Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden uit het buitenland
Moderator: moderatorteam
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Honden uit het buitenland
Ik vraag me af met welke motieven mensen honden uit het buitenland halen.
Ik begrijp dat je er een verwaarloosde hond mee redt die je een heerlijk leven kan geven vol liefde en dat is op zich natuurlijk geweldig.
Echter... Ook hier zitten de asiels vol dus leuke honden moeten ook dichterbij te vinden zijn.
Is het in die zin nuttig om honden uit het buitenland te halen? Verbeteren we daarmee de situatie in die landen voor de honden die er leven? Zo op het eerste gezicht lijkt me dat niet namelijk maar wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, wie geeft me andere / meer inzichten? Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik begrijp dat je er een verwaarloosde hond mee redt die je een heerlijk leven kan geven vol liefde en dat is op zich natuurlijk geweldig.
Echter... Ook hier zitten de asiels vol dus leuke honden moeten ook dichterbij te vinden zijn.
Is het in die zin nuttig om honden uit het buitenland te halen? Verbeteren we daarmee de situatie in die landen voor de honden die er leven? Zo op het eerste gezicht lijkt me dat niet namelijk maar wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, wie geeft me andere / meer inzichten? Wat zijn jullie meningen hierover?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Honden uit het buitenland
Ik heb nooit goed kunnen begrijpen wat landsgrenzen er mee van doen hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
TytsjerksteradielNanna schreef: Als ik op zoek ben naar een leuke fik en ik zie er eentje die me lijkt dan haal ik hem, of ie nou uit Tietjerksteradeel of Honolulu komt.

Ik ben van mening dat leuke hondjes in de Nederlandse asiels snel een baasje vinden, dit is bij buitenlandertjes niet het geval. Als je dus een leuk hondje zoekt, en je wilt de moeite er voor doen, dan lijkt het me nuttig om eentje uit een buitenlands asiel te halen.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vond het aanbod in de Nl asiels toch best tegenvallen, ik heb een aantal maanden de website bekeken en zag er weinig tussen wat me aansprak. ik heb geen interesse in jack hussels, andere terriers, rottweilers, berner sennen, swiffers, labradors, teckels, poedels, border collies en wat je nog meer veel ziet in asiels. de honden die ik qua uiterlijk mooi vond konden doorgaans niet bij andere honden, niet bij katten, niet bij kinderen of konden niet alleen zijn. toen ik er toch eens een leuke bij zag zitten was die al weg op moment dat ik belde. ook langsgegaan hier in Arnhem maar ook daar zaten op dat moment alleen maar honden die niet met andere honden konden, en aangezien ik een tweede hond zocht was dat niks.
Kiba heb ik dan uiteindelijk wel in Nl gevonden maar niet in een asiel. een buitenlander had voor mij even goed gekund, ware het niet dat ik voor de meeste stichtingen afviel als kandidaat omdat ik soms 8 uur aan 1 stuk werk.
Kiba heb ik dan uiteindelijk wel in Nl gevonden maar niet in een asiel. een buitenlander had voor mij even goed gekund, ware het niet dat ik voor de meeste stichtingen afviel als kandidaat omdat ik soms 8 uur aan 1 stuk werk.
-
- Zeer actief
blijft een rare discussie.
als je in Spanje verliefd wordt en trouwt met een buitenlander zeggen we toch ook niet van zijn er niet genoeg mannen in Nederland.( mag ik hopen)
dat zal met honden net zo zijn als je valt voor zo`n beest dan is het toch mooi dat je hem kan halen en voor het dier kan gaan zorgen, waar hij dan ook geboren is
als je in Spanje verliefd wordt en trouwt met een buitenlander zeggen we toch ook niet van zijn er niet genoeg mannen in Nederland.( mag ik hopen)
dat zal met honden net zo zijn als je valt voor zo`n beest dan is het toch mooi dat je hem kan halen en voor het dier kan gaan zorgen, waar hij dan ook geboren is

