Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gratis af te halen.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Gratis af te halen.
Ik zie ze vaak staan op marktplaats, gratis af te halen een lieve hond of honden.
Nu zie ik er ineens meer honden op staan die onder de gevaarlijke rassen vallen.
Deze bv
http://link.marktplaats.nl/258016932" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/255193416" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/262881712" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/261097228" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit iets van de laatste tijd ?
Nu zie ik er ineens meer honden op staan die onder de gevaarlijke rassen vallen.
Deze bv
http://link.marktplaats.nl/258016932" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/255193416" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/262881712" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/261097228" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit iets van de laatste tijd ?
- Mona Lispet
- Actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Contacteer:
Re: Gratis af te halen.
denk het wel.
tegenwoordig wordt volgens mij de eigenaar ook meer aangepakt als het om een bijtincident gaat.
wat me wel opvalt is dat alle honden zonder stamboom zijn en sommige zelfs niet gechipt.
jammer dat dat nog steeds voorkomt ( niet chippen bedoel ik)
tegenwoordig wordt volgens mij de eigenaar ook meer aangepakt als het om een bijtincident gaat.
wat me wel opvalt is dat alle honden zonder stamboom zijn en sommige zelfs niet gechipt.
jammer dat dat nog steeds voorkomt ( niet chippen bedoel ik)
-
- Zeer actief
en de vakantie periode komt eraan
tja je mot wat he 

-
- Zeer actief
De eerste advertentie was al voldoende, de rest kijk ik niet meer.
Hoe zorg je ervoor dat je honden in de broodfok terechtkomen? Juist, je doet ze gratis weg of voor een appel en een ei. Succes gegarandeerd.
Ik zal laatst een ongesteriliseerd Shiba teefje aangeboden voor 100 euro (wegens emigratie - 'tuurlijk
)

Ik zal laatst een ongesteriliseerd Shiba teefje aangeboden voor 100 euro (wegens emigratie - 'tuurlijk

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ach je komt wel raardere dingen tegen op mp.
heb eens op een hondje gereageerd. kreeg een week later een mailtje waarop stond:
de eerste die vanavond komt mag haar voor 200 euro meenemen.
eehhh
heb terug gemaild dat ik niet op een avond in 5 min. een hond koop. (was toen als tweede hond bedoeld. en ik wil altijd eerst kijken of dat goed gaat.).
zo ie zo als mensen zo met hun hond omgaan. laat maar dan.
wel heel triest voor zo`n hondje.
heb eens op een hondje gereageerd. kreeg een week later een mailtje waarop stond:
de eerste die vanavond komt mag haar voor 200 euro meenemen.
eehhh

heb terug gemaild dat ik niet op een avond in 5 min. een hond koop. (was toen als tweede hond bedoeld. en ik wil altijd eerst kijken of dat goed gaat.).
zo ie zo als mensen zo met hun hond omgaan. laat maar dan.
wel heel triest voor zo`n hondje.
- Mechelfan
- Actief
Zal ook wel met de crisis te maken hebben. Minder mensen nemen een hond omdat dat geld kost. de fokkers blijven er mee zitten.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik snap dat hele gratis ophalen om welke reden dan ook toch al niet zo.
Ik vind het altijd een beetje over komen dat ze zelf aan een hond begonnen zijn zonder het besef wat dat financieel betekend en dat je er een aantal jaar gewoon de verantwoordelijkheid voor heb. Crisis,vakantie enz of niet. Jij bent degeen die hem in huis heb gehaald dus verantwoordelijk en als blijk dat het tegen valt doe je toch niet zomaar je hond weg???? Het is dat ze dit niet met kinderen kunnen doen maar zie dit soort mensn daar ook voor in staat als het zou kunnen
Ik vind het altijd een beetje over komen dat ze zelf aan een hond begonnen zijn zonder het besef wat dat financieel betekend en dat je er een aantal jaar gewoon de verantwoordelijkheid voor heb. Crisis,vakantie enz of niet. Jij bent degeen die hem in huis heb gehaald dus verantwoordelijk en als blijk dat het tegen valt doe je toch niet zomaar je hond weg???? Het is dat ze dit niet met kinderen kunnen doen maar zie dit soort mensn daar ook voor in staat als het zou kunnen

