Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overstappen op ander voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

esther161068
Vaste gebruiker

Overstappen op ander voer

Ongelezen bericht door esther161068 »

Tot nu toe at Buster Canin Royal, een zak (15kg?) voor 70 euro, ik wil nu overstappen op wat goedkopers, uiteraard moet t wel goed zijn!!
Tips???
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Overstappen op ander voer

Ongelezen bericht door Tiny »

Wil je brok blijven voeren?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Je hebt groot gelijk! Sorry ik vind 70 euro niet normaal! Ik heb het in het begin ook gedaan hoor! je wil toch het beste voor je hond! Ik voer nu Fokker en dat kost met 35 euro voor 15 kg. Ik ben van mening dat de kwaliteit niet minder is omdat het wat goedkoper is..Royal canin, hils, eukanuba etc. is duur vanwege de naam denk ik..

maar goed op je vraag terug te komen, ik heb al heel wat voeren gehad op zich best tevreden over alleen met mijn moelijke eter is het soms lastig..
Ik heb de volgende gahad volgens mij zitten ze allemaal rond 35-40 euro, Greenhart, Canex, Cavom (laika at dit echt niet, geperste brok) en nu zit ik alweer heel lang op fokker, dat bevalt goed (al zit ik er wel over te denken om over te gaan op Biofood)

En idd. Vers is ook nog een oplossing, als je dat wil!
Groetjes Lianne
esther161068
Vaste gebruiker

Wat bedoelen jullie met vers, gewoon vlees of zo van de slager, of van die rodi uit de diepvries? Wat is het beste?
Ik vind die droge brokjes van nu wel ideaal eigenlijk!
Krijg je dat voer van t merk Fokker gewoon bji Jan Linders/Appie of bj de dierenspeciaalzaak?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

esther161068 schreef:Wat bedoelen jullie met vers, gewoon vlees of zo van de slager, of van die rodi uit de diepvries? Wat is het beste?
Als je vers wilt gaan geven kan je best met Rodi (wel de compleet versie want daar zit alles in) beginnen heel veel supermarkten hebben die in het vriesvak. Of de smuldier compleet, die is goedkoper dan Rodi. Er zijn verschillende merken kvv en het is maar net wat je hond lekkerder vind. Later kan je dat zelf samen gaan stellen door bijv kippennekken en verse pens ed. Van de brokken heb ik alleen Cavom even gebruikt en die haalde ik bij de dierenwinkel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik geef de honden brok van Brouwers Petfood.
Ze lusten het allevier graag, zijn nooit ziek, mooie drollen, nooit diarree.
Het is niet in de winkel te koop, het wordt aan huis bezorgd.
Ik bestel altijd 10 zakken tegelijk, kost me 22 euro per zak van 20 kilo.
Ze hebben een site, even googlen en je vindt hem wel.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ik heb eerst champ gevoerd maar Diego kreeg hier paar maanden geleden dunnere ontlasting van, soms wat diarree en hij moest vaker op een dag terwijl hij niet meer voer ofzo kreeg.
we zijn toen over gestapt op Barca. Dit is een zak van 20 kilo voor 32.50 betaal ik. bevalt prima. goede stevige donkere ontlasting. en maar 2x per dag.
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

*Ellen* schreef:Ik geef de honden brok van Brouwers Petfood.
Ze lusten het allevier graag, zijn nooit ziek, mooie drollen, nooit diarree.
Het is niet in de winkel te koop, het wordt aan huis bezorgd.
Ik bestel altijd 10 zakken tegelijk, kost me 22 euro per zak van 20 kilo.
Ze hebben een site, even googlen en je vindt hem wel.
Qua brokken vind ik Brouwers ook ideaal, ik voer nu vers. (KVV/BARF)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik voer kvv (Kant en klaar Vers Vlees) en heb veel verschillende merken geprobeerd. Frenk vindt smuldier het lekkerste. (verkrijgbaar bij de DEKA voor iets van 49ct per pakje van 400 gram) Daarnaast heb ik brokken van FarmFood voor als we op vakantie gaan of wat dan ook. Die brokken kun je zonder problemen naast vers vlees voeren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zit me af te vragen welke zakken voer van RC zo giga duur zijn want ik heb geen idee, en ik ken ze toch bijna allemaal :denken: :U:
esther161068
Vaste gebruiker

Junior 32 heb ik t over.
Ik zag net bij albert heijn zakken van 2 kg voor 3,32. Lijkt jullie dat wat?
het heet Puppy Junior. (van het ah merk dus)
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

esther161068 schreef:Junior 32 heb ik t over.
Mij lijkt het niets, want volgens mij zit dat volgestopt met granen (waar honden dus niks mee kunnen) en is het geëxpandeerd ipv geperst. :roll:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Frenk
Zeer actief