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De asiels zitten hier helemaal niet vol. Waar dat verhaal ieder jaar weer vandaan komt is me een raadsel want het is gewoon niet zo.YvetteJ schreef:Ik vraag me af met welke motieven mensen honden uit het buitenland halen.
Is het in die zin nuttig om honden uit het buitenland te halen?
Is het nuttig om een hond hier uit het asiel te halen ? Wat draag je bij in het grote geheel door een hond hier uit het asiel te halen ?
Veranderd daarmee het aantal broodfokkers en flutfokkers en het inzicht van mensen die zomaar op een zaterdag een hondje aanschaffen ?
In eerste instantie help je een hond. Een hond die daar in een uitzichtloze situatie zit. Een hond in een asiel in Nl heeft een hele grote kans op plaatsing. Alleen de echte probleemgevallen worden niet snel geplaatst. In buitenlandse asiels maakt het niet uit of je als hond super sociaal bent, gezond, jong, lief en weet ik veel. Je bent in het verkeerde land geboren en hebt dus pech.Verbeteren we daarmee de situatie in die landen voor de honden die er leven? Zo op het eerste gezicht lijkt me dat niet namelijk maar wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, wie geeft me andere / meer inzichten? Wat zijn jullie meningen hierover?
Goede stichtingen die honden naar hier halen (met mate) werken wel degelijk aan een veranderde situatie daar. Heel hard zelfs. Voor de vrijwilligers daar (ter plaatse) is het maar wat fijn en heel erg stimulerend als er eens een hond geplaatst wordt al dan niet in het buitenland.
Het moet vreselijk frustrerend zijn om bv in Spanje in een asiel te werken als vrijwilliger terwijl er nooit honden geplaatst worden en alles wat aangeboden wordt moet afgewezen of ingeslapen worden omdat er gewoon geen plaats is.
Hier in Nl worden geen overtollige honden ingeslapen.
Daarbij zijn de honden uit het buitenland vaak van een heel ander type en een heel ander karakter dan de honden hier in de asiels.
Honden uit bv Spanje zijn oha zeer sociaal met soortgenoten. Een leuke Podenco kruising zie ik hier niet vaak in het asiel zitten.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb gezocht in Nederlandse asiels..ze zaten helemaal niet vol en daarbij zaten er erg veel honden waar ik me niet tot aangetrokken voelde met het nodige probleemgedrag. Ons is ook diverse malen verteld dat vrij probleemlozen honden vaak erg snel weer geplaatst worden.YvetteJ schreef:Ik vraag me af met welke motieven mensen honden uit het buitenland halen.
Zie verder het stuk van Sonja..prima verwoord en omschreven.
Welk nut heeft het halen van een rashondje? Hoezo moet het een nut hebben om een hond te kiezen? Kun je me dat eens uitleggen?Is het in die zin nuttig om honden uit het buitenland te halen? Verbeteren we daarmee de situatie in die landen voor de honden die er leven? Zo op het eerste gezicht lijkt me dat niet namelijk maar wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, wie geeft me andere / meer inzichten? Wat zijn jullie meningen hierover?
Heb jij je ooit afgevraagd welk doel jij hebt gediend met de aanschaf van je rashondje? Zo ja, welk doel dan?
Laatst gewijzigd door Eline* op 10 jul 2009 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.
Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.
Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè, ik dacht nog; Kom, laat ik eens aardig beginnen!estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ja sorry ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeur over buitenlandse honden.Eline* schreef:Hè, ik dacht nog; Kom, laat ik eens aardig beginnen!estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.
Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.Mij was het ook wederom opgevallen. Bijzonder hè?

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Pffff ik werd al moe toen ik de titel in de lijst Actieve Topics zag.
Maar waarom? Omdat mijn Roos niet snapt dat ze een paar landsgrenzen verderop geen stenen naar d'r kop krijgt, niet hoeft te vechten om te overleven, en opdat ze niet aan haar einde komt door opgehangen te worden, of vergast of gewoon de kop ingeslagen. Omdat ieder dier dat het levenslicht gezien heeft, een recht op een leven heeft. Omdat dieren in bepaalde landen geen dierwaardig bestaan hebben. Omdat Roos voor mij de ideale hond is. Omdat buitenlandertjes vaak bijzonder sociaal zijn. Omdat ik de blik in de ogen van die hondjes zie die nu wel een leven hebben. Je herkent ze in het bos al van verre, de vrolijke levenslustige huppelaartjes met de trieste maar twinkelende ogen.. En ommdat ik geen rashond wil. Omdat ik afgedankte dieren een kans gun. Omdat ik verliefd werd op het Gremlin bekkie dat nu zielsgelukkig aan mijn voeten ligt. Omdat er niets zo hartverwarmend is als een ziel van littekenweefsel weer liefde te laten ontvangen.
Daarom, en nog om honderd andere redenen, de een nog beter dan de ander.
En omdat niemand mij ook maar 1 argument kan aansmeren om het niet te doen.