- Mechelfan
- Actief
Helaas is het voor veel mensen wel zo makkelijk.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja die vond ik ook het ergst. Acht maanden, niet gechipt, niet geent, geen mensen gewend. Ze zijn er mee blijven zitten toen ze een nest hebben gefokt. Kut voor deze honden, maar hopelijk hebben ze nu wel hun lesje geleerd.Nanna schreef:Ik ben ook niet verder gekomen dan de 1e advertentie en moet héél diep zuchten als ik bij een dergelijke kruising (überhaupt, hoor) dit lees:
Wij hopen dat er liefhebbers zijn die ons goed willen trainen omdat wij nog niet veel mensen gewend zijn kunnen we een beetje schuw uit de hoek komen, wij willen graag samen blijven en naar mensen gaan die heel veel tijd in ons willen steken, u mag ons gratis ophalen omdat we nog niet gechipt zijn of ingeent.
Twee reuen van dit kaliber moeten dus samen blijven (dát alleen lijkt me al een slecht plan) en ze zijn angstig.
Niet gechipt, niet geënt. Lijkt me dat ze zijn gefokt voor het geld maar dat de verkoop achteraf toch vies tegenviel.![]()
Wat mij betreft: hou ze maar.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Iemand zegt net dat ze allemaal zonder stamboom zijn, maar volgens mij zag ik toch echt één Amstaf er tussen die wel een stamboom heeft.
Neemt niet weg dat ik niet kan begrijpen hoe mensen zo makkelijk hun honden gratis weg kunnen geven.
Als je al een hond weg moet doen, dan doe je er toch alles aan om hem een goed plekje te bezorgen?
Bij iemand die je kunt vertrouwen, dat lukt nooit via pm gratis af te halen...
Nee, ik zal dat nooit kunnen begrijpen.
Neemt niet weg dat ik niet kan begrijpen hoe mensen zo makkelijk hun honden gratis weg kunnen geven.
Als je al een hond weg moet doen, dan doe je er toch alles aan om hem een goed plekje te bezorgen?
Bij iemand die je kunt vertrouwen, dat lukt nooit via pm gratis af te halen...
Nee, ik zal dat nooit kunnen begrijpen.

Niet te snel oordelen hoor.
Wij hebben Francien ook op marktplaats gezet, gratis. Terwijl ik makkelijk 500 euro voor haar zou kunnen krijgen.
Ze is niet zo'n makkelijke hond. Ze is enorm dominant. Ze kan beter bij een gezin zonder honden. Kinderen geen probleem, dat is juist helemaal geweldig.
Twee keer zijn er mensen geweest om haar te bekijken en hele goede info gegeven ove hoe ze is.
Beide keren is ze terug gebracht. Ze wilde de auto niet uit, ging grommen, bijten, wilde de auto niet uit.
Toen ze terug gebracht werd ging ze lekker achter mij op de bank liggen.
Ze blijft dus hier, klaar. Ze wil niet weg.
Dan maar Trudy en Francien strikt apart houden. Een andere optie is er niet, want ze maken elkaar af.
Wij hebben Francien ook op marktplaats gezet, gratis. Terwijl ik makkelijk 500 euro voor haar zou kunnen krijgen.
Ze is niet zo'n makkelijke hond. Ze is enorm dominant. Ze kan beter bij een gezin zonder honden. Kinderen geen probleem, dat is juist helemaal geweldig.
Twee keer zijn er mensen geweest om haar te bekijken en hele goede info gegeven ove hoe ze is.
Beide keren is ze terug gebracht. Ze wilde de auto niet uit, ging grommen, bijten, wilde de auto niet uit.
Toen ze terug gebracht werd ging ze lekker achter mij op de bank liggen.
Ze blijft dus hier, klaar. Ze wil niet weg.
Dan maar Trudy en Francien strikt apart houden. Een andere optie is er niet, want ze maken elkaar af.
-
- Zeer actief
Sorry Ellen, maar ik kan het nog steeds niet begrijpen.
Dat heeft niets meer oordelen te maken.
Gewoon dat ik het zelf nooit zou kunnen, en ik me dus niet kan verplaatsen in iemand die dat wel kan.
Dat heeft niets meer oordelen te maken.
Gewoon dat ik het zelf nooit zou kunnen, en ik me dus niet kan verplaatsen in iemand die dat wel kan.

