Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan dit zijn geweest?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

wheatylot

Wat kan dit zijn geweest?

Ongelezen bericht door wheatylot »

Een grote hond van 9 jaar van vrienden van mij was bij ons. Ze lag gewoon lekker op de grond, naar mij te kijken omdat ik eten had. Ineens draait ze zich om, houdt ze haar kop helemaal scheef en zit ze te trillen. Ze zit, kop scheef, kop en lijf tegen de kast aangedrukt, trillende achterpoten. Haar lichaam is vreemd, haar ogen staan heel raar, en ze reageert helemaal niet op wat ik zeg (dat doet ze normaal altijd). Ze lijkt wel scheel, het leek een soort aanval.
Ik ging rustig tegen haar praten om te proberen haar terug te halen, en zei dat ze rustig moest zijn omdat ik zag dat ze ook schrok. Iemand anders belde haar baas (die was paar sec. verderop op het terrein), maar het trok alweer weg, en ze stond op. Haar kop hielt ze nog wel scheef, maar dat was na een halve minuut ook weer weg, en ze was weer 'de oude'.

Wat kan dit geweest zijn? Ik schrok me rot!
Ze is nu weer bij haar baas, die haar eerst nog even buiten liet, en daar ging ze gewoon rennen en haar coördinatie was goed. Ze houden haar nu in de gaten.
Is er iemand die het herkent? Het enige aparte is dat ze vanmiddag een dropje (rietsuiker, zoethout en anijszaad) had gegeten, ze eet alles wat op de grond valt, en een kind liet een dropje vallen...en binnen 1 microseconde was het weg, maar dat kan zoiets toch niet veroorzaken?
sjef
Zeer actief

Re: Wat kan dit zijn geweest?

Ongelezen bericht door sjef »

Lijkt op een toevalletje, Boomer heeft dat ook wel eens. Als het niet erger word is het niet zo erg.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat voor hond is het?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wheatylot

Een hovawart. Ze ligt nu hier bij mij en is helemaal de oude :)
ranetje
Zeer actief

Buikpijn van het dropje? :U:

Een toeval zal het niet zijn.
Misschien iets verrekt wat even heel erg pijn deed.
Daar kunnen honden ook even onbereikbaar door zijn.
Ik hoop dat ze nu weer helemaal ok blijft :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
wheatylot

Tja, ik hoop het ook.
Nah, ik denk niet dat het pijn ofzo geweest kan zijn, ik denk echt iets wat met het zenuwstelsel te maken had. Het was ook echt uit het niets, en daarvoor had ze ook geen tekenen van pijn ofzo.

Maar okee, het maakt op zich ook niet zoveel uit wat het was, zolang het maar geen blijvende schade aanricht en zolang het eenmalig was hoef ik (en de baasjes) het ook niet te weten.
ranetje
Zeer actief

wheatylot schreef:Tja, ik hoop het ook.
Nah, ik denk niet dat het pijn ofzo geweest kan zijn, ik denk echt iets wat met het zenuwstelsel te maken had. Het was ook echt uit het niets, en daarvoor had ze ook geen tekenen van pijn ofzo.

Maar okee, het maakt op zich ook niet zoveel uit wat het was, zolang het maar geen blijvende schade aanricht en zolang het eenmalig was hoef ik (en de baasjes) het ook niet te weten.
Ik dacht bij die pijn door een verekking aan mezelf.
Ik doe ook even helemaal niets dan een beetje trillen als het plotseling in mijn rug schiet of als ik mijn nek verrek :wink:
Ik houd er zelfs mijn adem bij in

Maar prima als het nooit meer terug komt :ok: :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”