Maar waarom? Omdat mijn Roos niet snapt dat ze een paar landsgrenzen verderop geen stenen naar d'r kop krijgt, niet hoeft te vechten om te overleven, en opdat ze niet aan haar einde komt door opgehangen te worden, of vergast of gewoon de kop ingeslagen. Omdat ieder dier dat het levenslicht gezien heeft, een recht op een leven heeft. Omdat dieren in bepaalde landen geen dierwaardig bestaan hebben. Omdat Roos voor mij de ideale hond is. Omdat buitenlandertjes vaak bijzonder sociaal zijn. Omdat ik de blik in de ogen van die hondjes zie die nu wel een leven hebben. Je herkent ze in het bos al van verre, de vrolijke levenslustige huppelaartjes met de trieste maar twinkelende ogen.. En ommdat ik geen rashond wil. Omdat ik afgedankte dieren een kans gun. Omdat ik verliefd werd op het Gremlin bekkie dat nu zielsgelukkig aan mijn voeten ligt. Omdat er niets zo hartverwarmend is als een ziel van littekenweefsel weer liefde te laten ontvangen.
Daarom, en nog om honderd andere redenen, de een nog beter dan de ander.
En omdat niemand mij ook maar 1 argument kan aansmeren om het niet te doen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben een buitenlandse hond omdat die goedkoper was dan een hond uit het asiel in NL. Dus vandaar.
Toen we gespaard hadden hebben we ook meteen een rashond gekocht. Wel een vrij goedkoop ras omdat dat binnen het budget viel.
Toen we gespaard hadden hebben we ook meteen een rashond gekocht. Wel een vrij goedkoop ras omdat dat binnen het budget viel.

- sjef
- Zeer actief
Je neemt een hond omdat je er een wilt. Dus ga je rondkijken in een nl asiel of daarbuiten over de grens. Dat maakt niks uit. Het is alleen jammer dat die buitenlandse honden na vrij korte toch vaak weer in het asiel terecht komen maar dan in Nederland. Waar je een hond ook vandaan haalt, denk er aub eerst goed over na.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kom je daar nou weer bij ? Ik zie haast nooit buitenlandse honden in een Nl asiel.sjef schreef:Je neemt een hond omdat je er een wilt. Dus ga je rondkijken in een nl asiel of daarbuiten over de grens. Dat maakt niks uit. Het is alleen jammer dat die buitenlandse honden na vrij korte toch vaak weer in het asiel terecht komen maar dan in Nederland. .
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik heb de nederlandse nationaliteit, woon in Belgie. Ik heb een hond uit een nederlands asiel wiens vader weer uit Belgie kwam (beruchte vogeltjesmarkt) en ik had een inbeslag genomen hond uit Nederland.estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.

Ben het dus met je eens Estelle, ik geloof ook niet in dat grenzen gedoe

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zitten er grenzen aan hondenliefde dan????
Volgens mij niet.
En ja, ook een buitenlandertje hier gehad. Een ontzettend lief beestje, nooit geen spijt van gehad.
Volgens mij niet.
En ja, ook een buitenlandertje hier gehad. Een ontzettend lief beestje, nooit geen spijt van gehad.
- Maylala
- Zeer actief
Honden van een ook maar half fatsoenlijke stichting nemen nooit deel aan het Nederlandse asielgebeuren. Als hondje niet bij baasje kan blijven, wordt zulks allemaal door de stichting geregeld. Die nemen dus geen enkel hollandsch hondje een asielplekje af, mocht je daar bang voor zijn.sjef schreef:Je neemt een hond omdat je er een wilt. Dus ga je rondkijken in een nl asiel of daarbuiten over de grens. Dat maakt niks uit. Het is alleen jammer dat die buitenlandse honden na vrij korte toch vaak weer in het asiel terecht komen maar dan in Nederland. Waar je een hond ook vandaan haalt, denk er aub eerst goed over na.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Wist niet dat er hier al menig discussie over gevoerd was moet ik zeggen, excuses daarvoor.
Maar... Ik zeg niet dat je daar geen hond moet halen, absoluut niet, in tegendeel, net als dat ik graag een leuke pup wilde wil iemand anders misschien een leuke volwassen hond. En tuurlijk het is geweldig om een hond in een uitzichtloze situatie een warm en veilig thuis te bieden, maar dat doe je ook als je een hondje uit een dierenwinkel haalt. Wat uiteraard een heel andere situatie is omdat die hondjes bewust op de wereld gezet worden wat zich moedwillig blijft herhalen. Om de hond op zich was me dit topic niet direct te doen.
Ik vraag me meer af of je echt de situatie in het land helpt waar de hond vandaan komt. Verander je daarmee de mentaliteit van de mensen daar?
Maar... Ik zeg niet dat je daar geen hond moet halen, absoluut niet, in tegendeel, net als dat ik graag een leuke pup wilde wil iemand anders misschien een leuke volwassen hond. En tuurlijk het is geweldig om een hond in een uitzichtloze situatie een warm en veilig thuis te bieden, maar dat doe je ook als je een hondje uit een dierenwinkel haalt. Wat uiteraard een heel andere situatie is omdat die hondjes bewust op de wereld gezet worden wat zich moedwillig blijft herhalen. Om de hond op zich was me dit topic niet direct te doen.
Ik vraag me meer af of je echt de situatie in het land helpt waar de hond vandaan komt. Verander je daarmee de mentaliteit van de mensen daar?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor het lekker botte compliment Estelle...estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.