Ik kies persoonlijk niet voor brokken van een supermarkt, maar dat schreef ik al eerder :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Met een kvv zoals Rodi of Smuldier ben je al een stuk goedkoper uit. :wink:
Persoonlijk zou ik niet voor een supermarkt brok gaan..
Dan kan je beter Farm Food of Cavom(natuurlijke brok, zonder toevoegingen) gaan.
Goede, betaalbare kwaliteit.
Maar nog liever vers.. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
esther161068
Vaste gebruiker

Ik dacht eigenlijk dat vers duurder zou zijn? Waarom is het beter?
Ik dacht dat harde brokjes beter voor t gebit zou zijn.
En vers, is dat altijd diepvries?
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

esther161068 schreef:Ik dacht eigenlijk dat vers duurder zou zijn? Waarom is het beter?
Ik dacht dat harde brokjes beter voor t gebit zou zijn.
En vers, is dat altijd diepvries?
Net zoals je duurdere en goedkopere merken brok hebt, heb je duurdere en goedkopere merken kvv. Waarom beter dan brok?? Een hond is voornamelijk een vleeseter en brokken bestaan voornamelijk uit graan :19: .
Dat harde brokken beter voor het gebit zouden zijn, is een (ook onder dierenartsen) wijd verbreid fabeltje. Het is gewoon niet waar.
Toen ik Luuk kreeg had hij 2 jaar lang brokken gegeten en een enorm dikke laag plak op zijn kiezen. Nog geen 2 maanden kvv en de tandplak was verdwenen :lol: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Presley
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presley »

Vers is zo duur als je het zelf wilt maken, net als je dure Royal Canin brokken hebt, heb je ook duurdere KVV's
En vers is altijd diepvries ja, zoals Smuldier, Rodi, Kivo, Duck noem maar op.
Brokken bevatten gewoon een schandalig gehalte aan graan, alsof je een kip voert ofzo.
Terwijl de hond geen enzym heeft om de koolhydraten (graan) af te breken.
Ze kunnen hier dus niks mee, en heb je dus hopen ontlasting.

In mijn ogen is vers dus ten alle tijde beter.
Je kunt ook zelf gaan samen stellen (barf), alleen moet je je hiervoor wel goed inlezen en weten waar je mee bezig bent.
Voordelen van vers:
Geen tandplak en steen
Geen stinkende vacht
Glimmende vacht
Weinig ontlastig, die niet zo erg stinkt als brokkenpoep.
Je hondje is blij dat ie eens echt mag eten..

Een hond is een carnivoor..
Frenk
Zeer actief

Presley schreef:En vers is altijd diepvries ja, zoals Smuldier, Rodi, Kivo, Duck noem maar op.
Daar wil ik je toch even aanvullen :wink: KVV's zijn altijd diepvries, maar vers hoeft dat natuurlijk niet te zijn.

@TS
Je kunt ook vers vlees voeren, maar dan zelf samengesteld. Dan maak je zelf op basis van verse ingredienten een compleet menu voor je hond. Zelf kies ik niet geheel voor dat laatste, omdat ik het prettiger vind om een complete basisvoeding te geven, zodat ik zeker weet dat hij alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft.
Mijn hond vind smuldier compleet de lekkerste kvv en daarnaast geef ik hem (rauwe!) kipkarbonades en andersoortig vlees. Soms met en soms zonder bot erin. Verder krijgt hij met regelmaat wat groente of fruit, een eitje en iets van yoghurt of karnemelk. En ik heb dus daarnaast de brokken van Farmfood omdat die goed combineren met een op vers vlees gebaseerd dieet.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Frenk schreef:
Presley schreef:En vers is altijd diepvries ja, zoals Smuldier, Rodi, Kivo, Duck noem maar op.
Daar wil ik je toch even aanvullen :wink: KVV's zijn altijd diepvries, maar vers hoeft dat natuurlijk niet te zijn.

@TS
Je kunt ook vers vlees voeren, maar dan zelf samengesteld. Dan maak je zelf op basis van verse ingredienten een compleet menu voor je hond. Zelf kies ik niet geheel voor dat laatste, omdat ik het prettiger vind om een complete basisvoeding te geven, zodat ik zeker weet dat hij alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft.
wil ik jou ook even aanvullen: ik weet zeker dat mijn hond completer voer krijgt met het zelf samenstellen dan wanneer ik een kvv geef waarvan ik niet weet wat erin zit, behalve dan in het geval van smuldier kunstmatig toegevoegde vitamines en mineralen ;). voor de rest zit er echt niet de beste kwaliteit spiervlees in en de beste verhoudingen qua orgaan/bot/vlees. dat is ook niet erg want dat kan ook niet voor die prijs.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Hutsje schreef:
Frenk schreef:

@TS
wil ik jou ook even aanvullen: ik weet zeker dat mijn hond completer voer krijgt met het zelf samenstellen dan wanneer ik een kvv geef waarvan ik niet weet wat erin zit, behalve dan in het geval van smuldier kunstmatig toegevoegde vitamines en mineralen ;). voor de rest zit er echt niet de beste kwaliteit spiervlees in en de beste verhoudingen qua orgaan/bot/vlees. dat is ook niet erg want dat kan ook niet voor die prijs.
Dat is omdat jij vertrouwen hebt in je eigen samenstel kunsten en ik niet in de mijne. Vandaar dat ik liever een kvv geef. Ik bedoelde dus niet dat samenstellen minder compleet zou zijn, maar wel mijn samenstellen :wink:
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Liesbeth schreef: Toen ik Luuk kreeg had hij 2 jaar lang brokken gegeten en een enorm dikke laag plak op zijn kiezen. Nog geen 2 maanden kvv en de tandplak was verdwenen :lol: .
ben ik dus niet helemaal mee eens, met brokken en tandplak. ik heb hier honden die ook
op nu gedeeltelijk brokken en vlees zitten. maar dat is sinds denk anderhalf jaar. daarvoor
kregen ze alleen brokken en een keer in de week een rodischijf. maar ze hadden weinig
tot geen tandplak.
met brokken kunnen ze ook een schoon gebit hebben, maar ze hebben bij mijn wel altyd
botten er liggen, waar ze regelmatig aan liggen kauwen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
lianne05
Zeer actief

TvanEmst schreef:
esther161068 schreef:Junior 32 heb ik t over.
Mij lijkt het niets, want volgens mij zit dat volgestopt met granen (waar honden dus niks mee kunnen) en is het geëxpandeerd ipv geperst. :roll:
Ik denk geëxpandeerd aangezien er maar weinig merken die geperst verkopen.

AH brokken zou ik ook niet doen, als je brok wil geven dan zou ik gewoon een goedkoper maar goed hondenmerk nemen, zoals bijv. fokker/smolke je hebt er nog veel meer. Je vroeg of fokker te krijgen was in de supermarkt, nee dat is niet zo, ik zou zowiezo geen voer van de supermarkt kopen.

Ga eens naar een dierenwinkel en kijk eens wat er allemaal is en wat de verpakking zegt over de inhoud, zo kan je zien wat er te krijgen is en wat de verschillen zijn.

Vers is natuurlijk ook een optie, ik denk dat er genoeg mensen zijn op het forum die je daar meer over kunnen vertellen. (ik doe het niet, wel geprobeerd)

Als laatste wil ik nog even zeggen dat een brokkenmerk nog zo "goed" kan zijn maar blijf kijken naar je eigen hond! blijft ie goed op gewicht, is de ontlasting goed niet teveel en goede structuur, glanst de vacht/haaruitval etc. elke hond reageerd anders.

ik ken ook honden die het uitstekend doen op heel goedkoop voer!
Groetjes Lianne
Presley
Vaste gebruiker

Frenk: Welke KVV's zijn dan geen diepvries..
Als je doelt op Renske en Nature Diet, dit zijn geen KVV's maar veredeld blikvoer.

Lianne: Ik ken ook honden die het goed doen op goedkope brok..
Mijn eigen hond stond eerst op Kenner, van de boeren bond.. goedkoop dus.
Dit was de enige brok die hij een beetje kon verdragen, later was hij 3x in de week aan de schijt.
En blijkt er BHT en BHA (??) (correct me if im wrong) in te zitten, landbouwgif dus.

Als je dus brok blijft voeren, kijk goed naar wat er in zit, internet is je vriend, en maak niet dezelfde fout als ik, door hem die meuk te voeren
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Presley schreef:Frenk: Welke KVV's zijn dan geen diepvries..Als je doelt op Renske en Nature Diet, dit zijn geen KVV's maar veredeld blikvoer.

Lianne: Ik ken ook honden die het goed doen op goedkope brok..
Dit was de enige brok die hij een beetje kon verdragen, later was hij 3x in de week aan de schijt.
En blijkt er BHT en BHA (??) (correct me if im wrong) in te zitten, landbouwgif dus.

