Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op puppytraining met Tapas

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Op puppytraining met Tapas

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoals met alle pups die ik tot nu toe gehad heb, ga ik ook met Tapas naar puppytraining. Voornamelijk vanwege het feit dat ze op de KC waar ik kom kennis kan maken met allerlei andere honden en pups van verschillende groottes en types, en natuurlijk ook met veel verschillende mensen, andere luchtjes en nieuwe situaties.

Gisteravond was de eerste praktijkles, vorige week was de introductieles (theorie, de pups moesten toen thuis blijven). We hebben een groep van 10 pups, met gelukkig 2 instructeurs om ons te begeleiden. De groep is vrij divers, hoewel het percentage Retrievers nogal groot is: 3 Labradors en 1 Golden Retriever. Verder is er naast Tapas nog een Duitse Herder, een middelgroot zwart-wit ruwharige kruising, een Kaninchen Teckel (ruwhaar), een Malthezer en een soort Swiffertje (rasloos).

Sommige mensen hadden nog niet eerder een hond gehad, de meesten al wel 1 of meer.

De les ging wat Tapas betreft heel goed, ik had natuurlijk al wel het een en ander met haar gedaan zoals netjes zitten op commando, volgen doet ze eigenlijk vanaf het begin al als vanzelf, en "kijk 'es" is iets waar ik haar aandacht prima mee kan trekken. De oefening "af" had ze al afgekeken van Sjefke en Nozem want als ik die af laat gaan, dan gaat Tapas ook. Maar dat hoefden we gisteren nog niet te doen.

Van vorige keer met Nozem wist ik nog dat Nozem vrij snel verveeld raakte omdat ze de oefening vrij snel snapte en het wachten tot de anderen klaar waren vaak wat te lang naar haar zin duurde. Ik ben met Tapas dus ook gewoon wat andere dingetjes tussendoor gaan doen, stukje lopen, even samen gezellig op het gras zitten, van zit naar af en van af naar zit, en gewoon lekker kroelen en wat rustig spelen tussendoor. Zo was het prima vol te houden, dus ik denk dat ik het op die manier gewoon maar blijf doen de komende weken.

Het voorroepen ging ook prima, ze kwam als een speer maar schoot door haar snelheid en lange poten een beetje door voordat ze weer bij me was en ging zitten. Maar goed, dat moet kunnen toch? :wink:

Volgende week weer, ik heb er nu al zin in!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Op puppytraining met Tapas

Ongelezen bericht door Maeve »

Heerlijk toch, puppycursus? Ik zou het alleen al doen om al die leuke pups te kunnen zien :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ha leuk :D
Jammer dat ik daar niet meer zit, dan had ik jou en Tapas misschien wel in de groep gehad :wink:
Een Laekense is toch wel een bijzonder verschijnsel op een hondenschool.

Er zitten in de puppygroepen vaak veel retrievers vind ik.
Mijn zomergroep hier is nu heel gevarieerd met zelfs twee(!!) Mastiff's (in elke groep eentje) en eindelijk ook eens een Hovaward :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

puppycursus is idd de plaats waar ik mijn jonge honden onzinspelletjes als de weave, ergens onderdoor kruipen of overheen klauteren leer (ik zoek de puppycursussen uit op de beschikbaarheid van krukjes). Staan wachten tot je aan de beurt bent en kleppen met de buurvrouw kan ik thuis namelijk ook wel. Gewoon een uurtje quality time voor pupje en jou. Leuk!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rosita Compagner schreef: Staan wachten tot je aan de beurt bent en kleppen met de buurvrouw kan ik thuis namelijk ook wel. Gewoon een uurtje quality time voor pupje en jou. Leuk!
Juist, precies zoals ik er ook over denk. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rosita Compagner schreef:puppycursus is idd de plaats waar ik mijn jonge honden onzinspelletjes als de weave, ergens onderdoor kruipen of overheen klauteren leer (ik zoek de puppycursussen uit op de beschikbaarheid van krukjes). Staan wachten tot je aan de beurt bent en kleppen met de buurvrouw kan ik thuis namelijk ook wel. Gewoon een uurtje quality time voor pupje en jou. Leuk!
Ik doe vooral puppycursus om Izzie ook te laten wennen aan trainen in een groep. En inderdaad, lekker bezig blijven gedurende het uur. Leuk :ok:

In de groep die ik heb, zitten bijna alleen mensen die veel trainingservaring hebben en actief de hondensport in gaan met hun pup. De pups zijn ook niet zo gevarieerd eigenlijk: twee Aussies, een Border Collie, een Witte Herder, twee Shelties en een Toller. Nogal trainbare typjes allemaal.

