Gisteravond op de training deed Ita het behoorlijk goed.
Er waren een paar verrassingen
Nadat Ita en ik de volgoefening hadden uitgevoerd, moest ik haar uitzenden en terugroepen.
Uitzenden leek een probleem te worden. Ze deed 4 stappen en daar bleef het bij totdat...........................................................
ze de zwaluwen in de gaten kreeg die opeens heel laag over het veld heen en weer schoten.
Ik stuurde haar weg en bafffffffffffff achter de vogeltjes aan.
Op commando terugroepen ging uitstekend gezien de omstandigheden.
De trainer/keurmeester was zeer content en ik kreeg een complimentje
Bij het markeren moest Ita tegen de zon in kijken.
De wind was vrij strak.
Ze heeft de eend niet goed gemarkeerd. Ik kreeg de indruk uit haar manier van weggaan dat ze hem niet heeft gezien.
Ze kwam ook nog achter de werper uit (vanwege de wind?).
Het is me bij Rana wel opgevallen dat ze zich bij hardere wind wat meer liet afzakken als ze op de neus moest werken.
Dat zal bij Ita misschien ook het geval zijn geweest.
Soms zou je het wel eens willen vragen aan ze
De trainer vond dat ze tegen de zon in moest kunnen markeren, want dat kon in de praktijk ook gebeuren.
Ik aarzel daar wat over.
Na de training heb ik aan een jager gevraagd of hij wel eens tegen de zon in op een eend schoot.
Hij deed dat niet omdat hij dan niet genoeg kon zien zei hij..................
Bij het over water sturen had ik ook een bijzondere ervaring
Ita zwom netjes over......................... ging keurig meteen de dijk over om in het weiland een eend te zoeken.................................en kreeg verwaaiing van een haas in het naastgelegen perceel mais :N:
Die haas ging op toen ze in de buurt kwam en met een noodgang vloog de haas, met Ita gillend achter zich aan door de velden, achter de boerderij langs en door de wei met koeien
Daar zag ik dat ze begon te cirkelen (afgeleid door de koeien, dus haas kwijt denk ik

)
Toen ik floot kwam ze terug

Eerst over water weer naar me toe, onderweg flink water tankend.
Daarna heb ik haar opnieuw ingezet en toen heeft ze de eend alsnog binnen gebracht.
Weer een complimentje voor het terug kunnen fluiten en het toch nog binnen brengen van de eend.
Het achter een haas aanzitten werd haar niet aangerekend. Daar kon ze niets aan doen (en ik ook niet) vond de trainer.
Ze was daarna best moe
Gelukkig voor haar was het de laatste oefening van de avond.