Als je dus brok blijft voeren, kijk goed naar wat er in zit, internet is je vriend, en maak niet dezelfde fout als ik, door hem die meuk te voeren
Frenk zei dat kvv altijd diepvries is, maar niet altijd vers. Wat ik niet helemaal met hem eens ben, ik denk dat het vlees in kvv's verser is dan het vlees wat je in de supermarkt koopt. Net zoals groenten in blik verser het blik ingaat dan jij in de supermarkt of bij de groenteboer kan kopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Frenk
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Presley schreef:Frenk: Welke KVV's zijn dan geen diepvries..
Frenk zei dat kvv altijd diepvries is, maar niet altijd vers. Wat ik niet helemaal met hem eens ben, ik denk dat het vlees in kvv's verser is dan het vlees wat je in de supermarkt koopt. Net zoals groenten in blik verser het blik ingaat dan jij in de supermarkt of bij de groenteboer kan kopen.
Nee, ik zei dat kvv altijd diepvries is, maar vers niet perse :wink: Presley schreef namelijk:
Presley schreef:
En vers is altijd diepvries ja, zoals Smuldier, Rodi, Kivo, Duck noem maar op.
Vers is niet altijd diepvries, want BARF of NRV is toch ook vers en dat hoeft niet uit de diepvries te komen :wink:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Presley schreef: Lianne: Ik ken ook honden die het goed doen op goedkope brok..

Sjee lekker is dat! Ik kijk altijd wel goed naar wat er in een brok zit maar ik moet eerlijk zggen als ik bht of bha tegen was gekomen dat ik het niet zou weten, hoe ben jij erachter gekomen dan?
Maar daarom zeg ik er ook bij blijf naar je hond kijken, als alles goed is dan denk ik dat het voer ook goed is..
Tegenwoordig denk ik dat je haast geen slecht voer meer hebt (uitzondering daargelaten) ik vind die duurdere merken met voer voor de herder, poedel en weet ik allemaal wat een beetje onzin en te commercieel...
Ik denk dat je voor goedkoper precies dezelfde kwaliteit hebt!
Groetjes Lianne
Presley
Vaste gebruiker

Frenk: op die manier had ik het nog niet bekeken, je hebt gelijk.

Ben er achtergekomen doordat ik de opleiding dierverzorging heb gedaan, en ook voedingslessen kreeg (helaas enkel over brokken want vers is maar een slechte hype volgens leraren) Een hype die al teruggaat naar de hond voordat die gedomesticeerd was maar oke.. das mijn mening.

En over kwaliteit, tja, elke brok bevat toch graan of rijst of andere bucht, dat vind ik alsnog geen kwaliteitvoer aangezien de de hond een carnivoor is, en dat altijd zal blijven. Voor mij geen brokken dus.
En er zijn genoeg honden die het goed doen op brok, maar die helaas op latere leeftijd toch problemen krijgen (uitzonderingen daargelaten) zoals tandsteen, nierproblemen.
Heb zelf ook bij dierenarts stage gelopen en er waren verschillende honden die vrijwel jaarlijks kwamen om hun tandsteen te laten verwijderen, absurd gewoon, terwijl het zoo makkelijk te voorkomen is..
Ook zijn er klinieken die een afdeling hebben puur voor tandsteen verwijderen en tandproblemen, das toch van de zotte :ugh:
lianne05
Zeer actief

Ben met je eens dat vers voeren goed is, maar daarintegen denk ik niet dat het slecht is om brok te voeren, ik denk dat de kwaliteit tegenwoordig van de brok gewoon goed is en dat daar alles inzit wat ze nodig hebben..en buiten dat is het voor héél veel mensen niet te doen om vers te voeren..
Ik heb het wel degelijk geprobeerd maar het lukt niet, laika vind er niks aan...die heb je natuurlijk ook...
bij elk voer zitten voor en nadelen aan, heb ook al wat verhalen gehoord dat honden stikken in een bot. (niet gekookt of wat)
Groetjes Lianne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

lianne05 schreef: bij elk voer zitten voor en nadelen aan, heb ook al wat verhalen gehoord dat honden stikken in een bot. (niet gekookt of wat)
Natuurlijk kan dat, maar ik heb ook verhalen gehoord van honden die stikten in hun brokken door te gulzig eten.
:zweep:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

lianne05 schreef:Ben met je eens dat vers voeren goed is, maar daarintegen denk ik niet dat het slecht is om brok te voeren, ik denk dat de kwaliteit tegenwoordig van de brok gewoon goed is en dat daar alles inzit wat ze nodig hebben..en buiten dat is het voor héél veel mensen niet te doen om vers te voeren..
Ik heb het wel degelijk geprobeerd maar het lukt niet, laika vind er niks aan...die heb je natuurlijk ook...
bij elk voer zitten voor en nadelen aan, heb ook al wat verhalen gehoord dat honden stikken in een bot. (niet gekookt of wat)
Dat dénk je alleen maar he? of heb je er ook een wat diepere verklaring voor? Bijvoorbeeld doordat je je verdiept hebt in de ingrediënten van brokken en de voedingsbehoeften van een hond. Hierboven geef je aan dat je niet weet wat BHA/BHT is, daarom denk ik dat je je slechts baseert op 'gevoel', gevoel wat gevoed is door reclame van de brokkenmakers?

BTW ik kende een hondje wat gestikt is in een blokje kaas. Tja, shit happens?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”