Ik zeur helemaal niet over buitenlandse honden, er zitten meer dan genoeg superleuke honden tussen! En wie weet haal ik mijn volgende hond wel van heel ver weg, wie zal het zeggen!? Wij leven nu niet in de situatie dat we een asielhond kunnen opvangen maar misschien over een aantal jaar wel.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk met hetzelfde doel waarvoor jij een hond gekocht hebt. Voor mijn lol, voor de liefde, om lekker samen buiten te kunnen zijn, noem het maar op. En nee, daar heb ik verder geen specifiek doel mee gediend nee.Eline* schreef:Heb jij je ooit afgevraagd welk doel jij hebt gediend met de aanschaf van je rashondje? Zo ja, welk doel dan?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maylala
- Zeer actief
Nee dit is niet eens half vergelijkbaar. Je zegt het zelf al, je houdt er moedwillig broodfok mee in stand als je een dier in een dierenwinkel koopt. Als je een hond van een stichting koopt gebruiken ze het geld voor sterilisatie van honden die daar nog wonen, opvang en voorlichting.YvetteJ schreef:Wist niet dat er hier al menig discussie over gevoerd was moet ik zeggen, excuses daarvoor.
Nou, zolang stichtingen er geld voor hebben zullen ze zeker blijven voorlichten, en alleen met voorlichting kun je die mentaliteit ombuigen.Ik vraag me meer af of je echt de situatie in het land helpt waar de hond vandaan komt. Verander je daarmee de mentaliteit van de mensen daar?
Wat doe jij eraan om die mensen anders naar honden te laten kijken? En wat doe jij voor die honden?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt absoluut gelijk, ikzelf doe er helemaal niks aan, misschien omdat ik er niet direct in geloof dat de situatie ook daadwerkelijk verbeterd.Maylala schreef:Nou, zolang stichtingen er geld voor hebben zullen ze zeker blijven voorlichten, en alleen met voorlichting kun je die mentaliteit ombuigen.YvetteJ schreef:Ik vraag me meer af of je echt de situatie in het land helpt waar de hond vandaan komt. Verander je daarmee de mentaliteit van de mensen daar?
Wat doe jij eraan om die mensen anders naar honden te laten kijken? En wat doe jij voor die honden?
Als ik zo hoor wat de goede stichtingen doen aan preventie en voorlichting zijn ze goed bezig, mag gezegd worden lijkt me.
Ik zat meer over dit alles na te denken aan de hand van een ander topic over een stichting die niet helemaal pluis zou zijn of waar in elk geval een hoop negatieve verhalen de ronde over doen, vandaar