Waar train je eigenlijk Suzanne?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zoek stok! schreef:
[In de groep die ik heb, zitten bijna alleen mensen die veel trainingservaring hebben en actief de hondensport in gaan met hun pup. De pups zijn ook niet zo gevarieerd eigenlijk: twee Aussies, een Border Collie, een Witte Herder, twee Shelties en een Toller. Nogal trainbare typjes allemaal.
Maar dan 'doen' jullie veel meer in zo'n uurtje? Alle uitleg over hoe en waarom zo'n pupje nu doet en hoe je aandacht vraagt dat kun je allemaal overslaan. 't Lijkt mij als trainer wel een uitdaging om ervaren mensen echt bezig te houden? Want dat zou ik in jouw groepje weer wel verwachten..... als ik in een gewone huis- tuin- en keukengroep zit dan weet ik wel dat ik mezelf moet vermaken.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Als ik je verhaal lees krijg ik bijna zin in puppycursus.
Dit terwijl ik deze cursus niet graag doe omdat ik zelf meestal al verder ben in training dan de cursus en me toch wel wat verveel.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zoek stok! schreef: Waar train je eigenlijk Suzanne?
Ik train bij de KC Kennemerland (Heemstede).
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

*Anita* schreef:Als ik je verhaal lees krijg ik bijna zin in puppycursus.
Dit terwijl ik deze cursus niet graag doe omdat ik zelf meestal al verder ben in training dan de cursus en me toch wel wat verveel.
Gewoon doen straks joh!
Ik heb hetzelfde hoor, maar ik vermaak mezelf en Tapas wel door gewoon samen bezig te zijn, en ondertussen kijk ik hoe de anderen het doen en verzin ik voor mezelf wat ik als ik instructeur zou zijn zou zeggen om de oefening te verbeteren. Ik verveel me dus eigenlijk nauwelijks op deze manier. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Zoek stok! schreef:
[In de groep die ik heb, zitten bijna alleen mensen die veel trainingservaring hebben en actief de hondensport in gaan met hun pup. De pups zijn ook niet zo gevarieerd eigenlijk: twee Aussies, een Border Collie, een Witte Herder, twee Shelties en een Toller. Nogal trainbare typjes allemaal.
Maar dan 'doen' jullie veel meer in zo'n uurtje? Alle uitleg over hoe en waarom zo'n pupje nu doet en hoe je aandacht vraagt dat kun je allemaal overslaan. 't Lijkt mij als trainer wel een uitdaging om ervaren mensen echt bezig te houden? Want dat zou ik in jouw groepje weer wel verwachten..... als ik in een gewone huis- tuin- en keukengroep zit dan weet ik wel dat ik mezelf moet vermaken.
De eerste les had de trainer een papiertje wat ze allemaal wilde behandelen. Dit was stof voor een uur, wij waren na een half uur klaar. Ik denk dat ze het inmiddels wel bijgesteld heeft (vorige les ben ik niet gegaan vanwege de hitte en daarvoor hadden we lessen om de tijd naar de puppycursus te overbruggen). Het is puur toeval dat er een volledige klas vol is met trainingsgerichte mensen en honden, ben heel benieuwd hoe ze daar op in gaan spelen. Er is inderdaad veel minder uitleg nodig en de pups kunnen al veel. Ik ben erg blij dat ik destijds niet met Bram in zo'n groep terecht gekomen ben, had me doodongelukkig gevoeld met zo'n afgeleide pup en geen enkele ervaring.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Ik vind het wel waardevol, zo'n groepsles. Je kunt niet op veel plekken trainen met pups en mensen op je heen, er is nogal wat afleiding :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