Paula, wat had ik dan gekund ? Francien naar een asiel brengen ?
Absoluut niet.
We hebben echt ons best gedaan om een ander baasje voor haar te zoeken.
Gratis. Omdat ze niet goed in de roedel valt. Echt : de andere drie hebben een stinkhekel aan haar.
Maar dat herplaatsen is niet goed gelopen, dus ze blijft hier.
Ik hou van haar en zij van mij.
Absoluut niet.
Gratis. Omdat ze niet goed in de roedel valt. Echt : de andere drie hebben een stinkhekel aan haar.
-
- Zeer actief
Geen idee wat voor opties je allemaal hebt/had.
Maar ik zou het gewoon niet kunnen om mijn hond gratis op mp te zetten.
De angst dat het mis loopt, of dat ik ineens niets meer hoor van die mensen, of dat mijn hond opeens door verkocht blijkt etc etc.
Dan zou ik de hond liever zelf houden met wat aanpassingen.
En heel erg hard op zoek gaan naar een andere oplossing, wat voor oplossing weet ik niet, omdat ik niet in die situatie zit.
Dus dat ik me niet kan verplaatsen in mensen die hun hond op mp zetten, wil niet zeggen dat ik het veroordeel.
Wel dat ik het gewoon niet kan begrijpen, omdat ik geloof dat er andere oplossingen bestaan, welke dat zijn, dat is iets waar je naar op zoek gaat als je in een bepaalde situatie terecht komt.
Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
Maar ik zou het gewoon niet kunnen om mijn hond gratis op mp te zetten.
De angst dat het mis loopt, of dat ik ineens niets meer hoor van die mensen, of dat mijn hond opeens door verkocht blijkt etc etc.
Dan zou ik de hond liever zelf houden met wat aanpassingen.
En heel erg hard op zoek gaan naar een andere oplossing, wat voor oplossing weet ik niet, omdat ik niet in die situatie zit.
Dus dat ik me niet kan verplaatsen in mensen die hun hond op mp zetten, wil niet zeggen dat ik het veroordeel.
Wel dat ik het gewoon niet kan begrijpen, omdat ik geloof dat er andere oplossingen bestaan, welke dat zijn, dat is iets waar je naar op zoek gaat als je in een bepaalde situatie terecht komt.
Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Nu hebben we overal hekken.
De tuin is in drie stukken verdeeld met hekken, in huis hebben we hekken tussen de woonkamer en de gang en tussen de gang en de keuken.
Het kan niet anders. En dat is verre van leuk.
Ze maken elkaar af als ze bij elkaar komen, dat is zeker.
Herplaatsen is geen optie meer, dat hebben we twee keer gebrobeerd, en ze kwam helemaal overstuur terug.
De Bullenherplaatsorganisatie wil haar niet eens op hun site zetten. Omdat ze een baasje gebeten heeft.
Francien is een schat van een hond, echt.
En of je hond nou voor 500 euro op MP zet, of gratis, dat geeft geen enkele garantie op een goede niewe eigenaar.
De tuin is in drie stukken verdeeld met hekken, in huis hebben we hekken tussen de woonkamer en de gang en tussen de gang en de keuken.
Het kan niet anders. En dat is verre van leuk.
Ze maken elkaar af als ze bij elkaar komen, dat is zeker.
Herplaatsen is geen optie meer, dat hebben we twee keer gebrobeerd, en ze kwam helemaal overstuur terug.
De Bullenherplaatsorganisatie wil haar niet eens op hun site zetten. Omdat ze een baasje gebeten heeft.
Francien is een schat van een hond, echt.
En of je hond nou voor 500 euro op MP zet, of gratis, dat geeft geen enkele garantie op een goede niewe eigenaar.
-
- Zeer actief
Dat klopt, ben ik het helemaal mee eens.
Gratis of voor een bepaald bedrag geeft geen garantie.
Maar toch denk ik dat een gratis hond makkelijker wordt opgehaald door de verkeerde mensen uit een opwelling.
Maar toch denk ik dat een gratis hond makkelijker wordt opgehaald door de verkeerde mensen uit een opwelling.