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maylala
- Zeer actief
Er zijn altijd rotte appels, in wat voor mand ze ook zitten.YvetteJ schreef: Je hebt absoluut gelijk, ikzelf doe er helemaal niks aan, misschien omdat ik er niet direct in geloof dat de situatie ook daadwerkelijk verbeterd.
Als ik zo hoor wat de goede stichtingen doen aan preventie en voorlichting zijn ze goed bezig, mag gezegd worden lijkt me.
Ik zat meer over dit alles na te denken aan de hand van een ander topic over een stichting die niet helemaal pluis zou zijn of waar in elk geval een hoop negatieve verhalen de ronde over doen, vandaar
Een fokker, asiel of particulier trek je toch ook een beetje na voor je er een dier weghaalt? Zo ook bij een stichting.
Zelf heb ik Roos bij Stichting AAI vandaan, die doen echt ontzettend veel ter plaatse.
Kijk eens op hun website, http://www.stichtingaai.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of op het buitelandsehondenforum, verdiep je een beetje in de materie voor je over een (voor velen) gevoelig onderwerp begint op een forum.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon in Spanje, Zuid-Spanje, Andalusië om precies te zijn. Een deel van Spanje waar het erg bar gesteld is met de situatie van de dieren.ikzelf doe er helemaal niks aan, misschien omdat ik er niet direct in geloof dat de situatie ook daadwerkelijk verbeterd.
Ik woon hier nu zo'n 15 jaar en in die tijd heb ik wel degelijk kunnen zien hoe de boel heel erg langzaam en heel erg beetje bij beetje aan het verbeteren is.
Dat is echter een heel traag en langdurig proces, normaal, want het gaat om het veranderen van de mentaliteit van de bevolking en de overheid.
Die verandering is vooral te danken aan de enorme en niet-aflatende inzet van de mensen die zich sterk maken voor de dieren. Hun dagelijkse strijd tegen alle misstanden is grotendeels de motor achter die veranderingen.
Ieder individu draagt hoogstens een druppeltje op een gloeiende plaat bij en mag al blij zijn als hij/zij in de loop van zijn/haar leven een heel klein beetje resultaat mag zien. Maar niemand heeft de illusie dat zijn daden direct een merkbaar resultaat zullen krijgen.
Ondanks het feit dat het lijkt op dweilen met de kraan open blijven al die mensen doorgaan met alles dat ze doen omdat ze weten dat alleen zo iets bereikt kan worden.
Meer dan dat kan iemand, ook jij niet, niet doen, hoogstens kun je één klein druppeltje op een gloeiende plaat zijn. En dat kan op heel veel verschillende manieren.
- Maylala
- Zeer actief
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn meer de dingen die ik bedoel, weten dat het dus wel degelijk echt werkt. Leuk dat je hierop gereageerd hebt.Wil de hond schreef:Ik woon in Spanje, Zuid-Spanje, Andalusië om precies te zijn. Een deel van Spanje waar het erg bar gesteld is met de situatie van de dieren.ikzelf doe er helemaal niks aan, misschien omdat ik er niet direct in geloof dat de situatie ook daadwerkelijk verbeterd.
Ik woon hier nu zo'n 15 jaar en in die tijd heb ik wel degelijk kunnen zien hoe de boel heel erg langzaam en heel erg beetje bij beetje aan het verbeteren is.
Dat is echter een heel traag en langdurig proces, normaal, want het gaat om het veranderen van de mentaliteit van de bevolking en de overheid.
Die verandering is vooral te danken aan de enorme en niet-aflatende inzet van de mensen die zich sterk maken voor de dieren. Hun dagelijkse strijd tegen alle misstanden is grotendeels de motor achter die veranderingen.

Nee dat snap ik, dat is natuurlijk met veel dingen zo. Ik heb ook niet de illusie dat ik in mijn eentje een wereldverbeteraar kan zijn, integendeel.Wil de hond schreef:Ieder individu draagt hoogstens een druppeltje op een gloeiende plaat bij en mag al blij zijn als hij/zij in de loop van zijn/haar leven een heel klein beetje resultaat mag zien. Maar niemand heeft de illusie dat zijn daden direct een merkbaar resultaat zullen krijgen.
Ondanks het feit dat het lijkt op dweilen met de kraan open blijven al die mensen doorgaan met alles dat ze doen omdat ze weten dat alleen zo iets bereikt kan worden.
Meer dan dat kan iemand, ook jij niet, niet doen, hoogstens kun je één klein druppeltje op een gloeiende plaat zijn. En dat kan op heel veel verschillende manieren.
Had ik inderdaad kunnen doen maar ik stel me zo voor dat een stichting zich altijd van zijn beste kant wil laten zien, logisch.Maylala schreef:Kijk eens op hun website, http://www.stichtingaai.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of op het buitelandsehondenforum, verdiep je een beetje in de materie voor je over een (voor velen) gevoelig onderwerp begint op een forum.
Jammer trouwens dat het zo gevoelig ligt, iedereen voelt zich zo snel aangevallen terwijl ik geen slecht woord gezegd heb over de honden die er vandaan komen en dat ook zeker mijn intentie niet was

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je!YvetteJ schreef:Ik denk met hetzelfde doel waarvoor jij een hond gekocht hebt. Voor mijn lol, voor de liefde, om lekker samen buiten te kunnen zijn, noem het maar op. En nee, daar heb ik verder geen specifiek doel mee gediend nee.Eline* schreef:Heb jij je ooit afgevraagd welk doel jij hebt gediend met de aanschaf van je rashondje? Zo ja, welk doel dan?