LongFields schreef:
Zoek stok! schreef: Waar train je eigenlijk Suzanne?
Ik train bij de KC Kennemerland (Heemstede).
Ah ja, die ken ik van agilitywedstrijden. Hoor er leuke dingen over.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Zoek stok! schreef:
Ik vind het wel waardevol, zo'n groepsles. Je kunt niet op veel plekken trainen met pups en mensen op je heen, er is nogal wat afleiding :wink:
Ik zeg ook niet dat ik hem niet waardevol vind want ga hem met Toya ook doen alleen vind er niet zo veel aan :oeps:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Leuk dat het geslaagd was Suzanne :ok:
Ik begreep dat jullie begeleid worden door Astrid? Dat is mijn instructeur geweest bij puppen, A en B.
En wie is de tweede instructeur?

Ik hoop jullie zeker nog een keertje tegen te komen op de KC :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Klopt inderdaad, we hebben les van Astrid. De naam van de tweede instructeur ben ik vergeten, ze heeft in ieder geval een (of meerdere) Golden Retrievers zei ze.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Leuk he zo een puppycursus!
Inderdaad lekker tijd voor jouw en tapas en leuke dingen doen en tevens met andere hondeb om je heen wat dingetjes oefenen..
Met bowie ging ik ook altijd andere dingetjes tussendoor doen, wij hadden echt zo een saaie jonge honden groep, allemaal van de grondliggers en dan kwam ik met hieper de pieper Bowie... dus ik ging naast de "verplichte" dingetjes nog lekker tussendoor wat voor ons zelf doen, spelen, kroelen en een beetje lopen.

Vind tapas het wel leuk??
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ja, Tapas vindt het wel leuk. Ze is tenminste erg enthousiast.
Vlak voor we klaar waren kwamen er wat materialen voor een behendigheidsles o.i.d. het veld op en dat vond ze enorm interessant. Ze keek er met veel interesse naar in ieder geval. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef:Ik zeg ook niet dat ik hem niet waardevol vind want ga hem met Toya ook doen alleen vind er niet zo veel aan :oeps:
Doen ze geen geinige dingen dan? Je verstoppen en de pup roepen, door tunneltje gaan, over vreemde oppervlaktes lopen e.d. Vond ik erg leuk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Fijn dat het zo leuk was!

Bij onze KC is de puppycursus ook vrij "traditioneel". En als eigenaar, die al meerdere honden heeft/gehad heeft, is het toch altijd afwachten wat voor groepje je treft. Hoewel ze dat wel een beetje proberen uit te zoeken natuurlijk.
Ze hebben nu bij onze KC een nieuwe cursus erbij: Behendig spelen. Hierin komen dus meer de spelletjes en het ontdekken van dingen aan de orde. En het leren op vreemde oppervlakten etc. Wat ik ervan gehoord heb lijkt het me wel een leuke cursus.
http://www.apeldoornsekynologenclub.nl/ ... spelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marieke* schreef:Fijn dat het zo leuk was!

Bij onze KC is de puppycursus ook vrij "traditioneel". En als eigenaar, die al meerdere honden heeft/gehad heeft, is het toch altijd afwachten wat voor groepje je treft. Hoewel ze dat wel een beetje proberen uit te zoeken natuurlijk.
Ze hebben nu bij onze KC een nieuwe cursus erbij: Behendig spelen. Hierin komen dus meer de spelletjes en het ontdekken van dingen aan de orde. En het leren op vreemde oppervlakten etc. Wat ik ervan gehoord heb lijkt het me wel een leuke cursus.
http://www.apeldoornsekynologenclub.nl/ ... spelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me heel erg leuk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

ranetje schreef:
Marieke* schreef:Fijn dat het zo leuk was!

Lijkt me heel erg leuk :ok:
Dat klinkt inderdaad heel erg goed. :ok:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

klinkt erg leuk :ok: heerlijk om zo met een pupsel bezig te zijn :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”