt, laat je gewoon zitten.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik wil gewoon geen rashond, omdat ik ze niet mooi vind. Heb nog nooit een ras gehad waarvan ik dacht woooooooooooow.

Heb dan wel een teckel, maar die heb ik niet om dr uiterlijk genomen, maar om haar karakter. Nooit gedacht dat ik een teckel zou nemen. Die komt uit een asiel in Belgie.

Andere uit Curacao en de 4de komt hopelijk over een paar weken uit Portugal overgevlogen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

cloris schreef:Leuk! zeiken over honden uit het buitenland en weer terugzeiken over het doel van een rashond nemen..
Ik heb altijd wel een opvanger gehad, nu heb ik er 1 uit Portugal maar dat neemt niet weg dat er zeker wel weer een raszuivere Dogo komt, ik ben gek op dat ras klaar en mag ik alsjeblieft zelf uitmaken waar mijn hond vandaan komt :pffff: Als ik val voor een hond dan boeit het me niet waar die op dat moment zit en als iemand anders mij veroordeelt omdat ik een raspup haal bij een fokker dan heeft die net zoveel pech als iemand die zeurt dat ik mijn hond uit het buitenland haalt :cool2:

Amen!

zoooo moe wordt ik van het persoonlijke gedoe om dit onderwerp.

zegt iemand iets over buitenlandertjes krijg je naar je kop dat dat niet mag omdat je een rashond hebt :19: en andersom idem.

pffff, het zijn gewoon honden :19: waar dan ook vandaan.

ik zal niet snel via een stichting een hond nemen (lang boeit mij niet) omdat ik jeuk krijg van de bemoeienissen als ik het allemaal hoor om mij heen.

als ik ergens een hond vandaan haal is dat mijn hond en bepaal ik of er gecastreerd wordt (als dat nog niet is) wat ik voer, waar ik woon en of ik naar wie herplaats.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

massam schreef:
zegt iemand iets over buitenlandertjes krijg je naar je kop dat dat niet mag omdat je een rashond hebt :19:
Reden dat ik dat wel eens inbreng is om mensen bewust te maken van ook hun eigen keuze.
Ik snap namelijk werkelijk niet waar mensen zich mee bemoeien. Je zal mij nooit horen zeggen dat ik vind dat je geen rashondpup moet nemen, of geen nederlandse asielhond, of geen buitenlandse asielhond..iedereen moet dat lekker zelf weten.
Alleen als je oordeelt, kun je inderdaad terugverwachten van degene die je veroordeelt, de vraag waar jij je recht vandaan haalt iets te vinden van andermans keuze.
En iemand die zelf bewust kiest voor een pup bij een fokker is wel de laatste die iets heeft te vinden van waar een ander een herplaatser vandaan "mag" halen.
En als er dan ook nog wordt gezegd dat je er niets mee oplost, dan moet ik eerlijk gezegd behoorlijk op mijn vingers zitten om geen vervelende dingen te tikken. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Eline* schreef:
Reden dat ik dat wel eens inbreng is om mensen bewust te maken van ook hun eigen keuze.
Ik snap namelijk werkelijk niet waar mensen zich mee bemoeien. Je zal mij nooit horen zeggen dat ik vind dat je geen rashondpup moet nemen, of geen nederlandse asielhond, of geen buitenlandse asielhond..iedereen moet dat lekker zelf weten.
Alleen als je oordeelt, kun je inderdaad terugverwachten van degene die je veroordeelt, de vraag waar jij je recht vandaan haalt iets te vinden van andermans keuze.
En iemand die zelf bewust kiest voor een pup bij een fokker is wel de laatste die iets heeft te vinden van waar een ander een herplaatser vandaan "mag" halen.
En als er dan ook nog wordt gezegd dat je er niets mee oplost, dan moet ik eerlijk gezegd behoorlijk op mijn vingers zitten om geen vervelende dingen te tikken. :mrgreen:
Klopt, als je het iemand voor de voeten gooit kan je reactie verwachten maar het is toch van de zotte dat hondenliefhebbers onderling nog eens ruzie gaan maken over de herkomst van hun hond? :ugh: Hoe nutteloos kan iets zijn..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”