Los van het feit dat er in het land van herkomst veel moet veranderen en daaraan inderdaad gewerkt moet worden, hoeft de individuele hondenbaas dat niet op te hoeven lossen met het nemen van een hond.
Wel wil ik er toch bij vermelden dat er veel verschil zit tussen stichtingen. Er zijn stichtingen die zich verbinden aan asiels en daar proberen goed werk te verrichten en de situatie ter plaatste te veranderen door het doneren van geld en educatie. Maar er zijn ook stichtingen die bv dodingstations leegkopen en daarmee het "fijne" beleid van de spaanse overheden in stand blijven houden. Hoe triest en walgelijk dan ook, je kunt je afvragen of je daarmee dan zo'n goed doel dient of dat dat in werkelijkheid toch wel erg lijkt op het kopen van het hondje uit de dierenwinkel. Door de keuze van een stichting kun je duswel degelijk ter plekke ook iets doen.
En Yvette, er gebeurt echt een hoop ter plaatse, neem dat maar van mij aan.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Net zo bot als dat jij je rashond pupje schijnbaar overal vandaan mag toveren maar ik, omdat ik een herplaatser wil, alleen maar in de nederlandse asielen mag kijken.YvetteJ schreef:Bedankt voor het lekker botte compliment Estelle...estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.
Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.![]()
![]()
Ik zeur helemaal niet over buitenlandse honden, er zitten meer dan genoeg superleuke honden tussen! En wie weet haal ik mijn volgende hond wel van heel ver weg, wie zal het zeggen!? Wij leven nu niet in de situatie dat we een asielhond kunnen opvangen maar misschien over een aantal jaar wel.
Het maakt mij ook geen moer uit of ik met het hierheen halen van Woopy nu iets veranderd heb of niet in Roemenie. Ik zag Woopy, vond hem leuk en wilde hem hebben. Voor hetzelfde geld had Woopy in Nederland gezeten.
Uit je berichtjes vind ik wel een beetje de toon klinken dat als je een herplaatser zoekt je net zo goed in nederland iets leuks kunt vinden. maar dat zal aan mij liggen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ligt inderdaad aan jouestelle schreef:Net zo bot als dat jij je rashond pupje schijnbaar overal vandaan mag toveren maar ik, omdat ik een herplaatser wil, alleen maar in de nederlandse asielen mag kijken.YvetteJ schreef:Bedankt voor het lekker botte compliment Estelle...estelle schreef:Gek genoeg zijn het altijd de mensen die zelf een rashond puppy aanschaffen die lopen te zeiken over waar ik mijn herpaatser wel of niet vandaan zou mogen halen.
Als je zelf zogenaamd zo begaan bent met de nederlandse asielhonden had er dan lekker zelf eentje daaruit weggehaald.![]()
![]()
Het maakt mij ook geen moer uit of ik met het hierheen halen van Woopy nu iets veranderd heb of niet in Roemenie. Ik zag Woopy, vond hem leuk en wilde hem hebben. Voor hetzelfde geld had Woopy in Nederland gezeten.
Uit je berichtjes vind ik wel een beetje de toon klinken dat als je een herplaatser zoekt je net zo goed in nederland iets leuks kunt vinden. maar dat zal aan mij liggen.

Ik snap sowieso niet waarom je zo heftig moet reageren maar misschien ligt dat dan weer aan mij...

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maylala
- Zeer actief
Kijk voor de lol eens op het buitenlandse hondenforum, daar staat heel veel informatie over hoe je een goede stichting van een slechte kunt onderscheiden.YvetteJ schreef: Had ik inderdaad kunnen doen maar ik stel me zo voor dat een stichting zich altijd van zijn beste kant wil laten zien, logisch.
Jammer trouwens dat het zo gevoelig ligt, iedereen voelt zich zo snel aangevallen terwijl ik geen slecht woord gezegd heb over de honden die er vandaan komen en dat ook zeker mijn intentie niet was
Stichting AAI is iig echt een goeie, je kunt er gerust kijken, zonder achterdocht.

En dat het een gevoelig onderwerp is.. Tsja dat is niet jouw schuld, er zijn hier al zoveel "Eigen honden eerst" topics geweest, de gemiddelde HFer met buitenlandse hond is het zo ongeveer wel zat.