-
- Zeer actief
Als je een nog vruchtbare hond als gratis afhalen op MP zet, loop je in elk geval het risico dat je een Sabrina aantrekt die daar ff snel een nestje mee wil fokken. Of een professionele broodfokker, dat kan ook. Maar ook met een niet-vruchtbare hond loop je een risico, er zijn door dierenactivisten honden aangetroffen in de vivisectie die duidelijk eerst huishonden waren geweest. Mag niet, gebeurt wel.
Je neemt veel risico om je hond (of kat) als gratis afhalen op MP te zetten.
Je neemt veel risico om je hond (of kat) als gratis afhalen op MP te zetten.
De engelse buldoggenclub,ik ga er even vanuit dat we het daar over hebben ,heeft een prima herplaatsingsbeleid dus gratis op mp is absoluut niet nodig.*Ellen* schreef:Paula, wat had ik dan gekund ? Francien naar een asiel brengen ?
Absoluut niet.
Wij hadden ook eens een engelse bull in opvang vandaar ik het weet en niets dan of voor hun manier van bullen herplaatsen en inzet.
Dat zou je overigens als fokster geweten moeten hebben

Ik ben ook absoluut niet dol op de advertenties op mp maar gelukkig komt niet iedere hond slecht terecht die daar op staat.
Al komt dat vaak niet door het selectieve sreeningsbeleid van de aanbieder

Een kennis van mij heeft afgelopen vrijdag een pracht van een laekense herdereu met stamboom gratis ergens vandaan gehaald,een pracht beestje en ook nog eens ontzettend leuk en lief ,en het belangrijkste van alles hij is bij een fijn bazinnetje terecht gekomen

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Er zijn ook mensen die zo'n gratis hond ophalen en vervolgens weer op MP te koop zetten.
Ik heb dat al twee keer met een collie zien gebeuren.
Lijkt me verschrikkelijk dat je hond bij een handelaar of broodfokker terechtkomt, terwijl je dacht dat hij een goed thuis zou krijgen.
Ik heb dat al twee keer met een collie zien gebeuren.
Lijkt me verschrikkelijk dat je hond bij een handelaar of broodfokker terechtkomt, terwijl je dacht dat hij een goed thuis zou krijgen.

-
- Zeer actief
Er staan ook een hoop advertentie,s op van mensen die een gratis pup zoeken van een bepaald ras.
Vaak staat erbij we kunnen geen hondje kopen omdat ik in de bijstand zit maar hoe ga je dat pupje dan laten enten of andere noodzakelijke dingen kopen?
Ik ben bang dat dat soort honden in verkeerde handen vallen omdat deze normaal niet al te goedkoop zijn.
Vaak staat erbij we kunnen geen hondje kopen omdat ik in de bijstand zit maar hoe ga je dat pupje dan laten enten of andere noodzakelijke dingen kopen?
Ik ben bang dat dat soort honden in verkeerde handen vallen omdat deze normaal niet al te goedkoop zijn.
Heb ik een heel lang bericht getiept, krijg ik een melding dat er een nieuw bericht is, dat dat eerst gelezen moet worden voordat ik ga posten om te voorkomen dat het dubbel gepost wordt( had al op bevestigen getikt) en nu is mijn hele bericht weg ! Wat is dat nou weer !
- Moos
- Zeer actief
Je kan dan gewoon doorklikken op bevestigen hoor*Ellen* schreef:Heb ik een heel lang bericht getiept, krijg ik een melding dat er een nieuw bericht is, dat dat eerst gelezen moet worden voordat ik ga posten om te voorkomen dat het dubbel gepost wordt( had al op bevestigen getikt) en nu is mijn hele bericht weg ! Wat is dat nou weer !

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey is ook een gratis herplaatser van internet geweest hoor. Met 10 weekjes oud... Ik zou toch zeggen dat die niet heel slecht terecht is gekomen, en de fokkers waren ook zeker heel bezorgd dat ze bij een goed thuis zou komen. Ik heb nog steeds contact met ze via de mail...

You'll be in my heart... Always...
Nog maar een poging dan, in verkorte versie :
Tineke, ik weet welke herplaatsingsmensen je bedoelt, alle lof voor hen. Ze gaan heel zorgvuldig te werk, ze hebben voor ons twee bullen herplaatst. Allebei het klassieke verhaal : mensen gingen scheiden, vrouw moest weer fulltime gaan werken, en de hond was gewend om de hele dag iemand om zich heen te hebben. Beide keren hebben ze zich met liefde en veel aandacht ingezet een nieuw huis te vinden.
Voor Francien wilden ze niet bemiddelen, en dat kan ik me goed voorstellen. Ze had gebeten bij haar vorige baasje, ze is niet de makkelijkste bull. Ze werken kleinschalig en kunnen nou eenmaal niet voor elke bull een nieuw huisje zoeken.
Na twee mislukte herplaatspogingen blijft ze dus gewoon bij ons. Ze is een schat van een hond voor mensen, ze kan alleen niet goed met andere honden overweg. Met Agnes en Bloem gaat het wel, al zou ik ze nooit samen laten als ik weg ben, maar met haar zus Trudy wordt het moord en doodslag. Die hou ik strikt gescheiden, altijd.
Het liefst zou ik haar toch bij iemand anders zien wonen, mensen zonder andere honden en zonder kinderen. Maar we gaan het niet nog een keer proberen, dat doe ik haar niet aan.
Even een edit : Met kinderen kan ze heel goed overweg als ze ouder zijn dan een jaar of drie. Jongere kinderen niet. Dat was ook de reden dat ze bij haar baasje weg moest. Ze sleepte de kleinkinderen naar haar mand en baasje mocht niet in de buurt komen. Dat wilde oma natuurlijk wel en toen was het HAP.
Tineke, ik weet welke herplaatsingsmensen je bedoelt, alle lof voor hen. Ze gaan heel zorgvuldig te werk, ze hebben voor ons twee bullen herplaatst. Allebei het klassieke verhaal : mensen gingen scheiden, vrouw moest weer fulltime gaan werken, en de hond was gewend om de hele dag iemand om zich heen te hebben. Beide keren hebben ze zich met liefde en veel aandacht ingezet een nieuw huis te vinden.
Voor Francien wilden ze niet bemiddelen, en dat kan ik me goed voorstellen. Ze had gebeten bij haar vorige baasje, ze is niet de makkelijkste bull. Ze werken kleinschalig en kunnen nou eenmaal niet voor elke bull een nieuw huisje zoeken.
Na twee mislukte herplaatspogingen blijft ze dus gewoon bij ons. Ze is een schat van een hond voor mensen, ze kan alleen niet goed met andere honden overweg. Met Agnes en Bloem gaat het wel, al zou ik ze nooit samen laten als ik weg ben, maar met haar zus Trudy wordt het moord en doodslag. Die hou ik strikt gescheiden, altijd.
Het liefst zou ik haar toch bij iemand anders zien wonen, mensen zonder andere honden en zonder kinderen. Maar we gaan het niet nog een keer proberen, dat doe ik haar niet aan.
Even een edit : Met kinderen kan ze heel goed overweg als ze ouder zijn dan een jaar of drie. Jongere kinderen niet. Dat was ook de reden dat ze bij haar baasje weg moest. Ze sleepte de kleinkinderen naar haar mand en baasje mocht niet in de buurt komen. Dat wilde oma natuurlijk wel en toen was het HAP.
Laatst gewijzigd door *Ellen* op 08 jul 2009 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
@Moos, dat lukte niet hoor, het hele bericht was weg 

-
- Zeer actief
Rhiannon schreef:Ik zie ze vaak staan op marktplaats, gratis af te halen een lieve hond of honden.

- Moos
- Zeer actief
Da's gek, want ik krijg die melding ook wel, maar als je dan nog een keer op bevestigen klikt wordt je bericht wel geplaatst.*Ellen* schreef:@Moos, dat lukte niet hoor, het hele bericht was weg

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het zijn ook net gewone honden he die gevaarlijke honden, zelf zij staan op marktplaatsBrigitte schreef:Rhiannon schreef:Ik zie ze vaak staan op marktplaats, gratis af te halen een lieve hond of honden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Maar je bent er toch zelf bij?Paulala schreef:Dat klopt, ben ik het helemaal mee eens.

-
- Zeer actief
duitse herder schreef:Het zijn ook net gewone honden he die gevaarlijke honden, zelf zij staan op marktplaatsBrigitte schreef:Rhiannon schreef:Ik zie ze vaak staan op marktplaats, gratis af te halen een lieve hond of honden.
Pffffff het valt niet mee te typen wat je bedoelt, het viel me op dat er nu meer honden op marktplaats staan die door veel mensen onder de noemer gevaarlijker vallen.